Marraskuu 2024 | Su | Ma | Ti | Ke | To | Pe | La |
---|
| | | | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | Kalenteri |
|
Kuukauden aktiivisimmat kirjoittajat | |
|
| Sanaa tälle päivälle | |
| | |
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Kirsikka Admin
Viestien lukumäärä : 5023 Join date : 03.11.2013 Ikä : 81 Paikkakunta : Suomi
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 28.06.24 13:16 | |
| Hes. 16:61,63 ja Hoos. 6:1-6 puhuvat kovia sanoja langenneille, Hänestä pois poikenneille. Samalla ne ovat kutsu tulla Isän luo. Joh. 6:37-40, 41-46 Jeesus selittää juutalaisille, kuinka Isän luo pääsee. Mutta viimeisissä jakeissa he vain nurisevat eivätkä usko. _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 29.06.24 13:24 | |
| Hoosea on mielenkiintoinen kirja. Profeettaa kutsutaan "Israelin kuolinvuodeprofeetaksi", koska hän profetoi viimeiseksi ennen kuin pohjoinen valtakunta joutuu Assyrian valtaan (n. 722 eKr). Hänen palvelutyönsä seurasi pohjoisen valtakunnan kulta-aikaa, jonka kaltaista rauhaa ja menestystä ei ollut nähty sitten kuningas Salomon päivien. Valitettavasti menestyksen mukana seurasi moraalinen rappio, ja Israel hylkäsi Jumalan ja alkoi palvella epäjumalia. Alussa Jumala kehotti Hooseaa ottamaan vaimokseen "haureellisen vaimon" (1:2), jonka uskottomuus aviomiestään kohtaan olisi esimerkkinä Israelin uskottomuudesta Jumalaa kohtaa. Hoosea selitti Jumalan valitusaiheen Israelia vastaan ja varoitti rangaistuksesta, joka oli tuleva, ellei kansa palaisi Herran luokse ja pysyisi uskolisena Hänelle. Koko kirja osoittaa Jumalan rakkauden syvyyden Hänen kansaansa kohtaan, rakkauden, joka ei siedä kilpailijoita. Hoosea 1-14 _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 30.06.24 11:20 | |
| Apostolien päivä ~ Herran palveluksessa
Jeesus nousi vuorelle. Hän käski luokseen ne, jotka hän oli valinnut, ja he lähtivät hänen mukaansa. Nämä kaksitoista Jeesus kutsui olemaan kanssaan lähettääkseen heidät saarnaamaan ja valtuuttaakseen heidät karkottamaan saastaisia henkiä: Simon, jolle hän antoi nimen Pietari, Jaakob Sebedeuksen poika ja tämän veli Johannes, joille hän antoi nimen Boanerges - se merkitsee: ukkosenjylinän pojat - sekä Andreas, Filippus ja Bartolomeus, Matteus, Tuomas ja Jaakob Alfeuksen poika, Taddeus, Simon Kananeus ja Juudas Iskariot, sama joka kavalsi hänet. Mark. 3:13-19 _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | AnnSofi Admin
Viestien lukumäärä : 4824 Join date : 30.10.2013 Ikä : 81 Paikkakunta : Suomi
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 02.07.24 13:33 | |
| Ps. 116 pelastetun kiitosvirsi. J. 12 pelastettu miettii "kuinka minä maksan Herralle kaikki hänen hyvät tekonsa minua kohtaan?" Tavallisesti ihminen ajattelee takaisinmaksua jonkun hyvästä teosta häntä kohtaan.
Jeesus ohjeistaa:"Mene kotiisi omaistesi luo ja kerro tästä suuresta teosta, jonka Herra 'on armossaan sinulle tehnyt." Mark. 5:19 | |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 03.07.24 13:59 | |
| Daavidin virsi. Kiitä Herraa, minun sieluni, ja kaikki, mitä minussa on, hänen pyhää nimeänsä. Ps. 103:1 Ja kun hän jo oli lähellä, laskeutuen Oljymäen rinnetta, rupesi koko opetuslasten joukko iloiten kiittämään Jumalaa suurella äänellä kaikista voimallisista teoista, jotka he olivat nähneet. Luuk. 19:37
Vai eikö kannattaisi? Ajattele, mitä hyvää Hän on sinulle tehnyt?! | |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 04.07.24 13:21 | |
| Profeetta Miikaa neuvottiin puhumaan kuninkaalle hänelle mieluisia. Miika sanoi 2 Aik. 18:13:"niin totta kuin Herra elää, sen minä puhun, minkä minun Jumalani sanoo". - Hänen ennustuksensa toteutui, kuningas kuoli sodassa. Toiset profeetat olivat ennustaneet elämää kuninkaalle. Miika paljasti, että valheen henki valloitti muut profeetat.
Paavali kehottaa Timoteusta "saarnaamaan sanaa, astumaan esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhdella, varoittaa, kehoittaa kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella". 2 Tim. 4:2 | |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 05.07.24 13:24 | |
| Hoosea on järkyttävä kertomus Israelista; mitä tapahtui kun ajalliset asiat, esineet ja ihmiset tulivat heidän jumalikseen. He hylkäsivät heidän Jumalansa, Isän Jumalan taivaissa ja Hänen puheensa; ohjeensa, neuvonsa ja Hänet itsensä kokonaan. Herra kuitenkin rakasti ja rakastaa heitä tänäänkin ja tahtoo heidät omakseen. Hoosea ja hänen elämänsä oli esimerkki, miten kansalle kävi ja kuinka Hän kuitenkin heitä rakasti; kutsui ja kutsuu yhä. Oli kuritusta, tilintekoja teoistaan, syntiluetteloita niin kansan kuin pappien suurista synneistä, armahdusta. Luku 14 kertoo Israelin palaamisen ja armahduksen Herransa luo. Eikö ole vähän kuin tänä päivänä. Nyt pohjois-Israel on tulessa! Ps. 94:9 "Herra, joka on korvan istuttanut, kuulee. Hän on silmän luonut, Hänkö ei näkisi?" Rukoillaan siis, huudetaan apua Israelille! Se kannattaa kirjoitusten mukaan! | |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 06.07.24 12:17 | |
| Älä käy tuomiolle palvelijasi kanssa, sillä ei yksikään elävä ole vanhurskas sinun edessäsi. Ps. 143:2
Room. 11:1-36 Jumala ei ole hylännyt kansaansa, pakanakansoja pelastuu, samoin Israel.
Paavali esikuvana opettaa Fil. 3:12-16:"Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut. Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden teen; unohtaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin, minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumuksella kutsunut Krituksessa. Olkoon siis meillä, niin monta kuin meillä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on. Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vellamme samaa tietä!" | |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 09.07.24 1:58 | |
| Toinen on antelias ja saa yhä lisää, toinen säästää yli kohtuuden ja vain köyhtyy. Snl. 11:24
Älkää unohtako vieraanvaraisuutta, sillä sitä osoittamalla muutamat ovat tietämättään saaneet pitää enkeletä vierainaan. Hebr. 12:2 01:58:18
| |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 10.07.24 12:27 | |
| Jesaja sai kutsumusnäyn Jes. 6:1-13. Sen nähdessään hän sanoi:"Voi minua! Minä hukun, sillä minulla on saastaiset huulet, ja minä asun kansan keskellä, jolla on saastaiset huulet; sillä silmäni ovat nähneet kunnkaan, Herran Sebaotin." Silloin lensi minun luokseni yksi serafista, kädessään hehkuva kivi, jonka hän oli pihdeillä ottanut alttarilta, ja kosketti sillä suutani sanoen:"Katso, tämä on koskettanut sinun huuliasi; niin on sinun velkasi poistettu ja syntisi sovitettu".......... Voimakas kuvaus syntisen ihmisen kutsumisesta Jeesuksen omaksi....... ja Hänen tekonsa, sen merkitys ja tarkoitus. Paavali lisää Ef. 4:25 "pankaa sentähden pois valhe ja puhukaa totta, kukin lähimmäisensä kanssa, sillä me olemme toinen toisensa jäseniä".
Töitä riittää! Kuinka valheellinen meidän maailmamme on ja me itse!? Tarvitsemme Jeesuksen veren puhdistusta, osallisuutta Häneen! | |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 11.07.24 13:46 | |
| Jesaja ennustaa Jes. 10:20-34 ja 11:1-16 Israelin pelastumisen, vihollisen marssiessa Jerusalemiin Iisain Pojan tulon "Iisain kannosta puhkeaa virpi ja vesa versoo hänen juuristansa. Hänen päällänsä lepää Herran Henki, viisauden ja ymmärryksen henki, neuvon ja voiman henki, tiedon ja Herran pelon henki. Hän halajaa Herran pelkoa; ei hän tuomitse silmän näöltä eikä jaa oikeutta korvan kuulolta, vaan tuomitsee vaivaiset vanhurskaasti ja jakaa oikein oikeutta maan nöyrille, suunsa sauvalla hän lyö maata, surmaa jumalattomat huultensa henkäyksellä................ Virpi ja Vesa versovat sodan keskellä; Hän, Jeesus Kristus!!!!!!!!!!! Hän on ihana, nuo sanatkin sen todistavat. Usein emme kuitenkaan osaa sanoin kuvata, sanatkaan eivät osaa aina oikein Häntä kuvata Hänen ihanuuttaan!
Lue Raamattua ahkerasti. Silloin Hänen ihanuutensa alkaa vähitelle avautua ja sydän aivan kuin syö näitä sanoja. Ihminen tarvitsee leipää elääkseen. Samoin hän tarvitsee syödä Jumalan sanoja elääkseen Jeesuksessa Kristuksessa!
Mm. Joh. 4:27-42 on esimerkki, kun Jeesus on ihmisen elämässä "elämän leipänä". | |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 12.07.24 2:30 | |
| Kuka voi arvostella Jumalan tekoja? Voi sitä, joka riitelee tekijänsä kanssa, saviastia saviastiain joukossa - maasta tehtyjä kaikki! Sanooko savi valajallensa:"Mitä sinä kelpaat tekemään? Sinun työsi on kädettömän työtä!" Voi sitä, joka sanoo isälleen:"Mitä sinä kelpaat siittämään?" ja äidilleen:"Mitä sinä kelpaat synnyttämään?" Näin sanoo Herra, Israelin Pyhä, joka on hänet tehnyt: Kysykää tulevaisia minulta ja jättäkää minun haltuuni minun lapseni, minun kätteni teot. Minä olen tehnyt maan ja luonut ihmisen maan päälle; minun käteni ovat levittäneet taivaan, minä olen kutsunut koolle kaikki sen joukot. Jes. 45:9-12
Apt. 17: 26-28 Jumala taas sanoo, että Hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat, että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hänet hapuilemalla löytää - hänet, joka ei kuitenkaan ole kaukana yhdestäkään meistä; sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niinkuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet:"Sillä me olemme myös hänen sukuansa.
Alkuperämme on siis Jumalasta, sitten Aabrahamista. Kuinka turvallista! 02:30:58 | |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 13.07.24 2:15 | |
| Herran Henki sanoo Jes. 29:ssä "Vo sinua, Ariel!" Hän tarkoittaa Jerusalemia ja sitä kohtaavaa onnettomuutta. Samalla j. 9:ssä Herra valittaa Juudan hengellistä sokeutta ja luvussa 30, että Egypti on kestämätön tuki ja turva. Koska kansa kapinoi, se saa rangaistuksen, 30:8-17. Mutta j. 18 Herra odottaa, että voisi olla heille armollinen ja sentähden hän nousee armahtaakseen Israelia ja kaikkia muitakin ahdisuksessa olevia kansoja. Herra on oikeuden Jumala, siksi Hän sen tekee. Autuaita ovat kaikki, jotka Häntä odottavat! Ei ole enää kyyneleitä.
Koska Hän on myös vanhurskas, siksi he ja me ymmärrämme, että myös jokainen, joka tekee vanhurskauden, on Hänestä syntynyt. 1 Joh. 2:29
Sardeen seurakunnan enkelille Jumala käskee kirkoittaa:"Näin sanoo hän, jolla on ne Jumalan seitsemän henkeä ja ne seitsemän tähteä: Minä tiedän sinun tekosi: sinulla on se nimi, että elät, mutta olet kuollut. Heräjä valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan; sillä minä en ole havainnut sinun tekojasi täydellisiksi Jumalan edessä. Muista siis, mitä olet saanut ja kuullut, ja ota siitä vaari ja tee parannus. Jos et valvo, niin minä tulen kuin varas, etkä sinä tiedä, millä hetkellä minä tulen sinun päällesi. Herra jatkaa, että kuitenkin Sardeessa on muutamia harvoja nimiä, jotka eivät ole tahranneet vaatteitaan, ja he saavat käyskennellä minun kanssani valkeissa vaatteissa, sillä he ovat siihen arvolliset. Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeään elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo." 02:16:02 | |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 13.07.24 14:26 | |
| Keitä ovat Jumalan lapset ja mikä on heidän toivonsa? 1 Joh. 2:28-29:"Ja nyt, lapsukaiset, pysykää Hänessä, että meillä Hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois Hänen tyköänsä Hänen tulemuksessaan. Jos tiedätte, että Hän on vanhurskas, niin te ymmärrätte, että myös jokainen, joka tekee vanhurskauden, on Hänestä syntynyt. 14:26:17 | |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 14.07.24 14:57 | |
| Kirkastussunnuntai ~ Kirkastettu Kristus
Vanhassa testamentissa 2 Ms. 34:29-35 Mooseksen kasvot säteilivät, kun hän tuli lain taulujen kanssa kansan keskelle. Tämä oli esikuva tulevasta kirkastetusta Krituksesta. Luuk. 9:28-36 Isä kirkasti Jeesuksen. Mooses ja Elia ilmestyivät Hänelle ja he keskustelivat Jeesuksen poismenosta, jonka Hän oli saattava täytäntöön Jerusalemissa.
Voi vain sanoa "Kiitos Jeesus, mitä olet tehnyt meidän hyväksemme, pelastamiseksemme maailman, perkeleen ja kuoleman vallasta ristillä ja ylösnoustuasi!" 14:57:31
| |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 15.07.24 1:51 | |
| Daavidin virsi. Antakaa Herralle, te Jumalan pojat, antakaa Herralle kunnia ja väkevyys. Antakaa Herralle hänen nimensä kunnia, kumartakaa Herraa pyhässä kaunistuksessa. Herra antaa kansallensa väkevyyden, Herra siunaa kansaansa rauhalla. Ps. 29:1-2,11
Herra lähetti Israelin kansalle sanansa, ilmoitti hyvän sanoman rauhasta, jonka Jeesus Kristus on tuonut - hän, joka on kaikkien Herra. Apt. 10:36 01:51:07 | |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 16.07.24 0:36 | |
| Ja te olette minule pappisvaltakunta ja pyhä kansa. Sano nämä sanat israelilaisille. 2. Ms. 19:6
Jeesus sanoi opetuslapsilleen:"Rauha teille. Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät". Joh. 20:21
Jeesus sanoo, että joka kuulee Hänen sanansa ja uskoo Häneen, Isään, joka on Hänet lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä eikä joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään. Tulee aika ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen ja saavat elää. Isällä on elämä itsessänsä, samoin Pojassa. Isä on antanut Ihmisen Pojalle vallan tuomita. Tulee hetki, jolloin kaikki haudoissa olevat kuulevat Hänen äänensä ja tulevat esiin; hyvää tehneet elämän ylösnousemukseen, pahaa tehneet tuomion ylösnousemukseen. Jeesus sanoo vielä, ettei Hän voi itsestään tehdä mitään. Niinkuin Hän kuulee, niin Hän tuomitsee. Hänen tuomionsa on oikea, sillä Hän ei kysy omaa tahtoaan vaan Isän. Joh. 5:24-30 00:36:27
| |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 17.07.24 0:23 | |
| Herra kutsuu:"Palakaa takaisin, te luopuneet lapset, sillä minä olen ottnut teidät omikseni, ja minä noudan teidät, yhden ainoankin kaupungista ja kaksi sukukunnasta, ja tuon teidät Siioniin. Jer. 3:14 Otsikkona edelliselle jakeelle on "Luopuneet palaavat Siioniin".
Jeesus sanoo Joh. 6:37:"Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos." Isä johdattaa Jeesuksen luo, eikä Hän heitä yhtäkään Hänen tykönsä tulevaa ulos. Ensiksi tuli ajatus, että johdattaako Isä minutkin? Ei ole mitään, minkä takia se tapahtuisi. Tuli nöyrä olo. Mutta jos Hän johdattaa Jeesuksen luo, niin Jeesus ei heitä ulos. Jumala rakastaa Poikaansa Jeesusta Hänen ristintyönsä tähden ja siksi, että Hän rakastaa kaikkia luotujaan ja haluaa heidät taas yhteyteensä. Eikö mahtavaa???!!! 00:36:17 | |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 18.07.24 13:52 | |
| Vapaaehtoiset lahjat temppelin rakentamiseen 1 Aik. 29:9-13. Daavid iloitsi, kun näki kansan alttiisti ja ehyellä sydämellä antavan lahjansa Herralle. Hän kiitti Herraa:"Ole kiitetty Herra, meidän isämme Israelin Jumala..... Sinun, Herra, on suuruus ja väkevyys ja loisto ja kunnia ja kirkkaus, sillä sinun on kaikki taivaassa ja maan päällä. Sinun, Herra, on valtakunta, ja sinä olet korotettu kaiken pääksi. Rikkaus ja kunnia tulevat sinulta, sinä hallitset kaikki, ja sinun kädessäsi on voima ja väkevyys. Sinun vallassasi on tehdä mikä tahansa suureksi ja väkeväksi. Me siis kiitämme sinua, meidän Jumalaamme; me ylistämme sinun ihanaa nimeäsi".
Jeesus puhuu taas kuolemastaan. Mitä tapahtui? Opetuslasten mielessä oli vallan halu, kuka heistä oli suurin. Jeesus tiesi heidän ajatuksensa ja opetti heitä käytännössä ottamalla lapsen, asetti hänet viereensä:"Joka ottaa tykönsä tämän lapsen minun nimessäsi, se ottaa tykönsä minut ja hänet, joka on minut lähettänyt. Sillä joka teistä kaikista on pienin, hän on suuri. Luuk. 43-48 13:52:16
| |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 19.07.24 11:39 | |
| Osio Sak. 12-14:stä Ensin kerrotaan Jerusalemin pelastus Silloin koko maa murehtii häntä, joka on lävistetty....silloinko vasta? Valheprofeetat tuhotaan Paimenta lyödään, lauma joutuu hajallensa Silloin "Kolmannen osan minä vien tuleen; minä sulatan heidät, niinkuin hopea sulatetaan, ja koettelen heitä, niinkuin kulta koetellaan. He huutavat avuksi minun nimeäni ja minä vastaan heille. Sanon:Se on minun kansani ja se sanoo:"Herra, minun Jumalani."
Paavali opettaa Room. 5:3-4:......meidän kerskauksenamme ovat myös ahdistukset, sillä me tiedämme, että ahdistus saa aikaan kärsivällisyyttä, mutta kärsivällisyys koettelemuksen kestämistä, ja koettelemuksen kestäminen toivoa; mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu. 11:39:18
| |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 20.07.24 2:41 | |
| Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmiset ja puhasi hänen sieraimiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu. 1 Ms. 2:7 Nykyisin moni sanoo "Mitä mä Jumalalla teen/mulla menee kaikki muutenkin hyvin/ ja vaikka ei menisikään, mitä Jumala tähän kuuluu? Edellinen jae selittää; Jumala teki tomusta meidät ja teki eläviksi. Olemme siis Hänen luotujaan. Eikö Luoja olisi kiinnostunut luodustaan? Eikö äiti tai isä ole kiinnostunut lapsestaan? Ja vaikka ei olisikaan, Jumala on. Hän opetti heitä oikeaan, mutta opetus ei mennyt perille, ihminen lankesi heti syntiin. Mekin mieluummin teemme, mitä itse haluamme, Jumalan tahto ja neuvot vain rajoittavat elämää. Synti panee noin toimimaan. Tottelemattomuus tuntuu niin mukavalta, aluksi. Mutta loppu viimeksi se tuottaa tuskaa ja erottaa Jumalasta. Tämä voi olla uusi asia, kukaan ei ole kertonut tai ei tiedä mitä Jumala tahtoo ja tekee mikä omasta mielestä on mukavaa ja oikein. Herra sanoo Ef. 2:10: Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissa vaeltaisimme. Eikö ole selvä tie? Luonnollinen ihminen ei tuosta välitä, tekee, mikä on itselle mukavaa. Siitä tulee lopuksi vain itku ja hammasten kiristys. Kannattaa miettiä alkuperäänsä ja Jumalan tahtoa elämässään. 02:41:17 | |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 21.07.24 14:54 | |
| 9. s helluntaista ~ Totuus ja harha
Sillä Sinä ilahutat minua, Herra, töilläsi; minä riemuitsen sinun kättesi teoista. Vanhurskas viheriöitsee kuin palmupuu, hän kasvaa kuin Libanonin setri. He ovat istutetut Herran huoneeseen, he viheriöitsevät meidän Jumalamme kartanoissa. Vielä vanhuudessaan he tekevät hedelmää, ovat mehevät ja vihannat ja julistavat, että Herra on vanhurskas, hän, minun kallioni, ja ettei hänessä vääryyttä ole. Ps. 92:5,13-15
Jer. 7 Jumala sanoo, että Herran temppeli on ryövärien luola kehottaen parannukseen.....rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa; ja pitämään huolta siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta..... niinkuin Hebr. 12:14-15 jatkaa.
Päivän evankeliumi Matt. 7:24-29 opettaa kahdesta rakentajasta. Toinen rakensi kalliolle; hän kuuli Jeesuksen sanat ja teki sen mukaan. Rankkasadekaan ei hajottanut sitä. Toisen rakennus hajosi rakkasateen tullessa. Hän ei ottanut todesta Jeesuksen sanoja. Nämä olivat vuorisaarnan viimeisiä sanoja. Kansanjoukot hämmästyivät niistä, sillä Hän opetti heitä niinkuin se, jolla on valta, eikä niikuin heidän kirjanoppineensa.
Parannuksen teko ja kilvoittelu opettavat armon omistamiseen Jeesuksessa Kristuksessa, koska vaikka luulee kuinka hyvin vaeltaneensa, ei se avaa taivaan ovea. Ja jos ajattelee tehneensä sellaisen synnin, johon ei armoa ole, niin jos ei ole Pyhän Hengen pilkkaa tehnyt, niin armo on apu ja vapauttaja sellaisessa tilanteessa. | |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 22.07.24 13:29 | |
| 1 Ms. 26:4 Herra lupasi Iisakille, että hänen jälkeläistensä saama siunaus tulee siunaukseksi kaikille maailman kansoille. Jeesus sanoo Matt. 8:11: Idästä ja lännestä tulee monia, jotka taivasten valtakunnassa tulevat aterialle yhdessä Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin kanssa.
Ajattele, eikö mahtavaa! Isä ja Jeesus ei valehtele, vaan Hänen sanansa toteutuu!
Jeesus lisää Matt. 7:7-12, että jos me, jotka olemme pahoja, osaamme antaa hyviä lahjoja, kuinka paljon ennemmin Isämme taivaissa antaa hyvää niille, jotka sitä anovat. Tärkein lahja on Joh. 6:28-40 mukaan Hän itse, Jeesus Kristus, Elämän leipä! | |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 23.07.24 11:13 | |
| Edelleen Herra kutsuu Jes. 31:6:"Palatkaa, te israelilaiset, hänen tykönsä, josta olette niin kauas luopuneet." Hän kutsuu edelleen, mös meitä pakanoita. Jeesus sanoo mm. Joh. 6:41-59, että Hän on se elävä leipä, tullut taivaasta. Joka syö tätä leipää, elää iankaikkisesti. Hän sanoo myös, että ellette syö ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne. Tämä tapahtuu ehtoollisessa, mutta myös Sanaa lukiessa ja omaksuessa. | |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 24.07.24 1:59 | |
| Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät. 1 Ms.1:27
Herrassa ei kuitenkaan ole vaimoa ilman miestä eikä miestä ilman vaimoa. Sillä samoin kuin vaimo on alkuisin miehestä, samoin myös mies on vamon kautta; mutta kaikki on Jumalasta. 1 Kor. 11:11-12
Näin on kirjoitettu ja se on Jumalan Sana. Väittäköön ihminen mitä muuta tahansa, se ei ole totta. Silloin ihminen uskoo sielunvihollisen valheen, ja valheen uskominen on synti ja se kadottaa. Jumalan tahto ei kuitenkaan ole ketään ihmistä kadottaa. Päinvastoin, Hän sanoo totuuden, joka usein karvastelee ihmisen mielessä, sen takia että Hän tahtoo ihmisen pelastuvan. Siki Hän puhuu totuutta ja toivoo ihmisen kääntyvän synnistään tai synneistään parannuksessa Jeesuksen armahdettavaksi ja Hänen veressään puhdistumaan uuteen elämään. 02:00:18 | |
| | | Sponsored content
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle | |
| |
| | | | Sanaa tälle päivälle | |
|
Similar topics | |
|
| Oikeudet tällä foorumilla: | Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
| |
| |
| |