Kaarisillalla
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Kaarisillalla

Usko ja luottamus

PääsivuPääsivu  PortaaliPortaali  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  
Haku

Näytä tulokset:

Rechercher Tarkennettu haku
Avainsanat
Viimeisimmät aiheet
» Sanaa tälle päivälle
Sanaa tälle päivälle - Sivu 11 EmptyTänään kello 15:07 kirjoittaja AnnSofi

» Nimipäiväonnitteluja
Sanaa tälle päivälle - Sivu 11 Empty01.11.24 2:13 kirjoittaja Kirsikka

» Uskon sanoja
Sanaa tälle päivälle - Sivu 11 Empty17.09.24 11:24 kirjoittaja AnnSofi

» Evankeliumia
Sanaa tälle päivälle - Sivu 11 Empty15.08.24 11:04 kirjoittaja Kirsikka

» Mitä on tulossa? Mihin olemme menossa?
Sanaa tälle päivälle - Sivu 11 Empty10.07.24 14:13 kirjoittaja AnnSofi

» Poissaoloja foorumilta
Sanaa tälle päivälle - Sivu 11 Empty07.06.24 22:56 kirjoittaja Kirsikka

» Herätys kuolemasta elämään, tarve huutava!
Sanaa tälle päivälle - Sivu 11 Empty09.05.24 17:49 kirjoittaja Kirsikka

» Apua, Israel hädässä
Sanaa tälle päivälle - Sivu 11 Empty18.04.24 14:06 kirjoittaja AnnSofi

» Raamatullinen avioliittokäsitys
Sanaa tälle päivälle - Sivu 11 Empty21.03.24 14:59 kirjoittaja Kirsikka

Marraskuu 2024
SuMaTiKeToPeLa
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
KalenteriKalenteri
Yhteistyökumppanit
ilmainen foorumi

The most tagged keywords
Kuukauden aktiivisimmat kirjoittajat
AnnSofi
Sanaa tälle päivälle - Sivu 11 Vote_lcapSanaa tälle päivälle - Sivu 11 Voting_barSanaa tälle päivälle - Sivu 11 Vote_rcap 
Kirsikka
Sanaa tälle päivälle - Sivu 11 Vote_lcapSanaa tälle päivälle - Sivu 11 Voting_barSanaa tälle päivälle - Sivu 11 Vote_rcap 

Sanaa tälle päivälle

Siirry alas 
2 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 17 ... 24  Seuraava
KirjoittajaViesti
AnnSofi
Admin
AnnSofi

Viestien lukumäärä : 4822
Ikä : 81

Sanaa tälle päivälle - Sivu 11 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 11 Empty07.12.23 12:17

Tuom. 10:6-16 Ammonilaiset ahdistavat Israelia. 
Esimerkki synnin seurauksista, mutta myös Jumalan armosta.

Israel teki sitä, mikä on pahaa Herran silmissä; he palvelivat baaleja ja astarteja ja Aramin,
Siidonin, Mooabin, ammonilaisten ja filistealaisten jumalia.
Jumala oli valinnut heidät omaksi kansakseen, todistamaan että on elävä Jumala. Mutta
epäjumalanpalvelus eli synti erotti heidät heidän Jumalastaan.
Herran viha syttyi israelilaisia kohtaan ja hän myi heidät filistealaisten ja ammonilaisten
käsiin. Nämä riistivät ja raastivat israelilaisia n. 19 vuotta.
Ammonilaiset menivät Jordanin yli ja taisteli myös Juudaa, Benjaminia ja Efraimin heimoa
vastaan. Näin Israel joutui suureen ahdinkoon.
Silloin he heräsivät ja huusivat Herraa sanoen:"Me olemme tehneet syntiä sinua vastaan,
sillä olemme hylänneet oman Jumalamme ja palvelleet baaleja".
Herra kysyi:"Eivätkö heidän palvelemansa epäjumalat sortaneet teitä, kun huusitte
minua, enkö pelastanut teitä heidän käsistään. Mutta te hylkäsitte minut ja palvelitte muita
jumalia; sentähden en enää pelasta teitä. Menkää ja huutakaa avuksenne valitsemianne
jumalia; pelastakoot ne teidät ahdinkonne aikana"
Israelilaiset vastasivat:"Me olemme tehneet syntiä; tee sinä meille aivan niinkuin hyväksi
näet, kunhan vain tänä päivänä autat meitä". Ja he poistivat vieraat jumalat keskuudestaan
ja palvelivat Herraa. Silloin hän ei enää kärsinyt, että Israelia vaivattiin.

Mitä ovat suomalaisten epäjumalat? Herra auttakoon jokaista sydämessään ne tunnistamaan
ja tehköön parannuksen, pyytämään syntejään anteeksi ja poistamaan vieraat jumalat
keskuudestamme.

Sama neuvo Isän Jumalan yhteyteen Jeesuksen verihaavojen kautta! Se on ollut Raamatussa 
luettavissa jo aikojen alusta Ilmestyskirjan viimeiseen jakeeseen asti.
Tehdään parannus synneistämme ja hylätään epäjumalat, silloin Herra armahtaa meidänkin
kansaa!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 11 Empty08.12.23 12:57

Hes. 37:15-28 Kaksi sauvaa - Juuda ja Israel, Herra käskee Hesekieliä ottamaan kaksi 
puusauvaa ja kirjoita toiseen:"Juudalle ja häneen liittyneille israelilaisille" ja toiseen:
"Joosefille ja häneen liittyneelle Israelin heimolle". Herra ottaa ne pois pakanakansojen 
keskeltä, tekee ne yhdeksi kansaksi Israelin vuorilla. Hän vapahtaa heidät entisistä syntiä 
tehneistä paikoistaan, puhdistaa heidät ja sanoo:"Ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa. Hänen palvelijansa Daavid on oleva heidän kuninkaansa, heillä kaikilla on oleva yksi paimen, he vaeltavat Jumalansa oikeuksien mukaan, noudattavat niitä 
ja pitävät ne.

Tässä kohdassa Daavid tarkoittaa Jeesusta Kristusta, Israelin Messiasta.
Silloin he saavat suvuittain asua maassaan ja Daavid on oleva heidän ruhtinaansa iankaikkisesti.
Herra tekee heidän kanssaan rauhan liiton - iankaikkisen -  antaa kaiken maallisen siunauksen ja Hänen pyhäkkönsä on heidän yllään, Hän on heidän Jumalansa ja he ovat Hänen kansansa. Ja pakanakansat tulevat tietämään, että Hän on Herra,
joka pyhittää Israelin ja Hänen pyhäkkönsä on heidän keskellänsä iankaikkisesti.
Taas lupaus, mitä oikeasti lopulta tapahtuu tämän mylläkän jälkeen!
13:14:48
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 11 Empty09.12.23 1:05

Herra, sinä nostit minun sieluni tuonelasta, sinä herätit minut henkiin hautaan vaipuvien
joukosta. Ps. 30:4

Jeesus sanoo: Totisesti, totisesti minä sanon teille; aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet 
kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat, ne saavat elää. Joh. 5:25
01:05:45
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 11 Empty10.12.23 12:27

2. adventtisunnuntai  ~  Kuninkaasi tulee kunniassa

Herra, Herra, sinä olet alkanut näyttää palvelijallesi valtasuuruuttasi ja väkevää kättäsi;
sillä kuka on se jumala taivaassa ja maassa, joka voi tehdä sellaisia töitä ja niin voimallisia 
tekoja kuin sinä? 5 Ms. 3:24

ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Herra on sama. 1 Kor. 12:6

12:27:49
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 11 Empty11.12.23 13:32

Herra, sinun edessäsi on kaikki minun halajamiseni, eikä minun huokaukseni ole
sinulta salassa. Ps. 38:10

1 Joh. 13-15 Jumala kuulee anomisemme.
Johannes kirjoittaa Jumalan Pojan nimeen uskoville, että "tämä on se uskallus, joka
meillä on häneen, että jos me jotakin anomme hänen tahtonsa mukaan, niin hän
kuulee meitä. Ja jos me tiedämme hänen kuulevan meitä, mitä ikinä anommekin,
niin tiedämme, että meillä on myös kaikki se, mitä olemme häneltä anoneet."
Jeesus opettaa Joh. 15:7 :"Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät 
teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen."
Lisäksi Hän sanoo 1 Joh. 3:22:"...mitä ikinä anomme, sen me saamme, koska pidämme hänen käskynsä ja teemme sitä, mikä on hänelle otollista.....tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme..."
Pääasia selittyy; "anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan" Luuk.11:9
13:32:12
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 11 Empty12.12.23 12:44

Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi
kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt. 1 Ms. 2:3

ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne
ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa. Fil. 4:7

Lepo ja rauha Jeesuksessa antavat levon ja rauhan kaiken kiireeseen ja stressiin.
Saa uuden voiman ja latauksen,  tuleviin..... 
Ei mikään ole niin siunaavaa, kuin saada levosta ja rauhasta käsin levossa ja rauhassa 
edetä.
Jumalakin lepäsi seitsemäntenä päivänä. Hänen ei varmaan levätä ikäänkuin väsyneenä
luomistöihinsä, koska Hän on voimakas aina ja sama. Mutta se kuului ja kuuluu Hänen
luomisjärjestykseensä. Eikö meille ihmisille olisi välttämätöntä "muistaa pyhittää lepopäivä"?
Me tarvitsemme voimaantumisia aina välillä!
12:44:55
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 11 Empty13.12.23 12:20

Ps. 139 Herra on kaikkitietävä ja kaikkialla läsnäoleva
J. 4: Sillä, katso, ei ole sanaa minun kielelläni, jota sinä, Herra et täysin tunne.
Lohduttavaa!

Älkää sentähden lausuko mitään tuomiota, ennenkuin aika on, ennenkuin Herra tulee,
joka myös on saattava valoon pimeyden kätköt ja tuova ilmi sydänten aivoitukset;
ja silloin kukin saa kiitoksensa Jumalalta 1 Kor. 4:5.
12:22:28
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 11 Empty14.12.23 11:53

Ps. 97:11
Vanhurskaalle koittaa valkeus ja oikeamielisille ilo. (V. 1933 käänn.)
Päivä koittaa vanhurskaille, ilo niille, joiden sydän on puhdas. (V. 1992 käänn.)

Silloin on taivasten valtakunta oleva kymmenen neitsyen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa
ja lähtivät ylkää vastaan. Mutta viisi heistä oli tyhmää ja viisi ymmärtäväistä.
Matt. 25:1-2
Yljän viipyessä tule heille kaikille uni ja he nukkuivat.
Ylkä saapui yösydännä ja kuului huuto:"Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan."
Kaikki neitsyen laittoivat lamppunsa kuntoon. Tyhmiltä vain puuttui öljy. Heitä Herra ei tuntenut.
Viisaat menivät häihin ja ovi suljettiin. Jeesus sanoo:"Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää
ettekä hetkeä". Matt. 25:1-12
11:54:09
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 11 Empty15.12.23 2:12

Sillä näin sanoo Herra, joka on luonut taivaan - hän on Jumala - joka on valmistanut
maan ja tehnyt sen; hän on sen vahvistanut, ei hän sitä autioksi luonut, asuttavaksi
hän sen valmisti: Minä olen Herra, eikä toista ole.
En minä ole puhunut salassa, en pimeässä maan paikassa; en ole sanonut Jaakobin
jälkeläisille: etsikää minua tyhjyydestä. Minä Herra puhun vanhurskautta, ilmoitan,
mikä oikein on.
Kokoontukaa ja tulkaa, lähestykää kaikki, te henkiinjääneet kansakunnista. Eivät ne
mitään ymmärrä, jotka kantavat puukuviansa ja rukoilevat jumalaa, joka ei voi auttaa.
Ilmoittakaa ja esiin tuokaa - neuvotelkoot keskenänsä - kuka on tämän juistanut hamasta
muinaisuudesta, aikoja sitten ilmoittanut? Enkö minä, Herra! Paitsi minua ei ole yhtään
jumalaa; ei ole vanhurskasta ja auttavaa jumalaa muuta kuin minä.
Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä
olen Jumala, eikä toista ole.
Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana:
Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, minulle jokaisen kielen valtansa
vannoman.
Ainoastaa Herrassa - niin pitää minusta sanottaman - on vanhurskaus ja voima. Hänen
tykönsä tulevat häveten kaikki, jotka ovat palaneet vihasta häntä vastaan. Herrassa
tulee vanhurskaaksi kaikki Israelin siemen, ja hän on heidän kerskauksensa. Jes. 45:18-25

Kuinka kiihkeästi ja vakuuttavasti Isä Jumala todistaa itsestään. Sana Herra tarkoittaa
Vanhassa testamentissa Messiasta ja mitä tapahtuu Israelin siemenelle?
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 11 Empty16.12.23 11:09

Jooel 2:18-19:"Herra kiivaili maansa puolesta ja sääli kansaansa. Hän vastasi kansalleen:
"Katso, minä lähetän teille viljaa, viiniä ja öljyä, niin että te tulette ravituiksi. Enkä
minä anna enää häväistä teitä pakanain seassa."

Yksi esimerkki edellisestä, Matt. 14:19-20: "Jeesus käski kansan asettua ruohikkoon,
otti ne viisi leipää ja kaksi kalaa, katsoi ylös taivaaseen ja siunasi, mursi ja antoi
leivät opetuslapsilleen, ja he antoivat kansalle."

Omassa elämässäni Jeesuksen ruokkimisihme on tapahtunut kaksi kertaa. Olimme
perheenä kuin kuivassa erämaassa, ei ruokaa. Hän ilmestyi ja antoi. Eikö Hän antaisi
uudelleenkin?
11:09:44
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 11 Empty17.12.23 13:56

Jumala ei valehtele, niinkuin ihminen, hän ei kadu. Sanoisiko hän jotakin eikä sitä tekisi, 
puhuisiko jotakin eikä sitä täyttäisi? 4 Ms. 23:19

Paavalikin oli oppinut läksyn; Jumala sen takaa, että puheemme teille ei ole "on" ja "ei". 
Sillä Jumalan Poika, Kristus Jeesus, jota me, minä ja Silvanus ja Timoteus, olemme teidän 
keskellänne saarnanneet, ei tullut ollakseen "on" ja "ei", vaan hänessä tuli "on". 
2 Kor. 1:18-19

3. adventtisunnuntai  ~ Tehkää tie Kuninkaalle

Ps. 85 Herran kansa rukoilee uutta armoa ja siunauksen aikaa.
Herra, Jumala vastaa 5 Ms. 15-19, että Hän herättää Messiaan......
Ensin tuli Johannes Kastaja, joka sanoi kyselijöille, että "hän on huutavan ääni erämaassa:
Tehkää tie tasaiseksi Herrall, niinkuin profeetta Jesaja on sanonut". Joh. 1:19-27 ja 
Joh. 3:26-30.

Messias, Jeesus Kristus tuli, eli, ristiinnaulittiin, vuodatti verensä syntiemme anteeksi
saamiseksi, kuoli, haudattiin, mutta nousi kolmantena päivänä kuolleista, Isä otti Hänet
luokseen taivaaseen että Hän voi vuodattaa Pyhän Henkensä uskoviinsa.

Näin kävi Paavalillekin, joka ylistää Jumalaa Room. 16:25-27:"Hänen, joka teit vahvistaa 
minun evankeliumini ja Jeesuksen Kristuksen saarnan mukaan, sen ilmoitetun salaisuuden 
mukaan, jonka kautta ikuisten aikojen on ollut ilmoittamatta, mutta joka nyt on julkisaatettu 
ja profeetallisten kirjoitusten kautta iankaikkisen Jumalan käskystä tiettäväksi tehty kaikille
kansoille uskon kuuliaisuuden aikaansaamiseksi, Jumalan, ainoan viisaan, olkoon kunnia 
Jeesuksen Kristuksen kautta, aina ja iankaikkisesti. Amen."

17.12.2023 13:56:14
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 11 Empty18.12.23 1:32

18.12.2023 klo 01:32:19

Hän muuttaa ajat ja hetket, hän syöksee kuninkaat vallasta ja korottaa kuninkaat valtaan, 
hän antaa viisaille viisauden ja taidollisille ymmärryksen. Dan. 2:21

Maria sanoo ylistysvirressään Luuk. 1:52:"Hän on kukistanut valtiaat valtaistuimilta ja korottanut alhaiset.

Onpa osuvia sanan paikkoja tämän hetkiseen tilanteeseen maailmassa.
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 11 Empty19.12.23 12:56

Ps. 34 Pelastetun, Daavidin kiitos;

Herran silmät tarkkaavat vanhurskaita ja hänen korvansa heidän huutoansa. Ps. 34:16

Paavalikin opettaa Room. 12:12:"Olkaa toivossa iloiset, ahdistuksessa kärsivälliset,
rukouksessa kestävät.

19.12.2023 klo 12:57:13
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 11 Empty20.12.23 14:28

Yhtäkkiä oli enkelin kanssa suuri joukko taivaallista sotaväkeä, ja he ylistivät Jumalaa
ja sanoivat:
"Kunnia Jumalalle korkeuksissa, ja maassa rauha ihmisten kesken, joita kohtaan hänellä
on hyvä tahto!"

