Kaarisillalla
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Kaarisillalla

Usko ja luottamus
 
PääsivuPääsivu  PortaaliPortaali  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 
Rechercher Tarkennettu haku
Avainsanat
Viimeisimmät aiheet
» Sanaa tälle päivälle
Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 EmptyTänään kello 2:25 kirjoittaja Kirsikka

» Nimipäiväonnitteluja
Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty30.04.24 13:26 kirjoittaja AnnSofi

» Apua, Israel hädässä
Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty18.04.24 14:06 kirjoittaja AnnSofi

» Raamatullinen avioliittokäsitys
Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty21.03.24 14:59 kirjoittaja Kirsikka

» Lausannen julistus
Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty20.03.24 15:48 kirjoittaja Kirsikka

» Jeesus Kristus on Herra!
Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty20.02.24 16:40 kirjoittaja AnnSofi

» Kristuksen kirkkautta peitellään......
Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty12.12.23 17:11 kirjoittaja AnnSofi

» Gazza Raamatussa
Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty01.11.23 13:42 kirjoittaja Kirsikka

» Miten Hamas toimii
Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty28.10.23 13:25 kirjoittaja AnnSofi

Toukokuu 2024
SuMaTiKeToPeLa
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
KalenteriKalenteri
Yhteistyökumppanit
ilmainen foorumi

The most tagged keywords
Kuukauden aktiivisimmat kirjoittajat
Kirsikka
Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Vote_lcapSanaa tälle päivälle - Sivu 16 Voting_barSanaa tälle päivälle - Sivu 16 Vote_rcap 

 

 Sanaa tälle päivälle

Siirry alas 
2 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 9 ... 14, 15, 16
KirjoittajaViesti
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4557
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty11.04.24 13:16

Tämä päivä on taas täynnä rakkaita sanojasi, Jeesus Kristus ja Pyhä Henki!
Ensin Ps. 51:3:ssa Daavid rukoilee "Jumala, ole minulle armollinen hyvyytesi tähden;
pyyhi pois minun syntini suuren laupeutes tähden".

Ef. 1:7 todistaa, että "Jeesuksessa Kristuksessa meillä on lunastus hänen verensä 
kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan".

Mahtavaa, praise the Lord!

Joh. 17:9-19 on sydäntä eläväksi tekevä Jeesuken rukous omiensa puolesta!

Ja Ef. 2:1-10 selittää, mitä on, kun on "päässyt kuolemasta elämään. Olimme kuolleet
synteihimme, Jumala on tehnyt eläviksi Kristuksen kanssa ja se on Isän suurta 
armoa."
13:16:55
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4557
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty12.04.24 6:44

12.4.2024
Kristus, seurakunnan yhdistäjä
Muistakaa sentähden, että te ennen, te lihanne puolesta pakanat, jotka olette saaneet ympärileikkaamattomien nimen niiltä, joita, lihaan käsillä tehdyn ympärileikkauksen 
mukaisesti, sanotaan ympärileikatuiksi, että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, 
olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja 
liman Jumalaa maailmassa; mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa,
olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä.
Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan 
väliseinän, nimittäin vihollisuuden, kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi 
käskyjen lain säädöksineen, luodakseen itsessään nuo kaksi yhdeksi uudeksi 
ihmiseksi, tehden rauhan ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan 
kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden.
Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte ja rauhaa niille, jotka lähellä 
olivat; sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö. 
Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia 
ja Jumalan perhettä, apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, 
kulmakivenä itse Kristus Jeesus, jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa 
pyhäksi temppeliksi Herrassa; ja hänessä tekin yhdessä muiden kanssa rakennutte 
Jumalan asumukseksi Hengessä. Ef. 2:11-22
06:43:55
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4557
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty13.04.24 3:27

Kuka teistä pelkää Herraa ja kuulee hänen palvelijansa ääntä? Joka vaeltaa pimeydessä
ja valoa vailla, se luottakoon Herran nimeen ja turvautukoon Jumalaansa. Jes. 50:10

Kiittäen Isää, joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä
pyhillä on valkeudessa, häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt
meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan. Kol. 1:12-13
03:32:03
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4557
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty14.04.24 14:12

2. s. pääsiäisestä  ~  Hyvä Paimen 
Herra, armahda minua, sillä minä olen näännyksissä, paranna minut, Herra, sillä minun
luuni ovat peljästyneet, ja minun sieluni on kovi peljästynyt. Voi, Herra, kuinka kauan?
Ps. 6:3-4

Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman,
niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla
huokauksilla. Room. 8:26
14:12:56
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4557
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty15.04.24 13:17

Eikö ole turvallista, että "Herran silmien edessä ovat miehen tiet, ja hän tutkii kaikki 
hänen polkunsa". Snl. 5:21

Jeesus vielä jatkaa Joh. 10:14, että "Hän on se hyvä paimen ja minä tunnen omani ja
minun omani tuntevat minut".
Muutenkin Joh. 10:1-21 kertoo totuuksia:  Jeesus on ovi päästä Isän yhteyteen. Jos
yrität sinne muualta, olet varas ja ryöväri. Joka menee ovesta sisälle, se on lammasten
paimen ja hänelle ovenvartija avaa ja lampaat kuulevat Hänen äänensä .... ja hän vie

ne ulos ja kulkee lammastensa edellä ja he seuraavat Häntä koska tuntevat Hänen, ei
vierasten ääniä. Jeesus sanoo vielä, että jotka Hänen kauttaan menee sisällä, hän 
pelastuu ja hän on käyvä sisälle ja ulos ja löytää laitumen.
Varas pakenee, kun susi tulee. Hän haluaa pelastaa vain oman henkensä.
Meidän paikkamme synteinemme olisi ollut risti, ristiinnaulitseminen ja kuolema, iankaikkinen 
ero Jumalasta. Jeesus, hyvä Paimen, antoi oman henkensä lammasten, meidän puolestamme.
Jeesus tuntee omansa ja Hänen omansa tuntevat Hänet samalla tavalla kuin Hän Isän........
Jeesus sanoo j. 16, että Hänellä on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä 
lammastarhasta. Hän tarkoitti juutalaisten lisäksi pakanoita.
J. 18 on järisyttävä: Jeesukselta ei kukaan ota Hänen henkeään, vaan Hän antaa se itse.
Hänellä on valta antaa se ja myös ottaa se jälleen; tämän Hän on saanut Isältään.
13:18:07
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4557
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty16.04.24 13:11

Etkö Jumala mielisty tähän, että "taitat leipäsi isoavalle ja viet kurjat kulkijat huoneeseesi,
kun näet alastoman, vaatetat hänet, etkä kätkeydy siltä, joka on omaa lihaasi? Silloin sinun
valkeutesi puhkeaa esiin niinkuin aamurusko, ja haavasi kasvavat nopeasti umpeen, sinun
vanhurskautesi käy sinun edelläsi, ja Jumalan kunnia seuraa suojanasi." Jes. 58:7-8

Tuo on mahdollista hänelle "joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala
pysyy ja hän Jumalassa". 1 Joh. 4:15

13:11:08
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4557
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty17.04.24 13:47

Vanha ja uusi ihminen, Ef. 4:17-32?

Paavali neuvoo efesolaisia ja kaikkia uskovia panemaan pois vanhan ihmisensä, jonka 
mukaan he ennen vaelsivat. He olivat ja ovat pimentyneitä ymmärrykseltaan
 ja vieraantuneet Jumalan elämästä, sillä se turmelee itsensä petollisia himoja 
seuraten. He ovat vieraantuneet Jumalan elämästä heissä olevan tietämättömyyden 
ja sydämensä paatumuksen tähden.

"Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö", Älkää antako auringon laskea vihanne yli, 
älkääkä antako perkeleelle sijaa.
Mikään rietas puhe älköön suustanne lähtekö, vaan ainoastaan sellainen, joka on 
rakentavaista ja tarpellista ja on mieluista kuulijoille.
Älkäämme saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu 
sinetiksi lunastuksen päivään saakka. 
Kaikki katkeruus ja kiivastus ja viha ja huuto ja herjaus, kaikki  pahuus olkoon 
kaukana teistä.
 
Uudistukaamme mielemme hengeltä ja pukekaamme päällemme uusi ihminen, joka 
Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen; pannaan pois 
valhe ja puhutaan totta lähimmäistemme kanssa, sillä me olemme toistemme jäseniä. 
Ollaan sen sijaan toisiamme kohtaan ystävällisiä, hyväsydämisiä, anteeksiantavaisia 
toisianne kohtaan, niinkuin Jumalakin on Kristuksessa teille anteeksi antanut.
13:56:21
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4557
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty18.04.24 13:29

Niinkuin liitelevät linnut, niin varjelee Herra Sebaot Jerusalemia  -  varjelee ja pelastaa, 
säästää ja vapahtaa. Jes. 31:5

2 Tim. 2:19 vahvistaa asiaa; Kuitenkin Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on
tämä sinetti:"Herra tuntee omansa", ja "Luopukon vääryydestä jokainen, joka 
Herran nimeä mainitsee."
13:29:49
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4557
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty19.04.24 12:59

Mutta asuuko todella Jumala maan päällä? Katso, taivaisiin ja taivasten taivaisiin
sinä et mahdu, kuinka sitten tähän temppeliin, jonka minä olen rakentanut.

Näin Salomo rukoili 1 Kun. 8:27

Jumalan suuruus on mahtava, rajoittamaton.............

Hän lähetti Poikansa Jeesuksen tänne maan päälle. Hän oli ja on Jumalan temppeli.
Opetuslapset luulivat, että Hän vapauttaisi heidät roomalaisten vallasta. He eivät vielä ymmärtäneet Jeesuksen todellista tehtävää.
"Ja veisattuaan kiitosvirren he lähtivät Öljymäelle. Jeesus sanoi heille:"Tänä yönä te kaikki
loukkaannutte minuun, sillä kirjoitettu on: Minä lyön paimenta ja lauman lampaat
hajotetaan. Mutta ylösnoustuani minä menen teidän edellänne Galileaan".
Niin Pietari sanoi hänelle:"Vaikka kaikki loukkaantuisivat sinuun, niin minä en".
Jeesus sanoi heille: tänä yönä, ennenkuin kukko laulaa, sinä kolmesti minut kiellät".
Pietari sanoi hänelle;"Vaikka minun pitäisi kuolla sinun kanssasi, en sittenkää minä sinua kiellä."
Samoin sanoivat myös kaikki muut opetuslapset. Matt. 26:30-35


Tapahtui vähän myöhemmin niin kuin Jeesus oli sanonut. Kuinka herkkä ihminen on omassa voimassaan lupaamaan sitä ja tätä.
Tällaiset lupaukset ovat kuitenkin vailla voimaa toteutuakseen. Tarvitaan Jumalan Voima, Pyhä Henki!!!!
Jos minä ja sinä todella tahdomme toimia lupaustemme mukaan, Pyhässä Hengessä se voi toteutua.
Loukkaantumisia tulee silloin, jos ei ymmärrä tätä totuutta. Rukoile tätä voimaa itsellesi!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4557
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty20.04.24 13:33

Minä rakastan Herraa, sillä hän kuulee minun ääneni ja rukoukseni, sillä hän on kallistanut
korvansa minun puoleeni, ja minä huudan häntä avuksi kaiken elinaikani.
Kuoleman paulat piirittivät minut, tuonelan ahdistukser kohtasivat minua; minä jouduin hätään
ja murheeseen.
Mutta minä huusi avukseni Herran nimeä:"Oi Herra, pelasta minun sieluni!"
Herra on armollinen ja vanhurskas, meidän Jumalamme on laupias.
Herra varjelee yksinkertaiset; minä olin viheliäinen, mutta hän auttoi minua.
Palaja, sieluni, takaisin lepoosi, sillä Herra on tehnyt sinulle hyvin.
Sillä sinä olet pelastanut minun sieluni kuolemasta, minun silmäni kyynelistä, jalkani kompastumasta.
Minä saan vaeltaa Herran kasvojen edessä elävien maassa.
Minä uskon, sentähden minä puhun, minä, joka olin kovin vaivattu.
Minä sanoin hädässäni:"Kaikki ihmiset ovat valehtelijoita".
Kuinka minä maksan Herralle kaikki hänen hyvät tekonsa minua kohtaan?
Minä kohotan pelastuksen maljan ja huudan avukseni Herran nimeä.
Minä täytän lupaukseni Herralle kaiken hänen kansansa edessä.
Kallis on Herran silmissä hänen hurskaittensa kuolema.
Oi Herra, minä olen sinun palvelijasi, sinun palvelijasi minä olen, sinun palvelijattaresi poika!
Sinä päästit minun siteeni.
Sinulle minä uhraan kiitosuhrin ja huudan avukseni Herran nimeä.
Minä täytän lupaukseni Herralle kaiken hänen kansansa edessä Herran huoneen esikartanoissa,
sinun keskelläsi Jerusalem. Halleluja! Ps. 116
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4557
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty21.04.24 12:44

3. sunnuntai pääsiäisestä  ~  Jumalan kansan koti-ikävä

Herra, minun Jumalani, sinuun minä turvaan; pelasta minut kaikista vainoojistani ja vapahda minut. Ps. 7:2

Jeesus lohduttaa Joh. 17:15 rukouksella Isälle:"En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta".

Totta ovat uskovallakin vainot ja vainoojat. Mitä tarkoittaa siis Jeesuksen rukous varjella omansa pahasta?
Paha on usein ulkoa päin tulevaa, toisilta ihmisiltä ja maailmasta tulevaa. On sielunvihollinen, joka kiusaa ja houkuttaa ihmistä pois Jumalastaan niin voimakkaasti, että lihamme puolesta lankeamme houkutuksiin ja hänen valheisiinsa.
Jeesus tahtoo varjella omansa lankeamisilta pois Hänestä ja Isästä. Rankin lankeemus on, jos ihminen langettuaan syntiin ei enää usko, että Jeesus Kristus, Jumalan Uhrikaritsa on sovittanut kaikki syntimme.
On hyvä ymmärtää, että ei Jeesus hylkää. Oma synti, maailma tai sielunvihollinen valehtelee. Hän yrittää viekoitella ihmisen pois tästä ihmeellisestä ja todellisesta armosta Jeesuksen veressä.
12:57:05
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4557
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty22.04.24 10:51

1 Ms. 1:6-8 kertoo, kuinka Jumaa loi taivaan.
4 Ms. 24:17 Bileam ennustaa Messiaan tulon:"Minä näen hänet, en kuitenkaan nyt, minä katselen häntä, en kuitenkaan läheltä. Tähti nousee Jaakobista, ja valtikka kohoaa Israelista. Se ruhjoo Mooabilta ohimot, päälaen kaikilta Seetin pojilta.

(Mooabilaiset olivat Lootin ja hänen vanhimman tyttärensä pojasta polveutuva suku, Seetin pojat Sebulonin jälkeläisiä.)
Valkeus tuli ja eneni Messiaassa. Mitä valkeus saa aikaan?
Pietari opastaa ensin antamaan itsensä Jeesukselle ja 1 Piet. 5:7 "heittämään kaikki
murheensa hänen päällensä, sillä hän pitää teistä huolen"
.

10:51:46
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4557
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty23.04.24 15:31

Herra, sinun armosi ulottuu taivaisiin, sinun totuutesi pilviin asti.
Sinun vanhurskautesi on kuin Jumalan vuoret, sinun tuomiosi niinkuin suuri syvyys,
ihmistä ja läintä sinä autat, Herra.
Kuinka kallis on sinun armosi, Jumala! Ihmislapset etsivät sinun siipesi suojaa.
Heidän ravitaan sinun huoneesi lihavuudella, sinä annat heidän juoda suloisuutesi
virrasta. Ps. 36:6-9
Voi, kuinka ihania, suloisia sanoja Isän suusta!


Uuden testamentin puolella Ef. 2:4-6: Jumala...laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut, on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa  -  armosta te olette pelastetut  - ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,
Joko kohdallasi on näin?
15:39:43
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4557
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty24.04.24 15:14

Kuka tämän kaiken on luonut, kuka tehnyt, missä on alkuperämme?

Uskovalle asia on selvä! Raamattu on Jumalan Sana, Hänen puhettaan jokaiselle ihmiselle.
Se on ilmoitus Jeesuksesta Kristuksesta ja Hänen työstään pelastumiseksemme.
Ihan alussa, ensin, 1 Mooseksen kirjassa kerrtoaan, miten Jumala loi kaiken.
Huimaavan ihmeellistä!
Gonesis, 1 Moos. 1:1-19 kertoo, että Jumala loi kaiken olemassa olevan ja osoittaa, että
Jumala on sekä Luoja että kaiken luomakunnan hallitsija.

Raamatun alkutilanne kertoo: "Alussa loi Jumala taivaan ja maan. Maa oli autio ja tyhjä ja
pimeys oli syvyyden päällä ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä. Jumala vain sanoi:"Tulkoon
valkeus" ja valkeus tuli. Jumala näki, että valkeus oli hyvä ja Hän erotti sen pimeydestä.
Hän kutsui valkeuden päiväksi ja pimeyden yöksi.
Tuli ensimmäinen päivä. Jumala sanoi:"Tulkoon taivaanvahvuus vetten välille erottamaan
vedet vesistä ja tapahtui niin. Jumala kutsui vahvuuden taivaaksi. Tuli ehtoo ja tuli aamu,
toinen päivä.
Silloin Hän sanallaan erotti maan ja vedet. Kuiva maa tuli näkyviin. Jumala kutsui vahvuuden
taivaaksi ja vedet meriksi. Raamattu sanoo:"Ja Jumala näki, että se oli hyvä".
Sitten Hän sanoi:"Kasvakoon maa vihantaa, ruohoja ja hedelmäpuita". Maa tuotti vihantaa,
ruohoja ja puita, jotka kantoivat hedelmää, jossa niiden siemen oli.
Tuli kolmas päivä. Jumala sanoi:"Tulkoon valot taivaanvahvuuteen erottamaan päivää yöstä
ja olkoon ne merkkeinä osoittamassa aikoja, päiviä ja vuosia. Hän loi auringon, kuun ja tähdet hallitsemaan päivää ja yötä. Taas Jumala totesi,näki, että se oli hyvä."
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4557
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty25.04.24 13:45

Maailman luominen jatkuu 1 Ms. 1:20-23:"Neljäntenä päivänä Jumala loi veden elävät olennot,
merieläimet ja kaikki vedessä vilisevät elävät olennot ja linnut lentämään maan päällä
taivaanvahvuuden alla. Raamattu sanoo, että Jumala näki, että se oli hyvä. Jumala siunasi
ne sanoen:"Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää meren vedet ja linnut lisääntyköön
maan päällä."
Yhä siis jatkuu totuus Joh. 1:5:"Valo loistaa pimeydessä".

1 Ms. 33-39 kertoo Joosfin karusta kohtalosta. Veljet myivät vihassaan hänet orjaksi Egyptiin.
Potifar, faaraon hoviherra osti hänet itselleen. Mutta Herra oli hänen kanssaan niin, että hän
menestyi kaikessa. Potifarin vaimo iski silmänsä Joosefiin ja halusi maata hänen kanssaan.
Kun Joosef ei siihen suostunut, vaimo valehteli miehelleen, että Joosef ahdisteli häntä
sukupuolisesti. Potifar suuttui ja heitti Joosefin vankilään. Luku jatkuu "Mutta Herra oli
Joosefin kanssa
ja soi hänen saavuttaa suosiota ja päästä vankilan päällikön armoihin.


Eli, sielläkin valo loisti, pimeässä ja voitti!
Näin on tänäänkin. Vaikka olisi kuinka pimeää, valo voittaa aina, kun turvaudut Jeesukseen Kristukseen! Hän on valo. Tästä luemme Joh. 1 luvussa ja koko evankeliumissa!
Kannattaa lukea ja omaksua!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4557
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty26.04.24 7:26

Tuli ehtoo ja tuli aamu, viides päivä. Jumala sanoi:"Tuottakoon maa elävät olennot, kunkin
lajinsa mukaan, karjaeläimet, matelijat ja metsäeläimet. Ja tapahtui niin: Jumala teki ne
kunkin lajinsa mukaan. Hän näki, että se oli hyvä.
Ja Jumala sanoi:"Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he
meren kalat, taivaan linnut ja karjaelimet, koko maan ja kaikki maassa matelevat matelijat......

Miksi Jumala sanoi:"Tehkäämme....?" Raamatun tutkijat, m.m. Risto Santala on sanonut,
että monikkomuoto hebrean kielessä tarkoittaa, että Jumalan mukana oli jo Jeesus ja
Pyhä Henki. He muodostivat kolmikon, joka myöhemmin tulee ilmi.
Ja Jumala loi ihmisen samana päivänä omaksi kuvaksensa: mieheksi ja naiseksi Hän loi heidät. Ja Hän siunasi heidät ja sanoi:"Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa
ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; vallitkaa meren kalat, taivaan linnut ja kaikki maan
päällä liikkuvat eläimet. Ja Jumala sanoi antavansa ihmisille kaikkinaiset siementä tekevät
ruohot, joita kasvaa kaikkialla maan päällä ja kaikki hedelmää tekevät puut ravinnoksi
heille. Ja niin tapahtui. Jumala katsoi kaikkea, mitä Hän oli tehnyt ja se oli sangen hyvää.
07:26:03
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4557
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty27.04.24 16:11

Jumala katsoi kaikkea, mitä hän oli tehnyt, ja katso, se oli sangen hyvää.

Ja tuli ehtoo ja tuli aamu, kuudes päivä.
Niin tulivat valmiiksi taivas ja maa kaikkine joukkoinensa.
Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tehnyt, ja lepäsi 
seitsemäntenä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt.
Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä 
lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt. 1 Ms. 1:31, 2:1-3

Y.o:aan liityy myös 5 Ms. 5:12-14 Ota vaari lepopäivästä, niin että sen pyhität,
niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt. Kuusi päivää tee työtä ja toimita
kaikki asakareesi; mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; 
silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi ja tyttäresi.....

Joku voi lukiessaan e.o. ajatella, että onpa lakihenkistä. Voi olla niinkin, lukijan
mielestä. Olen itse saman läpikäynyt ja Jumalan armosta osaan erottaa ainakin
tässä kohdassa, mikä on lakihenkistä, mikä vapauttavaa armon evankeliumia.
16:11:04
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4557
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty28.04.24 12:54

4. sunnuntai pääsiäisestä  ~  Taivaan kansalaisena maailmassa

Minä kuulun Sinulle. Pelasta minut, sillä Sinun asetuksiasi minä kysyn. Ps. 119:94

Jeesus sanoo Joh. 16:33:"Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa
rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen
voittanut maailman."

Minkä tämän?
Hän opettaa myös taivaan kansalaisen eron maailmaan.

Joh. 16 Hän opettaa, millainen ja kuka on Totuuden Henki, Hän, joka johdattaa
meidät kaikkeen totuuteen ja tulevaiset meille julistaa. Hän puhuu, minkä kuulee 
Isältä ja Jeesukselta. Emme ole siis oman totuutemme varassa.
Jeesus opettaa, että opetuslapset joutuvat itkemään ja valittamaan, mutta maailma
on ioitseva; te tulette murheellisiksi, mutta teidän murheenne on muuttuva iloksi...
Jeesus on näkevä heidät ja heidän sydämensä on iloitseva, eikä kukaan ota pois
heidän eikä meidän iloamme. Hän johdattaa iloon.........
Koska Hän on voittanut maailman.
12:54:43
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4557
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty29.04.24 14:48

Jumala on muinoin monesti ja monella tapaa puhunut isille profeettain kautta.
Näinä viimeisinä päivinä Hän on puhunut meille Pojan kautta, joka on Hänen
perillisensä kaikessa ja jonka kautta hän on myös maailman luonut. Hebr. 1:1

Hän puhui profeetta Jesajan kautta jo 65:2 "Koko päivän olen ojentanut käsiäni
uppiniskaista kansaa kohden, joka vaeltaa tietä, mikä ei ole hyvä, omain ajatustensa
mukaan".

Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme
syntisiä, kuoli meidän edestämme. Room. 5:8
Ja miksi?
Että me pelastuisimme synnin ja kuoleman vallasta iankaikkiseen elämään taivaassa!
14:49:59
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4557
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty30.04.24 13:13

Jes. 42:1 sanoo:"Katso, minun palvelijani, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun
sieluni on mielistynyt. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin
oikeuden".   ~   Jeesus Kristus!

Hän rukoilee Joh. 17:25:"Vanhurskas Isä, maailma ei ole sinua tuntenut, mutta minä
tunnen sinut, ja nämä ovat tulleet tuntemaan, että sinä olet minut lähettänyt".

Hänestä Hebr. 1:5-14 kertoo:"Hän on enkeleita suurempi". Enkelit ovat palvelevia
henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä.

1 Sam. 16:14-23 kertoo, että on olemassa myös pahoja henkiä.
Kun paha henki vaivasi kunings Saulia, Daavid soitti kannelta ja Saul voi paremmin.
13:13:51
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4829
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 EmptyEilen kello 15:05

Roomalaiskirjeen sanomaa....
Evankeliumi on Jumalan voima Room. 1:16-17
Ihmisten syyllisyys jj. 18-32. Ihminen on siis syyllinen Jumalan edessä
Ja Jumalan tuomio on totuuden mukainen 2:1-16
Millainen on juutalaisen asema Jumalan edessä jj. 17-29
Heidän etuutensa Jumalansa edessä 3:1-8
Ja totuus on, että ei ole ketään vanhurskasta 3:9-20, siksi tarvitaan pelastusta.
Mitä on Jumalan vanhurskaus 3:21-31
Aabraham antaa siitä esimerkin 4:1-12
Tarvitaan oikea usko ja Jumalan lupauksia 4:13-25
Ihminen voi saada varmuuden pelastuksestaan 5:1-11
Paavali selventää Aadamin ja Kristuksen eron ja pelastuksen Kristuksessa 5:12-21
Pelastus Kristuksessa antaa uuden elämän ja Paavali kertoo myös kasteesta 6:1-14
Me, uskovat, olemme vapautetut Jumalan palvelijoiksi 6:15-23
Olemme vapautetut laista 7:1-6
Mitä ovat laki ja synti? 7:7-25
Mitä on Hengen luoma uusi elämä 8:1-17
Mitä on tuleva, edessä oleva kirkkaus 8:18-30
Mitä on Jumalan rakkaus 8:31-39
Luvusta 9 alkaen Paavali kertoo Israelista ja Jumalan lupauksista
ja että Hänen valintansa on vapaa 9:19-29
Israel ja Jumalan vanhurskaus 9:30-10:1-4
Mikä tärkeää Pelastus on tarkoitettu kaikille 10:5-21
eikä Jumala ole hylännyt kansaansa 11:1-10
Pakanakansat pelastuvat jj, 11.24
ja Israel jj. 25-36
Sitten alkaa uusi elämä 12:1-21
Opetus alamaisuudesta esivallalle 13:1-10
Päivä on lähellä, Jeesus on tulossa 13:11-14
Paavali varoittaa toistemme tuomitsemiselta ja heikon veljen tukemiselta 14:1-23
Aito seurakuntayhteys vaikuttaa yksimielisen ylistyksen 15:1-13
Paavali puhuu tehtävästään ja suunnitelmastaan Roomassa käyntiin 15:22-33
Tervehdyksiä Rooman kristityille 16:1-24
Lopuksi YLISTYS Jumalalle, ainoalle viisaalle, kunnia Jeesuksen Kristuksen kautta,
aina ja iankaikkisesti 16:25-27

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!


Viimeinen muokkaaja, Kirsikka pvm 02.05.24 13:59, muokattu 3 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4829
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 EmptyTänään kello 2:25

Herra tuomitsee kansat; auta minut oikeuteeni, Herra, minun vanhurskauteni ja
viattomuuteni mukaan. Loppukoon jumalattoman pahuus, ja vahvista vanhurskautta.
Sillä sinä, joka tutkit sydämet ja munaskuut, olet vanhurskas Jumala. Ps.7:9-10


Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen
miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet ja ytimet,
ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija; eikä mikään luotu ole hänelle
näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmiensä edessä, jolle
meidän on tehtävä tili. Hebr.4:12-13

02:25:40

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Sponsored content





Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 16 Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Sanaa tälle päivälle
Takaisin alkuun 
Sivu 16 / 16Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 9 ... 14, 15, 16
 Similar topics
-
» Sanaa tälle päivälle
» Sanaa tälle päivälle
» Sanaa tälle päivälle
» Sanaa tälle päivälle

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Kaarisillalla :: Sanaa tälle päivälle-
Siirry: