Kaarisillalla
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Kaarisillalla

Usko ja luottamus
 
PääsivuPääsivu  PortaaliPortaali  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 
Rechercher Tarkennettu haku
Avainsanat
Viimeisimmät aiheet
» Sanaa tälle päivälle
Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 EmptyTänään kello 14:48 kirjoittaja AnnSofi

» Nimipäiväonnitteluja
Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty26.04.24 7:47 kirjoittaja AnnSofi

» Apua, Israel hädässä
Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty18.04.24 14:06 kirjoittaja AnnSofi

» Raamatullinen avioliittokäsitys
Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty21.03.24 14:59 kirjoittaja Kirsikka

» Lausannen julistus
Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty20.03.24 15:48 kirjoittaja Kirsikka

» Jeesus Kristus on Herra!
Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty20.02.24 16:40 kirjoittaja AnnSofi

» Kristuksen kirkkautta peitellään......
Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty12.12.23 17:11 kirjoittaja AnnSofi

» Gazza Raamatussa
Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty01.11.23 13:42 kirjoittaja Kirsikka

» Miten Hamas toimii
Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty28.10.23 13:25 kirjoittaja AnnSofi

Huhtikuu 2024
SuMaTiKeToPeLa
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    
KalenteriKalenteri
Yhteistyökumppanit
ilmainen foorumi

The most tagged keywords
Kuukauden aktiivisimmat kirjoittajat
AnnSofi
Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Vote_lcapSanaa tälle päivälle - Sivu 14 Voting_barSanaa tälle päivälle - Sivu 14 Vote_rcap 

 

 Sanaa tälle päivälle

Siirry alas 
2 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 8 ... 13, 14, 15, 16  Seuraava
KirjoittajaViesti
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4553
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty19.02.24 10:57

Mutta jos pidätte pahana palvella Herraa, niin valitkaa tänä päivänä, ketä tahdotte palvella,
niitäkö jumalia, joita teidän isänne palvelivat tuolla puolella virran, vai amorilaisten jumalia,
niiden, joiden maassa te asutte. Mutta minä ja minun perheeni palvelemme Herraa.
Joos. 24:15

Paavali sanoo korinttolaisille 1 Kor. 4:1:
Pitäköön jokainen meitä Kristuksen käskyläisinä ja Jumalan salaisuuksien huoneenhaltijoina.

Ja 2 Tess. 3:1-5:
Sitten vielä, veljet, rukoilkaa meidän edestämme, että Herran sana nopeasti leviäisi ja tulisi 
kirkastetuksi muuallakin kuin teidän keskuudessanne, ja että me pelastuisimme nurjista ja 
häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.
Mutta Herra on uskollinen, ja hän on vahvistava teitä ja varjeleva teidät pahasta.
Ja me luotamme teihin Herrassa, että te sekä nyt että vasta teette, mitä me käskemme.
Ja Herra ohjatkoon teidän sydämenne Jumalan rakkauteen ja Kristuksen kärsivällisyyteen.
10:58:03
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4553
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty20.02.24 15:09

Halleluja! Minä kiitän Herraa kaikesta sydämestäni hurskasten kokouksessa ja seurakunnassa.
Suuret ovat Herran teot, kaikkien niiden tutkisteltavat, jotka niitä rakastavat.
Kunnialliset ja korkeat ovat hänen työnsä ja hänen vanhurskautensa pysyy iankaikkisesti.
Hän on säätänyt ihmeellisen tekojensa muiston: armollinen ja laupias on Herra. 
Ps. 111:1-4

1 Kor. 10:1-13 Paavali varoittaa epäjumalien palvelemisesta. 
Herra Jumala varjeli ja vahvisti kansaansa matkalla Egyptistä Luvattuun maahan. Useimpiin 
heistä Jumala ei mielistynyt, koska he hukuivat erämaassa. Tämä tapahtui varoittavaksi 
esimerkiksi meille, että emme pahaa himoitsisi, niinkuin he himoitsivat. Ja että emme alkaisi
epäjumalanpalvelijoiksi juhlimalla ja iloa pitämällä tai haureitta harjoittamalla. Myös Herran 
kiusaaminen, napina kostautui heille kuolemaksi. Vielä voi ylpeys johtaa luulemaan, että ei 
tässä koskaan langeta.
Tuo kaikki on inhimillistä kiusausta. Jumala on kuienkin uskollinen. Hän ei salli meitä 
kiusattavan yli voimiemme, vaan salliessaan kiuksauksen hän valmistaa siitä poispääsyn,
niin että voimme sen kestää.
Jakeessa 14 Paavali varoittaa:"Sentähden, rakkaani, paetkaa epäjumalanpalvelusta".
Siunauksen malja, jonka me siunaamme, eikö se ole osallisuus Kristuksen vereen?
Se leipä, jonka murramme, eikö se ole osallisuus Kristuksen ruumiiseen. 1 Kor. 10:16
15:10:50
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4553
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty21.02.24 12:11

12:11:05

Jes. 52:1-12:ssa Herra herättää Siionia lähtemään, vapautumaan synnistä
ja sairaudesta. Hän sanoo:"Heräjä, heräjä, pukeudu voimaasi Siion; pukeudu
juhlapukuusi, Jerusalem, sinä pyhä kaupunki....Puhdista päältäsi tomu, nouse
istuimellesi, Jerusalem; irroita kahleet kaulastasi..... ilmaiseksi teidät myytiin....
kansa meni alas Egyptiin asumaan muukalaisena ja Assur sorti sitä ilman syytä.
Herra sanoo, että mitä minulla on täällä tekemistä....jossa valtiaat elämöivät ja
Hänen nimeään pilkataan kaiket päivät.....
Pois, pois! Lähtekää sieltä, älkää saastaiseen koskeko; lähtekää, puhdistautukaa,
te Herran aseenkantajat.
Sillä ei teidän tarvitse kiiruusti lähteä, ei paeten kulkea; sillä Herra käy teidän
edellänne, Israelin Jumala seuraa suojananne.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4553
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty22.02.24 9:09

09:09:37

Jeesus käski opetuslastensa veneillä järven yli. Itse Hän nousi vuorelle yksinäisyyteen
rukolemaan.
Järvellä nousi myrsky ja opetuslapset pelkäsivät. Jeesus tuli heidän luokseen kävellen
veden päällä. Opetuslapset eivät ensin tunteneet Häntä, vaan huusivat "Se on aave".
Mutta Jeesus sanoi:"Olkaa turvallisella mielellä, minä se olen; älkää peljätkö".
Pietari sanoi, että jos hän on Jeesus, niin käske hänun tulla luokseen veden päällä.
Jeesus sanoi hänelle:"Tule". Pietari astui veneestä veden päälle mennäkseen Jeesuksen
luo. Mutta kuin hän näki kovan tuulen, hän pelästyi ja alkoi vajota.
Hädässään hän huusi:"Herra, auta minua". Jeesus ojensi kätensä, tarttui häneen
sanoen:"Sinä vähäuskoinen, miksi epäilit?" Matt. 14:22-31

4 Ms. 23:19 Jumala opettaa:"Ei Jumala ole ihminen, niin että hän valehtelisi, eikä ihmislapsi,
että Hän katuisi. Sanoisiko Hän jotain eikä sitä tekisi, puhuisiko jotakin, eikä sitä täyttäisi?"

Ihania Jumalan Sanan lupauksia on myös 5 Ms. 31:1-8: Mooses asettaa Joosuan
jatkajakseen, viedäkseen kansan Luvattuun maahan.

Jaak. 4:1-10 varoittaa maailman ystävyydestä, Jumalan vihollisuudesta .......
nöyrtymään Herran edessä, niin Hän meidät korottaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4553
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty23.02.24 13:44

Hebr. 2 kuvaa selkeästi Jeesusta Kristusta ja Hänen työtään ihmisten keskellä.
Otsikko sanoo "Poika, ihmisten veli".
Jumala ei alistanut maailmaa enkelien alle, vaan Poikansa. Isä teki Hänet vähäksi aikaa enkeleitä halvemmaksi, mutta kirkkaudella ja kunnialla Sinä Hänet seppelöitsit ja panit
Hänet hallitsemaan kättesi tekoja.
Isä asetti kaikki kuitenkin Hänen jalkojensa alle, vaikka emme vielä näe sitä.
Mutta Hänet, Jeesuksen, me näemme kuolemansa kärsimyksen tähden kirkkaudella
ja kunnialla seppelöidyksi
, että Hän Jumalan armosta olisi kaikkien edestä joutunut
maistamaan kuolemaa.
Mutta Hänen tähtensä kaikki on ja Hänen kauttaan Isä saattoi ja saattaa paljon lapsia kirkkauteen, koska Jeesuksen kärsimyksen kautta Isä teki Hänet täydelliseksi.
Hän, joka pyhittää ja ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Siksi Hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi vaan sanoo julistavansa ja ylistävänsä Isää seurakunnan keskellä.
Lisäksi Hän sanoo:"Minä panen uskallukseni Häneen".
Lapsilla on veri ja liha ja Jeesus tuli myös niistä samalla tavalla osalliseksi ja kuolemansa kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on perkeleen, ja vapauttaisi kaikki ne, jotka ovat kuoleman pelosta olleet orjuuden alaisia.
Tämä siksi, että hän ei ota huomaansa enkeleitä, vaan Aabrahamin siemenen. Siksi Hän tuli
veljiensä kaltaiseksi, että Hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään
Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit. Koska Hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu,
voi Hän kiusattuja auttaa.

13:44:37
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4553
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty24.02.24 9:22

09:22:06

Jeremia käskee Jer. 4:14 Jerusalemia:"Pese pahuus sydämestäsi, jotta pelastuisit. Kuinka kauan asuvat sinun sisimmässäsi väärät ajatuksesi?
Jaak. 1:21 jatkaa samaa ajatusta:"Sentähden pankaa pois kaikki saastaisuus ja kaikkinainen pahuus ja ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu ja joka voi teidän sielunne pelastaa."
Ja Room. 6:12-18 jatkaa:"Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille, älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synneille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina Jumalalle ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle. Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla.....olette sydämestänne tulleet kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut, ja että synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!"

Jumalan Sana tuli ensin Israelille, sitten meille, pakanoille!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4553
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty25.02.24 14:30

25.2.2024 14:25:24

Vanhurskaus ja oikeus on sinun valtaistuimesi perustus, armo ja totuus käy kasvojesi
edellä. Ps. 89:15

Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten
valtakunta. Matt. 5:10
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4553
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty26.02.24 11:23

11:23:28

Me olemme tehneet syntiä isäimme kanssa, me olemme pahoin tehneet ja olleet jumalattomat. Ps. 106:6

äläkä saata meitä kiusaukseen, vaan päästä meidän pahasta, sillä Sinun on valtakunta, voima ja kunnia iankkaikkisesti. Matt. 6:13
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4553
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty27.02.24 12:04

12:04:19

Mutta kuinka kalliit ovat minulle sinun ajatuksesi, Jumala, kuinka suuri on niiden luku.
Ps. 139:17

Johannes kirjoittaa 1 Joh. 3:18-24  Jumalan lasten uskalluksesta......että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on  suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki. Rakkaani, jos sydämemme ei syytä meitä, niin meillä on uskallus Jumalaan,

Jatkoksi Jeesuksen keskustelu Martan kanssa Joh. 11:20-26 puhuttelee: Kun Martta kuuli Jeesuksen olevan tulossa, hän meni Häntä vastaan; Maria istui kotona.Martta sanoi Jeesukselle:"Herra, jos Sinä olisit ollut täällä, niin minun veljeni ei olisi kuollut. Mutta nytkin minä tiedän, että Jumala antaa Sinulle kaiken, mitä sinä Häneltä anot". Jeesus sanoi hänelle:"Sinun veljesi on nouseva ylös".
Martta sanoi:"Minä tiedän hänen nousevan ylösnousemuksessa, viimeisenä päivänä."
Näinhän useat pääsääntöisesti uskovat. Jeesus menee pidemmälle.
Hän sanoi hänelle:"Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole.
Uskotko sen?"
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4553
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty28.02.24 12:54

Samuel sanoi kansalle:"Älkää peljätkö. Te olette tosin tehneet kaiken tämän pahan, mutta 
älkää kuitenkaan poiketko pois seuraamasta Herraa, vaan palvelkaa Herraa kaikesta
sydämestänne. Älkää poiketko seuraamaan turhia jumalia, joista ei ole hyötyä eikä apua,
sillä turhia ne ovat." 1 Sam. 12:20-21

Lohdullisia sanoja! Kansa tajusi tehneen synnin, kun olivat halunneet kuninkaan. 
Jumala ei riittänyt, vaikka Hän olisi niin halunnut olla. Samaa Hän haluaa meille.
Meitäkään ei kuninkaat tai se ja se ihminen voi auttaa. Isä Jumala haluaa auttaa
omiaan, hädässä olevia ja tulla Herraksi ja Vapahtajaksi niille, jotka eivät vielä Häntä
tunne.

Älkää sentähden olko mielettömät, vaan ymmärtäkää, mikä on Herran tahto. Ef. 5:17
12:55:26
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4553
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty29.02.24 1:36

Ääni kuuluu! Katso, se tulee, suuri pauhina pohjoisesta maasta, tekemään Juudan
kaupungit autioiksi, aavikkosutten asunnoki. Minä tiedän Herra, ettei hmiehen tie 
ole hänen vallasa, kuinka hän vaelta ja askeleensa ohjaa.
Kurita minua, Herra, mutta kohtuudella, äläkä vihassasi, ettet minua ylen vähäiseksi
tekisi. Jer. 10:22-24

Jeremiaa on usein kutsuttu "itkeväksi profeetaksi", koska hän suri toistuvan Jumalan 
tuomion sanoman johdosta. Hän profetoi Juudan kansakunnalle Kuningas Joosian 
hallituskauden alusta (627 eKr.), Jerusalemin tuhon (vuonna 585 eKr.) jälkeiseen
aikaan saakka.

Hebr. 12:11 täydentää asiaa "mikään kuritus ei tosin sillä kertaa näytä olevan iloksi,
vaan murheeksi, mutta jälkeenpäin se antaa vanhurskauden rauhanhedelmän niille,
jotka sen kautta ovat harjoitetut".
Edelliset jakeet kuuluvat kohtaan "Kehoitus kestävyyteen". Eli jos ei ennen, niin 
kurituksen jälkeen alkaa tajuta, mitä varten se oli annettu. Tässä sanotaan, että
kestävyyteen.
01:37:53
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4825
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty01.03.24 13:37

Kuka on se mies, joka Herraa pelkää - sen hän neuvoo tielle, joka hänen on valittava.
Ps. 25:12

Tie!

Jeesus sanoo:"Minä olen tie, totuus ja elämä. Kukaan ei pääse Isän luo muuten kuin
minun kauttani".

Näin Hengessä; olin kulkemassa käsi Jeesuksen kädessä, Hänen rinnallaan. Ympärillä
oli pelkkää harmautta.

Kärsimyksiä on myös luvassa, koska Kristuskin kärsi meidän puolestanna, jättäen meille
esikuvan, että te noudattaisimme hänen jälkiänsä. Hän herjattaessa ei herjannut takaisin,
joka kärsiessään ei uhannut, vaan jätti asiansa Isälle, joka tuomitsee oikein. "Hän kantoi
meidän syntimme" ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä pois kuolleina, eläisimme
vanhurskaudelle; ja hänen "haavainsa kautta te olette paratut". 1 Piet. 2:20-24

Eikö Hänen ristinkuolemansa ollut todella kiduttava? Mitä me odotamme itsellemme?

On kärsimystä, kun huomaa, kuinka raadollinen olen. Johannes opettaa 1. Joh. 1:8-10:
Olemme syntiset. Eksytystä on, jos kieltää tämän ja silloin totuus ei ole meissä.
Jos tunnustamme syntimme, on Hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa synnit
anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
Johannes jatkaa luvussa 2:....ettette syntiä tekisi, mutta jos hän tekeekin sitä, Hän on
meidän puolustajamme Isän edessä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
J. 3-6 kertoo, mitä on todellinen Jeesuksen Kristuksen tunteminen. Se on sitä, että
pidämme Hänen käskynsä. Joka ei niitä pidä, hän on valehtelija, ja totuus ei ole hänessä.
Joka sanoo pysyvänsä Hänessä, on velvollinen vaeltamaa, niinkuin Hän vaelsi.

13:37:25

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4825
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty02.03.24 13:11

Hes. 2:2 opettaa:"minuun tuli henki, kun Hän puhui minulle, se nosti minut jaloilleni,
ja minä kuulin Hänen puhuvan minulle".

Samarialainen nainen sanoi Jeesukselle:"Minä tiedän, että Messias on tuleva, Hän, jota
sanotaan Kristukseksi; kun Hän tulee, ilmoittaa Hän meille kaikki."
Jeesus sanoi hänelle:"Minä olen se, minä, joka puhun kanssasi". Seurauksena oli joidenkin
samarialaisten uskoon tulo, että Jeesus on Messias. Joh. 4:25-42


Paavali opettaa Gal. 2:16-21: "...tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista,
vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen....ei lain teoista, koska mikään liha ei tule
vanhurskaaksi lain teoista....laki vain osoittaa meidän syntisiksi ja panee saamaan
synnit anteeksi Jeesuksen ristin juurella Hänen veressään.
Toteutuu "ja minä elän; en enää minä, vaan Kristus elää minussa, ja minkä elän lihassa,
sen elän Jumalan Pojan uskossa, Hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä
minun edestäni. Tämä ei tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on
saatavissa lain kautta, siloinhan Kristus on turhaan kuollut."

13:12:27

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4825
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty03.03.24 13:13

3. paastonajan sunnuntai  ~  Jeesus, Pahan vallan voittaja

Isä ja äiti voivat hylätä, mutta Herra pitää minusta huolen. Ps. 27:10
Olemme kaikin tavoin ahtaalla mutta emme umpikujassa, neuvottomat mutta emme
toivottomat, vainotut mutta emme hylätyt. 2 Kor. 4:8-9
Ps. 25 on tämän kaiken keskellä apu ja siinä tulee "Pelastuksen ja anteeksiantamuksen
rukous" kaikille sitä haluaville.
Jeremia valittaa luvussa 7, että vaikka hän puhui ja kutsui kansaa Herran luo, he eivät
kuulleet, omaksi vahingokseen.
Puolustuksena ei ole, että kun on jaksa, en osaa enkä voi. Koska 1 Joh. 5:18-20 sanoo,
että kun Jumala on sinut uudestisynnyttänyt, antanut Henkensä sisimpääsi ja synnit
anteeksi, sinä et tee enää syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin,
eikä häneen ryhdy se paha
.


Ensiksi, koetuksen tullessa voi hätääntyä ja kapinoida, mutta oikeasti, kun malttaa
jättäytyä Jeesuksen käsiin, saa avun muodossa tai toisessa.

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4825
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty04.03.24 13:51

Taivas on minun valtistuimeni ja maa on jalkojeni astinlauta......
Minun käteni on kaikki nämä tehnyt ja niin ovat kaikki nämä syntyneet, sanoo Herra.
Mutta minä katson sen puoleen, joka on nöyrä, jolla on särjetty henki ja arka tunto
minun sanani edessä. Jes. 66:1-2

Jumala on tällainen. Tällainen on myös Jeesus Kristus, sillä Hän on Jumala, samaa
Jumalaa kuin Isä!
Edellinen Jes. kohta toteutuu käytännössä; Jeesuksen mieli kansanjoukkoja kohtaan.
Matt. 9:36:"Nähdessään kansanjoukot hänen kävi heitä sääli, kun he olivat nääntyneet
ja hylätyt niinkuin lampaat, joilla ei ole paimenta."

Hän ei jätä nääntyneitä eikä hylättyjä, vaan haluaa ja tulee auttamaan!
13:52:37

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4825
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty05.03.24 16:07

1 Tess. 1-5 luvut ovat Paavalin kirje uusille Tessalonikan uskoville.
Paavali kiittää Jumalaa aina kaikkien heidän, Jumalan rakastettujen ja Hänen pelastettujensa
tähden sekä heidän työstään uskossa ja vaivannäköään rakkaudessa, kärsivällisyydessä ja
toivossa Herraamme Jeesukseen Kristukseen....
Paavali, Silvanus ja Timoteus puhuivat heille rohkeasti, ei eksymyksessä, epäpuhtaalla mielellä eikä kavaluudessa.... Jumalalle mieliksi Kristuksen apostoleina. He saivat kokea kristittyjen yhteistä ahdistusta, he omilta kansalaisiltaan ja juutalaiset juutalaisilta.
Juutalaiset tappoivat Herran Jeesuksenkin, profeetat ja olivat vainonneet Paavalia kumppaneineen.
He eivät ole Jumalalle otollisia, vaan kaikkien ihmisten vihollisia estäessään puhumasta pakanoille heidän pelastumisekseen. Tällaiset yhä täyttävät syntiensä mittaa..... tänäänkin.

Ajattelin tässä kohdassa, että niin silloin kuin tänäänkin Jumalan viholliset käyvät kristittyihin
käsiksi ja tappavat. Täällä lännessä se tapahtuu vain ovelammalla tavalla. Jos viholliset ei käy käsiksi uskoviin, he keksivät kaikenlaisia valheita, joilla murentavat oikeiden uskovien uskoa. 
Kova yritys ja eksytys on käynnissä.

Luku 4 opettaa Jumalan tahdon mukaisesta elämästä ja Herran tulemuksesta.
Ensiksi tulee haureuden karttaminen ottaa oma vaimonsa pyhyydessä ja kunniassa,
ei sorra veljeänsä, ei tuota hänelle vahinkoa missään asiassa.
Sillä Jumala on kutsunut meitä pyhitykseen, ei saastaisuuteen. Joka hylkää nämä, hylkää, 
ei ihmistä, vaan Jumalan.
Veljellisessä rakkaudessa kehotetaan kasvamaan yhä enemmän, elämään hiljaisuudessa ja
toimittamaan omia tehtäviään, olemaan vaelluksessamme säädylliset ulkopuolisille eikä olemaan kenenkään avun tarpeessa.
Paavali sanoo Herran sanana, että Jeesus Kristus on tuleva alas taivaasta käskyhuuden,
ylienkelin äänen ja Jumalan pasuunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
sitten me, jotka olemme olossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän
kanssaan pilvissa Herraa vastaan ylilmoihin; ja niin saamme aina olla Herran kanssa.
Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä, siksi kehotetaan valvomaan. Me emme ole pimeydessä
vaan olemme valkeuden ja päivän lapsia. Pyhä Henki sinussa ja minussa valvoo, elämme
yhdessä Hänen kanssaan. 
Siksi olkaamme raittiit, pukunamme uskon ja rakkauden haarniska ja kypärinämme pelastuksen 
toivo. Siksi kehoittakaamme toisiamme ja rakentakaamme toinen toistamme.  
16:07:34

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4825
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty06.03.24 13:38

Mitä on ihmisten epäusko?
Joh. 12:37-50 kertoo. Maailmassa vaeltaessaan Jeesus teki monta tunnustekoa ihmisten 
nähden, mutta he eivät uskoneet häneen. Miksi? Että kävisi toteen profeetta Esainaan sana:"Herra, kuka uskoo meidän saarnamme ja kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?"
He eivät voineet uskoa, koska "Herra on sokaisssut heidän silmänsä ja paaduttanut heidän sydämensä, että he eivät näkisi silmillään eivätkä ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi."
Jesaja puhui noin, koska hän näki Hänen kirkkautensa ja puhui Hänestä.
J. 42 "useat hallitusmiehistä uskoi Häneen, mutta fariseusten tähden he eivät sitä tunnustaneet, etteivät joutuisi synagoogasta erotetuiksi. He rakastivat ihmiskunniaa enemmän kuin Jumalan kunniaa.
J. 44 Jeesus huusi ja sanoi:"Joka uskoo minuun, se ei sko minuun, vaan häneen, joka on minut
lähettänyt. Ja joka näkee minut, näkee Hänet, joka on minut lähettänyt".
Ei ihme, että Jeesus huusi, koska ihmiset, useimmat, eivät uskoneet Häneen eivätkä Hänen
sanoihinsa.
Jeesus jatkaa, että Hän on tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, jäisi pimeyteen.
Joka kuulee Hänen sanansa eikä niitä noudata, häntä Jeesus ei tuomitse, sillä Hän on tullut 
maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan.
Joka katsoo Hänet ylen, ei ota vastaan Hänen sanojaan eikä noudata niitä, niin Hänen puhuttu
sanansa tuomitsee viimeisenä päivänä. Sillä Jeesus ei ole itsestään puhunut, vaan Isä, joka on hänet lähettänyt.
Vielä Hän sanoo, että Hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden Jeesus puhuu niinkuin Isä on Hänelle sanonut. 
13:50:42

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4825
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty07.03.24 2:20

Sinun vanhurskautesi on kuin Jumalan vuoret, sinun tuomiosi niinkuin suuri syvyys,
ihmistä ja eläintä Sinä autat, Herra. Ps. 36:7

Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin ja 
teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?

Esimerkkinä, mitä Jumala voi, Jeesus opettaa Matt. 19:16-26:  rikkaan on vaikea 
päästä taivasten valtakuntaan. Opetuslapset hämmästyivät Jeesuksen puheesta ja 
sanoivat:"Kuka sitten voi pelastua?"
Jeesus sanoi:"Ihmisille se on mahdotonta, mutta Jumalalle on kaikki mahdollista".
02:20:25

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4825
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty08.03.24 14:17

Jeremia puhuu Israelista, että se on kovettunut ja tyhmä kansa. Jer. 5
He sanovat:"Niin totta kuin Herra elää", ja kuitenkin vannovat väärin.
Herra, eivätkö sinun silmäsi katso uskollisuutta jj. 2-3.
J. 15 ennustaa, että kaukainen kansa käy heidän kimppuunsa.
Tyhmyydessään kansa hyväksyy vääryyden, j. 20-31
Seurauksena on Jerusalemin joutumista tuhon partaalle, Jer. 6.
Rauhaa ei ole, kansa ei kysy muinaisia polkuja ja Herra on heidät hylännyt.

Kovia sanoja, ja kuinka monta kertaa on näin käynyt. Tilanne on sama tänäänkin.
Tähän voisi lisätä omakin kansa. Herran temppelistä on tullut ryövärien luola, eikä 
kansa halunnut kuunnella Herraa, he vaihtoivat Herran lain valheeseen.
Jeremia valittaa Jerusalemin tähden, se hävitetään. 
Vain Herra on elävä Jumala! Jer. 10.

Jeesus puhuu Luuk. 17:1-5 viettelyksistä, anteeksiantamisesta ja uskosta.
Hänen puheensa sai opetuslapset pyytämään:"Herra, lisää meille uskoa".
Näinhän mekin saamme ajoittain pyytää, se on elämäksi!

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4825
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty09.03.24 2:24

Pääsiäinen lähestyy. Joh. 13 Jeesus pesee opetuslastensa jalat esikuvana heille. Hän sanoo 
että palvelija ei ole herraansa suurempi eikä lhettilas lähettäjäänsä suurempi. Jos he tämän
tietävät, niin he ovat autuaat, jos tämän teette.
Jeesus sanoo vielä, että joka ottaa vastaan sen, jonka Hän lähettää, se ottaa vastaan hänet;
mutta joka ottaa vastaan hänet, se ottaa vastaan Hänet, joka on hänet lähettänyt.
Sitten Hän ilmaisi opetuslapsilleen, että yksi heistä on hänen kavaltajansa. Hän otti leivän,
kastoi sen ja antoi Juudaalle. Silloin saatana meni Juudaaseen. Mutta kukaan ei ymmärtänyt
hänen sanojensa merkitystä.
Niin Juudas, otettuaan sen paan, meni kohta ulos; ja oli yö. Kuvaava loppu tulevista 
tapahtumista.

Pian tapahtuisi Jes. 53:7:"Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut;
niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka ääneti keritsijäinsä edessä,
niin ei hän suutansa avannut".

Jeesus ennusti itsestään Joh. 12:24:"Totisesti, totisesti minä sanon teille: jollei nisun jyvä putoa 
maahan ja kuole, niin se jää yksin; mutta jos se kuolee, niin se tuottaa paljon hedelmää".
02:24:29

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4825
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty10.03.24 11:39

Jeesus kutsuu luokseen, mutta vielä enemmän, antamaan itsensä Hänelle kokonaisvaltaisesti.
Hän sanoo Joh. 6:48:"Minä olen elämän leipä....tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta,
että se, joka sitä syö, ei kuolisi....... Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta.
Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti ...minun lihani....
Ellette syö ihmisen Pojan lihaa ja juo Hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne. Mutta
syödessänne ja juodessanne teillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä
päivänä.
Hänen lihansa on totinen ruoka ja hänen verensä totinen juoma. Joka syö Hänen lihansa ja 
juo Hänen verensä, se pysyy minussa, ja minä hänessä....."

Jeesus antaa näin iankaikkisen elämän jokaiselle, joka sen haluaa!

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4825
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty11.03.24 12:24

Hän nosti minut ylös turmion kuopasta, lokaisesta liejusta, ja asetti minun jalkani kalliolle, 
hän vahvisti minun askeleeni. Ps. 40:3

Totisesti, totisesti minä sanon teillle: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan
Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat, he saavat elää. Joh. 5:25
12:24:41

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4825
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty12.03.24 13:28

Herran pelko on oikeaa elämää. Jos turvaa varoihinsa, omisuuteensa ja rahaansa,
ne antavat vain levottomuutta. Turvautuminen sinänsä hyviin asioihin eivät anna
oikeaa ja todellista elämää, tasapainoa. Snl. 15:16
Hengelliselle alueelle mentäessä: vaikka puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, 
mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen. 
Näin Paavali sanoo 1 Kor. 13:1.
Mikä sitten on tarpeen?
Joh. 14:1-4 Jeesus sanoo:"Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo
muuten kun minun kauttani. Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös
minun Isäni."
13:27:38

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4825
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty13.03.24 13:49

Habakuk seisoo vartiopaikallaan... nähdäkseen, mitä Jumala hänelle puhuu, mitä vastaa
hänen valitukseensa. Herra sanoo:"Kirjoita näky, piirrä selvästi tauluihin, niin että sen 
voi juostessa lukea. Sillä näky odottaa vielä aikaansa, mutta se rientää määränsä päähän,
eikä se petä, Jos se viipyy, odota sitä, sillä se toteutuu, eikä myöhästy. Hab. 2:1-3

Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat niin ajattelevat, vaan Hän
on pitkämielinen....eikä tahdo, että kukaan hukkuu vaan tulee parannukseen. 2 Piet.3:9
13:49:45

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4825
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty14.03.24 14:29

Herran asetukset ovat oikeat, ne ilahduttavat sydämen. Herran käskyt ovat selkeät,
ne valaisevat silmät. Ps. 19:9

Jeesus sanoo Joh. 14:10-11:"Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun
rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn Hänen rakkaudessaan."

Kiitos Jeesus, Sinä olet pitänyt Isän käskyt ja pysynyt Hänen rakkaudessaan.
Tätä samaa Hän haluaa meillekin. Uskon mukaan olemme ristinpuulla Jeesuksessa Kristuksessa ristiinnaulittu ja olemme
Hänen työnsä tähden pelastetut. Kuitenkin meissä asuu ja elää myös vanha ihminen,
joka itserssään ja sielunvihollisen yllytyksestä lankeaa milloin mihinkin, varsinkin niihin, joissa olet heikko. 
Siksi tarvitsemme yhä uudelleen syntien anteeksisaamista ja lisäksi Pyhällä Hengellä 
täyttymistä, että voimme jatkaa uskossa eteenpäin.
14:29:40

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Sponsored content





Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 14 Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Sanaa tälle päivälle
Takaisin alkuun 
Sivu 14 / 16Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 8 ... 13, 14, 15, 16  Seuraava
 Similar topics
-
» Sanaa tälle päivälle
» Sanaa tälle päivälle
» Sanaa tälle päivälle
» Sanaa tälle päivälle

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Kaarisillalla :: Sanaa tälle päivälle-
Siirry: