Marraskuu 2024 | Su | Ma | Ti | Ke | To | Pe | La |
---|
| | | | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | Kalenteri |
|
Kuukauden aktiivisimmat kirjoittajat | |
|
| Sanaa tälle päivälle | |
| | |
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Kirsikka Admin
Viestien lukumäärä : 5023 Join date : 03.11.2013 Ikä : 81 Paikkakunta : Suomi
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 05.10.24 4:37 | |
| Hes. 34 Herra nuhtelee Hesekielin kautta Israelin paimenia..... he ovat kainneet vain itseään monella tavalla ja lampaat ovat hajaantuneet ja joutuneet metsän petojen syötäviksi, vaikka he ovat Hänen lampaansa, ihmiset. Hän sanoo käyvänsä paimenen kimppuun, lopettaa heidän paimenvirkansa ja itse pitää lampaistaan huolen........ J. 31 Hän vielä sanoo:"te ihmiset; minä olen teidän Jumalanne, sanoo Herra, Herra."
Tässä huomaa, kuinka uskollinen Jumala on, kansalleen.
Jeesus Kristus, maailman Vapahtaja ja heidän Messiaansa syntyi. Joh. 15:16 Hän sanoo opetuslapsilleen:"Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi. Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne. Muuten seurakunnan työstä ei tule oikeaa tulosta. Tulosta voi tulla, mutta mitä? Onko rakkaus Jeesukseen vallassa ja vaikuttamassa? 04:37:40
_________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Viimeinen muokkaaja, Kirsikka pvm 07.10.24 15:03, muokattu 1 kertaa | |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 07.10.24 14:34 | |
| Kuka on meidät luonut? Isä ja äiti ovat meidät siittäneet, mutta kuka on luonut, että siitä syntyisi ihmislapsi? Ensimmäisenä tapahtuu siis siittäminen, toiseksi Jumala alkaa siitä luoda ihmistä. Usea jää ensimmäiseen väittämään, kun hän ei ymmärrä Jumalan luomisekoa, ymmärtääkö, että on Jumala, kaiken Luoja. Ihminen on Jumalan luoma, Hänen luotunsa. Tekijänä on Jumala. Niinhän oli ensimmäisen ihmisparin luomisessa. Tekijä on Pyhä, tehty ja tekoaine maasta, maallinen.
Mitä tapahtui?
Jo 1 Moos. 3 luvussa ensimmäinen ihmispari lankesi syntiin ja joutui eroon Jumalastaan, Luojastaan. Jumalan suunnitelma oli luoda meidät kirkastamaan Kristusta? Tapahtui epäonnistuminen, syntiinlankeemus, koska synti aina erottaa Jumalasta. Ajattele, ei syntiä tehnyt voi olla otollinen Jumalalle, se erottaa. Miten sitten syntinen ihminen voisi kirkastaa Jumalaa? --------- Isä Jumala kuitenkin samalla, kuin ero Häneen tapahtui, ilmoitti jo etukäteen, että on tuleva Messias, meidän kielellä Jeesus Kristus, ja Hän vapahtaa kansansa heidän synneistään. Koko Vanha testamentti ennustaa tätä samaa! Uusi testamentti kertoo, miten ja kuinka Jumalan ennustus Messiaasta toteutui. Isä lähetti Hänet. Hän syntyi neitsyt Mariasta Pyhän Hengen siittämänä ja eli ihmisen elämän, kunnes Isä kutsui Hänen varsinaiseen tehtäväänsä; ilmoittamaan Isän ja itsensä ihmisille pelastukseksi. Hän antoi Poikansa ensin ihmisten kidutettavaksi, tuomittavaksi, häväistäväksi ja ristiinnaulittavaksi kuolemaan. Poika vuodatti verensä, että ihminen saa syntinsä. Verellä pestyn sydämen Hän tekee eläväksi Pyhässä Hengessä. Silloin ihminen itsekin tajuaa olevansa Jumalan lapsi. Jumala vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen Kristukseen! Uskotko Sinä, uskonko minä? Tarvitaan myös sydämen kääntyminen Hänen puoleensa, nähdessään syntejään, katumuksessa pyytää niitä anteeksi, tekee parannuksen. Ilman tätä tietä, helvetti odottaa. Mutta Jeesus tuli juuri sitä varten, että emme sinne joutuisi. Se ei ole Isänkään tahto, siksi Hän valmisti meille tien luokseen. Jeesus sanoo:"Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani." 15:14:01 _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 09.10.24 13:59 | |
| Jobin lohduttajista nuorin, Elihu, Baarakelin poika Raamin sukua, suuttui ystäviinsä ja Jobiin. Job oli sanonut olevansa puhdas, rikoksesta vapaa eikä hänessä ole vääryyttä (Job 33:9). Elihu sanoi:Miksi olet riidellut häntä (Jumalaa) vastaan, jos hän ei vastaa kaikkiin ihmisen sanoihin? Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella: sitä vain ei huomata. Job 33:13-14 Jatkossa Elihu sanoo, että sairauskin voi puhutella jj.19-30. Kun ajattelee Jobin kohtaloa, kun Jumala halusi puhdistaa hänet ylpeydestään, se on kova koettelemus. Sehän on yksi kuoleman synneistä. Job oli kaiken nuhteettoman Jumalan palveluksensa keskellä lain alainen = kuollut. Herra halusi hänet herättää ja palauttaa yhteyteensä. Jos asia on näin, Jumala otti häneltä kaikki maanpäällisen hyvyyden paitsi vaimonsa, joka kaiken kukkkuraksi yritti Jobia kieltämään Jumalan. Job oli niin ahdistunut, että ystävien sanat eivät saaneet hänessä sijaa. Kiitos Jumalan, Hän itse lopuksi puuttui asiaan ja sai hänet heräämään, näkemään syntinsä ja pyytämään anteeksi. Näin kova voi olla Jumalan kutsu. Ensin Hän yrittää saada meistä pois esteet. Kaikki hyvät tekommekin ovat synti ja este Jumalaa vastaanottamiseen, jos ihminen luulee, että ne ovat pelastukseksi Jumalan luo. Jumalan armo Jeesuksessa Krituksessa on tie Hänen luokseen. _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 11.10.24 14:31 | |
| Kuuliaisuus tuo siunauksen 3 Ms. 26:1-13 Laki sanoo, mikä on Jumalan tahto elää. Rehellinen ihminen sanoo, että en pysty. Lain päätarkoitus on saada meidät turvautumaan Jeesukseen, koska Hän on kaiken lain täyttänyt ja on täydellinen. Laki sanoo: epäjumalat pois, pidä Jumalan sana ja tee Hänen tahtonsa mukaan. Pidä sapatti, se tarkoittaa Jeesukseen Kristukseen, Hänen täydellisyyteensä turvautumiseen. Silloin sinulla on kyllin leipää ja turvallinen asuminen maassasi ja Jumalan rauha. Oikea Jumalan rauha tulee antautumalla Jeesukselle, koska Hän sanoo Joh. 10:10: "Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys". Ydinkuuuliaisuus on sitä, että motiivina on olla kuuliainen Jeesuksen tähden! 14:31:18 _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 12.10.24 3:56 | |
| Käykäämme kiittäen hänen kasvojensa eteen, veisatkaamme hänelle riemuvirsiä. Sillä Herra on suuri Jumala, suuri kuningas yli kaikkien jumalien. Ps. 95:2-3
Mutta kärsivällisyyden ja lohdutuksen Jumala suokoon teille, että olisitte yksimieliset keskenänne, Kristuksen Jeesuksen mielen mukaan, niin että te yksimielisesti ja yhdestä suusta ylistäisitte Jumalaa ja meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Isää. Room. 15:5-6
Totisesti, meillä ei ole muuta niin ihanaa, kuin ylistää Jumalaamme, Isäämme ja Herraamme Jeesusta Kristusta! Miten niin? Koska Hän on meidän syntiemme sovitus eikä ainoastaan meidän, vaan kaikkien ihmisten! 03:56:10 _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 13.10.24 12:14 | |
| 21.s. helluntaista ~ Jeesuksen lähettiläät
Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi. Jos te tämän tiedätte, niin olette autuaat, jos sen teette. En minä puhu teistä kaikista: minä tiedän, ketkä olen valinnut; mutta tämän kirjoituksen piti käymän toteen: Joka minun leipääni syö, on nostanut kantapäänsä minua vastaan. Jo nyt minä sanon sen teille, ennenkuin se tapahtuu, että te, kun se tapahtuu, uskoisitte, että minä olen se. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ottaa vastaan sen, jonka minä lähetän, se ottaa vastaan minut; mutta joka ottaa vastaan minut, se ottaa vastaan hänet, joka on minut lähettänyt. Joh. 13:16-20
Jeesus opettaa mikä on meidän, Hänen seuraajiensa ja omiensa tie ja mitä siellä tapahtuu. Emme ole lähettäjää, Jeesusta suurempia. Olemme autuaat, jos me, jotka tämän tiedämme, sen teette. Eli mitä Hän meissä tahtoo tehdä, jos annamme Hänelle luvan. Tätä Hän toivoo ja odottaa omissaan, ettei kävisi, niinkuin Juudakselle kävi. Lisäksi Hän opettaa, että joka ottaa Hänet, Jeesuksen vastaan sydämeensä, hän saa omakseen Pyhän Hengen ja Isän Jumalan. Hän ennustaa Juudaksen kohtalon, että opetuslapset uskoisivat, että Hän on Kristus, Messias, jota he odottivat. 12:14:50
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 14.10.24 13:53 | |
| Joosua käskee kansaa poistamaan vieraat jumalat, jotka ovat heidän keskuudessaan ja taivuttamaan sydämensä Herran, Israelin puoleen. Joos. 24:23 V. 1992 käänn. käskee hylkämään ja hävittämään vieraat jumalansa ja antaa sydämensä kääntyä Herran, Israelin Jumalan puoleen. Jos ja kun pyydämme Israelin Jumalalta tätä, se tapahtuu. Ensiksi näkee epäjumalansa, toiseksi antaa tai taivuttaa sydämensä Jumalan puoleen.
Ef. 5:8 lisää:Valkeuden lapsina vaeltakaa valkeuden lapsina, siinä osassa, johon Jumala on nostanut.
2 Tess. 3:6-13 varoittaa kurittomia. Valkeuden lapsi vetäytyköön pois heistä, jotka eivät noudata saamaansa opetusta. Paavali kehottaa työtä tekemättömiä hänelle kuuluvaan työntekoon, hiljaisuudessa, mikä hänelle kuuluu ja syömään omaa leipäänsä.
Lopuksi sydäntä särkevää on Ilm. 2:8-11 sanat. Smyrnan seurakunta eli ahdistuksessa ja köyhyydessä, sai osakseen pilkkaa saatanan synagoogan juutalaisilta. He älköön pelätkö, mitä tulevat kärsimään. Perkele on heittävä muutamia heistä vankeuteen kymmeneksi päiväksi, koska se on heille koetukseksi. Heitä kehotetaan olemaan uskollisia kuolemaan asti. Silloin Jeesus antaa heille elämän kruunun. Sitä, joka voittaa, ei toinen kuolema vahingoita. 13:53:42 _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 15.10.24 14:43 | |
| Vanhurskauden ja oikeuden harjoittaminen on Herralle otollisempi uhri. Snl. 21:3
Joh. 7 Jeesusta vainottiin sapatin rikkomisen ja parantamisihmeiden takia. Kun Hän meni lehtimajanjuhlaan. Häntä koko ajan syytettiin. Jeesus vastasi heille oikeuden ja totuuden mukaisesti, mutta he eivät ymmärtäneet tai eivät halunneet ymmärtää. Jeesus opetti j. 24:"Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio". 14:43:08 _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 16.10.24 2:55 | |
| Millainen on Isä Jumala ja Herramme Jeesus Kristus? Kansa, joka pimeydessä vaeltaa, näkee suuren valkeuden, jotka asuvat kuoleman varjon maassa, niille loistaa valkeus. Sinä lisäät kansan, annat sille suuren ilon; he iloitsevat sinun edessäsi, niinkuin elonaikana iloitaan, niinkuin saaliinjaossa riemuitaan. Sillä heidän kuormainsa ikeen, heidän olkainsa vitsan ja heidän käskijänsä sauvan sinä särjet, niinkuin Midianin päivänä ja kaikki taistelun pauhussa tallatut sotakengät ja verellä tahratut vaipat poltetaan ja tulella kulutetaan. Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhanruhtinas. Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnallansa; se perustetaan ja vahvistetaan tuomiolla ja vanhurskaudella nyt ja iankaikkisesti. Herran Sebaotin kiivaus on sen tekevä. Jes. 9:1-6
Luku jatkuu, että Herra murtaa Israelin kopeuden. Tätäkö varten nämä koettelemukset Israelin ja kaikilla maailman kansoilla on nyt vaikeaa?
02:55:50 _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 18.10.24 3:40 | |
| Nooa oli aikalaistensa keskuudessa hurskas ja nuhteeton mies ja vaelsi Jumalan yhteydessä. Mutta maa turmeltui Jumalan edessä ja tuli täyteen väkivaltaa. Jumala näki, että maa oli turmeltunut, koska kaikki liha oli turmellut vaelluksensa maan päällä. Hän päätti hukuttaa maan vedenpaisumuksessa ja käski Nooaa rakentamaan arkin honkapuista itsensä ja perheensä pelastukseksi. Nooassa Jumalan valo tuli ilmi hänen rakentaessaan arkkia kuivalla maalla. Kansa pilkkasi häntä, mutta hän oli uskolinen Jumalalleen ja valmisti arkin ja uskon kautta tuomitsi maailman. 1 Ms. 6:9-18 Tässäkin kohdassa viitataan Jeesuksen ristintyöhön, hyväksemme. Nooa rakensi arkin pelastuakseen ...... Jeesus rakensi ristillä pelastuksen jokaiselle sitä haluavalle!
Jeesus kehottaa meitäkin olemaan maailman valkeus, niin että valomme loistaisi ihmisten edessä, että he näkisivät meidän hyvät tekomme ja ylistäisivät meidän Isäämme, joka on taivaissa. Tiedämme, että toiset pilkkaavat, mutta toiset ottavat Jeesuksen tosissaan, uskovat Häneen. Matt. 5:14-16
Jeesus itsekin oli pilkan kohteena koko maanpäällisen elämänsä ajan ja se huipentui Pilatuksen tuomitessa Hänet kuolemaan, kun ei uskaltanut olla fariseuksia ja kirjanoppineita vastaan.
Kirje Filadelfian seurakunnalle Ilm. 3:7-13 sanoo, että seurakunta joutuu ahdistukseen pysyessään Jeesuksen puolella.
Valo on hyviä tekoja ja todistuksia Jeesuksesta ja siitä seuraa myös kärsimystä. Kun katsoo Golgatan ristille, näkee Herransa kärsimyksen siellä, itku tulee ja sydämestä nousee rukous:"Herra Jeesus Kristus, anna armo olla valmis myös kärsimykseen." 03:40:10 _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 19.10.24 14:43 | |
| Aam. 4:11 kertoo Israelin paatumuksesta. J. 11 sanoo:"Minä panin toimeen hävityksen teidän seassanne, niinkuin Jumala hävitti Sodoman ja Gomorran, ja te olitte kuin tulesta temmattu kekäle. Mutta te ette kääntyneet minun tyköni, sanoo Herra."Sodoman synti oli homous ja lespous, mikä oli Gomorran?
Room. 3:3-4 sanoo."Mutta kuinka? Jo jotkut ovat olleet epuskoisia, ei kaiketi heidän epäuskonsa ole Jumalan uskollisuutta tyhjäksi tekevä? Pois se! Olkoon Jumala totinen, mutta jokainen ihminen valehtelija, niinkuin on kirjoitettu:"Että sinut havaittaisiin vanhurskaaksi sanoissasi ja että voittaisit, kun sinun kanssasi oikeutta käydään." 14:43:02 _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 20.10.24 11:50 | |
| Uskonpuhdistuksen muistopäivä ~ Uskon perustus
Ps. 46 aloittaa Jumala on meidän linnamme, ja "turvamme, väkevyytemme ja apumme hädässä. Hän on keskellämme vaikka maa järkkyisi ja vuoret meren pohjaan vajoaisivat, vaikka vedet pauhaisivat kuohuisivat ja vuoret vapisivat sen raivosta. Me emme pelkää...virta lähteinensä ilahduttaa Jumalan kaupungin, Korkeimman pyhät asunnot, Hän on keskellämme, ei se horju. Herra Sebaot on meidän kanssamme, Jaakobin Jumala on meidän linnamme."
Mikä Jumala!!! Kuinka moni voi sanoa Hänestä "Hän on minun Jumalani, linnani?"
Jer. 17:5-8 osoittaa Juudan synnin ja rangaistuksen, kirouksen ja siunauksen. Jumala osoittaa, että synti erottaa Hänestä, jj. 5-8 "Joka turvaa ihmisiin, tekee lihan käsivarreksensa tai sydämen luopuminen Herrasta."
Room. 10:12-18 "Ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; Herra on rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. He pelastuvat. Mutta jos ei ole julistajaa tai heidän lähettäjiä...koska usko tulee kuulemisesta." Jeesus opettaa omiaan olemaan suolana ja valkeutena maailmassa Matt. 5:13-16. Hän sanoo että "me olemme maan suola; mutta jos suola käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi? Sellainen kelpaa vain enää pois heitettäväksi ja ihmisten tallattavaksi. Ei voi ylhäällä vuorella oleva kaupunki olla kätkössä; eikä lamppua sytytetä ja panna vakan alle, vaan lampunjalkaan loistamaan kaikille huoneessa oleville. Niin loistakoon teidän valonne ihmisten edessä, että he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistisivät teidän Isäänne, joka on taivaissa". 11:54:29 _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 21.10.24 13:15 | |
| Niin, Sinun tuomioittesi tiellä me odotamme Sinua, Herra; Sinun nimesi ja Sinun muistoasi sielu ikävöitsee. (v. 1938 käänn.) Sinun tahtosi tielle, Herra, me ikävöimme. (v. 1992 käänn.) Jes. 26:8
Nöyrtykää siis Jumalan väkevän käden alle, että Hän teidät ajallansa korottaisi. 1 Piet. 5:6
Että Ilm. 4 tapahtuisi, tulisi todeksi:"Taivaallinen jumalanpalvelus" Tämä oli Johanneksen ilmestyksen etukäteisennustus. Se on myös todellisuutta nyt, tänään, joka päivä ja tulee eläväksi todellisuudeksi kun muutamme Isän ja Jeesuksen luo! 13:16:03 _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 22.10.24 18:56 | |
| Se, mikä on salassa, se on Herran, meidän Jumalamme; mutta mikä on ilmoitettu, se on meitä ja meidän lapsiamme varten ikuisesti, että me pitäisimme kaikki tämän lain sanat. 5 Ms. 29:29
Samarialainen nainen tuli uskoon Jeesukseen ja kiirehti naapureilleen kertomaan asiasta. He lähtivät Jeesuksen luo ottamaan asiasta selvää. Monet uskoivat naisen puheen tähden. Vielä useammat uskoivat sanoen:"Emme enää usko sinun puheesi tähden, sillä me itse olemme kuulleet ja tiedämme, etä tämä totisesti on maailman Vapahtaja." Joh 4:1-42 18:56:21 _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 23.10.24 9:49 | |
| Niinkuin te olette omaksenne ottaneet Kristuksen Jeesuksen, Herran, niin vaeltakaa hänessä, juurtuneina Häneen ja Hänessä rakentuen ja uskossa vahvistuen, niinkuin teille on opetettu; ja olkoon teidän kiitoksenne ylitsevuotavainen. Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen. Sillä Hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti, ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää, ja Hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella; ollen haudattuna Hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös Hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti Hänet kuolleista. Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät Hän teki eläviksi yhdessä Hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meidän vastustajamme; sen Hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin. Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidän julkisen häpeän alaisiksi; Hän sai heistä Hänen kauttaan voiton riemun. Kol. 2:6-15 Tämän Hän ennustaa jo 1 Ms. 3:15 ja Jeesus sanoo Joh. 12:31 "Nyt käy tuomio tämän maailman ylitse; nyt tämän maailman ruhtinas pitää heitettämän ulos." Se tapahtui Jeesuksen ristinkuolemassa, veren vuodatuksessa, ylösnousemisessa ja Hänen taivaaseen astuessaan. _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 24.10.24 11:30 | |
| Minä muistelen Herran tekoja, minä muistelen sinun entisiä ihmetöitäsi. Minä tutkistelen kaikkia sinun töitäsi, minä mietin sinun suuria tekojasi. Ps. 77:12-13
Mutta Maria kätki kaikki nämä sanat ja tutkisteli niitä sydämessänsä. Luuk. 2:20 11:52:09 _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 25.10.24 12:05 | |
| Vaikka minun ruumiini ja sieluni nääntyisi, Jumala on minun sydämeni kallio ja minun osani iankaikkisesti. Ps. 73:26
Mutta seuraavana yönä Herra seisoi Paavalin tykönä ja sanoi:"Ole turvallisella mielellä, sillä niinkuin sinä olet todistanut minusta Jerusalemissa, niin sinun pitää todistaman minusta myös Roomassa". Apt. 23:11 12:05:27 _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 26.10.24 13:26 | |
| Älkää seuratko muita jumalia, älkää palvelko ja kumartako niitä älkääkä vihoittako minua kättenne töillä, etten tuottaisi teille onnettomuutta. Jer. 25:6
Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa, silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle. Hebr. 12:1-2
13:26:25 _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 27.10.24 12:43 | |
| 23. helluntaista ~ Antakaa toisillenne anteeksi
Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi, mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin edi myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.
Jeesus neuvoo e.o. sanoilla meitä ihmisiä; antamaan anteeksi ihmisille, sillä silloin 'taivaallinen Isämme antaa meille anteeksi. Mutta mitä, jos ei pysty, ei osaa, ei voi? On ollut liian rankkaa kohtelua lähimmäiseltä tai läimmäisiltä. Jeesus kuitenkin opastaa antamaan anteeksi. Kyllä Hän tietää, minkälaisia me ihmiset olemme. Ja silti Hän neuvoo anteeksiantamiseen. Tämä vie ihmisen ahtaalle paikalle, kun vielä toteaa, että ei pysty. Anteeksiantamattomuus istuu minussa kuin terva. Eihän Jeesus, Jumalamme, vaadikaan, että me antaisimme anteeksi. Tarkoitan sitä, että Hän tässä kohden haluaa opettaa meille totuuden. Hän on kuollut syntiemme anteeksisaamiseksi ja ylösherätetty meidän vanhurskauttamisemme tähden. Eli ainoa keino on turvautuminen Jeesukseen, Hänen täytettyyn työhönsä. Itseäni puhuttelee tämä viimeinen osio asiaan. Jeesus on ylösnoussut, Hän elää, siksi Hän voi ja tahtoo meidän vanhurskauttamisemme toteuttaa. Yhä uudelleen kertaa itsellesi tässä kohden; olen anteeksiantamaton, mutta olen saanut anteeksi Jeesuksen veressä ja koska Hän elää, Hän parantaa anteeksiantavaiseen mieleen! 12:43:39
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 28.10.24 1:51 | |
| Niin mnä alttiisti sinulle uhraan, minä ylistän Sinun nimeäsi, Herra, sillä se on hyvä. Ps. 54:8
Jumala antaa lohdutuksen Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala, joka lohduttaa meitä kaikessa ahdistuksessamme, että me sillä lohdutuksella, jolla Jumala meitä itseämme lohduttaa, voisimme lohduttaa niitä, jotka kaikkinaisessa ahdistuksessa ovat. Sillä samoin kuin Kristuksen kärsimykset runsaina tulevat meidän osaksemme, samoin tulee meidän osaksemme myöskin lohdutus runsaana Kristuksen kautta. Mutta jos olemme ahdistuksessa, niin tapahtuu se teille lohdutukseksi ja pelastukseksi; jos taas saamme lohdutusta, niin tapahtuu sekin teille lohdutukseksi, ja se vaikuttaa, että te kestätte samat kärsimykset, joita mekin kärsimme; ja toivomme teistä on vahva, koska me tiedämme, että samoin kuin olette osalliset kärsimyksistä, samoin olette osalliset myöskin lohdutuksesta. 2 Kor. 1:3-7 01:51:00 _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 29.10.24 12:15 | |
| Helmassa pudistellen arpa heitetään, mutta Herralta tulee aina sen ratkaisu. Snl. 16:33
Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan, niin myös kaikki tämä teille annetaan. Matt.6:33 12:15:31 _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 30.10.24 2:13 | |
| Mooses rukoili armoa Herralta, Jumalaltansa, ja sanoi:"Herra, miksi sinun vihasi syttyy omaa kansaasi vastaan, jonka olet vienyt pois Egyptin maasta suurella voimalla ja väkevällä kädellä? Miksi egyptiläiset saisivat sanoa:"Heidän onnettomuudekseen hän vei heidät pois, tappaaksensa heidät vuorilla ja hävittääksensä heidät maan päältä? Käänny vihasi hehkusta ja kadu sitä turmiota, jonka aiot tuottaa kansallesi." 2 Ms. 32:11-12
Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat, sillä ei ole yhtään erotusta. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, ja jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaakseen vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit jumalallisessa krsivällisyydessään, osoittaakseen vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen. Room. 3:21-26 _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 31.10.24 14:09 | |
| Minä kiitän sinua suuressa seurakunnassa, ylistän sinua paljon kansan keskellä. Ps. 35:18
ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra. Fil. 2:11
Fil. 2:5-10 tie edelliseen:"Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli, joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen, vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen; hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti. Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman, niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistaman, sekä niiden, jotka maan päällä ovat, ja niiden, jotka maan alla ovat. _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 01.11.24 1:46 | |
| Jumalan lasten uskallus Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla ja kielellä, vaan teossa ja totuudessa. Siitä me tiedämme, että olemme totuudesta, ja saatamme hänen edessään rauhoittaa sydämemme sillä, että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki. Rakkaani, jos sydämemme ei syytä meitä, on meillä uskallus Jumalaan, ja mitä ikinä anomme, sen me häneltä saamme, koska pidämme hänen käskynsä ja teemme sitä, mikä on hänelle otollista. Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut. Ja joka pitää hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut. 1 Joh. 3:18-24 01:46:03
| |
| | | AnnSofi Admin
Viestien lukumäärä : 4820 Join date : 30.10.2013 Ikä : 81 Paikkakunta : Suomi
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 02.11.24 12:58 | |
| Pyhäinpäivä ~ Pyhien yhteys
Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat. Ps. 23:4
Taivaat ylistävät sinun ihmeitäsi, Herra, ja pyhäin seurakunta sinun uskollisuuttasi. Sillä kuka pilvissä on Herran vertainen, kuka Jumalan poikien joukossa niinkuin Herra? Hän on Jumala, ylen hirmuinen pyhien kokouksessa, peljättävämpi kaikkia, jotka hänen ympärillänsä ovat. Autuas se kansa, joka tuntee juhlariemun, ne, jotka vaeltavat sinun kasvojesi valkeudessa, Herra! He riemuitsevat sinun nimestäsi kaikkina päivinänsä, ja sinun vanhurskautesi voimasta heidät korotetaan. Sillä sinä olet heidän väkevyytensä, heidän kaunistuksensa, ja sinä armossasi kohotat meidän sarvemme . Sillä meidän kilpemme on Herran huomassa, meidän kuninkaamme on Israelin Pyhän huomassa. Ps. 89:6-8, 16-19 Ja Uudessa testamentissa Matt. 5:1-12 Jeesus sanoo, kuka on autuas! 12:57:11
| |
| | | Sponsored content
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle | |
| |
| | | | Sanaa tälle päivälle | |
|
Similar topics | |
|
| Oikeudet tällä foorumilla: | Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
| |
| |
| |