Ylistä Herraa, minun sieluni. Hän antaa anteeksi kaikki syntini ja parantaa kaikki
sairauteni. Ps. 103:2-3

Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti 
meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi. 1 Joh. 4:10

20.12.2023 klo 14:27:59
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 11 Empty21.12.23 13:15

Kuulkaa minua, te jotka vanhurskauteen pyritte, te jotka Herraa etsitte. Katsokaa kalliota,
josta olette lohkaistut, ja kaivosonkaloa, josta olette kaivetut. Jes. 51:1

Herra sanoo vanhurskauteen pyrkiville katsomaan kalliota, josta he ovat lohkaistut ja
kaivetut onkalosta tai onkaloista. Se auttaa yhä selvemmin haluamaan olla Herran
oma. Jos näin teemme, kauhistumme ja haluamme saada armon Hänen silmissään.
Hes. kirjan kohdassa tarkoitetaan Israelin kansaa. Se kertoo kansan lankeemuksista
ja Herran halusta palauttaa heidät yhteyteensä.
Sama tahto on Herralla myös meitä pakanoita kohtaan ja Hän tänäänkin kutsuu meitä.
Hän ei pakota ketään. Hän tuo esiin syntejä, että tietäisimme tehdä parannusta, haluta 
Jeesuken veren puhdistukseen. 
Se ei siis ole syyttelyä, vaan Hän rakkaudessaan haluaisi saada luotunsa yhteyteensä.

Ja minä annan teihin henkeni, niin että te tulette eläviksi, ja sijoitan teidät omaan
maahanne. Ja te tulette tietämään, että minä olen Herra; minä olen puhunut ja minä
teen sen, sanoo Herra. Hes. 37:14
Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus. 2 Kor. 3:17
On vapaus valita oikea, todellinen vapaus!

21.12.2023 klo 13:15:58
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 11 Empty22.12.23 13:23

Samuel pyytää jäähyväispuheessaan 1 Sam. 12 todistamaan häntä vastaan Herran ja 
hänen voideltunsa edessä, mitä vääryyttä hän on heille tehnyt...
ja osoittaa heille pahan, halun kuninkaaseen, vaikka Jumala on heidän kuninkaansa.
Hän antoi ukkosenjylinän ja sateen elonleikkuun aikana.
Kansa pelkäsi suuresti Herraa, tunnusti syntinsä j. 19.
Tärkeää on huomata, miksi Herralle on tärkeää, että ihmiset tuntevat ja tunnustavat 
syntinsä. Että Hän voisi armahtaa, sillä sen Hän haluaa aina tehdä....
J. 24 Samuel kehottaa pelkäämään vain Herraa ja palvelemaan Häntä kaikesta
sydämestään. Mutta vain pahaa tekemällä he hukkuvat ja kuningas, tässä tapauksessa
Saul.
Jaak. 1:25 neuvoo:"Joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä,
eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva tekemisessään
autuas."
Oikea jumalanpalvelus tulee lähimmäisenrakkaudesta. Silloin ihminen ei katso henkilöön. 
Jumalanpalvelusta ovat myös kielen hillintä, käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän 
ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta.

22.12.2023 klo 13:23:28
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 11 Empty23.12.23 1:37

Sillä laupeutta minä haluan enkä uhria ja Jumalan tuntemista enemmän kuin
polttouhreja. Hoos. 6:6

Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.
Room. 13:12

23.12.2023 klo 01:37:34
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 11 Empty25.12.23 0:29

Jouluaatto

Kiitosuhri-virsi. Kohottakaa riemuhuuto Herralle  kaikki maa. Palvelkaa Herraa ilolla, tulkaa Hänen eteensä riemulla. Tietäkää, että Herra on Jumala. Hän on meidät tehnyt ja hänen me olemme, Hänen kansansa ja hänen laitumensa lampaat. Käykää Hänen portteihinsa kiittäen, Hänen esikartanoihinsa ylistystä veisaten. Ylistäkää häntä, kiittäkää Hänen nimeänsä. Sillä Herra on hyvä; Hänen armonsa pysyy iankaikkisesti ja Hänen uskollisuutensa polvesta polveen. Ps. 100
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 11 Empty25.12.23 21:47

Vapahtaja, Kristus Jeesus on syntynyt!

Taas saa iloita tästä ihanasta ihmeestä!
Jeesus Kristus, Jumalan Poika ja Jumala syntyi ihmiseksi!
Hän tuli ja sovitti syntimme ristillä, kuoli ja haudattiin, mutta Isä Jumala herätti
Hänet kuolleista!
Isä nosti Hänet ylös taivaaseen, takaisin sinne, mistä Hän oli tullutkin.
Sillä Hän oli yhdessä Isän ja Pyhän Hengen luonut kaiken olevaisen. Jeesus vuodatti Pyhän Henkensä
jokaiselle omalleen voimaksi elää Hänen yhteydessään
ja olla todistuksena että HÄN ELÄÄ!
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 11 Empty25.12.23 21:54

Vapahtaja, Kristus Jeesus on syntynyt!

Taas saa iloita tästä ihanasta ihmeestä!
Jeesus Kristus, Jumalan Poika ja Jumala syntyi ihmiseksi!
Hän tuli ja sovitti syntimme ristillä, kuoli ja haudattiin, mutta Isä Jumala herätti
Hänet kuolleista!
Isä nosti Hänet ylös taivaaseen, takaisin sinne, mistä Hän oli tullutkin.
Sillä Hän oli yhdessä Isän ja Pyhän Hengen luonut kaiken olevaisen.
Jeesus vuodatti Pyhän Henkensä jokaiselle omalleen voimaksi elää
Hänen yhteydessään
ja olla todistuksena että HÄN ELÄÄ!
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 11 Empty26.12.23 3:28

Tapaninpäivä (2. joulupäivä) Kristuksen todistajat

Saat tuntea, että minä, Herra, olen sinun auttajasi, että Jaakobin Väkevä on sinun
lunastajasi.Jes. 60:16

Luuk. 2:29-32 Simeon sai nähdä ennustetun autuuden.
Jeesus oman esimerkkinsä kautta näytti, että menestyksen jälkeen tulee vastustus ja
kuolemakin.

Meille Paavali opettaa: Älä siis häpeä todistusta Herrastamme...vaan kärsi... vaivaa
evankeliumin tähden, sen mukaan kuin Jumala antaa voimaa, hän, joka on
meidät pelastanut ja kutsunut pyhällä kutsumuksella.....oman aivoituksensa ja armonsa
mukaan, joka on meille annettu Kristuksessa Jeesuksessa ennen ikuisia aikoja, mutta nyt
ilmisaatettu meidän Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen ilmestymisen kautta,
joka kukisti kuoleman ja toi valoon elämän ja katoamattomuuden evankeliumin kautta.
2 Tim.8-10

Esimerkkinä Stefanus Apt. 6:8-14, 7:51-60:Stefanus täynnä armoa ja voimaa, teki suuria
ihmeitä ja tunnustekoja kansassa. Vastustajia nousi, mutta he eivät kyenneet pitämään
puoliaan sitä henkeä ja viisautta vastaan, jolla hän puhui.
Primitiivireaktiot nousivat; he yllyttivät kansan ja vanhimmat ja kirjanoppineet ja he
raastoivat hänet mukaansa ja veivät neuvoston eteen. Nämä olivat vääriä todistajia.
Kaikki, jotka neuvostossa istuivat, loivat katseensa häneen, ja hänen kasvonsa olivat
heistä niinkuin enkelin kasvot.
Stefanus puhui heille Pyhässä Hengessä, mutta he eivät uskoneet...vaan kivittivät hänet.

Tätä Jeesus tarkoitti Matt. 23:34-39:ssä.
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 11 Empty27.12.23 13:28

Apostoli Johanneksen päivä (3. joulupäivä) Jumala on rakkaus

Tämän päivän Raamatun kohdat korottavat Jeesuksen Kristuksen. Kuinka voisi muuten ollakaan?
Jumala on rakkaus, niinkuin otsikkokin sanoo.
Jes. 44:6 korostaa:"Minä olen ensimmäinen ja nimä olen viimeinen, ei ole muuta Jumalaa
kuin minä".
Kun oppii Raamattua enemmän, edellinen jae tulee todistetuksi.
Raamattu alkaa sanalla "Alussa Jumala loi taivaan ja maan". Snl. 8:22-30 kertoo tästä tarkemmin.
Joh. 1:1- Johannes todistaa "Alussa oli Sana, Sana oli Jumalan luona ja Sana oli Jumala."

Raamattu loppuu Jeesuksen omiin sanoihin:"Totisesti. minä tulen pian. Amen, tule Herra Jeesus!
Ja "Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen"

Minullekin on tullut entistä tärkeämmäksi: Tehkää parannus synneistänne ja uskokaa evankeliumi.
Tätä totuutta Jeesus Kristus itse kuuluttaa ihmisille taas tänäänkin!
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 11 Empty28.12.23 3:47

Viattomien lasten päivä (4. joulupäivä) Jeesus pakolaisena

Viattomia lapsia tapettiin 2 Ms. 1:22-2.10, mutta Mooses pelastui.
Matt. 2:13-21 Jeesus vanhempineen pakeni Egyptiin, kun Herran enkeli käski heitä
niin tekemään. Herodes huomattuaan, että tietäjät olivat hänet pettäneet, tapatti
Beetlehemissä kaikki kaksivuotiaat ja alle kaksivuotiaat.

Kuinka paljon viattomia lapsia on tapettu tähän mennessä ja tapetaan joka päivä?

Jes. 53 kertoo, kuinka Jeesus tapettiin ristille. Hän oli jo aikuinen, mutta erikoista on
se, että Hän antautui tapettavaksi, että meillä olisi mahdollisuus päästä takaisin
Isän yhteyteen ja taivaan kotiin.

Meille sanotaan 1 Piet. 4:12-16: Rakkaani, älkää oudoksuko sitä hellettä, jossa olette
ja joka on teille koetukseksi, ikäänkuin teille tapahtuisi jotakin outoa,
vaan iloitkaa, sitä myöten kuin olette osallisia Kristuksen kärsimyksistä, että te
myös hänen kirkkautensa ilmestymisessä saisitte iloita ja riemuita.
Jos teitä solvataan Kristuksen nimen tähden, niin te olette autuaat, sillä kirkkauden ja
Jumalan Henki lepää teidän päällänne. Älköön näet kukaan teistä kärsiko murhaajana
tai varkaana tai pahantekijänä tai sentähden,että sekaantuu hänelle kuulumattomiin;
mutta jos hän kärsii kristittynä, älköön hävetkö, vaan ylistäköön sen nimensä tähden Jumalaa.

03:59:57
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 11 Empty29.12.23 1:34

Jos sinä silloin, kun tämä kaikki sinua kohtaa, siunaus tai kirous, jotka minä olen 
asettanut sinun valittavaksesi, painat sen sydämeesi kaikkien kansojen keskellä, 
joiden luo Herra, sinun Jumalasi, on sinut karkoittanut ja palajat Herran, sinun 
Jumalasi, tykö ja kuulet hänen ääntänsä kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi, 
sinä itse ja sinun lapsesi, kaikessa, niinkuin minä tänä päivänä sinua käsken,
niin Herra, sinun Jumalasi, kääntää sinun kohtalosi ja armahta sinua, Herra, sinun 
Jumalasi, kokoaa sinut jälleen kaikista kansoista, joiden sekaan hän on sinut 
hajottanut. 5 Ms. 30:1-3

Jeesus meni Galileaan ja saarnasi Jumalan evankeliumia ja sanoi:"Aika on täyttynyt, 
ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi". 
Mark. 1:14-15

Kuinka moni ymmärsi, että Jumalan valtakunta tarkoitti Häntä itseään?

29.12.2023 klo 01:34:02
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 11 Empty30.12.23 11:24

Potifarin vaimo yritti vietellä Joosefin aviorikokseen. Joosef sanoi:"Potifar ei ole kieltänyt
häneltä mitään, paitsi vaimonsa. Kuinka minä siis tekisin niin suuren pahanteon ja
rikkoisin Jumalaa vastaan." 1 Ms. 39:9

Sillä ei Jumala ole kutsunut meitä saastaisuuteen, vaan pyhitykseen. 1 Tess. 4:7

30.12.2023 klo 11:24:41
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 11 Empty

Sanaa tälle päivälle
Takaisin alkuun 
Sivu 11 / 24Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 17 ... 24  Seuraava
 Similar topics
-
» Sanaa tälle päivälle
» Sanaa tälle päivälle
» Sanaa tälle päivälle
» Sanaa tälle päivälle

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Kaarisillalla :: Sanaa tälle päivälle-
Siirry: