Kaarisillalla
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Kaarisillalla

Usko ja luottamus
 
PääsivuPääsivu  PortaaliPortaali  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 
Rechercher Tarkennettu haku
Avainsanat
Viimeisimmät aiheet
» Nimipäiväonnitteluja
Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 EmptyEilen kello 7:47 kirjoittaja AnnSofi

» Sanaa tälle päivälle
Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 EmptyEilen kello 7:26 kirjoittaja AnnSofi

» Apua, Israel hädässä
Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty18.04.24 14:06 kirjoittaja AnnSofi

» Raamatullinen avioliittokäsitys
Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty21.03.24 14:59 kirjoittaja Kirsikka

» Lausannen julistus
Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty20.03.24 15:48 kirjoittaja Kirsikka

» Jeesus Kristus on Herra!
Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty20.02.24 16:40 kirjoittaja AnnSofi

» Kristuksen kirkkautta peitellään......
Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty12.12.23 17:11 kirjoittaja AnnSofi

» Gazza Raamatussa
Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty01.11.23 13:42 kirjoittaja Kirsikka

» Miten Hamas toimii
Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty28.10.23 13:25 kirjoittaja AnnSofi

Huhtikuu 2024
SuMaTiKeToPeLa
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    
KalenteriKalenteri
Yhteistyökumppanit
ilmainen foorumi

The most tagged keywords
Kuukauden aktiivisimmat kirjoittajat
AnnSofi
Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Vote_lcapSanaa tälle päivälle - Sivu 15 Voting_barSanaa tälle päivälle - Sivu 15 Vote_rcap 

 

 Sanaa tälle päivälle

Siirry alas 
2 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 9 ... 14, 15, 16  Seuraava
KirjoittajaViesti
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4825
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty15.03.24 8:38

Herra, sinun Jumalasi, on siunannut sinua kaikissa kättesi töissä. Hän on pitänyt huolen
sinun vaelluksestasi tässä suuressa erämaassa. Jo neljäkymmentä vuotta on Herra,
sinun Jumalasi, ollut sinun kanssasi, eikä sinulta ole mitään puuttunut. 5 Ms. 2:7

Totta!

Jeesus sanoo, että Hän on maailman valkeus ja joka Häntä seuraa, se ei pimeydessä
vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus, Joh. 8:12

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4825
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty16.03.24 12:52

Herra, minun Jumalani, sinua minä huusin, ja sinä paransit minut. Ps. 30:3

Jeesus lihansa päivinä väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille,
joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa
tähden. Hebr. 5:7

Kuinka paljon enemmän me, ihmiset, joudumme huutamaan Häntä, joka meidät pelastaa
kuolemasta, iankaikkisesta erosta Jumalaan?
Jumala on se, joka vanhurskauttaa, tekee oikeamieliseksi ja lähimmäistään rakastavaksi. Mutta ei niin, että Hän meidät muuttaisi vaan että olisimme
Kristuksessa Jeesuksessa kokonaisvaltaisesti. 
Jeesus ei turhaan opeta meitä "pysymään Hänessä, että Hän pysyisi meissä". Silloin
me olemme Hänessä ja Hän minussa. Opetusaika voi olla koko elämän pituinen.
Olen luullut, että kun pyydän rakkautta,  joka Hän on, lain täyttymys, silloin kaikki on ok. Oikein käsitettynä tuo tarkoittaa pysymistä Hänessä. Silloin Hänen ominaisuutensa on minussa, ilman erillistä rakkauden ikävöimistä.
12:52:09

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4825
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty17.03.24 15:08

Marian ilmestypäivä  ~  Herran palvelijatar

Maria alkoi odottaa lasta enkelin ilmoituksen jälkeen. Salaisuus oli suuri, ei ainakaan sen ajan
ihmisille ymmärrettävä, vaan synti.
Hänen oli pakko saada kertoa tästä ihmeestä jollekin. Hän meni Sakariaan kotiin. Kun hän
tervehti Elisabetia. Kun Elisabet kuuli Marian tervehdyksen, hypähti lapsi hänen kohdussaan
ja Elisabet täytettiin Pyhällä Hengelle, kertoi mitä oli tapahtunut kummankin naisen elämässä
ja ylisti Jumalaa.
Samoin Maria ylisti Jumalaa:"Minun sieluni suuresti ylistää Herraa, ja minun henkeni 
riemuitsee Jumalasta, vapahtajastani; sillä Hän on katsonut palvelijattarensa alhaisuuteen. 
Katso, tästedes kaikki sukupolvet ylistävät minua autuaaksi. Sillä Voimallinen on tehnyt 
minulle suuria, ja hänen nimensä on pyhä, ja hänen laupeutensa pysyy polvesta 
polveen niille, jotka häntä pelkäävät. Hän on osoittanut voimansa käsivarrellaan; 
Hän on hajottanut ne, joilla oli ylpeät ajatukset sydämessään. Hän on kukistanut 
valtiaat valtaistuimilta ja korottanut alhaiset. Nälkäiset hän on täyttänyt hyvyyksillä ja rikkaat 
hän on lähettänyt tyhjinä pois. Hän on ottanut huomaansa palvelijansa Israelin, 
muistaakseen laupeuttaan Aabrahamia ja hänen siementänsä kohtaan iankaikkisesti, niinkuin hän on meidän isillemme puhunut."

