Kaarisillalla
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Kaarisillalla

Usko ja luottamus
 
PääsivuPääsivu  PortaaliPortaali  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 
Rechercher Tarkennettu haku
Avainsanat
Viimeisimmät aiheet
» Sanaa tälle päivälle
Sanaa tälle päivälle EmptyTänään kello 12:54 kirjoittaja AnnSofi

» Nimipäiväonnitteluja
Sanaa tälle päivälle Empty26.04.24 7:47 kirjoittaja AnnSofi

» Apua, Israel hädässä
Sanaa tälle päivälle Empty18.04.24 14:06 kirjoittaja AnnSofi

» Raamatullinen avioliittokäsitys
Sanaa tälle päivälle Empty21.03.24 14:59 kirjoittaja Kirsikka

» Lausannen julistus
Sanaa tälle päivälle Empty20.03.24 15:48 kirjoittaja Kirsikka

» Jeesus Kristus on Herra!
Sanaa tälle päivälle Empty20.02.24 16:40 kirjoittaja AnnSofi

» Kristuksen kirkkautta peitellään......
Sanaa tälle päivälle Empty12.12.23 17:11 kirjoittaja AnnSofi

» Gazza Raamatussa
Sanaa tälle päivälle Empty01.11.23 13:42 kirjoittaja Kirsikka

» Miten Hamas toimii
Sanaa tälle päivälle Empty28.10.23 13:25 kirjoittaja AnnSofi

Huhtikuu 2024
SuMaTiKeToPeLa
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    
KalenteriKalenteri
Yhteistyökumppanit
ilmainen foorumi

The most tagged keywords
Kuukauden aktiivisimmat kirjoittajat
AnnSofi
Sanaa tälle päivälle Vote_lcapSanaa tälle päivälle Voting_barSanaa tälle päivälle Vote_rcap 

 

 Sanaa tälle päivälle

Siirry alas 
2 posters
Siirry sivulle : 1, 2, 3 ... 8 ... 16  Seuraava
KirjoittajaViesti
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4825
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle Empty
ViestiAihe: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle Empty30.03.23 3:13

Jatkuu Matt. 26:36-46
Sitten Jeesus tuli heidän kanssaan Getsemane nimiselle maatilalle; ja hän sanoi 
opetuslapsilleen: Istukaa tässä sillä aikaa kuin minä menen ja rukoilen tuolla.
Hän otti mukaansa Pietarin ja kaksi Sebedeuksen poikaa; ja hän alkoi murehtia ja 
tulla tuskaan. Hän sanoi heille: Minun sieluni on syvästi murheellinen, kuolemaan asti; 
olkaa tässä ja valvokaa kanssani.
Ja hän meni vähän edemmäksi, lankesi kasvoilleen ja rukoili: Isäni, jos mahdollista
on, niin menköön minulta pois tämä malja; ei kuitenkaan niinkuin minä tahdon, vaan 
niinkuin sinä.
Ja hän tuli opetuslastensa luo ja tapasi heidät nukkumasta ja sanoi Pietarille: Niin ette
siis jaksaneet yhtä hetkeä valvoa minun kanssani! Valvokaa ja rukoilkaa, ettette
joutuisi kiusaukseen; henki tosin on altis, mutta liha on heikko.
Taas hän meni pois toisen kerran ja rukoili: Isäni, jos tämä malja ei voi mennä ohitseni,
minun sitä juomatta, niin tapahtukoon sinun tahtosi.
Palatessaan hän taas tapasi heidät nukkumasta, sillä heidän silmänsä olivat käyneet
raukeiksi.
Hän jätti heidät, meni taas ja rukoili kolmannen kerran sanoen saman sanat uudestaan.
Sitten hän tuli opetuslasten luo ja sanoi heille: Te nukutte vielä ja lepäätte! Katso,
hetki on lähellä, ja Ihmisen Poika annetaan syntisten käsiin. Nouskaa, lähtekäämme; 
katso, se on lähellä, joka minut kavaltaa.

Jeesuksen käytös jo todisti, missä suuressa tuskassa Hän oli. Kolme kertaa Hän kävi
heidän luonaan, Hän olisi kaivannut opetuslasten valvovan Hänen kanssaan, mutta painostus, mikä oli Hänen päällään, vaivutti heidät uneen, he eivät jaksaneet valvoa 
Hänen kanssaan. Hän jäi ihmisten turvaa vaille!

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4825
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle Empty31.03.23 2:16

Jeesus vangitaan Matt. 26:47-56
Jeesuksen vielä puhuessa tuli Juudas, yksi niistä kahdestatoista, lukuisan joukon kanssa 
ylipappien ja kansan vanhinten luota miekat ja seipäät käsissä. Juudas, kavaltaja, oli
sanonut:Se, jolle minä suuta annan, hän se on; ottakaa hänet kiinni.
Hän meni Jeesuksen luo sanoen:Terve, rabbi ja antoi hänelle suuta.
Mitä teatteria!  Kyllähän koko joukko varmasti tunsi Jeesuksen.
Jeesus sanoi Juudakselle:Ystäväni, mitä varten sinä tänne tulit? Silloin he tulivat Jeesuksen
luo, kävivät häneen käsiksi ja ottivat hänet kiinni.
Eräs Jeesuksen opetuslapsi, Pietari, ojensi kätensä, veti miekkansa ja iski ylimmäisen papin
palvelijaa ja sivlsi häneltä pois korvan.
Silloin Jeesus sanoi hänelle: Pistä miekkasi tuppeen; sillä kaikki, jotka miekkaan tarttuvat,
ne miekkään hukkuvat. Vai luuletko, etten voisi rukoilla Isääni, niin että hän lähettäisi
heti minulle enemmän kuin kaksitoista legioonaa enkeleitä? Mutta kuinka silloin kävisi
toteen kirjoitukset, jotka sanovat, että näin pitää tapahtua?
Jeesus sanoi joukolle: Niinkuin ryöväriä vastaan te olette lähteneet minua miekoilla ja
seipäillä vangitsemaan. Joka päivä minä olen istunut pyhäkössä opettamassa, ettekä ole 
ottaneet minua kiinni.
Mutta tämä kaikki on tapahtunut, että profeettain kirjoitukset kävisivät toteen.
Silloin kaikki opetuslapset jättivät hänet ja pakenivat.

Kirjoituksista huomaa, että Jeesus kaiken kivun ja tuskan keskellä piti huolta siitä,
että kirjoituksen toteutuisivat.

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4551
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle Empty01.04.23 11:46

Suuren nimensä tähden Herra ei hylkää kansaansa, koska Herra on tahtonut teidät omaksi 
kansaksensa. 1 Sam. 12:22

Mutta Jeesuksen kiinniottajat veivät hänet ylimmäisen papin, Kaifaan, eteen, jonne
kirjanoppineet ja vanhimmat olivat kokoontuneet.
Pietari seurasi häntä taampana ylimmäisen papin esipihaan asti; hän meni sinne ja istui
palvelijain joukkoon nähdäksen kuinka lopulta kävisi.
Mutta ylipapit ja koko neuvosto etsivät väärää todistusta Jeesusta vastaan tappaaksensa
hänet, mutta eivät läytäneet, vaikka monta väärää todistusta oli tullut esille. Vihdoin
tuli kaksi ja he sanoivat:"Tämä on sanonut: Minä voin hajottaa maahan Jumalan temppelin
ja kolmessa päivässä sen rakentaa, Joh. 2:19".
Silloin ylimmäinen pappi nousi ja sanoi hänelle:"Minä vannotan sinua elävän Jumalan kautta,
että sanot meille, oletko sinä Kristus, Jumalan Poika?":
Jeesus sanoi:"Sinäpä sen sanoit. Mutta mnä sanon teille: tästedes saatte nähdä Ihmisen
Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä."
Silloin ylimmäinen pappi repäisi vaatteensa ja sanoi:"Hän on pilkannut Jumalaa. Mitä me
enää todistajia tarvitsemme. Katso, nyt kuulitte hänen pilkkaamisensa. Miten teistä on?"
He vastasivat:"Hän on vikapää kuolemaan".
Silloin he sylkivät häntä silmille ja löivät häntä nyrkillä kasvoihin, ja toiset sivalsivat
häntä poskelle ja sanoivat:"Profetoi meille, Kristus, kuka se on, joka sinua löi."

Järkyttävä kohtaus. Juutalainen, tapoihinsa kangistunut, ei nähnyt Totuutta.
Hän etsi vain tilaisuutta saada hänelle kuolemantuomion ja lopulta kysyi sen suoraan
ja sai suoran vastauksen. Järkyttävä kontrasti:pappi teki juutalaisen opin mukaiset rituaalit 
tällaisessa tilanteessa Totuuden edessä.
Siitä alkoi Jeesuksen kiduttaminen...........
Jeesus käytti sanaa Voiman oikealla puolella. Juutalaisuuteen kuuluu olla turhaan lausumatta Jumalan nimeä. Hän tässäkin teki oikein.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4551
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle Empty02.04.23 12:50

Palmusunnuntai  ~   Kunnian Kuninkaan alennustie 

Pääsiäisviikko on alkanut. Kerrotaan Jeesuksen tunnoista ristillä Ps. 22:2-6 ja Ps. 69:17-37.
Jes. 50:2-10 Hän täyttää tehtävänsä vainoista huolimatta.
Kuitenkin "Iloitse suuresti, tytär Siion, riemuitse, tytär Jerusalem, sillä sinun
kuninkaasi tulee sinulle! Vanhurskas ja auttaja hän on, on nöyrä ja ratsastaa aasilla, 
aasintamman varsalla. Hän hävittää vaunut Efraimista ja hevoset Jerusalemista. Sodan
jousi hävitetään, ja Hän julistaa rauhan kansoille. Ja Hänen hallituksensa ulottuu merestä
mereen, Eufrat-virrasta hamaan maan ääriin asti."Sak. 9:6-10 
Uudessa testamentissa Fil. 2:5-11 kerrotaan, millainen Jeesus oikeasti oli.
Mekin saamme kulkea voittosaatossa Kristuksessa 2 Kor. 2:14-17.
Päivän evankeliumiteksti Joh. 12:1-8...."Jeesus saapui Betaniaan...Hänelle valmistettiin 
ateria, Martta palveli, Lasarus istui aterialla ja Maria voiteli Jeesuksen jalat ja pyyhki
ne hiuksillaan...mutta Juudas purnasi:"Miksi tätä voidetta ei myyty ja annettu köyhille?"
Ei hän köyhistä ollut kiinnostunut, vaan rahasta. Hän oli ottanut itselleen rahaa yhteisestä
kassasta.
Mitä Jeesus teki? Hän sanoi:"Anna hänen olla, että hän saisi toimittaa tämän hautaamiseni
varalle. Köyhät on keskellänne aina, mutta minua ei."
Paljon puhuva Raamatun ilmoitus meillekin. Onko sydämissämme raha, sen ahnehtiminen
vai Jeesus?
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4551
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle Empty03.04.23 13:35

Pietari kieltää Jeesksen
Hän istui ulkopuolella esipihassa . Hänen luokseen tuli eräs
palvelijatar ja sanoi:"Sinäkin olit Jeesuksen, galilealaisen seurassa."
Mutta hän kielsi kaikkien kuullen ja sanoi:"En, ymmärrä, mitä sanot:"
Kun Pietari oli mennyt ulos portille, näki hänet toinen nainen ja sanoi sielläoleville:
"Tämäkin oli Jeesuksen, Nasaretilaisen, seurassa."'
Taas hän kielsi valalla vannoen:"En tunne sitä miestä".
Vähän sen jälkeen tulivat ne, jotka siinä seisoivat, ja sanoivat Pietarille:"Totisesti,
sinä myös olet yksi heistä, sillä kielimurteesikin ilmaisee sint".
Silloin hän rupesi sadfattelemaan ja vannomaan:"En tunne sitä miestä". Ja samassa
lauloi kukko.
Niin pietari muisti Jeesuksen sanat, jotka hän oli sanonut:"Ennenkuin kukko laulaa, 
sinä kolmesti kiellät minut." Ja hän meni ulos ja itki katkerasti. Matt. 26:69-75

On järkyttävän totta, että se, mitä Jeesus on sanonut ja sanoo, on totta ja toteutuu.
Pietari ei vielä tuntenut itseään kieltäessään Jeesuksen ennustuksen, samoin kuin ei
muutkaan opetuslapset.
Tunnetko Sinä itseäsi? Minä tunnen itseäni jonkin verran ja se on tehnyt heikoksi
ja avuttomaksi. Saa opetella täysillä turvaamaan vain Jeesukseen. Sanat eivät ole
vähätteleviä vaan todistavat: Jeesus voi!
Siksikin "Minä pidän Herran aina edessäni, kun Hän on minun oikealla puolellani,
en minä horju". Ps. 16:8
Lisäksi Hebr. 12:1-2 kehottaa:"kun meillä on näin suuri pilvi todistajia (edell. luku)
ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin 
helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessmme olevassa kilvoituksessa, 
silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan 
ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä väittämättä ja istui, ja istuu, Jumalan valtaistuimen 
oikealle puolelle".
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4551
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle Empty04.04.23 13:13

Pääsiäisen ajan tekstit jatkuvat......

Matt. 27:1-14 Jeesus annetaan Pilatuksen käsiin. Ylipapit ja kansan vanhimmat kokoustivat
aamun koittaessa, miten saisivat Jeesuksen tapetuksi. He sitoivat hänet, aivan kuin suuren
rikollisen, veivät Hänet pois ja antoivat Pilatukselle. Mitä jos he olisvat ymmärtäneet, että
Jeesus ei olisi heiltä karannut sitomatta?
Kun Juudas näki, että Hänet oli tuomittu, hän katui ja palautti rahat temppeliin ja sanoi:
"Minä tein synnin, kun kavalsin viattoman veren." Ylipapit ja vanhimmat vastasivat kylmästi:
"Mitä se meihin koskee? Katso itse eteesi." Hän viskasi rahat temppeliin, lähti sieltä ja 
hirttäytyi. Jumala ei ollut hänelle antanut katumisen armoa.
Ylipapit lakiaan noudattaen ostivat rahoilla pellon muukalaisten hautausmaaksi, jota vielä
tänäänkin kutsutaan Veripelloksi. Nän toteutui Jeremian ennustus:"Ja he ottivat ne
kolekymmentä hopearahaa, hinnan siitä arvioidusta miehesta, jonka he olivat israelilaisten
puolesta arvioineen (Jer. 32:6) ja antoivat ne savenvalajan pellosta, niinkuin Herra on
minun kauttani käskenyt".

Tämän päivän tekstinä on myös Jooel 2:21:"Älä pelkää, maa.
Iloitse ja riemuitse, sillä Herra on tehnyt suuria".
Jatkona Luuk. 19:37-38: "Kun Jeesus laskeutui Öljymäen rinnetta, rupesi koko opetuslasten joukko iloiten kiittämään Jumalaa suurella äänellä kaikista voimallisista teoista, jotka he olivat nähneet, sanoen:"Siunattu olkoon Hän, joka tulee, Kuningas Herran nimessä; rauha taivaassa ja kunnia korkeuksissa."

Herra Jumala teki todella suuria antaessaa oman Ainoan Poikansa kuolemaan ristillä meidän syntiemme anteeksisaamiseksi ja herättäen Hänet kuolleista meidän vapauttamiseksemme Hänelle.
Opetuslapset eivät vielä tuossa Luukkaan kohdassa tienneet tätä. He luulivat, että heille tulee Messias, joka vapahtaa Rooman vallasta.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4551
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle Empty05.04.23 13:00

Edelleen.....
Mikä on Jumalan mieli meitä, sinua ja minua, kohtaan?
Ps. 33:5: "Hän rakastaa vanhurskautta ja oikeutta; maa on täynnä Herran armoa".
Koko Psalmi 33 on kaikkivaltiaan Jumalan ylistystä!

Jeesus tuli. Mitä Hän teki? 2 Kor. 8:9 sanoo, että Herran Jeesuksen Kristuksen armo oli 
"Hän tuli meidän tähtemme köyhäksi, että me Hänen köyhyydestä rikastuisimme".
Millainen on Hänen armonsa? Hän ei omistanut mitään. Opetuslasten yhteisessä rahakassastakin Juudas veti väliltä itselleen. Lopuksi Hän
roikkui alasti ristillä verta vuotavana, hakattuna, pilkattuna ja niinkuin Jesaja sanoo, 
....että he eivät Häntä minäkään pitäneet. Ihmisarvo oli silloin ja on yhä nollassa. 
Miksi? Luonnollinen ihminen yhdessä sielunvihollisen kanssa tai hänen yllytyksestään aina vastustaa Jumalaa, erityisesti Jeesusta Kristusta. 
Hän kuitenkin ristintyöllään osoitti, mitä on Hänen ja Isän rakkaus meitä syntisiä, synteihimme kuolleiden ihmisten pelastamiseksi Isän luo.
Köyhistä köyhinkin ihminen saa ja uskaltaa tulla Hänen ristinsä juurelle, Hänen armahdettavaksi.
Lopuksi Juudaskin kavalsi Jeesuksen, Luuk. 22:1-6
Matt. 27:15-30:ssa Jeesus tutkitaan ja tuomitaan.  Ylipapit ja vanhimmat yllyttivät kansaa, paremminkin roskaväkeä huutamaan Jeesukselle ristiinnaulitsemista. Se halusi 
Barabbaan vapaaksi Jeesuksen sijaan ja Jeesuksen he huutaen vaativat ristiinnaulittavaksi. Huutava vääryys!
Pilatus pesi kätensä, luullen tällä tulevansa viattomaksi Jeesuksen kuolemasta ja sanoi kansalle "Katsokaa itse eteenne".
Se vastasi:"Tulkoon hänen verensä meidän päällemme ja meidän lastemme päälle." Järkyttävää! He eivät ymmärtäneet, että noillakin sanoilla oli karmeat seuraukset. Miten Israelin on käynyt?
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4551
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle Empty06.04.23 1:44

Kiirastorstai  ~  Pyhä ehtoollinen

Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että 
Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän, kiitti, mursi ja sanoi:
"Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan, tehkää tämä minun 
muistokseni:"
Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi:"Tämä malja on uusi liitto 
minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni". 
Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran 
kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee. 1 Kor. 11:23-26
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4551
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle Empty07.04.23 12:33

Joh. 19:16-30 kertoo: Pilatus luovutti Jeesuksen ristiinnaulittavaksi. Hän, kantaen itse 
omaa ristiänsä Pääkallonpaikalle,Golgatalle.
Siellä he hänet ristiinaulitsivat, hänet keskelle ja kaksi muuta hänen molemmille puolilleen.
Ristillä luki Pilatuksen kirjoittama "Jeesus Nasaretilainen, juutalaisten kuningas.
Ylipapit loukkaantuivat siihenkin, sanoivat oman ehdotuksensa, mutta Pilatus piti päänsä.
Kun Jeesus oli ristiinnaulittu, sotamiehet ottivat hänen vaatteensa ja jakoivat ne neljään
osaan. Ihokkaasta he heittivät arpaa, koska se oli saumaton, kauttaaltaan ylhäältä asti
kudottu. Toteutui kirjoitus:"Älkäämme leikatko sitä rikki, vaan heittäkäämme siitä arpaa"
Ps. 22:19.
Jeesuksen ristin ääressä seisoivat hänen äitinsa ja tämän sisar ja Maria, Kloopaan vaimo,
Maria Magdaleena ja Johannes. Jeesus sanoi äidilleen:"Vaimo, katso poikasi!" 
Johannekselle hän sanoi "Katso, äitisi!"
Senjälkeen, kun Jeesus tiesi, että kaikki oli jo täytetty, sanoi hän, että kirjoitus kävisi 
toteen;"Minun on jano."
Sotilaat täyttivät sillä hapanviinillä sienen, panivat sen isoppikorren päähän ja ojensivat
sen hänen suunsa eteen. Kun Jeesus oli ottanut hapanviinin, sanoi hän:"Se on täytetty", 
kallisti päänsä ja antoi henkensä.
Matteus kertoo 27:46 -50: Jeesus huusi suurella äänellä:"Eeli, Eeli, lama sabaktani? 
Se on "Jumaani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?" 
Sen jälkeen hän taas huusi suurella äänellä ja antoi henkensä.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4551
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle Empty08.04.23 12:22

Jeesuksen hautaaminen.....

Matt. 27:57-66 Illan tultui, eli niinkuin eilen illalla, saapui Joosef Arimatiasta, rikas mies 
ja Jeesuksen opetuslapsi. Hän meni Pilatuksen luo ja pyysi Jeesuksen ruumista. Pilatus 
käski antaa sen hänelle.
Joosef otti ruumiin, kääri sen puhtaaseen liinavaatteeseen ja pani uuteen hautakammioonsa, 
jonka oli hakkauttanut itselleen, vieritti kiven hautakammion ovelle ja lähti pois.
Maria Magdaleena ja toinen Maria istuivat vastapäätä hautaa.
Ylipapit ja fariseukset eivät vieläkään saaneet rauhaa. He menivät Pilatuksen luo ja
sanoivat:"Herra, me muistamme sen villitsijän eläessään sanoneen:Kolmen päivän
kuluttua minä nousen ylös. Käske siis tarkasti vartioida hautaa kolmanteen päivään
asti, etteivät hänen opetuslapsensa tulisi ja vastaisi häntä ja sanoisi kansalle: Hän 
nousi kuolleista ja niin viimeinen villitus olisi pahempi kuin ensimmäinen".
Pilatus suostui ja antoi heille vartijaväkeä sanoen "menkää, vartioikaa niin hyvin kuin taidatte."
He menivät ja turvasivat haudan lukitsemalla kiven sinetillä ja asettamalla vartijat.

Tätä lukiessa alkoi naurattaa. Jumalakin nauraa ihmisten epäuskolle ja sen teoille.
Ei kukaan voi mitään sitä vastaan, minkä Isä on suunnitellut ja tekee. Tässä oikein
malliesimerkki! Hän ei ole vahingoniloinen vaan iloitsee omista teoistaan. Varmaan Hän
sääli hallitusmiesten pimeyttä. Hän oli ojentanut kätensä kansansa pelastamiseksi ja he
naulitsivat Hänet ristiin! Mikä farssi ja mitkä seuraukset siitä tulivat kansalle!?
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4551
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle Empty09.04.23 13:01

Pääsiäispäivä  ~  Kristus on ylösnoussut!

Vanha testamentti ennustaa tämän
Ps. 118:15-23, Hoos. 6:1-3, Jes. 37:1-14
ja Uusi todistaa!
Joh. 20:1-10, Matt. 28:1-10 ja Mark. 16:9-10
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4551
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle Empty10.04.23 10:44

Toinen pääsiäispäivä  ~  Ylösnousseen kohtaaminen

Mutta Maria seisoi haudan edessä ulkopuolella ja itki....ja kurkisti hautaan....
Hän näki kaksi enkeliä valkeissa vaatteissa istuvan, toisen pääpuolella ja toisen jalkapuolella,
siinä, missä Jeesuksen ruumis oli maannut.
Näm' sanoivat hänelle:"Vaimo, mitä itket?" Hän sanoi heille:"Ovat ottaneet pois Herrani, 
enkä tiedä, mihin ovat hänet panneet".
Tämän sanottuaan hän kääntyi taaksepäin ja näki Jeesuksen seisoatn siinä, eikä tiennyt,
että se oli Jeesus.
Jeesus sanoi hänelle:"Vaimo, mitä itket? Ketä etsit?" Tämä luuli häntä puutarhuriksi ja
sanoi hänelle:"Herra, jos sinä olet kantanut hänet pois, sano minulle, mihin olet hänet
pannut, niin minä otan hänet."
Jeesus sanoi hänelle:"Maria!" Tämä kääntyi ja sanoi hänelle hebreankielellä:"Rabbuuni!" 
se on opettaja.
Jeesus sanoi hänelle:"Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt yläs isäni tykö;
mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun isäni tykö
ja teidän isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö."
Maria Magdaleena meni ja ilmoitti opetuslapsille, että hän oli nänyt Herran ja että Hän
oli hänelle näin sanonut. Joh. 20:11-18
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4551
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle Empty11.04.23 12:34

Sillä:"Sinä, Herra, olet minun turvani." Korkeimman olet sinä ottanut suojaksesi. Ps. 91:9

Sillä samoin kuin Kristuksen kärsimykset runsaina tulevat meidän osaksemme, samoin
tulee meidän osaksemme myöskin lohdutus runsaana Kristuksen kautta. 2 Kor. 1:5

Kärsimykset voivat tulla monesta syystä; omasta typeryydestä, totuuden puolesta puhuessa, 
syntiä suosiessaan nykyään ja tulevaisuudessa, menneiden syntien vaivatessa, ulkopuolelta
tulevasta esim Job, uskosta Jumalaan ja Jeesukseen. Mutta ne ovat myös Jumalan antamia
kasvatuskeinoja pyhitykseen.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4551
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle Empty12.04.23 12:10

Vielä todistuksesta, kun Maria kohtaa ylösnousseen Jeesuksen, Joh. 20:11-18
Marialla oli syvä suru Mestarinsa kuoltua. Hän seisoi haudan ulkopuolella ja itki.
Hän oli saanut Jeesukselta sellaista rakkautta, jumalallista ja puhdasta, joka muutti
hänetkin. On kuin hänen maailmansa olisi hajonnut.
Hän olisi ollut onnellinen, jos olisi saanut edes Jeesuksen ruumiin. Rakkaus vaikutti,
hän ei tullut ajatelleeksi, kuinka jaksaisi kantaa Jeesusta ja minne panisi hänet.
Lohduttajina olivat ensin enkelit, sitten Jeesus itse. He kysyivtä:"Vaimo, mitä itket?
Ketä etsit?" Maria sanoi:"Ovat ottaneet pois minun Herrani, enkä tiedä, mihin he 
ovat hänet panneet."
Jeesus sanoi:"Maria!" Vasta nyt Maria tajusi, mies ei ollut puutarhuri, vaan Jeesus itse.
Miksihän hän kirjoituksen mukaan j. 16 vastasi hänelle hebreaksi? Miksi se mainitaan
erikseen? Vaikuttiko ylösnousemisvoima, että kielikin kääntyi hebreaksi, alkukieleksi,
jossa Jumala on puhunut?
Maria aikoi kai vaistomaisesti koskea Jeesukseen, mutta Jeesus sanoi:"Älä minuun koske,
 sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni luo ja antoi hänelle tehtävän: mene minun 
veljieni luo ja sano heille, että Hän, Jeesus menee ylös, Hänen Isänsä ja meidän Isämme 
luo, Hänen Jumalansa ja  meidän Jumalamme luo".
Maria Magdaleena meni ja ilmoitti opetuslapsille, että hän oli nähnyt Herran ja että Hän
oli hänelle näin sanonut.
Jeesus edelleen huolehti, että Hänen opetuslapsensa voisivat hyvin, uskossa.
Tällainen Hän on meitäkin kohtaan. Välillä Hän kyllä kurittaakin, pyhitykseksemme ja
taas vapahtaa.
Laskin eilen illalla, että meni 50 v, sitten vasta voin esteettä uskoa Jeesuksen täytetyn
työn kestävyyteen alusta loppuun asti. Minkä Hän on ristillä tehnyt, se on tehty ja on
voimassa uudestisyntymisestä kotiin pääsemisen välin.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4551
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle Empty13.04.23 12:37

Millainen on meidän Jumalamme!
Mutta suuressa laupeudessasi et tehnyt loppua heistä etkä hylännyt heitä; sillä sinä olet 
armahtavainen ja laupias Jumala. Neh. 9:31

Jeesus sanoo Joh. 14:19: Viekä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te
näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää.

Todistus, että Hän elää, opetuslapset saivat Tiberiaan järven rannalla, Joh. 21:1-14.
Ja ensimmäiseksi Hän huolehti heistä kysymällä:"Lapset, onko teillä mitään syötävää?"
Opetuslapset olivat olleet kalastamassa yöllä, mutta eivät olleet saaneet mitään.
Jeesus käski heittämään verkko oikealle puolelle venettä ja saivat kaloja niin paljon,
että eivät jaksaneet vetää sitä.
Jeesus seisoi rannalla. Hän kehotti tuomaan hiillokselle saamiaan kaloja ja tarjoili niitä
syötäväksi. Huomioitavaa on, että Jeesus meni ja otti leivän ja antoi heille ja samoin
kalan. Muistuttaa ensimmäisestä ehtoollisesta heidän kanssaan.
J. 14 kertoo, että tämä oli jo kolmas kerta, jolloin Jeesus noustuaan kuolleista ilmestyi
opetuslapsilleen.

Uudessa liitossa ihminen kohtaa Jeesuksen Kristuksen , kun Hän uudestisynnyttää Häntä
kaipaavat ja armoa anovat sydämet itselleen.
Jatkossa alkaa opetus uuteen elämään. Esim. Room. 12:17-21 opettaa, miten suhtautua
vihamiehiin.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4551
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle Empty14.04.23 2:51

Luuk. 24:36-43 kertoo Jeesuksen ilmestymisestä opetuslapsilleen
Emmauksen tien kulkijat kertoivat Jeesuksen ilmestyneen heille. Heidän näitä 
puhuessaan Jeesus itse seisoi heidän keskellään ja sanoi heille:"Rauha teille!"
Opetuslapset pelästyivät, he luulivat näkevänsä hengen.
Jeesus kysyi:"Miksi olette hämmästyneet ja miksi nousee sellaisia ajatuksia teidän
sydämeenne? Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani ja nähkää, että minä itse tässä olen.
Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette
minulla olevan," ja näytti heille kätensä ja jalkansa. Mutta kun he eivät vielä uskoneet, 
ilon tähden, vaan ihmetelivät, sanoi hän heille:"Onko teillä täällä jotakin syötävää?"
He antoivat hänelle palan paistettua kalaa. Ja hän otti ja söi heidän nähtensä.
Katso Youtube "Hänet haavoistansa tunnen" Daniela Penttilä & Tino Portnoj

02:51:10
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4551
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle Empty15.04.23 10:51

Millainen Jumala meillä on?

Hän on viisas mieleltään ja väkevä voimaltaan, kuka on niskoitellut häntä vastaan ja 
jäänyt rankaisematta. Job 9:4

Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi
tehty sano tekijälleen:"Miksi minusta tällaisen teit?"

Esimerkki edelliseen jakeeseen:
Luuk. 24:1-12 kertoo myös Jeesuksen ylösnousemuksesta. Naisia meni haudalla. Heitä
vastassa oli kaksi säteilevää enkeliä. He sanoivt:"Miksi etsitte elävää kuolleiden joukosta.
Ei hän ole täällä, hän on noussut ylös. Muistakaa, kuinka hän puhui teille vielä ollessaan
Galileassa:"Ihmisen Poika annetaan syntisten ihmisten käsiin ja he ristiinnaulitsevat
hänet, ja hän nousee kuolleista kolmantena pävänä".
Nyt he muistivat! He kiiruhtivat opetuslasten luo ja kertoivat tämän. Hekään eivät
ymmärtäneet enkelien ilmoitusta todeksi. Tässä näkyy, kuinka juutalainen suhtautuu
naisen puheeseen, he eivät uskoneet, pitivät naisten puheita turhilta.
Pietari oli sen verran hereillä, että Hän nousi, juoksi haudalle ja näki ainoastaan käärinliinat
kuitenkin ihmetellen, mitä oli tapahtunut.
Nyt viimeinkin paljastuu, miten ymmärtämättömiä opetuslapset olivat Jeesuksen kohtalosta
loppuun asti. Jeesus oli kyllä selvin sanoin heille ennustanut kuolemansa, enkelitkin tulivat
apuihin, mutta ei. He eivät uskoneet vielä silloin, eivät voineetkaan, koska vasta helluntaina
Pyhä Henki muutti heidät uusiksi ihmisiksi. Siunattu Pyhä Henki! Hän tekee kaiken eläväksi! 
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4551
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle Empty16.04.23 14:32

1. sunnunai pääsiäisestä  ~  Ylösnousseen todistajia

Tämän päivän lukukappaleet ovat mahtavia, kiitos Jumalalle!
Ps. 116 elää; voin lukea sen sydämestäni, samalla se on aivan kuin Jeesuksen puhetta Isälle.

Sak. 8:6-8 Herra Sebaot lupaa vapauttaa kansansa auringon nousun ja laskun maasta.
Hän tuo heidät Jerusalemiin ja he ovat Hänen kansansa ja Hän on heidän Jumalansa, 
uskollinen ja vanhurskas. 

Ja Apt. 3:12-20 Pietari puhuu suoria sanoja kansalle, joka ihmetteli ramman parantumista; 
Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala, isiemme Jumala on kirkastanut Poikansa, jonka
te tapoitte.....te teitte sen tietämättömyydessä....Tehkää siis parannus ja kääntykää, että
teidän syntinne pyyhittäisiin pois ja virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja Hän
lähettäisi Hänet, joka on teille edeltä määrätty, Kristuksen Jeesuksen....heidän Messiaansa.

Ja viimeiseksi tämä ihana evankeliumin kohta Joh. 21:1-14,
Johannes todistaa.....
Jeesus ilmestyy opetuslapsilleen, pitää heistä huolta, neuvoo kalansaaliin saamisessa ja
valmistaa heille syötävää. Näin Hän rohkaisee omiaan, vaikka he olivat epävarmoja,
oliko Hän Messias. 
J. 13 erityisesti puhuttelee:Jeesus meni ja otti leivän ja antoi heille, samoin kalan.

14:32:27
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4551
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle Empty17.04.23 12:44

Herran päätös: Baabel tuhoutuu Jer. 51:50
"Te miekasta palestuneet, menkää, älkää pysähtykö, muistakaa Herraa kaukaisella
maalla ja pitäkää mielessänne Jerusalem.

Paavali opettaa efesolaisia, kuolemasta elämään päässeitä pakanoita: "Niin ette siis 
enää ole vieraita, ettekä muukalaisia, vaan olette pyhien kansalaisia, vaan te olette 
pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä...."Ef. 2:19

Mitä tarkoittaa "kuolemasta elämään"? Raamattuaan tuntevalle ja sen omaksuvalle
asia on selvä. Mutta toisille se tarkoittaa ihmistä, itsensä Kristukselle Jeesukselle
antanutta ja Häntä seuraavaa. Toisin sanoen voisi sanoa....joka on antanut Jeesuksen
tulla elämänsä Herraksi.

1 Joh. 5:1-5 täydentää:"Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, Messias,
on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa Häntä, joka on synnyttänyt, 
rakastaa myös sitä, joka on Hänestä syntynyt.
Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumaan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja
noudatamme hänen käskyjänsä. Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme Hänen
käskynsä. Ja Hänen käskynsä eivät ole raskaat; sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta,
voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.
Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4551
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle Empty18.04.23 13:14

13:03:02

Herra on Kuningas! Hän on poistanut sinun tuomiosi, kääntänyt pois sinun vihollisesi.
Israelin kuningas, Herra, on sinun keskelläsi. Ei tarvitse sinun enää onnettomuutta nähdä.
Sef. 3:15

Paavali kirjoittaa teloitusta odottaessaan. Useimmat hänen ystävänsä olivat hylänneet hänet 
vainojen pelossa. Uskollisesti hän kuitenkin ohjasi hengellistä poikaansa Timoteusta siihen
toivoon, joka on Kristuksessa.
Hän kehottaa Timoteusta virittämään palavaksi Jumalan armolahjan, joka hänessä oli.
Sillä Jumala ei ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan voiman, rakkauden ja raittiuden
hengen. 2 Tim. 1:6-7
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4551
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle Empty19.04.23 13:10

12:55:53

Jumalan Sana Israelille tulevasta onnen ajasta, Sak. 8:13. 
Ja niinkuin te olette olleet kirjouksena pakanakansain seassa, te Juudan ja Israelin heimo,
niin te, kun minä teidät vapahdan, tulette olemaan siunauksena. Älkää peljätkö, olkoon 
teidän kätenne lujat. 

Paavali kirjoittaa korinttolaisille 2 Kor. 3:5 uuden liiton kirkkaudesta mm..... ei niin, että
meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin se tulisi meistä itsestämme,
vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta.
Kunnia Jumalalle!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4551
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle Empty20.04.23 12:55

12:36:02
Room. 15:1-10 neuvotaan, mitä on seurakunnan yksimielinen ylistys.

"Vahvojen tulee kantaa heikkojen vajavuuksia, ei elää itsellensä mieliksi; olla lähimmäisellemme
mieliksi heidän parhaakseen, että hän rakentuisi. Kristuskaan ei elänyt itselleen mieliksi
kirjoitusten mukaan, vaan......"Niiden herjaukset, jotka sinua herjaavat, ovat sattuneet minuun.
Kirjoitukset opettavat, että meillä kärsivällisyyden ja Raamatun lohdutuksen
kautta olisi toivo.
Jumala on kärsivällisyyden ja lohdutuksen Jumala, Hän suokoon, että olisimme yksimieliset
keskenämme, se on Kristuksen Jeesuksen mielen mukaista, että me yksimielisesti ja yhdestä
suusta ylistäisimme Jumalla ja meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Isää.
Meitä kehotetaan hoivaamaan toinen toistamme. Miten? Niinkuin Kristuskin on meidät
hoivaansa ottanut Jumalan kunniaksi.
Kristus on tullut ympärileikattujen palvelijaksi Jumalan totuuden tähden, vahvistaakseen
isille annetut lupaukset,
mutta että pakanat laupeuden tähden ovat ylistäneet Jumalaa, niinkuin on kirjoitettu:
"Sentähden minä ylistän Sinua pakanain seassa ja veisaan kiitosta Sinun nimellesi."
Ja vielä on kirjoitettu:"Riemuitkaa, te pakanat Hänen kansansa kanssa" ja "Kiittäkää
Herraa ja ylistäkööt Häntä kaikki kansat."
Jesaja sanoo:"On tuleva Iisain juurivesa, Hän, joka nousee hallitsemaan pakanoita:
Häneen pakanat panevat toivonsa."
Jeesus tuli kerran, kuoli ristillä, sovitti syntimmesiellä, maksoi ne verellään, kuoli, haudattiin, mutta Jumalan kiitos heräsi kuolleista ja elää..... ja on tuleva pian takaisin!!!!!
Mutta toivon Jumala täyttäköön teidät kaikella ilolla ja rauhalla uskossa, niin että teillä
olisi runsas toivo Pyhän Hengen voiman kautta.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4551
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle Empty21.04.23 8:38

08:33:20

Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi. 2 Ms. 20:16

Mikään rietas puhe älköön suustanne lähtekö, vaan ainoastaan sellainen, mikä on rakentavaista ja tarpeellista ja on mieluista niille, jotka kuulevat. Ef. 4:29

E.o. neuvo tarkoittaa siis niitä, jotka kuulevat. Vain heille puhe on rakentavaista, 
tarpeellista ja mieluista.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4551
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle Empty22.04.23 12:19

12:06:30
Herra, opeta minua ajattelemaan loppuani, ja mikä minun päivieni mitta on, että 
ymmärtäisin, kuinka katoavainen minä olen. Ps. 39:5
Ps. 40:2-3 Hartaasti minä odotin Herraa, ja Hän kumartui minun puoleeni ja kuuli 
minun huutoni. Hän nosti minut ylös turmieon kuopasta, lokaisesta liejusta...asetti 
jalkanai kalliolle, vahvisti askeleeni. 
Hän antoi suuhuni uuden virren, kiitoslaulun Jumalallemme.

Kiitoksen mistä? Että Jeesus Kristus on jo syntini/syntimme sovittanut!
Ja että että vaikka tämä meidän majamme hajotetaankin maahan, meillä on asumus 
Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty. 2 Kor. 5:1
Ja koska Jeesus Kristus, Messias, on ylösnoussut!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4551
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle Empty23.04.23 12:34

12:26:12

2. sunnuntai pääsiäisestä  ~  Hyvä paimen

Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.
Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään, virvoittavien vetten tykö Hän 
minut johdattaa.
Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden.
Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa,
sillä Sinä olet minun kanssani; Sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.
Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet
minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen.
Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua
Herran huoneessa päivieni loppuun asti. Ps. 23
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Sponsored content





Sanaa tälle päivälle Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Sanaa tälle päivälle
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 16Siirry sivulle : 1, 2, 3 ... 8 ... 16  Seuraava
 Similar topics
-
» Sanaa tälle päivälle
» Sanaa tälle päivälle
» Sanaa tälle päivälle
» Sanaa tälle päivälle

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Kaarisillalla :: Sanaa tälle päivälle-
Siirry: