Marraskuu 2024 | Su | Ma | Ti | Ke | To | Pe | La |
---|
| | | | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | Kalenteri |
|
Kuukauden aktiivisimmat kirjoittajat | |
|
| Uskon sanoja | |
| | Kirjoittaja | Viesti |
---|
Aamurusko
Viestien lukumäärä : 62 Join date : 03.11.2013
| Aihe: Uskon sanoja 31.01.17 19:23 | |
| Mark.11:25Ja kun seisotte rukoilemassa, antakaa anteeksikaikki mitä teillä on jotakuta vastaan. Silloin myös teidänIsänne, joka on taivaissa, antaa teille rikkomuksenneanteeksi.Anna olla Sanakirjan mukaan, anteeksiantaminen tarkoittaa "luopuavihasta tai katkeruudesta jotakin kohtaan, vapauttaa jonkinmaksamisesta (kuten esim. velka)." Pidän lausahduksesta,jota käytetään The Amplified Bible -käännöksen jakeessaMark. 11:25, "Let it drop. (Anna olla.)" Kuinka monta kertaasinulla on ollut ongelmia jonkun kanssa ja olet ajatellut niiden olevan jo kunnossa, mutta tuo toinen henkilö tuo ne jatkuvasti uudestaan esiin? Aviomiehelläni ja minulla on ollut tuon kaltaisia kokemuksiatoistemme kanssa monia kertoja yhteisen elämämme aikana.Uskon useimpien miesten olevan halukkaampia jakykenevämpiä antamaan asioiden olla kuin naiset. Suosittustereotyyppi nalkuttavasta vaimosta ei ole ihan täysin tuulesta temmattu. Minä tiedän, koska olin ennen yksi heistä. Meillä Daven kanssa oli erimielisyys tai ongelma välillämme ja hänsanoi, "Äh, unohdetaan tämä jo." Mutta minä otin asianpuheeksi yhä uudestaan ja uudestaan. Muistan hänen sanoneenminulle epätoivoisesti, "Joyce, eikö voitaisi vain antaa asian olla?"Juuri niin Jeesus käskee meidän tehdä tuossa jakeessa. Annaolla, jätä se, anna mennä, lopeta siitä puhuminen. Kirjasta "New Day, New You" (Uusi päivä, uusi sinä), JoyceMeyer. © 2007, Joyce Meyer. Julkaisija: FaithWords. Kaikkioikeudet pidätetään. | |
| | | Aamurusko
| Aihe: Vs: Uskon sanoja 01.02.17 8:56 | |
| Gal. 5:16 Tarkoitan tätä: antakaa Hengen ohjata elämäänne, niin ette toteuta lihanne, oman itsekkään luontonne haluja.HartaudetTahdonvoima: Hyvän sään ystäväTahdonvoima todella kuulostaa mahtavalta asialta. Meidät on johdettu uskomaan,että meillä on tarpeeksi tahdonvoimaa taistella jokaista vastaan tulevaa kiusaustavastaan, ja joskus se toimii. Mutta anna kun kerron sinulle pienen salaisuudentahdonvoimasta: Tahdonvoima on paras kaverisi niin kauan, kun kaikki meneehyvin, mutta se on ensimmäinen kaveri, joka häipyy, kun asiat käyvät raskaiksi.Olen huomannut, että jos en todella halua tehdä jotakin, mieleni antaa minulleyllin kyllin syitä, miksi minun ei tarvitse tehdä sitä. Jopa tunteeni liittyvät mukaan,sanoen, "Olen samaa mieltä, koska minua ei edes huvita tehdä sitä."Sielumme (mieli, tahto, tunteet) haluaisi viedä elämäämme, mutta Raamattusanoo, että meidän on oltava Jumalan Hengen johdateltavana. Meitä ei koskaanneuvota olemaan tahdonvoiman vietävissä, meidän käsketään olla Hengenjohdettavana. Tahdonvoima ja itsekuri ovat tärkeitä ja ehdottoman välttämättömiämenestyksekkäässä elämässä, mutta tahdonvoima yksin ei riitä. Päättäväisyyssaa sinut aloittamaan ja pitää sinut työn touhussa hetken aikaa, mutta se eikoskaan riitä viemään sinua maaliin asti. Sakarja 4:6b (KR92) sanoo, "Ei väellä,eikä voimalla, vaan minun hengelläni, sanoo Herra Sebaot."Mitä tapahtuu, jos sen sijaan, että kääntyisimme ensin tahdonvoiman puoleentarpeen vaatiessa, kääntyisimmekin Jumalan puoleen? Jumala lisää omanvoimansa sinun tahdonvoimaasi ja vahvistaa sen saattamaan sinut maaliin asti.Tahdonvoima ei saa kunniaa menestyksestämme, Jumala saa. Jeesus sanoinJohanneksen evankeliumin 15. luvun jakeessa 5 (KR92), "Ilman minua te ette saaaikaan mitään." Tämä on yksi tärkeimmistä ja vaikeimmista opetuksista, jokameidän täytyy oppia, jos haluamme nauttia elämästä, jonka antaakseen Jeesuskuoli puolestamme.Kirjasta "New Day, New You" (Uusi päivä, uusi sinä), Joyce Meyer. © 2007, JoyceMeyer. Julkaisija: FaithWords. Kaikki oikeudet pidätetään.
Viimeinen muokkaaja, Aamurusko pvm 02.02.17 15:08, muokattu 1 kertaa | |
| | | Aamurusko
| Aihe: Vs: Uskon sanoja 02.02.17 15:02 | |
| Eipä se mitään Aina kun löydän itseni tilanteesta, jolle en voi yhtään mitään, olen löytänyt hyvän tavan heittää huoleni Herralle yksinkertaisesti sanomalla, "Eipä se mitään." Esimerkiksi aamuna, jolloin Dave läikytti appelsiinimehuaan autossa ja osa siitä roiskahti puserolleni. Välittömästi hän sanoi, "Paholainen, ei hetkauta." Ja minä sanoin, "Eipä se mitään." Niin se ongelma oli ratkaistu, ja me jatkoimme eteenpäin päiväämme. Jotkin asiat eivät vain ole mielensä pahoittamisen arvoisia, silti monet ihmiset tekevät niin. Valitettavasti iso enemmistö kristityistä on pahoittanut mielensä, ärtyisiä, ja täynnä ahdistusta enimmän osan ajasta. Isot asiat eivät niinkään hetkauta heitä; ne ovat ne pienet asiat, jotka eivät sovi heidän suunnitelmiinsa. Sen sijaan, että langettaisivat huolensa ja sanoisivat vain "Eipä se mitään", he yrittävät aina tehdä jotakin jollekin, jolle eivät voi tehdä yhtään mitään. Useammin kuin kerran tuo yksinkertainen lausahdus "Eipä se mitään" on todella auttanut minua selviytymään. Kirjasta "New Day, New You" (Uusi päivä, uusi sinä), Joyce Meyer. © 2007, Joyce Meyer. Julkaisija: FaithWords. Kaikki oikeudet pidätetään. | |
| | | Aamurusko
| Aihe: Vs: Uskon sanoja 03.02.17 18:51 | |
| Hartaudet Astu ennemmin valtaistuimen eteen kuin tartut puhelimen! Älä juokse etsimässä apua ihan keneltä tahansa. Rukoile ensin, kysyen Herralta onko se Hänen tahtonsa, että menet pyytämään apua toiselta ihmiseltä vai haluaako Hän auttaa sinua itse. Omassa elämässäni minulla on ollut monia, monia ongelmia, silti en koskaan mennyt kenenkään muun luo apua pyytämään, paitsi kerran. Tuolla kertaa vierailin rouvan luona, jota itseään oli hyväksikäytetty. Ei ole tarkoitukseni halventaa häntä, mutta hän ei todellakaan pystynyt auttamaan minua. Se ei ollut hänen syynsä; hän ei yksinkertaisesti ollut Herran voitelema niin tehdäkseen. Jumala ei ole velvollinen voitelemaan, mitä Hän ei ole laittanut alulle. Niin usein ihmiset juoksevat toistensa luokse seuraamatta Pyhän Hengen opastusta ja johtajuutta, ja siitä ei koskaan seuraa hyvää, kestävää hedelmää. Kun olet vaikeuksissa, mene valtaistuimen eteen ennen kuin tartut puhelimeen. En tarkoita, että on väärin kysyä neuvoa. Minä vain kehoitan, että rukoilet ja sallit Herran johtaa ja opastaa sinua Pyhän Hengen kautta. Anna Hänen valita oikea auttaja sinulle. Vain koska joku toinen on kokenut saman minkä sinäkin, tai on läheinen ystävä, ei tarkoita, että tuo yksilö on oikea auttaja sinulle. Joten toistan, rukoile!
Kirjasta "New Day, New You" (Uusi päivä, uusi sinä), Joyce Meyer. © 2007, Joyce Meyer. Julkaisija: FaithWords. Kaikki oikeudet pidätetään. | |
| | | AnnSofi Admin
Viestien lukumäärä : 4820 Join date : 30.10.2013 Ikä : 81 Paikkakunta : Suomi
| Aihe: Vs: Uskon sanoja 17.09.24 11:24 | |
| "Sillä minä olen varma siitä, että..." Room. 8:38 (Pai Turunen)
Ihana laulu nuoruudestani soi hengessäni tänä aamuna: "Siunattu varmuus, Jeesus on mun. Oi, mikä riemu on pelastetun..." jne. Sinä muistat laulun. Luther kirjoitti merkkipaaluteoksessaan Sidottu Ratkaisuvalta näin:
"Pyhä Henki ei ole skeptikko eikä hän ole sydämiimme kirjoittanut epäiltäviä asioita tai mielipiteitä, vaan varmoja totuuksia, jotka ovat itse elämääkin ja kaikkea kokemusta varmempia ja lujia."
Kristityn ei tarvitse elää epävarmuudessa.
Raamatun mukaan meillä voi olla järkähtämätön varmuus ainakin seuraavista asioista. Huomaa myös antamissani raamatunjakeissa perustelu sille, mistä tämä varmuus kumpuaa:
- Pelastuksen varmuus siksi, että Jumala ei jätä meissä alkamaansa työtä kesken (Fil. 1:6) - Varmuus Jumalan lupauksista, koska Jumala lupauksen antajan on uskollinen, pystyy tekemään mitä on luvannut ja valvoo, että hänen sanansa toteutuu (Room. 4:18-21; Hebr. 11:11; Jer. 1:11-12) - Toivon varmuus, koska se perustuu Jumalan vannomaan valaan korkeimman mahdollisen tahon, Jumalan itsensä, kautta (Hepr. 6:13-20) - Varmuus Jumalan rakkaudesta, siis siitä, että mikään ei voi erottaa Jumalan rakkaudesta Jeesuksessa ja siksi saamme kaikissa ahdingoissa riemuvoiton Kristuksessa (Room. 8:37-39).
Vielä lainaus Lutherin Sidotusta ratkaisuvallasta: "Meistä kristityistä olkoot loitolla skeptikot ja akateemikot, meidän keskuudessamme sen sijaan olkoon varmojen väitteiden esittäjiä, jotka ovat stoalaisiakin järkähätämättömämpiä ... Hävitä varmaksi vakuuttamiset ja sinä olet hävittänyt kristinuskon! Jopa heille annetaan taivaasta Pyhä Henki Kristusta kirkastamaan ja tunnustamaan hamaan kuolemaan saakka - eikö tämä tiedä varmuutta: kuollaan tunnustuksen ja varmaksi vakuuttamisen tähden."
Hyvin sanottu.
Lue yllä antamani jakeet omasta Raamatustasi ja anna Pyhän Hengen sillä tavoin opettaa sinua itse sanansa kautta lisää.
Pyhä Henki luo siten sanansa kautta itse varmuutta sisimmässäsi kaiken ympärillä rehottavan epävarmuuden keskellä | |
| | | Sponsored content
| Aihe: Vs: Uskon sanoja | |
| |
| | | | Uskon sanoja | |
|
Similar topics | |
|
| Oikeudet tällä foorumilla: | Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
| |
| |
| |