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4825
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty18.03.24 14:47

Jumala kysyy Jer. 14:22:"Onko pakanain turhista jumalista sateen antajiksi, tai taivasko 
antaa sadekuurot? Etkö sinä ole Herra, meidän Jumalamme? Sinua me odotamme, sillä
Sinä olet tehnyt kaiken tämän."

Ja tämä on se uskallus, joka meillä on häneen, että jos me jotakin anomme hänen tahtonsa 
mukaan, niin hän kuulee meitä....mitä ikinä anommekin, niin tiedämme, että
meillä myös on kaikki se, mitä olemme häneltä anoneet. 1 Joh. 5:14-15

Jeesus teki käskyjen lain säädöksineen tehottomaksi kantamalla ne ruumiissaan 
ristinpuuhun. Samalla hän kuoletti itsensä kautta vihollisuuden Jumalaan nähden. 
Ef. 2:15-16

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4825
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty19.03.24 14:21

Jeesus kuoli ristillä, vuodatti verensä, että me voimme saada syntimme anteeksi, 
nousi ylös kuolleista, meni ylös taivaisiin Isän luo ja lähetti Pyhän Henkensä Hänen 
sijaansa jatkamaan Jumalan työtä.
Joh. 16:5-16 kertoo, mikä tai kuka ja millainen Pyhä Henki on. Jeesus sanoo:
"....nyt minä menen Isän luo. Teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä 
mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä 
lähetän hänet teille. Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja 
vanhurskauden ja tuomion:
- synnin, koska he eivät usko minuun;
- vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää näe minua;
- ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.
Synti on se, että ja jos ihminen ei usko Jeesukseen ja Pyhä Henki paljastaa tämän.
Samoin Hän näyttää, mitä vanhurskaus on, koska Jeesus on Isän luona. 
Kun lukee Raamattua, se kertoo, että Jeesus Kristus on meidän vanhurskautemme. 
Ihmiset näkivät Jeesuksen, heillä oli "vanhurskaus keskellään, me
näemme Hänet 
Raamatussa, Pyhä Henki kertoo ja näyttää meille, mitä on oikea, Jumalan vanhurskaus.
Pyhä Henki kertoo myös, että on tuleva tuomio, koska maailman ruhtinas on tuomittu.
Kumpaan uskot, Pyhään Henkeen ja Hänen ilmoittamaansa ja eläviksi 
tekemäänsä Messiaaseen, Jeesukseen Kristukseen?
Jeesus jatkaa:"Mutta kun Hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen
totuuteen, tuntemaan tämänkin totuuden.
Sillä se, mitä Hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä Hän kuulee, sen Hän 
puhuu, ja tulevaiset meille julistaa. Jeesus sanoo j. 14:"Hän on minut kirkastava, sillä 
Hän ottaa minun omastani ja julistaa teille. Kaikki, mitä Isällä on, on minun; 
sentähden minä sanoin, että Hän ottaa minun omastani ja julistaa teille".
Lopuksi, Jeesus sanoo:"Vähän aikaa, niin te ette enää minua näe, ja taas vähän aikaa, 
niin te näette minut".
Kun Pyhä Henki ja Hänen työnsä on totta elämässäsi, et voi eksyä.

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4825
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty20.03.24 7:46

Ote kuolleiden ylösnousemuksesta, 1 Kor. 15:22-28

Sillä niinuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,
mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;
sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken
hallityksen ja kaiken vallan ja voiman.
Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa
alle". Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema. 
Sillä "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle." Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", 
niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on
alistanut hänen valtaansa hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa. 
07:46:05

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4825
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty21.03.24 14:38

Jeremia valittaa Jer. 15:10-18 "Voi minua, äitini, kun minut synnytit riidan ja toran mieheksi
koko maalle.... mutta Herra lupaa, että hänen käy hyvin; viholliset pyytävät häntä avuksi
onnettomuuden ja ahdistuksen aikana.......
Hän pyytää Herraa muistamaan hänet, pitämään hänestä huolen ja kostamaan 
vainoojilleen .....
Sitten Jeremia luettelee kärsimyksiään Herran tähden: ei istunut iloitsemassa ilopitäjien
seurassa.... ollut yksin ja Herra on täyttänyt hänet vihallaan....kivut kestävät ainiaan,
haavat pahat ja Herra on hänelle kuin ehtyvä puro, kuin vesi, joka ei pysy.
Herra vastaa:Jos sinä käännyt, niin minä sallin sinun kääntyä ja seisoa Hänen edessään.
Jos Jeremia tuo esiin jaloa, ei arvotonta, hän saa olla Jumalan suuna. Silloin ihmiset 
kääntyvät hänen puoleensa, mutta hän ei käänny heidän tykönsä.
Herra tekee Jeremian vahvaksi vaskimuuriksi kansaa vastaan, he sotivat häntä vastaan,
mutta eivät voita häntä; sillä Herra on hänen kanssaan, Hän vapahtaa ja pelastaa hänet
ja pelastaa pahain käsistä ja vapauttaa vakivaltaisten kourista."

Kuinka Jeesuksen kävi?

Täydennyksenä edelliseen Jeesus sanoo Joh. 12:26:"Jos joku minua palvelee, seuratkoon
hän minua; ja missä minä olen, siellä on myös minun palvelijani oleva ja Isä kunnioittaa
häntä."

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!


Viimeinen muokkaaja, Kirsikka pvm 25.03.24 6:55, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4825
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty22.03.24 2:27

Taivaat julistavat Jumalan kunniaa, taivaanvahvuus ilmoittaa hänen kättensä tekoja.
Ps. 19:1

Herran asetukset ovat oikeat, ne ilahuttavat sydämen. Herran käskyt ovat selkeät,
ne valaisevat silmät. Ps. 19:9

Jeesus sanoo:"Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat,
jotka minä olen puhunut ovat henki ja ovat elämä: Joh. 6:63

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4825
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty23.03.24 2:03

Herran silmät tarkkaavat kaikkea maata, että hän voimakkaasti auttaisi niitä, jotka ovat 
ehyellä sydämellä antautuneet hänelle 2 Aik. 16:9

Eräs fariseus pyysi Jeesusta ruualle kanssaan. Kaupungissa oli nainen, joka eli syntisesti,
ja kun hän sai tietää, että Jeesus oli aterialla fariseuksen talossa, toi hän alabasteripullon
täynnä hajuvoidetta ja asettui hänen taaksen hänen jalkojensa kohdalle, itki ja rupesi 
kastelemaan hänen jalkojaan kyynelillään ja kuivasi ne päänsä hiuksilla ja suuteli hänen
jalkojaan ja voiteli ne hajuvoiteella. Luuk. 7:37-50. 
Fariseus arvosteli mielessään naista ja Jeesusta. Jeesus sanoi: Lainanantajalla oli kaksi 
velallista; toinen oli velkaa viisisataa denaria, toinen viisikymmentä.
Kun heillä ei ollut millä maksaa, antoi lainanantaja molemmille velan anteeksi. Kumpi heistä
rakasti häntä enemmän. Simonin mielestä se, jolle hän antoi enemmän anteeksi.
Naiseen kääntyen Jeesus sanoi: Tämä nainen teki hyvät tekonsa, mutta Simon ei mitään
näistä, vaikka oli isäntä. Sentähden naisen synnit ovat anteeksiannetut; hänhän rakasti
paljon. Hän sanoi naiselle:Sinun syntisi ovat anteeksiannetut. Sinun uskosi on sinut pelastanut; mene rauhaan."

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4825
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty24.03.24 13:03

Palmusunnntai  ~  Kunnian kuninkaan alennustie

Tämänkin päivän raamatunkohdat johdattavat tuntemaan "Kaikkivaltiasta Jumalaa, 
Jeesusta Kristusta"
Jo Ps. 106:2 kysyy:"Kuka voi kertoa Herran voimalliset teot, julistaa kaiken hänen 
ylistyksensä?
Jes. 50:4-10 kertoo Herran palvelijan kutsumuksen ja elämän.
Sak. 9:9-17; Mitä tapahtuu, kun rauhanruhtinas saapuu Jerusalemiin ja 
Hänen omiensa elämään.
Millainen Kristus, ja meidän osamme? Fil. 2:5-11 kertoo:"Olkoon teillä se mieli, joka 
myös Kristuksella Jeesuksella oli, joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, 
katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen, vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, 
tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaa sellaiseksi kuin ihminen; 
hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristinkuolemaan asti. 
Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, 
kaikkia muita nimiä korkeamman, niin että kaikkien polvien pitää
Jeesuksen nimeen 
notkistuman, sekä niitte, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla
ovat, ja jokaisen kielen pitää tunnustman Isän Jumalan kunniaksi, että 
Jeesus Kristus on Herra."
Hebr. 7:24-27 lisää:" hänellä on katoamaton pappeus, sentähden, että hän pysyy 
iankaikkisesti, jonka tähden Hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka Hänen kauttan 
tulevat Jumalan luo, koska Hän aina elää rukoillakseen meidän puolestamme. 
Tällainen ylimmäinen pappi meille sopi: pyhä, viaton, tahraton, syntisistä erotettu 
ja taivaita korkeammaksi tullut....."
Matt. 21:12-17 Jeesus, tultuaan Jerusalemiin, ensi töikseen puhdisti pyhäkön. 
Saman Hän tahtoo tehdä meidänkin pyhäkkömme, sydämemme kohdalla ensin. 
Ovatko syntisi anteeksi annetut Hänen veressään? Hän täyttää Pyhällä Hengellään, 
että voisimme ja osaisimme elää Hänelle, Hänen tahtonsa mukaan.

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4825
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty25.03.24 7:11

Uusi viikko alkanut ja Ps. 96:2 kehottaa:"Veisatkaa Herralle, ylistäkää hänen nimeänsä.
Julistakaa päivästä päivään hänen pelastustekojansa".

Kannattaa! Ehtoollinen ei ole yhdentekevä. Mitä tapahtuu, kun ihminen siinä uskoo 
syntinsä anteeksi Jeesuksen veressä? Hän saa uuden elämän Jeesuksessa Kristuksessa.
Niinkuin opetuslapset viettivät viimeisen yhteisen illan syömällä ja juomalla Jeesuksen
ruumiin ja veren, se antoi, Jeesus antaa, todellisen, oikean elämän Hänessä.
Ehtoollisen jälkeen he lauloivat kiitosvirren ja lähtivät Öljymäelle. 
Juutalaisten tapoihin ja elämän järjestykseen kuului kiitosvirsi. Tässäkin he lauloivat sen.
Tietämättään he olivat astumassa uuteen liittoon ja siinäkin kiitos- ja ylistysvirret soivat.
Varsinkin, kun on saanut ehtoollisen! Siinä Herra Jeesus Kristus, Elävä Jumala on läsnä,
ja joka uskoo tämän sydämessään, hän uudestisyntyy elävään toivoon Jeesukseen Messiaaseen. 
Voi mikä Elämä ja Rauha astuu elämään!

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4825
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty27.03.24 1:53

Sinut vahvistetaan vanhurskaudella, sinä olet oleva kaukana väkivallasta, sillä ei sinulla
ole pelkäämistä, ja kaukana hävityksestä, sillä ei se sinua lähesty. Jes. 54:14
(Jerusalem, hylätty vaimo saa armon ja y.o. kuvaa uutta Jerusalemia)

Mutta samalla se kuvaa uutta seurakuntaa, jolle Jeesus sanoo Joh. 14:27: "Rauhan minä
jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma
antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö."

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4825
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty28.03.24 14:12

Kiirastorstai  ~ Pyhä ehtoollinen

Jumala sanoo Hes. 18:4:Kaikki ihmiset ovat minun vallassani ..... ja Jeesus Joh. 14:2:
"Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa".
Sanat ovat ikäänkuin valmistautumista kiirastorstaihin ja sitä myöten pääsiäiseen.
Ps. 111:2-5: Kiitos Herran hyvistä teoista."Suuret ovat Herran teot, kaikkien niiden 
tutkisteltavat, jotka niitä rakastavat. Kunnialliset ja korkeat ovat hänen työnsä ja 
hänen vanhurskautensa pysyy iankaikkisesti. Hän on säätänyt ihmeellisten tekojensa 
muiston; armollinen ja laupias on Herra. Hän antaa ruuan pelkääväisillensä, hän 
muistaa liittonsa iankaikkisesti."

Pääsiäinen asetettiin jo 2 Ms. 12:1-8, 11-14.
Jeesus viettää ensimmäistä ja viimeistä pääsiäistään opetuslastensa kanssa 
Matt. 26:17-30..... ja Joh. 19:16 jatkaa "silloin Pilatus luovutti Jeesuksen niille,
jotka huusivat Hänen ristiinnaulitsemistaan, antaen Hänet ristiinnaulittavaksi.
Ja he ottivat Hänet."
Me, tämän päivän kristityt aloitamme pääsiäisen vieton kiirastorstain ehtoollisella.

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4825
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty29.03.24 14:04

Pitkäperjantai  ~ Jumalan Karitsa

Ps. 22:7-20 Jeesuksen tuntoja ristillä
Jes. 53 Jeesuksen ristintyö  ~ elämäksesi
Matt. 27:33-54 ja Joh. 19:17-30
Jeesus kantoi itse omaa ristiänsä, ei jaksanut loppuun asti, Simon kyreneläinen kantoi 
sen Golgatalle.
Ja voi mikä pilkka ja halveksunta täytti tienoon. 
Jeesus naulattiin ristiin ja Hänen päänsä yläpuolelle ristiin oli naulattu myös syy "Jeesus, juutalaisten kuningas".
Kuudennesta hetkestä (meillä klo 12) alkaen tuli pimeys koko maahan yhdeksänteen 
hetkeen (klo 15) asti. Tämän hetken aikoihin Jeesus huusi suurella äänellä:"Jumalani, 
Jumalani, miksi minut hylkäsit?" Niin Jeesus huusi suurella äänellä ja antoi henkensä."
Jeesus tunsi todellisen Jumalan hylkäämisen ja antoi henkensä, vapaaehtoisesti.
"Temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti, maa järisi ja kalliot halkesivat. 
Haudat aukenivat ja monta pyhien ruumista nousi ylös, lähtivät haudoistaan ja 
tulivat pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle. Kun sadanpäämies ja ne, 
jotka olivat hänen kanssaan vartioimassa Jeesusta, näkivät
maanjäristyksen ja mitä muuta tapahtui, peljästyivät ja sanoivat:"Totisesti, tämä oli 
Jumalan Poika."
Pakanat ensimmäisinä todistivat että Jeesus on Jumalan Poika.

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4825
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty30.03.24 13:18

Jumala valittaa "Voi sinua, Ariel (Jerusalem)! Juuda on hengellisesti sokea, Egypti on
kestämätön tuki ja turva ja kansa vain kapinoi.......(Jes. 29, 30)
Sentähden Herra odottaa, että voisi olla teille armollinen, sentähden hän nousee 
armahtaaksensa teitä; sillä Herra on oikeuden Jumala. Autuaita kaikki, jotka häntä 
odottavat. Jes. 30:18

Jumala lähetti Poikansa, Jeesuksen Kristuksen maailmaan pelastamaan sen synneistään
kuolemalla niiden puolesta. Mitä kansa teki? Naulitsi Hänet ristiin? Hylkäsivät Pelastajansa!
Näin on yhä ja kuitenkin Hän yhä kutsuu Israelia ja kaikkia kansoja palaamaan Hänen
yhteyteensä, koska hinta heistä on jo maksettu. Jeesus maksoi syntimme verellään ja
ristinkuolemallaan. Kuolema ei voinut Häntä pitää eikä pidättää, Hän nousi ylös kuolleista,
Hän elää ja kutsu on yhä voimassa kaikille!
Huomenna saamme juhlia Häntä Hänen Ylösnousemisensa päivänä, amen, halleluja!

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4825
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty31.03.24 13:10

Pääsiäispäivä  ~ Kristus on ylösnoussut!

Halleluja! Kiitos, kunnia ja ylistys Sinä Messias, Yeshua HaMashiach!

Riemun ja pelastuksen huuto kuuluu vanhurskasten majoissa: Herran oikea käsi tekee väkeviä tekoja. Hän korottaa, minä en kuole, vaan elän ja julistan Herran töitä...... Ps. 118:15-17

Hoosea kehottaa 6:1-6 palaamaan Herran luo, Hän on raadellut meitä ja parantaa, Hän on lyönyt meitä ja sitoo....Hän tekee eläviksi kahden päivän kuluttua, kolmantena päivänä Hän herättää meidät, ja saamme elää Hänen edessään....Hän tulee meille kuin sade, kuin kevätsade, joka kostuttaa maan....laupeutta Hän haluaa, ei uhria....

Tänään saamme iloita, Jeesus Kristus on ylösnoussut!
Ristillä Hän sovitti meidän kaikkien kaikki synnit, hankki meille pääsyn, avasi verellään meille tien Isän luo.
Joko Sinut on puhdistettu synneistäsi Jeesuksen veressä?
Joko Hän asuu sydämessäsi, Sinussa?
Joko Hän saa johdattaa meitä suunnitelmissaan Hänelle kiitokseksi, kunniaksi ja 
ylistykseksi?

Ja kun sapatti oli päättynyt ja viikon ensinnäisen päivän aamu koitti, tulivat Maria Magdaleena ja se toinen Maria katsomaan hautaa.
Tapahtui suuri maanjäristys, Herran enkeli astui alas taivaasta, tuli ja vieritti kiven pois ja istui sille. Hän oli näöltään kuin salama, ja hänen vaatteensa olivat valkeat kuin lumi.
Vartiat pelästyivät, vapisivat ja kävivät ikäänkuin kuolleiksi. 
Mutta enkeli puhutteli naisia ja sanoi:"Älkää te peljätkö; sillä minä tiedän teidän etsivän Jeesusta, joka oli ristiinnaulittu. Ei hän ole täällä, sillä hän on noussut ylös, niinkuin hän sanoi. Tulkaa, katsokaa paikkaa, jossa hän on maannut.
Ja menkää kiiruusti ja sanokaa hänen opetuslapsilleen, että hän on noussut kuolleista. Hän menee teidän edellänne Galileaan;
siellä te saatte hänet nähdä.
He menivät kiiruusti haudalta peloissaan ja suuresti iloiten ja juoksivat viemään sanaa hänen opetuslapsilleen.
Jeesus tuli heitä vastaan ja sanoi:"Terve teille!" Ja he menivät hänen tykänsä, syleilivät hänen jalkojaan ja kumartaen rukoilivat häntä. Silloin Jeesus sanoi heille:"Älkää peljätkö; menkää viemään sana minun veljilleni, että he menisivät Galileaan: siellä he saavat nähdä minut". Matt. 28:1-10

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4547
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty01.04.24 13:12

2. pääsiäispäivä  ~ Ylösnousseen kohtaaminen

Minä pidän Herran aina edessäni, kun hän on minun oikealla puolelasi, en horju.
Sentähden minun sydämeni iloitsee ja sieluni riemuitsee ja myös minun ruumiini
asuu turvassa. Sillä Sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan, etkä anna hurskaasi
nähdä kuolemaa.
Sinä neuvot minulle elämän tien, ylenpalttisesti on iloa sinun kasvojesi edessä,
ihanuutta sinun oikeassa kädessäsi iankaikkisesti. Ps. 16:8-11

Minä pysyn alati sinun tykönäsi, sinä pidät minua kiinni oikeasta kädestäni....ja
talutat neuvosi mukaan ja korjaat minut viimein kunniaan.....vaikka minun ruumiini
ja sieluni nääntyisi, Jumala, Sinä  olet minun sydämeni kallio ja osani iankaikkisesti. 
Ps. 73:23-26

Sillä me emme ole millään katoavaisella, emme hopealla emmekä kullalla, lunastetut
turhasta, isiltä peritystä vaelluksesta, vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin
virheettömän ja tahrattoman karitsan, Hänen, joka on edeltätiedetty jo ennen
maailman perustamista, mutta vasta viimeisinä aikoina ilmoitettu meitä varten, jotka
Hänen kauttansa uskomme Jumalaan, joka herätti Hänet kuolleista ja antoi hänelle
kirkkauden, niin että meidät uskomme on myös toivo Jumalaan.
Puhdistakaamme siis sielumme totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja
rakastakaa toisiamme hartaasti puhtaasta sydämestä, me, jotka olemme uudestisyntyneet,
emme katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan
kautta. 1 Piet. 1:18-23

Ja viimeksi, pitäisi kyllä olla ensimmäiseksi Matt. 28:8-10 "Jeesus tuli haudalta kiiruhtavia, pelkääviä, mutta suuresti iloitsevia, juoksevia naisia vastaan sanoen 
"Terve teille!"
He menivät Hänen luokseen, syleilivät Hänen jalkojaan ja kumartaen rukoilivat Häntä.
Jeesus sanoi:"Älkää peljätkö; menkää ja viekää sana minun veljilleni, että he menevät
Galileaan: siellä he saavat minut nähdä."

Mutta niinkuin aina, tässäkin tapauksessa sielunviholliselle tuli hätä. Se pani muutaman
vartijaväen ja ylipappien kautta liikkeelle valheen, jota edelleen käytetään. Ei pidä 
paikkaansa, opetuslapset varastivat Jeesuksen ruumiin ja antoivat kätyreille rahaa.
Raha ja valta olivat perustana ja toimi hyvin, niin silloin kuin nykyäänkin.
Mutta kiitos Jumalalle, valheet eivät voi totuutta nujertaa. Näin kävi silloin ja näin käy
yhä, praise the Lord!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4547
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty02.04.24 14:10

Juuda palveli taas epäjumalia, Jer: 2 ja Herra Jumala sanoo, että kansa sanoi puulle:
"Sinä olet minun isäni" ja kivelle:"Sinä olet minut synnyttänyt". He olivat kääntäneet selkänsä 
Herralle, ei kasvojaan, koska he onnettomuuden aikana kuitenkin pyysivät Häntä nousemaan ja pelastamaan heidät.
Näinhän on meilläkin tänään; palvellaan puita ja kiviä? Miten? Yksi esimerkki: Lenkkipolullani on 
puu, jossa on taulu ja viesti tässä on sinun jumalasi, halaa sitä. Samoin kivet!

Room. 2:4 kysyy:"Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä
runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?"

Jumala kutsuu, ei vain vaikeina aikoina vaan myös tänään, hyvänä päivänä. Ymmärrätkö tämän?

Kaiken hyvyyden, mitä olemme elämässämme saaneet, tarkoitus on vetää meidät parannukseen, palaamaan Jumalan armahdettavaksi, koska Jeesus on jo maksanut 
verellään meistä hinnan. 
Hänen työnsä tähden meille on jo avattu ovi Isän luo.
Mutta olemmeko käyneet tästä, Jeesus-ovesta sisään ja omistaneet veren 
armon sydämissämme?
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4547
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty03.04.24 13:35

Daavid ylistää Jumalaa Juudan erämaassa, Ps. 63:1-12.
Hän oli joutunut lähtemään Saulin vihaa pakoon. Ja kuitenkin hänen kiitoksensa ja ylistyksensä on Isä Jumala. Hän etsi Isää varhain, hänen sielunsa janoaa Häntä. 
Kielenkäyttö sopii tilanteeseen hyvin:"....minun ruumiini halajaa sinua kuivassa, 
nääntyvässä ja vedettömässä maassa..... sillä Sinun armosi on parempi kuin elämä.... 
minä kiitän sinua elinaikana, nostan käteni Sinun nimeesi ....hänen sielunsa ravitaan 
niinkuin lihavuudella ja rasvalla...suuni ylistää Sinua riemuitsevilla huulilla, kun 
vuoteessani sinua muistan ja ajattelen sinua yön vartiohetkinä. 
Sillä Sinä olet minun apuni, ja sinun siipiesi suojassa minä riemuitsen.... sieluni 
riippuu Sinussa kiinni, Sinun oikea kätesi tukee minua....kuningas on iloitseva Jumalassa, 
Hän on jokaisen kerskaus, joka Hänen kauttaan vannoo. Sillä valehtelijan suu tukitaan."

Näissä sanoissa Jeesus ilmestyi minulle tänä aamuna. Olin tyhjä, Hän täytti minua 
sanoillaan. Iloitsen samoin kuin Maria Magdaleena, kun Jeesus ilmestyi hänelle 
haudalla Joh. 20:11-18.
Ja Jeesuksen huolenpito epäilevälle Tuomaalle jj. 19-29.
Vähän ennemmin Hän sanoi Maria Magdaleenalle "....älä minuun koske" ja tässä Hän 
nimenomaan käskee Tuomasta koskemaan Häneen, Hänen verihaavoihinsa. Miksi?
Hän hoiti heidän sielujaan, se oli sielunhoitoa heille heidän tilanteidensa mukaan.
Eikö tänäänkin tapahdu samaa, erilaisia Hänen hoitoaan meille, tilanteiden mukaan? 
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4547
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty04.04.24 14:00

Jes. 45:1-25 kysyy: "Kuka on tehnyt maan ja luonut ihmisen maan 
päälle; Hänen kätensä ovat levittäneet taivaan ja kutsunut koolle kaikki sen joukot.
Hän herätti ihmisen vanhurskaudessa ja tasoitti kaikki hänen tiensä......
Edelliseen viitaten Jumalaa kysyy "Salaako Hän itsensä?" J. 15 Hän sanoo:"Totisesti Hän 
on salattu Jumala, sinä Israelin Jumala, sinä Vapahtaja. Häpeän ja pilkan he saavat kaikki,
pilkan alaisina he kulkevat kaikki kuvien tekijät. Israelin Hän pelastaa iankaikkisella 
pelastuksella, he eivät joudu häpeään eivätkä pilkan alaisiksi iankaikkisuuteen saakka......
Hän on Herra, eikä toista ole....Hän ei puhu salassa eikä pimeässä eikä käske heitä 
etsimään Häntä tyhjästä....
Aina ja yhä uudelleen Herra kutsuu:"Kokoontukaan ja tulkaa, lähestykää kaikki kansakunnista henkiinjääneet, jotka kantavat puukuviansa ja rukoilevat jumalaa, 
joka ei voi auttaa.
Hän kehottaa kääntymään Hänen tykönsä ja antamaan pelastaa itsensä Hänelle.
"Ilmoittakaa, esiin tuokaa - neuvotelkaa keskenänne  - kuka on tämän julistanut 
muinaisuudesta?"
Hänen suustaan lähtee totuus, peruuttamaton sana:"Minun edessäni pitää kaikkien polvien
notkistua, minulle jokaisen kielen valansa vannoman. Ainoastaa Herrassa  -  niin pitää minusta sanottaman  -  on vanhurskaus ja voima. Hänen tykönsä tulevat häveten kaikki, jotka ovat
palaneet vihasta Häntä vastaan. Hänessä, Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa tulee
vanhurskaaksi kaikki Israelin siemen, ja Hän on heidän kerskauksensa".

Vanha testamentti kertoo, millainen Jumala meillä oikeasti on; Hän vihaa syntiä, mutta
rakastaa syntistä ja haluaa pelastaa hänet. Uusi testamentti todistaa "Jeesus Kristus on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaa meidän, vaan myös koko maailman syntien". 
1 Joh. 2:2
Rakkaudesta syntiseen Isä lähetti oman, ainoan Poikansa maailmaan pelastamaan meidät
takaisin Isälle!
Kuule Jumalan kutsu, anna Hänen pelastaa sinut iankaikkiseen elämään, joka oikeasti
alkaa kuoleman jälkeen!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4547
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty05.04.24 13:12

Matkalaulu. Kun Herra käänsi Siionin kohtalon, niin me olimme kuin unta näkeväiset.
Ps. 126:1

Ylösnousemisensa jälkeen Jeesus varhain aamulla viikon ensimmäisenä päivänä ilmestyi
ensiksi Maria Magdaleenalle, josta Hän oli ajanut ulos seitsemän riivaajaa.
Tämä meni ja sanoi niille, jotka olivat olleet Jeesuksen kanssa ja jotka nyt murehtivat ja
itkivät. Mark. 16:9-10
13:11:43
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4547
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty06.04.24 13:54

Kun Herran vihan päivä tulee, meitä ei pelasta kulta eikä hopea. Hes. 7:19

Mikä sitten?

Matt. 25:45 Jeesus sanoi opetuslapsilleen:"....kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä
yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle".

Synti!

Tuo lausuttiin viimeisellä tuomiolla niille, jotka menivät pois iankaikkiseen rangaistukseen.

Jeesus Kristus, anna anteeksi, että en ole palvellut Sinua jättämällä auttamatta vähinmpiäsi.

Tällä viikolla on ollut puhuttelevaa Jeesuksen ylösnousemus-aiheet. Luuk. 24:1-12 kertoo:

Naiset tulivat haudalle varhain aamulla mukanaan valmistmansa hyvähajuiset yrtit.
Kivi oli vieritetty pois haudan suulta, mutta Jeesuksen ruumis oli poissa. He eivät tienneet,
mitä piti ajatella. Kaksi miestä seisoi heidän edessään säteilevissa vaatteissa ja sanoivat:
"Miksi te etsitte elävää kuolleiden joukosta? Ei Hän ole täällä, Hän on noussut ylös.
Jeesushan oli sanonut heille:"Ihmisen Poika annetaan syntisten ihmisten käsiin ja ristiinnaulitaan
ja kolmantena päivänä Hän nousee ylös."
Nyt ne muistivat Hänen sanansa ja palasivat haudalta kertoen niille yhdelletoista ja kaikille
muillekin. Naiset olivat Maria Magdaleena ja Johanna ja Maria, Jaakobin äiti, ja muut naiset
heidän kanssaan.
Mutta heidän puheet näyttivät heistä turhilta, eivätkä uskoneet heitä. Juutalaisten miesten
mielestä naisten puheet yleensäkin olivat turhia.
Mutta Pietari oli ainoa "herännyt". Hän nousi ja juoksi haudalle; ja kun hän kurkisti sisään, 
näki hän siellä ainoastaan käärinliinat. Poismennessään hän ihmetteli itsekseen sitä, mitä oli 
tapahtunut."
13:54:02
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4547
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty07.04.24 1:53

1. s. pääsiäisestä  ~  Ylösnousseen todistajia

Opetuslasten puhuessa Emmauksen tien kulkijoiden kanssa Jeesus itse seisoi heidän keskellänsä
sanoen "Rauha teille!" Hänen tervehdykensä ei auttanut, heidät valtasi säikähdys ja pelko, he
luulivat näkevänsä hengen.
Jeesus sanoi:"Miksi olette hämmästyneet ja miksi nousee sellaisia ajatuksia teidän sydämeenne?
Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani ja nähkää, että minä itse tässä olen. Kosketelkaa minua ja
katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan."
Hän näytti heille kätensä ja jalkansa. He eivät vieläkään uskoneet, ilon tähden, vaan ihmettelivät.
Jeesus kysyi:"Onko teillä täällä jotakin syötävää?" He antoivat hänelle palasen paistettua kalaa.
Ja hän otti ja söi heidän nähtensä.
Jeesus kertoo kirjoitusten täyttymisestä:"Tätä tarkoittivat minun sanani, kun puhuin teidän
kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mitä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa, 
profeetoissa ja psalmeissa."
Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset ja sanoi:"Niin on kirjoitettu,
että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista ja että parannusta syntien
anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessään kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
Ja te olette tämän todistajat. Ja katso, minä lähetän telle sen, jonka minun Isäni on luvannut;
mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."
Luuk. 24:36-49
Kirjoituksia voi ymmärtää vasta, kun Jeesus avaa sen. Toiseksi he ja me olemme pelkureita
niin kauan, kunnes Hän lähettää voiman korkeudesta, täyttää Pyhällä Hengellä.
Jeesus siis tekee meistä Hänen todistajiaan.
01:56:33
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4547
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty09.04.24 14:33

Sinun huomaasi minä olen jätetty syntymästäni saakka, sinä olet minun Jumalani
hamasta äitini kohdusta. Ps. 22:11
Voi, kuinka lohdullisia sanoja, lohdullisia.....
Minäkin olen  jätetty Jumalalleni jo syntymästäni saakka. Äiti kertoi, että meinasin
kuolla, mutta hän rukoili puolestani ja sanoi, että Hän saa minut jos antaa minun elää.
Näin on käynyt, kiitos, kunnia ja ylistys Isälle Hänen armostaan Jeesuksessa Kristuksessa.

Samalla tuo jae on ote Jeesuksen rukouksesta ristillä......

Fi. 1:6 täydentää "...varmasti luottaen siihen, että hän, joka on alkanut teissä hyvän työn,
on sen täyttävä Kristuksen Jeesuksen päivään saakka".
14:33:28
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4547
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty10.04.24 13:15

Herra, Jumala Sebaot, kuka on voimassa sinun vertaisesi, Herra?
Ja sinun uskollisuutesi ympäröitsee sinua. Ps. 89:9

Armo teille ja rauha ...... Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleiden esikoinen
ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät
synneistämme verellänsä Ilm. 1:5
13:15:40
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Sponsored content





Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 15 Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Sanaa tälle päivälle
Takaisin alkuun 
Sivu 15 / 16Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 9 ... 14, 15, 16  Seuraava
 Similar topics
-
» Sanaa tälle päivälle
» Sanaa tälle päivälle
» Sanaa tälle päivälle
» Sanaa tälle päivälle

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Kaarisillalla :: Sanaa tälle päivälle-
Siirry: