Kaarisillalla
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Kaarisillalla

Usko ja luottamus

PääsivuPääsivu  PortaaliPortaali  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  
Haku

Näytä tulokset:

Rechercher Tarkennettu haku
Avainsanat
Viimeisimmät aiheet
» Sanaa tälle päivälle
Sanaa tälle päivälle - Sivu 22 EmptyEilen kello 14:00 kirjoittaja AnnSofi

» Nimipäiväonnitteluja
Sanaa tälle päivälle - Sivu 22 Empty01.11.24 2:13 kirjoittaja Kirsikka

» Uskon sanoja
Sanaa tälle päivälle - Sivu 22 Empty17.09.24 11:24 kirjoittaja AnnSofi

» Evankeliumia
Sanaa tälle päivälle - Sivu 22 Empty15.08.24 11:04 kirjoittaja Kirsikka

» Mitä on tulossa? Mihin olemme menossa?
Sanaa tälle päivälle - Sivu 22 Empty10.07.24 14:13 kirjoittaja AnnSofi

» Poissaoloja foorumilta
Sanaa tälle päivälle - Sivu 22 Empty07.06.24 22:56 kirjoittaja Kirsikka

» Herätys kuolemasta elämään, tarve huutava!
Sanaa tälle päivälle - Sivu 22 Empty09.05.24 17:49 kirjoittaja Kirsikka

» Apua, Israel hädässä
Sanaa tälle päivälle - Sivu 22 Empty18.04.24 14:06 kirjoittaja AnnSofi

» Raamatullinen avioliittokäsitys
Sanaa tälle päivälle - Sivu 22 Empty21.03.24 14:59 kirjoittaja Kirsikka

Marraskuu 2024
SuMaTiKeToPeLa
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
KalenteriKalenteri
Yhteistyökumppanit
ilmainen foorumi

The most tagged keywords
Kuukauden aktiivisimmat kirjoittajat
AnnSofi
Sanaa tälle päivälle - Sivu 22 Vote_lcapSanaa tälle päivälle - Sivu 22 Voting_barSanaa tälle päivälle - Sivu 22 Vote_rcap 
Kirsikka
Sanaa tälle päivälle - Sivu 22 Vote_lcapSanaa tälle päivälle - Sivu 22 Voting_barSanaa tälle päivälle - Sivu 22 Vote_rcap 

Sanaa tälle päivälle

Siirry alas 
2 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 12 ... 21, 22, 23, 24  Seuraava
KirjoittajaViesti
AnnSofi
Admin
AnnSofi

Viestien lukumäärä : 4820
Ikä : 81

Sanaa tälle päivälle - Sivu 22 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 22 Empty11.09.24 2:24

Jumala, ole minulle armollinen, ole minulle armollinen; sillä sinuun minun sieluni turvaa.
Minä turvaan sinun siipiesi suojaan, kunnes onnettomuudet ovat ohitse. Ps. 57:2

Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä
tähden...... Minä ole kirjoittanut teille lapsukaiset, sillä te olette oppineet tuntemaan Isän.
Älkää rakastako maailmaa  älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa,
niin Isän rakkaus ei ole hänessä. Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö
ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta. Ja maailma katoaa ja sen himo;
mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti. 1 Joh. 2:12-17
02:25:30
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 22 Empty12.09.24 12:25

Katso, minä lähetän enkelini sinun edelläsi varjelemaan sinua tiellä ja johdattamaan 
sinua siihen paikkaan, jonka minä olen valmistanut. 2 Ms. 23:20
Siis, ota ja katso, voisi sanoa pysähdy katsomaan...........

Ja Herra on vapahtava minut kaikesta ilkivallasta ja pelastava minut taivaalliseen
valtakuntaansa; hänelle kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen! 2 Tim. 4:18

12:25:20
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 22 Empty13.09.24 2:14

Osoita ihmeellinen armosi, Sinä, joka pelastat vihamiesten vallasta ne, jotka turvaavat
Sinun oikeaan käteesi. Ps. 17:7

Eikö sitten Jumala toimittaisi oikeutta valituillensa, jotka Häntä yötä päivää avuksi
huutavat, ja viivyttäisikö Hän heiltä apuaan?
Minä sanon teille; Hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika
tulee, löytäneekö Hän uskoa maan päältä? Luuk. 17:7-8
02:15:25
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 22 Empty14.09.24 12:19

Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
on Hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka Hän on myös
maailman luonut. Hän, Jeesus Kristus on Hänen kirkkautensa säteily ja Hänen olemuksensa
kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut
Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa, tullen enkeleitä niin paljon korkeammaksi,
kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän. Hebr. 1:1-4

Nuo sanat puhuttelevat, todella: Jeesus Kristus on tällainen........... ja Hän on paljon muutakin!
12:19:47
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 22 Empty15.09.24 14:49

17. s. helluntaista  ~  Jeesus antaa elämän

Sillä Sinä olet suuri ja teet ihmeitä, sinä ainoa olet Jumala.
Neuvo minulle tiesi, Hera, että minä vaeltaisin sinun totuudessasi. Kiinnitä minun sydämeni
siihen yhteen, että minä sinun nimeäsi pelkäisin.
Kaikesta sydämestäni minä kiitän Sinua, Herra, minun Jumalani, ja kunnioitan sinun nimeäsi
iankaikkisesti; sillä Sinun armosi on suuri minua kohtaan, Sinä olet pelastanut minun sieluni
tuonelan syvyydestä. Ps. 86:10-13

... että Kristus nytkin, niinkuin aina, on tuleva ylistetyksi minun ruumiissani kaikella
rohkeudella, joko elämän tai kuoleman kautta. Sillä elämä on minulle Kristus, ja kuolema
on voitto. Fil. 1: 20-21

Isä ja Jeesus ovat yhtä, siis yksi ja sama Jumala!
Jeesus sanoi:"Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä tehdä mitään,
vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän. sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika 
samoin tekee.
Sillä Isä rakastaa Poikaa ja näyttää hänelle kaikki, mitä hän itse tekee, ja hän on näyttävä
suurempia tekoja kuin nämä, niin että te ihmettelette.
Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä
hän tahtoo. Joh. 5:19-21
14:50:23
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 22 Empty16.09.24 14:23

Ennustusta Israelista, Hes. 37:15-28

Jumala yhdistää kaksi sauvaa - Israelin ja Juudan.
Hän ottaa israelilaiset pois kansojen seasta, tuo heidät omaan maahansa ja tekee heistä
yhden kansan Israelin vuorilla ja yksi kuningas on heillä kaikilla.
He eivät enää saastuta itseänsä epäjumalillaan, koska Herra vapauttaa heidät synneistään
ja puhdistaa heidät. "Ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa", sanoo
Herra.
Herran palvelija on oleva heidän kuninkaansa, yksi paimen ja he vaeltavat Herran oikeuksien
mukaan ja noudattavat Hänen käskyjään ja pitävät ne. He ja heidän jälkeläisensä saavat
asua Jumalan Jaakobille lupaamassa maassa ja "Herran palvelija Daavid eli Messias on heidän
ruhtinaansa iankaikkisesti. Jumala tekee heidän kanssaan iankaikkisen rauhan liiton. Hänen
asumuksensa on heidän yllään, Hän on heidän Jumalansa ja he ovat Hänen kansansa.
Ja pakanakansat tulevat tietämään, että Jumala on Herra, joka pyhittää Israelin, kun heidän
pyhäkkönsä, Jeesus Messias on heidän keskellänsä iankaikkisesti.
14:23:45
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 22 Empty17.09.24 10:37

Herra oli kutsunut Samuelia nimeltä Siilon temppelissä.
Hän luuli, että Eeli oli kutsunut ja meni aina hänen luokseen. Kolmannen kerran jälkeen
Eeli ymmärsi, että Herra oli kutsunut Samuelia. Hän neuvoi pientä Samuelia 
menemään takaisin maata ja että jos tätä vielä kutsutaan, sano:"Puhu, Herra; palvelijasi kuulee". 1 Sam. 3:9

Itseltäkin nousi tuo sama rukous! Mitä Hän vastasi?

Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette 
alusta asti kuulleen, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä. 1 Joh. 2:24
10:37:05
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 22 Empty18.09.24 22:01

Jumala, hiljaisuudessa kiitetään sinua Siionissa, ja sinulle täytetään lupaus.
Sinä kuulet rukouksen; sinun tykösi tulee kaikki liha.
Minun syntivelkani ovat ylen raskaat, mutta sinä annat anteeksi meidän rikoksemme.
Autuas se, jonka sinä valitset ja otat tykösi, eskartanoissasi asumaan! Salli meidän tulla
ravituiksi sinun huoneesi hyvyydellä, sinun temppelisi pyhyydellä.
Ihmeellisillä teoilla sinä vastaat meille vanhurskaudessa, sinä, meidän autuutemme Jumala,
sinä, kaikkien maan äärten ja kaukaisen meren turva, joka voimallasi vahvistat vuoret ja
olet vyötetty väkevyydellä; sinä, joka asetat merten pauhinan ja niiden aaltojen pauhinan
ja kansojen metelin, niin että ne, jotka niiden äärillä asuvat, hämmästyvät sinun ihmeitäsi; 
aamun ja ehtoon ääret sinä täytät riemulla.
Sinä pidät maasta huolen, kastelet sen runsaasti, sinä teet sen ylen rikkaaksi.
Jumalan virta on vettä täynnä. Sinä valmistat heidän viljansa, sillä niin sinä valmistat maan.
Sinä kastelet sen vaot, sinä muhennat sen multapaakut, sadekuuroilla sinä sen pehmität
ja siunaat sen laihon.
Sinä kaunistat vuoden hyvyydelläsi, ja sinun askeleesi tiukkuvat lihavuutta.
Erämaan lautumet tiukkuvat, ja kukkulat vyöttäytyvät riemuun.
Kedot verhoutuvat lammaslaumoihin, ja vilja peittää laaksot. Riemuitaan ja lauletaan! Ps. 65
22:01:23
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 22 Empty19.09.24 5:21

Mutta minun sieluni Jumala lunastaa tuonelan vallasta, sillä hän ottaa minut huomaansa.
Sela. Ps. 49:16

Minä muistutan sinua virittämään palavaksi Jumalan armolahjan, joka sinussa on minun
kätteni päällepanemisen kautta. Sillä Jumala ei ole antanut meille pelkuruuden henkeä,
vaan voiman ja rakkauden ja raittiuden hengen.
Älä siis häpeä todistusta Herrastamme äläkä minua, hänen vankiaan, vaan kärsi yhsessä
minun kanssani vaivaa evankeliumin tähden, sen mukaan kuin Jumala antaa voimaa, hän,
joka on meidät pelastanut ja kutsunut pyhällä kutsumuksella, ei meidän tekojemme mukaan,
vaan oman aivoituksensa ja armonsa mukaan, joka meille on annettu Kristuksessa 
Jeesuksessa ennen ikuisia aikoja, mutta nyt ilmisaatettu meidän Vapahtajamme Kristuksen 
Jeesuksen ilmestymisen kautta, joka kukisti kuoleman ja toi valoon elämän ja 
katoamattomuuden evankeliumin kautta. 2 Tim. 1:6-10

19.9.2024 klo 05:21:36
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 22 Empty19.09.24 5:50

"Jos sinä tänä aikana olet vaiti, tulee apu ja pelastus juutalaisille muualta..."
Ester 4:14

Veljemme Doug Hersheyn kanssa on ollut kerrassaan fantastinen kokouskierros kuluneella viikolla.
Täpötäysille saleille Helsingissä, Lahdessa, Porissa ja Turussa olemme saaneet julistaa ja
näyttää valokuvatodistein Jumalan uskollisuutta lupauksilleen Israelin kansalle. 
Sinun Raamatussasi olevat ennustukset täyttyvät meidän päivinämme!

Mainitsen vain yhden: Hesekielin kirjan luvussa 47 kerrotaan, että eräänä päivänä
Kuollutmeri muuttuu makean veden vesistöksi ja sinne tulee jopa kaloja.

Nykyisellään Kuolleenmeren suolapitoisuus on muihin meriin nähden ollut kymmenkertainen,
eikä siellä todellakaan elä mitään. Meri on ollut nimensä mukaisesti kuollut. Meren pinta
laskee 1–2 metriä vuodessa. Tällä vauhdilla se kuivuu kokonaan vuoteen 2050 mennessä.
Mutta ihan viime vuosina Kuolleen meren länsirannikolle on syntynyt vajoamia, joihin on
alkanut pulputa makeaa vettä. Geologitkin ovat tutkineet näitä vesialtaita ihmeissään. Kaiken
lisäksi niissä on jopa pieniä kaloja!

Yhtäkkiä muinainen profetia Raamatussa ei enää vaikutakaan niin kaukaiselta, kuin vielä
joitakin vuosia sitten.

Yksi Raamatun profetia koskettaa meitä Patmos-työssä kuitenkin ehkä enemmän kuin
moni muu: Profeettojen ennustama juutalaisen kansan paluu omalle maalleen – Alija.

Olemme tukeneet alijaa yhdessä kanssasi vuosikymmenien ajan. Venäjän hyökättyä
Ukrainaan olimme heti mukana mahdollistamassa ukrainanjuutalaisten alijaa Ukrainasta
Israeliin mittavilla summilla. Joka vuosi olemme tukeneet alijaa.

ANTISEMITISMI maailmalla on lokakuun 7. päivän (2023) jälkeen noussut moninkertaiseksi.
Puhutaan satojen prosenttien kasvusta monissa Euroopan maissa. Kuvittele, että 
Belgiassa on lokakuun 7. päivän jälkeen ollut loka-joulukuun aikana 1967 % - luit oikein! –
enemmän antisemitistisiä välikohtauksia, kuin vastaavana kolmen kuukauden ajanjaksona
viime vuonna 2023. 

Samaan aikaan juutalaiset eri puolilla Amerikkaa ja Eurooppaa ovat jättäneet
juutalaistoimistolle entistä runsaammin alija-hakemuksia. Euroopan rabbit ovat kehottaneet
Israelia valmistautumaan suureen tulossa olevaan juutalaisten alijaan.

Veljemme Doug Hershey on kokouksissamme toistuvasti sanonut:
Jumala tarjoaa meille näissä tapahtumissa mahdollisuutta olla konkreettisesti osa
Raamatun muinaisten profetioiden täyttymystä!

Jumala on luvannut tuoda kansansa omaan maahansa ja Raamatun mukaan ”muukalaiset tuovat sinun tyttäresi ja poikasi” takaisin.
Me suomalaisetkin voimme osaltamme mahdollistaa profetian toteutumista rakkaudenlahjoillamme.
Tämä tarkoittaa Sinua ja Minua, meitä suomalaisiakin.....

Ajattele, että me emme vain lue Raamattumme profetioista. Me elämme niissä!

Rakkaudenlahjallasi Sinä astut sisään Raamatun lehdille, sen ennustuksiin ja olet osa niiden
toteutumista.

Pasi Turunen
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 22 Empty20.09.24 8:37

Ja Herra Jumala otti ihmisen ja pani hänet Eedenin paratiisiin viljelemään ja varjelemaan
sitä. 1 Ms. 2:15

Jumala oli tätä ennen luonut maapallon ja avaruuden. Sitten Hän loi ihmisen ja antoi hänelle
tehtävän. Meillä kaikilla on siis oma tehtävämme täällä! Mikä on sinun tehtäväsi?
Jumala tahtoo,että sinä ja minä olemme uskollisia siinä.
Mitä tapahtui? Ihminen lankesi syntiin ja joutui eroon Jumalasta, Luojastaan. Sen seuraksena
ihminen hoitaa tehtäväänsä tai sitten ei, ei ainakaan uskollisena Jumalalle.
Toiset voivat joutua, ja heitä on paljon, kärsimään Smyrnan seurakunnan tavoin.
Ilm. 2:8-11:"Ja Smyrnan seurakunnan enkelille kirjoita: Näin sanoo ensimmäinen ja
viimeinen, joka kuoli ja virkosi elämään.
Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi - sinä olet kuitenkin rikas - ja mitä pilkkaa sinä
kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga.
Älä pelkää sitä, mitä tulet kärsimään. Katso, perkele on heittävä muutamia teistä
vankeuteen, että teidät pantaisiin koetukselle, ja teidän on oltava ahdistuksessa kymmenen päivää.
Ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle elämän kruunun. Jolla on korva, se
kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sitä, joka voittaa, ei toinen kuolema vahingoita.

Jeesus vahvistaa Matt. 5:5:"Autuaita ovat hiljaiset, sillä he saavat maan periä."
V. 1992 käännös sanoo saman kohdan:"Autuaita kärsivälliset, he perivät maan."

Kärsivällisyyttä todella tarvitaan ahdistuksessa ollessa ja Jeesus antaa sen. Tule Hänen
luokseen, tee parannus synneitäsi, ota vastaan Hänet ja Hänen tarjoamansa voiman siihen!
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 22 Empty21.09.24 14:40

Hän on kallio; täydelliset ovat hänen tekonsa, sillä kaikki hänen tiensä ovat oikeat. 
Uskollinen Jumala ja ilman vääryyttä, vanhurskas ja vakaa Hän on. 
5 Ms. 32:4

Tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme; että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä. 1 Joh. 1:5

21.9.2024 klo 14:40:54
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 22 Empty22.09.24 14:40

18. s. helluntaista  ~ Kristityn vapaus

Mark. 2:23-28 Sapanin herra

Jeesus kulki opetuslapsineen viljavainioiden halki. Heitä näytti seuraavan aina myös fariseukset. Miksiköhän? Ei ainakaan opetuslapsiksi tullakseen, vaan...... päästäkseen syyttämään Jeesusta.
Opetuslapset rupesivat kulkiessaan katkomaan tähkäpäitä. Heidän oli nälkä.
Fariseukset heti:"Miksi he tekevät sapattina sitä, mikä ei ole luvallista". He vetosivat Mooseksen
lakiin ,2 Ms. 23:25.
Jeesus selitti näille oppineille, ulkokultaisille:"Ettekö ole koskaan lukeneet, mitä Daavid teki, kun
hän ja hänen seuralaistensa olivat puutteessa ja heidän oli nälkä. He menivät Jumalan huoneeseen
ylimmäisen papin Abjatarin aikana ja soi näkyleivät, joita ei ollut lupa syödä muiden kuin pappien,
ja antoi myös niille, jotka olivat hänen kanssaan?"

Jeesus valaisi hetä:"Sapatti on asetettu ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten. Niin Ihmisen
Poika siis on sapatinkin Herra."
Siis, vaikka Jumalan Sanan laki sanoo selvästi, mitä saa ja mitä ei tehdä sapattina. niin jos
ihminen on puutteessa, esim. ruuan tai rahan, hän saa tarpeensa tyydyttää silloin, kun se on.
Lain tarkoitushan on johdattaa ihminen Jeesuksen luo, katumaan syntejään, kääntymään niistä 
pois antaen itsensä ja sydämensä Jeesukselle, että Hän verellään saa puhdistaa sydämen itselleen.
Opetuslapset olivat Jeesuksen seuraajia, siksi he olivat vapaat laista ja tarpeeseensa saivat toimia
sapattinakin.
Laki siis ajaa ihmisen Jeesuksen luo ja Hän antaa vapauden toimia tarpeidensa mukaan.

22.9.2024 klo 14:40:34
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 22 Empty23.09.24 15:00

Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle ylen runsaasti hyvää kaikissa sinun kättesi töissä, 
hän tekee sinun kohtusi, karjasi ja maasi hedelmän ylen runsaaksi. Sillä niikuin Herra
iloitsi sinun isistäsi, hän jälleen iloitsee sinusta, siitä, että tekee sinulle hyvää. 
5 Ms. 30:9

Jumala teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa
tapahtuisi. Fil. 2:13

Eikö mahtava Isä, Jumalamme on?!!!!!!!

23.9.20124 klo 14:59:53
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 22 Empty24.09.24 15:05

Jumala sanoo 1 Ms. 28:15:"........minä olen sinun kanssasi ja varjelen sinua, missä ikinä 
kuljet, ja saatan sinun takaisin tähän maahan; sillä minä en jätä sinua, ennenkuin olen 
toteuttanut sen, minkä minä olen sinulle puhunut."
Tämän Jumala puhui Jaakobille unessa, kun hän oli veljeään Eesauta pakenemassa 
Harraniin.
Tämän saman on Isä puhui hänelle taas, kun hän epäröi lähteä Egyptiin koko kansa 
mukanaan kuultuaan, että Joosef elikin siellä ja oli sen valtakunnan pääministeri.
Samoin sanoin Isä puhui Moosekselle lähettäessään hänet viemään Israel Egyptistä takaisin 
omaan maahansa. Monet kerrat Hän on antanut minullekin saman lupauksen. 

Kun saamme lupauksen Jumalalta jossakin asiassa, Jaak. 1:1-13 opettaa "pitämään 
pelkkänä ilona, kun joudumme moninaisiin kiusauksiin, koska uskomme koetellaan 
kiusauksissa ja saa aikaan kärsivällisyyttä. Sen tarkoitus on tuottaa täydellinen teko, 
eli että olisimme täydelliset ja eheät emmekä missään puuttuvaiset.
Mutta jos joltakin meistä puutuu viisautta, saa anoa sitä Jumalalta, joka antaa kaikille 
auliisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan. Anotaan uskossa, ei epäillen koska epäilijä 
on meren aallon kaltainen, jota tuli ajaa ja heittelee. Raamattu jatkaa, että epälijä 
luulee saavansa Herralta, mutta ei saa. Hän on kaksimielinen ja epävakainen kaikilla 
teillään. Käännytään katumuksessa ja parannuksen teossa tässäkin kohdassa Jeesuksen 
armahdettavaksi ja että Hän korjaa tilanteen.

Sitten tulee ihana lohdutus:"Alhainen veli kerskatkoo ylhäsyydestään mutta rikas alhaisuudestaan...."
Kopputuloksena j. 12: "Autuas se mies joka kiusauksen kestää, sillä kun hänet on 
koeteltu, hän on saava elämän kruunun, jonka Herra on luvannut niille, jotka häntä 
rakastavat! Kiusauksissa ollessa on hyvä muistaa, että se ei ole Jumalasta, sillä 
Hän ei ole pahan kiusattavissa. Jokaista kiusaa hänen oma himonsa... 
Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee valkeuksien Isältä. Hänen luonaan 
ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa. Hän on oman tahtonsa mukaan synnyttänyt 
meidät totuuden sanalla, ollaksemme Hänen luotujensa esikoiset.

Gal. 1:6-10 oikean evankeliumin omistamiseen ja siinä pysymiseen. 
Tämä on suurin koettelemus, koska on kysymys pelastummeko vai emme. Jeesus on 
jo tämänkin koettelemuksen kestänyt. Turvaudutaan Häneen, Hänen tekoonsa, niin
pääsemme perille!

24.9.2024 klo 15:05:10
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 22 Empty24.09.24 15:41

Jatkoa 24.9.2024 kirjoitukseen:

"Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa; ja pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta..." Hepr. 12: 14-15 (Pasi Turunen)

Raamattu antaa armolle kaksi tärkeää ulottuvuutta:
1) Pelastus perustuu ansiottomasti lahjaksi saatuun armoon:

”Sillä armosta te olette pelastetut, uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.” (Ef. 2:8-9)

2) Pyhityselämä perustuu armoon: 
”Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille ja kasvattaa meitä, että me hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa.” (Tiit. 2:11-12)

Miksi tämä on tärkeää? 
Armo ei kuulu vain pelastukseen ja uskoon tulon hetkeen.
Jos kristitty haluaa aidosti pyhittyä ja elää Jumalalle mieluista elämää, hänen tarvitsee
tuntea Jumalan armo päivä päivältä paremmin.
Jumalan armo kasvattaa meitä elämään Jumalalle mieluista elämää. Eivät lain käskyt.

Lue raamatustasi miten pyhityksen välttämättömyys ja Jumalan armon tunteminen liittyvät erottamattomasti toisiinsa Hepr. 12:14-15.
Kristillisen pyhityselämän perustus ei siis ole siinä, että palataan käskyihin ja säädöksiin, vaan kasvaminen Jumalan taivaasta ilmestyneen armon tuntemisessa.
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 22 Empty25.09.24 15:41

Snl. 3 on puhutteleva, antaa viisauden ja taidon

Siitä saatu voitto on kultaa jalompi, kalliimpi kuin helmet ja pitkä ikä jj. 14-16.
Sen tiet ovat suloiset ja polut rauhaisat. Herra on perustanut maan, taivaat taidollansa.
Neuvokkuus ja taidollisuus ovat elämä sielullesi ja kaunistus kaulaasi ja kuljet turvallisesti
loukkaamatta jalkaasi. Maata mennessä et pelkää mitään ja unesi on makea. Et pelästy
äkkikauhistuksia ja turmiota, mutta jumalattomat ne yllättää.
Tämä kaikki siksi, että saat luottaa Herraan, Hän varjelee sinun jalkasi joutumasta kiinni.
Jj.17-26

Room. 8:37 (1992 käänn.) Hän antaa meille riemuvoiton, Hän, joka on meitä rakastanut.

Gal. 1:11-24 Paavali kuvailee elämäänsä saatuaan armon, Jeesuksen Herrakseen.

15:42:45
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 22 Empty26.09.24 15:11

Kuinka minä jättäisin sinut, Efraim, heittäisin sinut, Israel? Kuinka jättäisin sinut niinkuin
Adman, tekisin sinulle niikuin Seboimille? Minun sydämeni kääntyy, minun säälini herää.
'En minä pane täytäntöön vihani hehkua, en enää hävitä Efraimia. Sillä minä olen Jumala
enkä ihminen, olen Pyhä sinun keskelläsi; en tule minä vihan tuimuudessa. Hoos. 11:8-9

Adma ja Seboim olivat Sodoman ja Gomorran naapurikaupunkeja ja Herra hävitti ne kaikki
samalla kerralla.
Mutta ihmeellistä, puhuttelevaa ovat j. 8 ensimmäiset sanat "Kuinka minä jättäisin sinut,
Efraim, heittäisin sinut, Israel?"
Hoosean kirja kuvaa Hänen mielensä liikkeitä Israelia kohtaan, koska he hylkäsivät Hänet
ja vaelsivat oman mielensä mukaan palvellen epäjumalia. Kansa joutui kokemaan melkein
kokonaan hävityksen Hänen kurittaessaan heitä, yrittäen saada heidät kääntymään takaisin luokseen.
Ensin Hän uhkasi hävittää heidät kaikki, mutta Hoos. 14 Hän armahtaa heidät ja he palaavat
Herransa luo.
En tiedä, aika näyttää, onko ajatus nykytilanteesta, että vaikka he nyt ovat Jumalan kurituksen
ja kutsun alla, niin Herra heidät lopuksi armahtaa ja he ovat sitten Hänen kansansa ja
todistajansa.
15:15:27
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 22 Empty27.09.24 14:01

Ps. 66:5-20 "Kiitosvirsi Jumalan ihmeellisestä armosta!"
"Tulkaa ja katsokaa Jumalan töitä.....Meren Hän muutti kuivaksi maaksi...Hän hallitsee
voimallansa iankaikkisesti, hänen silmänsä vartioitsevat kansoja....
Kiittäkää, te kansat, meidän Jumalaamme..... Hän antaa sieluillemme elämän.... ei salli
meidän jalkamme horjua .... Sinä olet vain koetellut meitä.... mutta Sinä veit meidät
yltäkylläisyyteen. Tulkaa, kuulkaa.... mitä Hän on minun sielulleni tehnyt........
Kiitetty olkoon Jumala, joka ei hylännyt minun rukoustani eikä ottanut minulta pois
armoansa.

Hän, Isä ja Jeesus Kristus opettavat rukouksesta Matt.6:6-13. Hän kehottaa rukoilemaan
ei ihmisten nähden vaan Häntä, salassa olevaa Jumalaa. "Älkää tyhjiä hokeko... Isä kyllä
tietää, mitä tarvitsemme, ennenkuin anommekaan vaan
Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi; tulkoon valtakuntasi;
tapahtukoon snun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa; anna meille tänä päivänä
meidän jokapäiväinen leipämme; ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin
annamme anteeksi meidän velallisillemme; äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä
meidät pahasta, sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Amen
."
14:01:14
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 22 Empty29.09.24 11:42

Mikkelinpäivä (Enkelien sunnuntai)  ~ Jumalan sanansaattajat

Ps. 118:5 "Adistuksessani minä huusin Herraa, Herra vastasi minulle ja asetti minut avaraan paikkaan.
Ja "meillä on uskon kautta häneen uskallus ja luottavainen pääsy Jumalan luo". Ef. 3:12
Joos. 4:13-15:ssä on esimerkki, kuinka enkeli ilmestyi Joosualle. Samoin Apt. 12:5-11:ssa
enkeli ilmestyy Pietarille.
Ja tämän päivän evankeliumi Matt. 18:1-6 (7-9)10 Jeesus itse puhuu lapsista ja heidän enkeleistään.
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 22 Empty30.09.24 11:24

Ps. 90 Mooseksen, Jumalan miehen rukous: Jumalan iankaikkisuus ja ihmisten katoavaisuus.
J. 17: Ja tulkoon osaksemme Herran, meidän Jumalamme, laupeus. Suo menestyä meille
kättemme työn; niin, suo menestyä meidän kättemme työn.

Jeesus sanoo:"Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä."
11:24:40
Kirsikka
Admin
Kirsikka

Viestien lukumäärä : 5023

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 22 Empty01.10.24 13:12

Gal. 3 kolmessa osassa
1. Ei lain teot vaan uskossa kuuleminen
2. Lupaus ja laki
3. Lain tarkoitus

Kolmas osa on kiinnostava:
Edellä on kerrottu, että Jeesus Kristus on lain loppu. Mitä varten sitten on laki?
Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes Jeesus tuli,
Hän, jolle enkelien kautta oli annettu lupaus.
Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä oli luvattu, annettaisiin uskosta
Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat. Mutta ennenkuin usko tuli, laki vartioi
ihmisiä lain alle suljettuina ja se oli ja on kasvattaja Kristukseen. Uskon tultua emme enää ole kasvattajan = lain alaisia. Olemme uskossa ja kasteen kautta Jumalan lapsia
Kristuksessa Jeesuksessa. Kaikki Kristukseen kastetut ovat silloin Hänet päällensä puettuja.
Eikä tässä kohdassa ole juutalaista eikä kreikkalaista (pakanoita), ei orjaa eikä vapaata,
ei miestä eikä naista, sillä me olemme yhtä Kristuksessa Jeesuksessa, Hänen omansa ja
lisäksi Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.
Amen, kiitos Jeesus, halleluja!

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 22 Empty02.10.24 11:39

"Minä vannotan teitä, te Jerusalemin tyttäret: älkää herätelkö rakkautta ennenkuin se itse haluaa.
Kuka tuolla tulee erämaasta rakkaaseensa nojaten? Omenapuun alla sinut herätin.
Siellä sai sinut äitisi kerran, siellä sai sinut emosi.
Pane minut sinetiksi sydämellesi, sinetiksi käsivarrellesi. Sillä rakkaus on väkevä kuin
kuolema, tuima kuin tuonela on sen kiivaus, sen hehku on tulen hehku, on Herran liekki.

Eivät suuret vedet voi rakkautta sammuttaa, eivät virrat sitä tulvaansa upottaa. Jos joku
tarjoaisi kaikki talonsa tavarat rakkauden hinnaksi, häntä vain halveksittaisiin.! Laul.l.  8:4-7

Kun vertaa ihmisen rakkautta esim. toiseen ihmiseen, se on vähäinen verrattuna Jeesuksen Kristuksen rakkauteen.
Onko kukaan ihminen kuollut toisen puolesta? Ihmisen rakkautta toiseen ei voi mitenkään eikä koskaan verrata Jeesuksen rakkauteen ristillä ja ylösnousemiseen. Sillä Hän nousi ylöskin meidän ylösherättämisen tähden ja hyväksi. Me, meidän ruumiimme kuolee kerran, mitäs sitten? Jos olet tässä ajassa antautunut Jeesukselle, Pelastajallesi, Hänen rakkautensa tulee siloin esiin totaalisesti. Jeesuksen rakkaus on tulen hehku, Herran liekki.

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 22 Empty03.10.24 14:01

5 Ms. 29 Jumala uudistaa liittonsa Israelin kansan kanssa Mooabin maassa, heidän 
matkatessaan kohti luvattua maata. Herra käski Moosesta puhua liiton sanat sen liiton 
lisäksi, mitkä Hän oli antanut heille Hoorebilla.
J. 4 hän sanoo:"Mutta tähän päivään asti Herra ei vielä ole antanut teille sydäntä 
ymmärtääksenne ja silmiä nähdäksenne ja korvia kuullaksenne".
17. jae "kansa näki muiden kansojen iljetykset; puu-, kivi-, hopea- ja kultajumalat" 
ja varoittaa heitä kääntymästä näiden puoleen". Sama jae sanoo v. 1992 mukaan:
"Teidän joukossanne ei saa olla ketään, joka kylvää ympärilleen synnin myrkkyä 
ja turmion siementä".
Koko luku 29 Jumala uudistaa liittoaan kansan kanssa. Hän tuo esiin heidän 
menneisyyttään erämaassa ja tottelemattomuutta Jumalan lakia vastaan.

Onko näin, kun Herra Jumala alkaa herätellä yksityistä ihmistä tai kansoja?

Seuraavaksi, 5 Ms. 30 Jumala armahtaa ja siunaa kansaansa. Eikö Hän tee näin 
meillekin katuessamme menneisyydessä tekemiämme Jumalan tahdon vastaisia 
asioita?

Sama koskee meitäkin, mutta Jeesus menee vielä syvemmälle; sydämemme asenteisiin.
Kun Jeesus on saanut uudestisynnyttää ihmisen uuteen elämään, eli olen antanut Hänelle 
itseni ja kaiken hallintavallan, alkaa opetus. 
Syntien tunnustaminen: mm. Ef. 4:31-32 opettaa: "Kaikki katkeruus ja kiivastus 
ja viha ja huuto ja herjaus, kaikki pahuus olkoon kaukana teistä.
Olkaa sen sijaan toisianne kohtaan ystävällisiä, anteeksiantavaisia toinen toisellenne, 
niinkuin Jumalakin on Kristuksessa teille anteeksi antanut."

Ihminen usein ymmärtää, että "minun täytyy". Voihan sitä kokeilla, mutta ennen pitkää hän
huomaa toivottoman tilansa. Vanha ihminen jatkaa edelleen elämäänsä lain voimalla.
Oikein ymmärrettynä lain tarkoitus on ajaa meidät Kristuksen yhteyteen. Hän on tullut meitä
varten syntien anteeksiantajaksi ja pyhittäjäksi. Nämä ovat mahdollisia, kun Hän 
Pyhän Henkensä voimalla muuttaa meitä, eli käsitämme jättäytyä Hänelle kaikissa 
lain syyttävissä kohdissa. Silloin voi jotakin alkaa tapahtua, koska Hän pyhittää............... 
Hän on pyhittäjämme!
14:08:47

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 22 Empty04.10.24 16:28

Miika 5 ennustaa Messiaan astuvan esiin Betlehemistä v. 1938 käänn. mukaan:
"Betlehem Efrata, olet vähäinen Juudan sukujen joukossa, sinusta tulee...hallisija Israelissa,
'jonka alkuperä on muinaisuudesta, iankaikkisista ajoista. Sentähden Herra antaa 
israelilaiset alttiiksi, jolloin synnyttäjä on synnyttänyt.... Hän on astuva esiin ja kaitseva 
Herran voimassa, Herran, Jumalansa nimen valtasuuruudessa.
Ja he asuvat alallansa, 
sillä silloin hän on oleva suuri hamaan maan ääriin saakka. Ja Hän on oleva rauha;" j. 4.
V. 1992 käänn. sanoo: Hän tuo rauhan. 
Mielestäni ilmaus Hän on oleva rauha menee syvemmin ihmisen elämään. Hän tuo rauhan 
kuvaa enempi ulkopäin tulevaa rauhaa, joka on myös Jumalan työtä, mutta 
pyhityksestä puhuttaessa tuo ensimmäinen ilmaus on vastaus ihmisen rauhattomuuteen. 
Hän, Jeesus Kristus tekee tämän mahdolliseksi ristinkuolemansa, syntiemme 
sovittamisen ja verensä vuodatuksen kautta sekä ylösnoustuaan ja jatkaessaan yhä elämäänsä Isän oikealla puolella. Tämä toteutuu, jos ihminen nöyrtyy Jumalansa edessä, 
katuu syntejään, pyytää niitä anteeksi ja uskoo Jeesukseen ja Hänen pelastustyöhönsä 
hyväksensä. Hän saa rauhan Jumalansa kanssa.
16:28:23

Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 22 Empty

Sanaa tälle päivälle
Takaisin alkuun 
Sivu 22 / 24Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 12 ... 21, 22, 23, 24  Seuraava
 Similar topics
-
» Sanaa tälle päivälle
» Sanaa tälle päivälle