Kaarisillalla
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Kaarisillalla

Usko ja luottamus

PääsivuPääsivu  PortaaliPortaali  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  
Haku

Näytä tulokset:

Rechercher Tarkennettu haku
Avainsanat
Viimeisimmät aiheet
» Sanaa tälle päivälle
Sanaa tälle päivälle - Sivu 20 EmptyTänään kello 2:53 kirjoittaja AnnSofi

» Nimipäiväonnitteluja
Sanaa tälle päivälle - Sivu 20 Empty01.11.24 2:13 kirjoittaja Kirsikka

» Uskon sanoja
Sanaa tälle päivälle - Sivu 20 Empty17.09.24 11:24 kirjoittaja AnnSofi

» Evankeliumia
Sanaa tälle päivälle - Sivu 20 Empty15.08.24 11:04 kirjoittaja Kirsikka

» Mitä on tulossa? Mihin olemme menossa?
Sanaa tälle päivälle - Sivu 20 Empty10.07.24 14:13 kirjoittaja AnnSofi

» Poissaoloja foorumilta
Sanaa tälle päivälle - Sivu 20 Empty07.06.24 22:56 kirjoittaja Kirsikka

» Herätys kuolemasta elämään, tarve huutava!
Sanaa tälle päivälle - Sivu 20 Empty09.05.24 17:49 kirjoittaja Kirsikka

» Apua, Israel hädässä
Sanaa tälle päivälle - Sivu 20 Empty18.04.24 14:06 kirjoittaja AnnSofi

» Raamatullinen avioliittokäsitys
Sanaa tälle päivälle - Sivu 20 Empty21.03.24 14:59 kirjoittaja Kirsikka

Marraskuu 2024
SuMaTiKeToPeLa
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
KalenteriKalenteri
Yhteistyökumppanit
ilmainen foorumi

The most tagged keywords
Kuukauden aktiivisimmat kirjoittajat
AnnSofi
Sanaa tälle päivälle - Sivu 20 Vote_lcapSanaa tälle päivälle - Sivu 20 Voting_barSanaa tälle päivälle - Sivu 20 Vote_rcap 
Kirsikka
Sanaa tälle päivälle - Sivu 20 Vote_lcapSanaa tälle päivälle - Sivu 20 Voting_barSanaa tälle päivälle - Sivu 20 Vote_rcap 

Sanaa tälle päivälle

Siirry alas 
2 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 11 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24  Seuraava
KirjoittajaViesti
AnnSofi
Admin
AnnSofi

Viestien lukumäärä : 4824
Ikä : 81

Sanaa tälle päivälle - Sivu 20 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 20 Empty25.07.24 0:21

Jes. 54 Jerusalem, hylätty vaimo, saa armon.
Jerusalem ja Israel ovat tänään kuin hylätty vaimo. Mutta mitä Herra sanoo hylätyllekin?

J. 10: Sillä vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot, mutta minun armoni ei sinusta väisty,
eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi.

Kiitos Isä Jeesuksen nimessä ihmeellisestä armostasi Israelia ja kaikkia hylättyjä kohtaan!

Jeesus sanoo Joh. 3:16:"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen
Poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."

Täydellinen, ihmeellinen Isän rakkaus maailmaa kohtaan!

00:21:33
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 20 Empty26.07.24 0:19

Ennenkuin minut nöyryytettiin, minä eksyin, mutta nyt minä noudatan sinun sanaasi.
Ps. 119:16 (v. 1938 käänn.)
V. 1992 käännös sanoo:"Minä kuljin harhateitä, kunnes jouduin nöyrtymään.
Haluan olla kuuliainen, elää ohjeittesi mukaan."

Jeesus vastasi ja sanoi hänelle:"Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani
ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä 
asumaan. Joh. 14:23
00:19:32
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 20 Empty26.07.24 14:53

Jeesus lehtimajajuhlassa, Joh. 7.
Ensin Jeesuksen veljet yllyttivät Häntä lähtemään lehtimajajuhlaan näyttämään "taitojaan".
Jeesus ei langennut kiusaukseen, Hän tiesi Isän suunnitelman ja eteni sen mukaan.
Veljet lähtivät ja Jeesus myöhemmin "ikäänkuin salaa". Kun puoli juhlaa oli kulunut, meni 
Jeesus pyhäkköön ja opetti. Juutalaiset ihmettelivät Hänen opetustaan, koska Hän ei ollut 
oppia saanut. Jeesus sanoi, että Hänen oppinsa on Isän.
Jos joku tahtoo tehdä Isän tahdon, oppii tuntemaan Hänen puheidensa alkuperän. Joka 
puhuu omiaan, hän pyytää omaa kunniaansa, mutta joka pyytää lähettäjänsä kunniaa, 
hän on totinen eikä hänessä ole vääryyttä.
Hän sanoo, että Mooses antoi juutalaisille ympärileikkauksen, joka on isiltä ja he tekevät
sitä sapattinakin, vaikka Mooseksen laki kieltää sapatin työt. Hän kysyy "miksi he vihastuvat,
kun Hän tekee ihmisen kokonaan terveeksi sapattina"?
Lopuksi Hän vielä sanoo:"Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio."

Pietari opettaa hyvän tekemistä ja kärsimystä 1 Piet. 3:8-17:
- olla yksimielisiä, heläsydämisiä, veljiä kohtaan rakkaita, nöyriä,
   armahtavaisia
- ei kostaa pahaa pahalla...vaan siunata
- varjella kielensä pahasta ja vilppiä puhumasta
- kääntyä pois pahasta ja tehdä hyvää
Herran silmät tarkaavat vanhurskaita ja hänen korvansa heidän rukouksiaan, mutta Hänen kasvonsa ovat pahantekijöitä vastaan.
Lopuksi
Pietari kysyy:" Vaikka saisimme kärsiä vanhurskauden tähden, olemme kuitenkin autuaita. Mutta älkää antako heidän pelkonsa peljättää itseänne, älkääkä hämmästykö,
vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, pitäen hyvän omantnnon, että ne, jotka parjaavat teidän hyvää vaellustanne Kristuksessa, joutuisivat häpeään siinä, mistä he teitä panettelevat. Sillä parempi on hyvää tehden kärsiä, jos se on Jumalan tahto, kuin pahaa tehden.
Pitäisi siis oppia ja tietämään mikä on Jumalan hyvää, mikä pahaa.
Raamattu tässäkin opettaa!
14:53:27
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 20 Empty27.07.24 0:46

Jeremialle tuli tämä Herran sana:"Mitä sinä näet, Jeremia? Hän vastasi:"Minä näen
mantelipuun oksan." Herra sanoi hänelle:"Sinä olet nähnyt oikein, sillä minä valvon
sanaani toteuttaakseni sen." Jer. 1:11-12

Hebr. 4:12 vahvistaa saman. "Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi
kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen,
nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;
00:44:55
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 20 Empty28.07.24 0:35

10 s. helluntaista  -  Uskollisuus Jumalan lahjojen hoitamisessa

Jeesus sanoo:"Seuraa minua".
Hän sanoo:"Älkää jättäkö omaa seurakuntakokoustanne, niinkuin 
muutamien on tapana..... 
- olivat Jeesuken sanoja tälle päivälle.

Totisesti, sinä olet salattu Jumala, sinä Israelin Jumala, sinä Vapahtaja, Jes. 45:15
Joh. 1:18 todistaa:"Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt, ainokainen Poika, joka on 
Isän helmassa, on hänet ilmoittanut."

Herra sanoi:"Kuka siis on se uskollinen ja ymmärtäväinen huoneenhaltija, jonka hänen herransa asettaa pitämään huolta hänen palvelusväestään, antamaan heille ajallaan heidän ruokaosansa? Autuas se palvelija, jonka hänen herransa tullessaan havaitsee näin tekevän. Totisesti minä sanon teille: hän asettaa hänet kaiken omaisuutensa hoitajaksi.
Mutta jos palvelija sanoo sydämessään:"Herrani tulo viivästyy" ja rupeaa lyömään palvelijoita ja palvelijattaria sekä syömään ja juomaan ja päihdyttämään itseänsä, niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jota hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa, ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin uskottomille.
Ja sitä palvelijaa, joka tiesi herransa tahdon, mutta ei tehnyt valmistuksia eikä toiminut hänen tahtonsa mukaan, rangaistaan monilla lyönneillä.
Sitä taas, joka ei tiennyt, mutta teki semoista, mikä lyöntejä ansaitsee, rangaistaan vain muutamilla lyönneillä. Sillä jokaiselta, jolle on paljon annettu, myös paljon vaaditaan; ja jolle on paljon uskottu, siltä sitä enemmän kysytään.

12:45:31
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 20 Empty29.07.24 14:08

Joh. 7:25-52 Jeesus on lehtimajajuhlilla ja siellä taas väitellään, onko Jeesus Kristus?
Muutamat jerusalemilaisista kyselivät tätä.
Jeesus puhui pyhäkössä suurella äänellä vastaten heidän kysymykseensä. Mutta he
halusivat ottaa hänet kiinni, mutta eivät voineet, koska Hänen hetkensä ei vielä ollut
tullut.
Monet kansasta kuiten uskoivat Häneen.
Fariseukset kuulivat kansan kiistelevän Hänestä; niin ylipapit ja fariseukset lähettivät
palveijoita ottamaan Häntä kiiinni.
Juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus huusi ja sanoi:"Jos joku janoaa, niin 
tulkoon minun työni ja juokoon. Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin
Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat". Hän tarkoitti Pyhää Henkeä, jonka
kaikki Häneen uskovat saisivat. Pyhä Henki tuli Jeesuksen kirkastamisen jälkeen.
Toiset sanoivat Jeesuksen olevan profeetta, toiset Kristus, eli Messias. Vastustajat sanoivat,
että ei Messias tule Galileasta, vaan Beetlehemistä. Eripuraisuus taas kukoisti. Jotkut
halusivat ottaa Hänet kiinni, mutta eivät toteuttaneet haluaan.
Fariseusten lähettämät palvelijat palalsivat ylipappien ja fariseusten luo ja nämä sanoivat:
"Miksi ette tuoneet häntä tänne?" Palvelijat sanoivat:"Ei ole koskaan ihminen puhunut niin,
kuin se mies puhuu". "Oletteko tekin eksytetyt", fariseukset kysyivät. "Onko kukaan meistä,
hallitusmiehistä tai fariseuksista uskoneet häneen?" 
He kirosivat kansan, joka ei heidän mielestään tunteneet kirjoituksia. Eivät he itsekään
tunteneet väittämällä, ettei Galileasta tulee profeettaa.
Jumala ihmeellisellä tavalla on vienyt Jeesuksen, heidän Messiaansa todellisuuden, niin
että vastustajat eivät tunteneetkaan kirjoituksia, vaikka olivat ns. kirjanoppineita.
14:09:35
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 20 Empty30.07.24 0:12

Kuinka suuri ja mahtava on Herramme ja Jumalamme ja Jeesus Kristus!

Jes. 37:16 todistaa:"Herra Sebaot, Israelin Jumala, jonka valtaistuinta kerubit kannattavat,
sinä yksin olet maan kaikkien valtakuntain Jumala; sinä olet tehnyt taivaan ja maan.

Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi
on Uskollinen ja Totinen, ja Hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.
Ovatko nämä sodat Israelissa tällaisia?
00:14:31
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 20 Empty30.07.24 14:00

Kuinka Jeesus kohtelee aviorikoksesta kiinni jäänyttä ja syyttäjiä?

Joh. 8:1-11 kertoo: Jeesus meni aamulla varhain pyhäkköön ja opetti kansaa.
Silloin kirjanoppineet ja fariseukset toivat aviorikoksesta kiinniotetun naisen ja syyttivät 
häntä synnistään vedoten Mooseksen lakiin:"Tuollainen on kivitettävä".
Jeesus ei puhunut mitään vaan kirjoitti sormellaan maahan. Mitä se tarkoittaa?
Jer. 17:13 sanoo:"Jotka minusta luopuvat, ne kirjoitetaan tomuun. Sillä he ovat hylänneet
elävän veden lähteen, Herran."
Syyttäjillä oli kuitenkin tarkoituksena päästä syyttämään Jeesusta.
Mutta he eivät onnistuneet. Jeesus sanoi:"Joka teistä on synnitön, heittäköön häntä 
ensimmäisenä kivellä. Syyttäjät ymmärsivät ja kun heidän omatuntonsa todisti heidät syyllisiksi, he häipyivät.
Jeesus ojensi itsensä ja kun hän ei nähnyt ketään muuta kuin naisen, Hän kysyi:"Missä ovat
sinun syyttäjäsi? Eikö kukaan ole sinua tuominnut?
Nainen vastasi, että ei kukaan. Niin Jeeus sanoi hänelle:"En minäkään sinua tuomitse; mene,
äläkä tästedes enää syntiä tee."
Puhutteleva kohta Jeesuksen toiminnasta! Ei voi sanoa, että se olisi yleispätevä kohta, vaan
tarkoitus on:"Älä tee huorin".
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 20 Empty31.07.24 0:32

Ja Joonatan sanoi palvelijalle, joka kantoi hänen aseitaan:"Tule, menkäämme lähelle noiden
ympärileikkaamattoman vartiostoa; ehkä Herra on tekevä jotakin meidän puolestamme, sillä
ei mikään estä Herraa antamasta voittoa harvojen kautta yhtä hyvin kuin monien
1 Sam. 14:6

Jeesus sanoo Mark. 11:24:"Sanon teille: kaikki mitä te rukoilette ja anotte, uskokaa 
saaneenne, niin se on teille tuleva".
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 20 Empty01.08.24 0:12

Minä huudan Sinun puoleesi, Herra; minä sanon: Sinä olet minun turvani, minun osani
elävien maassa. Ps. 142:6

Ole ylistetty meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren
laupeutesi mukaan olet uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen
kuolleistanousemisen kautta, 1 Piet. 1:3
00:12:18
Kirsikka
Admin
Kirsikka

Viestien lukumäärä : 5023

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 20 Empty02.08.24 0:20

Israelin tämän hetkiseen tilanteeseen, 2.8.2024:
"Mutta Herra, sinun Jumalasi, ei tahtonut kuulla Bileamia, vaan Herran, sinun Jumalasi
muutti kirjouksen sinulle siunaukseksi, sillä Herra, sinun Jumalasi, rakasti sinua."
5 Ms. 23:5

jos me olemme uskotomat, pysyy kuitenkin Hän uskollisena, sillä itseänsä Hän ei saata
kieltää. 2 Tim. 2:13
00:22:25

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 20 Empty03.08.24 4:49

Herra, anna minulle ymmärrystä,
tee sanasi mukaan! Ps. 119:169

Sinun liittosi on ihmeellinen, siksi minä tahdon  uskollisesti pysyä siinä. 
Kun sinun sanasi avautuu, se valaisee, tyhmäkin saa siitä ymmärrystä.
Minä huohotan suu auki, minä janoan sinun käskyjäsi.
Katso puoleeni, anna armosi –  se on niiden oikeus, joille nimesi on rakas.
Tee kulkuni vakaaksi ohjeillasi, älä anna minkään vääryyden vallita minua.
Vapauta minut sortajistani, että voisin noudattaa säädöksiäsi.
Kirkasta kasvosi palvelijallesi. Opeta minut tuntemaan käskysi!
Minun silmäni ovat tulvillaan kyyneliä, koska lakiasi ei noudateta.

Ps. 119:129–136
Kunnia Isälle ja Pojalle ja Pyhälle Hengelle, niin kuin oli alussa, 
nyt on ja aina, iankaikkisesta iankaikkiseen. Aamen.
04:49:49

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 20 Empty04.08.24 0:32

11. s. helluntaista ~ Etsikkoaikoja

Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen Häntä ja rakastaakseen
Herran nimeä, ollakseen Hänen palveljoitaan, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä
sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahdutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän 
polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani. sillä minun huoneeni
on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi. Jes. 56:6-7

Jeesus sanoo Joh. 4:23:"Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat
Isää Hengessä ja totuudessa, sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo".

Sinua Herra kutsuu lempeästi, kaidalle tielle vetää väkevästi.
Jo liian kauan olet viipynyt, tee parannus ja tartu sanaan nyt. V.615:2
00:35:33

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 20 Empty05.08.24 0:36

Jumala ei ole hylännyt kansaansa, Israelia, Room. 11:1-10. Se elää nyt suuressa
ahdistuksessa, kaikki kansat vihaavat sitä, paitsi eivät tosi uskovaiset. He rukoilevat kansan puolesta:"Herra armahda, auta ja vapahda kansasi nimesi ylistykseksi!"
Samalla tahdon herätellä nukkuvia uskovia:"Avatkaa silmänne ja nähkää Israelin hätä!
Saa nähdä, miten Herra tässä sodassa selviää! Ps. 41:kin puhuu vhollisten vainoista, kuinka
he joutuvat häpeään, lopuksi.
Ei ole turha Gal. 6:2 sana:"Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain.
00:36:16

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 20 Empty05.08.24 23:51

Sinä olit läsnä silloin, kun minä Sinua huusin, Sinä sanoit:"Älä pelkää". Valit. 3:57

Mark. 7:30-51 Jeesus oli ruokkinut 5000 miestä. Tämän jälkeen Hän vaati opetuslapsiansa 
astumaan veneeseen ja menemään edeltä toiselle rannalle, Beetsaidaan. Itse Hän meni 
vuorelle rukoilemaan.
Tuli ilta, vene oli keskellä järveä ja Jeesus yksinään oli maalla. Opetuslapset joutuivat
hätään, kun tuuli oli heille vastainen. Jeesus näki sen ja käveli järven päällä aikoen kulkea 
ohitse.
Opetuslapset luulivat Häntä aaveeksi ja alkoivat peloissaan huutaa. Jeesus sanoi:"Olkaa
turvallisella mielellä, minä se olen, älkää pelätkö." Hän astui veneeseen heidän luokseen
ja tuuli asettui.
Kuinka usein me pelkäämme, kun vastustaa. Moni voi huutaa hädissään.
Tästä opimme, että joskus tuuli on vastainen, vaikka Jeesus tahtoi opetuslasten lähtevän.
Hän tahtoo opettaa, että silloinkin, ollessamme ns. myrskyssä tai sumussa Jeesus lohduttaa:
"Olkaa turvallisella mielellä, minä se olen, älkää pelätkö." Hän näkee meidän hätämme, on
lähellä ja tyynnyttää myrskyn meidänkin elämässämme.

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 20 Empty07.08.24 13:25

Tänäänkin Jeesus sanoo:"Ja missä kuljette, saarnatkaa ja sanokaa:"Taivasten valtakunta 
on tullut lähelle." Matt. 10

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 20 Empty08.08.24 11:20

Jeesus parantaa sokeana syntyneen ja fariseusten reaktioita, Joh. 9:1-34

Opetuslapset kysyivät:"Rabbi, kuka teki syntiä, tämäkö vai hänen vanhempansa?
Jeesus sanoi, ettei sokea eivätkä hanen vanhempansa, vaan Jumalan tekojen piti tuleman
hänessä julki. Hän jatkaa:"Niin kauan kuin päivä on, tulee meidän tehdä hänen tekojaan,
joka on minut lähettänyt; tulee yö, jolloin ei kukaan voi työtä tehdä. Mutta Jeesus on maailman 
valkeus. Sitten Hän paransi sairaan tehden syljestä tahtaan ja siveltyään sen sokean silmilleen 
Hän kehotti menemään ja peseytämään Siiloan lammikossa.
Sokea palasi näkevänä.
Naapurit ja ne, jotka olivat nähneet hänet kerjääjänä, epäilivät, oliko tuo edes se sama mies.
Mies sanoi heille "Minä se olen" ja selvitti tapahtuman heille, mutta ei tuntenut vielä Jeesusta.
He veivät parannetun fariseusten luo. Muutamat heistä eivät uskoneet Jeesuksen olevan
Jumalan mies, koska teki töitä sapattina. Parantunut selitti taas, kuinka kaikki tapahtui.
Raamattu sanoo "mutta juutalaiset eivät uskoneet, että hän oli ollut sokea ja kutsuivat hänen
vanhempansa todistamaan. He sanoivat parannetun olevan heidän poikansa, muuta eivät.
He pelkäsivät erottamista synagoogasta.
Fariseukset kutsuivat uudelleen parantuneen muiehen sanoen:"Anna kunnia Jumalalle, me
tiedämme että se mies, Jeesus, on syntinen".
Parantunut sanoi tietävänsä vain sen, että nyt hän näki. Fariseukset vaativat häntä uudelleen
kertomaan tapauksen. Hän sanoi rohkeasti:"Johan minä teille sanoin, ettekä te kuulleet. 
Miksi taas tahdotte saman kuulla? Tahdotteko tekin ruveta hänen opetuslapsikseen?"
Fariseuksille asia ei mennyt perille. He vain herjasivat parannettua sanoen, että tämä on 
Jeesuksen opetuslapsi, mutta he Mooseksen. Jumala puhui Moosekselle, mutta eivät tienneet
Jeesuksen alkuperää.
Mies vastasi:"Sehän tässä on ihmeellistä, että te ette tiedä, mistä hän on, ja kuitenkin hän
avasi minun silmäni. Me tiedämme, ettei Jumala kuule syntisiä, vaan jumalaapelkääväisiä ja
joka tekee hänen tahtonsa. Ei ole maailman alusta kuultu, että kukaan on avannut sokeana
syntyneen silmät. Jos Hän ei olisi Jumaasta, ei Hän voisi mitään tehdä."
Fariseukset syyttivät miestä syntiseksi, heidän opettajakseen ja ajoivat miehen ulos.
Voi tuota epäuskoa ja lakihenkisyyttä, joka myös estää ihmistä sydämessään uskomasta
Jeesukseen Kristukseen!

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 20 Empty09.08.24 12:44

Minkä kokoinen on Jumala ja ihminen ja Hänen suhteensa ihmiseen?
"Katso, kansakunna tovat kuin pisara vesisangon uurteessa, ovat kuin tomuhiukkanen 
vaa´assa. Katso, merensaaret hän nostaa kuin hiekkajyvän. Jes. 40:15

Olkoon meitä sitten vähän tai paljon, kaikille Jeesus sanoo Matt. 28:18-20: "Minulle on
annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja
Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen
käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman
loppuun asti."

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 20 Empty10.08.24 9:56

Herra, sinua minä kiitän kansojen joukossa, veisaan sinun kiitostasi kansakuntien
keskellä. Ps. 57:10

kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvn omalla kielellämme
Jumalan suuria tekoja. Apt. 2:11

5 Ms. 4:ssä "Jumalan laki, Israelin kallein omaisuus jj. 1-24, tuomio ja paluu Jumalan 
yhteyteen jj. 25-31 ja Israelin kansan erityisasema jj. 32-40"

Ja kuka on se, joka auttaa israelilaiset ja pakanat Jumalan lasten asemaan?

Joh. 10:1-10 Jeesus sanoo, että Hän on se hyvä paimen, joka saattaa lapsensa
yhteyteensä. Ottamalla Hänet vastaan sydämeesi, Sinä ja minä pelastumme!!!!
Onko jo näin meidän kohdallamme? Hän kutsuu, koska Isä haluaa luotunsa, lapsensa 
takaisin yhteyteensä. Isän yhteyteen pääsemme vain Jeesuksen ristintyön takia,
kun Hänen verensä puhdistaa sydämet kaikista tietoisista synneistä.
Eikö ihanaa!!!!!!!!

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 20 Empty11.08.24 18:26

12. sunnuntai helluntaista  ~  Itsensä tutkiminen

Ps. 51:6-14 Daavid oli langennut syntiin tapattamalla Uurian sodassa ja yhtynyt 
hänen vaimoonsa Batsebaan. Naatan vertauksellaan sai hänet heräämään, että 
hän oli näin tehnyt synnin ja salannut sen Jumalalta ja ihmisiltä.
Seuraa synnintunnustus "Jumala, ole minulle armollinen......."
Mekin tarvitsemme jatkuvasti oikeaa synnintuntoa. Se johtaa armon anomiseen, 
kuten Daavid.
Miksi? Me tarvitsemme anteeksisaamista; Jeesuksen luo tulemista, että Hän saa 
puhdistaa verellään. Sillä "ilman verenvuodatusta ei ole syntien anteeksisaamista".
Mitä syntejä sitten voi olla? Jes. 2:12-18 mm. sanoo: ...... ylpeys painuu maahan ja 
korskeus ja kaikki ylhäisyys masentuu..... sillä Herran päivä kohtaa ne........... ja Herra 
yksinänsä on korkea. Epäjumalat katoavat, piiloudutaan kallioluoliin ja maakuoppiin 
Herran kauhua ja hänen kirkkautta pakoon.....
Pääsy näistä on 1 Joh. 1:8- 2:2 mukaan syntien tunnustaminen ja sovituksen vastaanottaminen.
Saman luvun j. 3-6 vahvistaa todellisen Jeesuksen Kristuksen tuntemisen.
Onko meillä tämä, minulla ja Sinulla? 

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 20 Empty12.08.24 14:23

Epäjumalien suosijoita ei tule suvaita, sanoo 5 Ms. 12:32.
Miksi?
5 Ms. 13:5 varoittaa:"Mutta se profeetta tai unennäkijä surmattakoon, sillä hän on 
julistanut luopumusta Herrasta, teidän Jumalastanne, joka vei teidät pois 
Egyptin maasta ja vapahti sinut orjuuden pesästä, ja on tahtonut vietellä sinut siltä tieltä, jota Herra, sinun Jumalasi, käski sinun vaeltaa. Poista paha keskuudestasi.
Mikä sitten on oikeaa Jumalan palvelemista?
Jeesus sanoo Joh. 15:12:"Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin 
minä olen teitä rakastanut."

Jeesus sanoi tämän opetuslapsilleen. He eivät vielä olleet saaneet Pyhää Henkeä, Hän tuli 
vasta helluntaina.
Mekään emme voi rakastaa toisiamme luonnollisina ihmisinä. Se on vaikeaa myös uskovina.
Mutta kun Jeesus antaa Pyhän Henkensä meille elämäksi, silloin Hän minussa ja meissä 
rakastaa lähimmäisiämme. Hän antaa Pyhän Henkensä Hänen verellään puhdistettuun sydämeen.
Sitä ennen tarvitaan totista parannusta, tehdä parannuksen syntielämästä ja -tottumuksista;
tunnustaa ne Hänelle ja pyytää armoa saada vaeltaa uudessa elämässä Hänen tahtonsa ja
ohjeidensa mukaan Hänen Voimassaan!

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 20 Empty13.08.24 11:42

Jumalaa yksin minun sieluni hiljaisuudessa odottaa, häneltä tulee minulle apu.
Ps. 62:2

ja opettamalla heitä pitämään kaikki,mitä minä olen käskenyt teidän pitää. 
Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti. Matt. 28:20

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 20 Empty14.08.24 15:05

Herran nimi on vahva torni, hurskas juoksee sinne ja saa turvan. Snl. 18:10
Kuka on hurskas? Edellisen jakeen mukaan hän, joka juoksee Herran, Jeesuksen Kristuksen,
nimen turvaan. Miksi? Koska Herran nimi on vahva torni.

Ja Ilm. 1:8 Herra, joka on, joka oli ja joka tuleva, Kaikkivaltias, sanoo:
"Minä olen A ja O", alku ja loppu.
Kuka on Herra? Vanhassa testamentissa sana Herra usein tarkoittaa Messiasta, pakanoille
Jeesusta Kristusta. Tämäkin jae todistaa, että Hän on, aina, joka oli, kuten evankeliumi
todistaa ja on vielä tuleva ja päätteeksi Kaikkivaltias.

Jeesus, Jumalan Poika ja Jumala, syntyi ihmiseksi, että ihmisen olisi helpompi uskoa Häneen.
Mutta harva Hänen omasta kansastaan uskoi Häneen, fariseukset ja kirjanoppineet tekivät
kaikkensa vastustaessaan Häntä ja Hänen sanomaansa, tekojaan, kuolemaansa ja 
ylösnousemistaan.
Yksi kohta, Joh. 8:1-11 kertoo mitä tapahtui aviorikoksesta kiinniotetulle naiselle.
Jeesus istui pyhäkössä ja opetti kansaa. Kirjanoppineet ja fariseuksen toivat Hänen
luokseen aviorikosta tekemässä olleen, kiinniotetun naisen. He tekivät kiusaa Jeesukselle,
päästäkseen syyttämään Häntä. He vetosivat Mooseksen lakiin ... tuommoinen on kivitettävä.
Missä oli rikoskumppani?
Jeesus kumartui alas ja kirjoitti sormellaan maahan. Jer. 17:13 sanoo: Israelin toivo, 
sinä Herra! Kaikki, jotka sinut hylkäävät, joutuvat häpeään. "Jotka minusta luopuvat,
ne kirjoitetaan tomuun. Sillä he ovat hylänneet elävän veden lähteen, Herran.
Jeesus sanoo syyttäjille:"Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä.
Heidän omatuntonsa todisti heidät syyllisiksi ja he menivät pois.
Jeesus kysyi naiselta:"Missä ovat syyttäjäsi? Eikö kukaan ole sinua tuominnut?
Nainen sanoi:"Herra, ei kukaan": Niin Jeesus sanoi hänelle:"En minäkään sinua tuomitse,
mene äläkä tästedes enää syntiä tee".
Jeesus on ihana, ihmeellinen!!!

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 20 Empty15.08.24 9:37

Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, Israelin Pyhä. Minä olen Herra, sinun lunastajasi,
Israelin Pyhä: Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka opetan sinulle, mikä hyödyllistä
on, johdatan sinua sitä tietä, jota sinun tulee käydä. Jes. 48:17

Tarkkaa, mitä sanon: Herra on antava sinulle ymmärrystä kaikkeen. 2 Tim. 2:7

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 20 Empty16.08.24 13:29

Älköön kukaan katsoko omaa parastaan, vaan toisen parasta. 1 Kor. 10:24

Ehdoton kehoitus seurakunnalle ja yksityiselle kristitylle. Kuinka se on mahdollista?

1. Joh. 1:5-10 "Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille
julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä. Jos sanomme,
että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valehtelemme
emmekä tee totuutta.
Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys
keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta
synnistä. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei
ole meissä. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän
antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. Jos sanomme, että
emme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valehtelijaksi ja hänen sanansa ei ole
meissä.

Joona pakeni Jumalan tahtoa mennä Tarsiiseen saarnaamaan parannusta synneistään. vaikka 
Herra oli käskenyt hänen mennä Niiniveen saarnaamaan parannusta heidän synneistään. 
Lopulta hän totteli ja toimi. 
Sitten hän istui kaupungin ulkopuolelle ja odotti mitä tapahtuisi. Kuumuus paahtoi hänen 
päätään ja Jumala toimitti risiinikasvin suojaamaan hänet. Seuraavana päivänä se
kuoli ja Joona loukkaantui siitä ja toivotti itsellensä kuolemaa. Jumala opetti hänelle, että
eikö hän saa tehdä mikä on hyvää, eli kansa katui ja teki parannuksen  Joona 1-4

Pietari kielsi Jeesuksen, niinkuin Hän oli etukäteen sen sanonutkin. Luuk. 22:54-62

Meillekin kuuluu Jumalan kehoitus elää totuudessa ja valkeudessa olla uskolliset Hänen tahdolleen, sille, jonka Hän on meille itsekullekin antanut!

Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 20 Empty

Sanaa tälle päivälle
Takaisin alkuun 
Sivu 20 / 24Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 11 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24  Seuraava
 Similar topics
-
» Sanaa tälle päivälle
» Sanaa tälle päivälle
» Sanaa tälle päivälle
» Sanaa tälle päivälle

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Kaarisillalla :: Sanaa tälle päivälle-
Siirry: