Kaarisillalla
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Kaarisillalla

Usko ja luottamus
 
PääsivuPääsivu  PortaaliPortaali  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 
Rechercher Tarkennettu haku
Avainsanat
Viimeisimmät aiheet
» Nimipäiväonnitteluja
Jeesus Kristus on Herra! EmptyEilen kello 7:47 kirjoittaja AnnSofi

» Sanaa tälle päivälle
Jeesus Kristus on Herra! EmptyEilen kello 7:26 kirjoittaja AnnSofi

» Apua, Israel hädässä
Jeesus Kristus on Herra! Empty18.04.24 14:06 kirjoittaja AnnSofi

» Raamatullinen avioliittokäsitys
Jeesus Kristus on Herra! Empty21.03.24 14:59 kirjoittaja Kirsikka

» Lausannen julistus
Jeesus Kristus on Herra! Empty20.03.24 15:48 kirjoittaja Kirsikka

» Jeesus Kristus on Herra!
Jeesus Kristus on Herra! Empty20.02.24 16:40 kirjoittaja AnnSofi

» Kristuksen kirkkautta peitellään......
Jeesus Kristus on Herra! Empty12.12.23 17:11 kirjoittaja AnnSofi

» Gazza Raamatussa
Jeesus Kristus on Herra! Empty01.11.23 13:42 kirjoittaja Kirsikka

» Miten Hamas toimii
Jeesus Kristus on Herra! Empty28.10.23 13:25 kirjoittaja AnnSofi

Huhtikuu 2024
SuMaTiKeToPeLa
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    
KalenteriKalenteri
Yhteistyökumppanit
ilmainen foorumi

The most tagged keywords
Kuukauden aktiivisimmat kirjoittajat
AnnSofi
Jeesus Kristus on Herra! Vote_lcapJeesus Kristus on Herra! Voting_barJeesus Kristus on Herra! Vote_rcap 

 

 Jeesus Kristus on Herra!

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4547
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Jeesus Kristus on Herra! Empty
ViestiAihe: Jeesus Kristus on Herra!   Jeesus Kristus on Herra! Empty13.05.20 18:17

Toivon, että saisin allaolevan otsikon alle kirjoituksia, videoita, runoja ym., joissa Hän,
meidän Vapahtajamme ja Ylösnoussut ja elossa oleva Herra saisi kaiken kiitoksen,
kunnian ja ylistyksen, joka Hänelle kuuluu.
Ja että teksteistä Hän saisi tulla ja olla meille elävää todellisuutta ja apumme, kun
olemme hädässä.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4547
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Jeesus Kristus on Herra! Empty
ViestiAihe: Ilman minua te ette voi mitään tehdä!   Jeesus Kristus on Herra! Empty13.05.20 18:32

12:36:25
Jeesus Kristus on Herra! Rjae_i10

Ilman minua ette voi tehdä mitään. Joh. 15:5.

On huomattava, että alkutekstissä on kaksinkertainen kielto, joka tarkoittaa: »Ette voi yhtään 
mitään tehdä».
Vielä selvemmin saadakseen sen selitetyksi hän käyttää vertauspuhetta. Hän puhuu oksasta, 
joka on puusta taittunut ja kuivettuneena makaa maassa. Mahdotontahan on, että sellaisessa 
tilassa oleva oksa hedelmää kantaisi. Sellaisesta oksasta sanoo Kristus: »Niin kuin oksa ei voi 
tuottaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, samoin ette tekään, ellette pysy minussa.»

Kaikki rukoileminen, kaikki vakavuus, taistelu ja kilvoittelu syntiä vastaan ovat turhat, niin 
kauan kuin ette ole minuun istutetut. Jollette minussa pysy, ette hedelmää kanna. Näin Kristus 
puhuu. Ja apostoli sanoo: »Ei niin, että teillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikään kuin 
se tulisi meistä itsestämme.» 
Kun et siis taida ajatuksiasikaan hallita, mitä siis voit tehdä? Sama apostoli sanoo, että Jumalan 
täytyy antaa sinulle myös hyvä, vilpitön tahto. Hän sanoo: »Jumala ori se, joka teissä vaikuttaa 
sekä tahtomisen että tekemisen, mielisuosionsa toteuttamiseksi.»

Nöyrtyneissä sieluissa Jumala tämän vaikuttaa. He ovat omista turhista yrityksistään oppineet, 
etteivät itse mitään voi. Kun he kuulevat hänen ääntään ja kääntyvät hänen puoleensa, niin
hän tekee heidät eläviksi hänessä. Mutta niin kauan kuin he itse tahtovat toimia ja taistella, 
hallitsee kaikkinainen paha heitä.

Eräs vanha, kokenut kristitty vastasi nuoremmalle veljelleen, joka vaikeroi surkeaa 
voimattomuuttaan taistelussa syntiä vastaan: »Eihän ole mahdollistakaan sinun voittaa kun 
itse sodit.» Kun tämä vastaus tuntui omituiselta lisäsi hän: »Niin kauan sinä sodit, tarkoitan, 
niin kauan kuin sinulla on vielä jokin voima koettamatta, jolla aiot voittaa. Ei, sinun täytyy 
tulla aivan tyhjäksi. Silloin tulee Herra luoksesi kysyen: Vieläkö voit yrittää, voitko vielä jotain 
tehdä? Jos silloin sydämesi syvyydestä vastaat: »Ei ole, minä olen hukassa.
Kaikki keinot ovat lopussa», niin silloin sanoo Herra: »Nyt voin sinut liejusta nostaa ja asettaa 
kalliolle, niin että voit vakaasti astua.»

Siis kaikki voima, halu, elämä, hedelmän kantaminen riippuu siitä, pysymmekö Kristuksessa. 
Kun saan tuon autuaallisen salaisuuden sydämeeni, että olen Jumalan ystävyydessä, että 
Jumala on kaikki syntini anteeksi antanut, ja kun kuulun Kristukselle, on minulla siitä se
sanomattoman suuri hyöty ja etu, ettei yhtään syntiä minulle lueta, vaan elän vapaana synnin 
ja lain kirouksesta. Oi, silloinhan tämä Herra tulee minulle todella kalliiksi, silloin en koko 
maailmasta huoli. Tahdon elää Herralleni, tahdon häntä tunnustaa sekä sanoin että töin. 
Mikä ennen oli minulle työlästä, sitä halulla nyt teen.

Tosin en vielä ole vapautettu saastaisesta ja vastahakoisesta lihastani, mutta tässä uskon 
yhteydessä Vapahtajan kanssa on kuitenkin oikea hedelmää kantava voima. Nyt vasta voin 
oikein rukoilla, sillä nyt rukoilen uskossa, Jeesuksen nimeen, eikä itsevanhurskaana, joka esti 
Jumalan minua kuulemasta, sillä silloin olisi itsevanhurskauteni saanut lisää virikettä. Nyt on
minulla kaikki Herran armossa, ja etsin vain hänen mielisuosiotansa ja silloin toteutuu Herran 
sana: »Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte 
ja te saatte sen.»

Ja mitä et tällä tiellä saa, nim. hänessä pysyen, jätä se hänen viisaan ja hyvän tahtonsa varaan. 
Kyllä hän voisi, jos tahtoisi, tehdä sinut aivan pyhäksi, jopa enkelin kaltaiseksi, mutta hän kyllä 
tietää mikä meille on paras. Sinä sanot: »Eihän pyhä Jumala voi pahaa tahtoa, kai vika on 
minussa, kun en saa sitä tahi tätä voimaa.» Vika on tosin sinussa, jokin niistä vioista, joista 
Kristus on puhunut. Tahdot ehkä elää omassa voimassasi, etkä hänen armostaan. Siinä on 
silloin vika.

Sellaisen syyn tähden hän salli saatanan seuloa Pietaria ja rusikoida Paavalia, jotta eivät 
paisuisi, ja sanoi: »Minun armossani on sinulla kyllä. sillä minun voimani tulee täydelliseksi
heikkoudessa.» Sillä kertaa oli Paavalille terveellisempää tuntea heikkoutensa kuin voimansa. 
Tahi tahdot ehkä elää turhuudessa, maailmallisen hengen vaikutuksen alla, etkä pysyttele 
lähellä Vapahtajaasi.

Mutta kuitenkin tahdot elää varovaisesti kristillistä elämää. Vika on silloin tässä, sillä silloin 
kohta hedelmät vähenevät, ja Herra sanoo: »Niin kuin oksa ei voi tuottaa hedelmää itsestään, 
ellei se pysy viinipuussa, samoin ette tekään, ellette pysy minussa.» Tahi jos elät epäuskossa 
ja orjallisessa mielessä, kuten jo sanottiin, niin et voi hedelmää kantaa.

Vaikka siis näyttäisi kuinka mahdottomalta sinun pysyä hänessä, kun voimasi tuntuu sangen 
heikolta, niin muuta neuvoa ei ole. Minne siis pakenet? Hän on ainoa, jolla on valta taivaassa 
ja maan päällä! Hän on ainoa käärmeenpään polkija, joka tuli särkemään perkeleen työt.
Koeta vain päästä vielä läheisempään yhteyteen hänen kanssaan ja vielä lujemmin uskoon.

CO Rosenius
https://rovasti.fi/node/299#20
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4547
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Jeesus Kristus on Herra! Empty
ViestiAihe: Ihmeellinen Jeesus   Jeesus Kristus on Herra! Empty13.05.20 19:08

Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4825
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Jeesus Kristus on Herra! Empty
ViestiAihe: Vs: Jeesus Kristus on Herra!   Jeesus Kristus on Herra! Empty20.06.20 21:33



Kristuskeskeisyyttä käytännössä..............

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4825
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Jeesus Kristus on Herra! Empty
ViestiAihe: Vs: Jeesus Kristus on Herra!   Jeesus Kristus on Herra! Empty25.02.21 11:03

Onko pääasia edelleen pääasia?
Teksti: Leif Nummela

Tanskalainen piispa Hans Martensen (1808–1884) opetti aikoinaan kristinuskon ytimestä:
”Kristinuskon ydin ei ole mikään muu kuin Kristus itse. Kristinuskon perustaja on itse sen summa ja
olemus. Hän ei ole vain kristinuskon historiallinen perustaja; hänen persoonaansa ei voi erottaa siitä
opista, jota hän julistaa, vaan hänellä on iankaikkinen, aina läsnä oleva merkitys ihmiskunnalle.”


Martensenin mukaan Jeesus on välittäjä ja sovittaja, niin kuin myös jatkuvasti ihmiskunnan
Vapahtaja. ”Kaikki uudestisynnyttävä, kaikki puhdistava ja kaikki pyhittävä vaikutus, jonka kautta
ihminen vapautetaan tilastaan synnin orjuudessa ja tehdään osalliseksi inkarnaation ja sovituksen
mysteeristä johtuu Kristuksen persoonasta ja Pyhästä Hengestä, joka on hänestä lähtenyt.”


Konservatiivisia herätyskristittyjä kritisoidaan aina välillä siitä, että Kristus ei enää näytä
olevan meille pääasia. Kritiikkiä on syytä kuunnella. Onko käynyt niin, ettei evankeliumi
Jeesuksesta Kristuksesta Vapahtajana ole enää keskuksessa?


Lainaus:Niin kauan kuin Jeesus on uskomme keskus, myös hänen käskynsä Raamatussa
ovat meille luovuttamattomia.


Opillinen ja eettinen pohdiskelu tai monipuolinen, sinänsä hyväkin, toiminta on käytännössä
työntänyt Jeesuksen syrjään. On käynyt niin kuin Ilmestyskirjan seurakunnalle, että Jeesus itse
seisoo ulkopuolella ja koputtaa oveen. (Ilm. 3:20) Kun näin on käynyt on syytä tehdä parannus.
On aika kääntyä Kristuksen puoleen, avata hänelle ovet ja rukoilla, että hän armahtaisi ja ottaisi
paikkansa oman sydämen ja koko seurakunnan Vapahtajana ja Herrana. Jeesus Kristus varmasti
kuulee tällaisen rukouksen, sillä edellä mainittu raamatunkohta jatkuu näin: ”Jos joku kuulee ääneni
ja avaa oven, astun sisälle hänen luokseen, ja me syömme illallista yhdessä.”

Paluu kristuskeskeisyyteen ei kuitenkaan saa merkitä sitä, että oppi ja etiikka irrotetaan
hänestä ja Raamatun sanan ohjauksesta. Tällaisesta tilanteesta toinen luterilaisuuden oppi-isä
Theodore Engelder (1865–1949) on kirjoittanut: “Kristus on päällikkö, ainoa auktoriteetti uskossa.
Mutta meidän on sanottava yhtä painokkaasti: Pyhä Raamattu on päällikkö, ainoa auktoriteetti.
Kun ihmiset kysyvät, mikä on sinun uskosi pääasiallinen kohde, se mitä Kristus sanoo, vai se mitä
on kirjoitettu Raamatussa? Me pyydämme heitä, etteivät he keskustelisi tilanteesta, jota ei ole
olemassa. Se auktoriteetti, jota Kristus käyttää sijaitsee Raamatussa, eikä missään muualla.”
Engelderin mukaan ainoastaan silloin, kun kuulemme Raamatun puhuvan, kuulemme Kristuksen
puhuvan.  ”Jos ihminen sanoo, että Kristus on hänen auktoriteettinsa, eikä sano mitään muuta,
hän ei sano yhtään mitään. Ja jos sanoessaan näin hän tarkoittaa, että hän haluaa antaa
Kristukselle ykköspaikan ja Raamatulle ainoastaan kakkospaikan, hän ottaa Kristuksen pois siitä
ainoasta paikasta, jossa ihmiset voivat hänet löytää. Uskossa on vain yksi auktoriteetti: Kristus,
joka puhuu Raamatussa.”


Niin kauan kuin Jeesus Kristus on meidän uskomme ja julistuksemme keskus ja pääasia,
myös hänen opetuksensa ja käskynsä Raamatussa ovat meille luovuttamattomia.

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4547
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Jeesus Kristus on Herra! Empty
ViestiAihe: Vs: Jeesus Kristus on Herra!   Jeesus Kristus on Herra! Empty07.03.21 14:09



Katso ja näe! Jeesus Kristus-keskeisyyttä seurakunnassa!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4547
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Jeesus Kristus on Herra! Empty
ViestiAihe: Vs: Jeesus Kristus on Herra!   Jeesus Kristus on Herra! Empty18.07.21 20:39

Jeesus Getsemanessa ~ yksin  ~  miksi?

Jeesus oli yksinäinen koko maallisen vaelluksensa ajan, sillä yksikään ihminen 
ei häntä ymmärtänyt pohjiin saakka. Eikä hän kuitenkaan ollut yksinäinen, koska
Isän rakkaus ympäröi hänet joka hetki. Jeesuksen voima tuli siitä, että hän sai
mennä aamuisin vuorelle viettämään aikaa Isänsä kanssa. Mutta Getsemanen
puutarhassa alkoi Jeesuksen varsinainen yksinäisyys. Siellä hän joutui
luopumaan elämänsä suuresta rakkaudesta. 
Viimeisen elinpäivänsä Jeesus vietti niin totaalisen yksin, ettei kukaan meistä
voi sitä edes kuvitella. Kolme parhainta ystävää nukkui sikeää unta silloin, kun
heidän olisi pitänyt olla valvomassa yhdessä Jeesuksen kanssa. Tuona iltayönä
Getsemanen öljypuiden keskellä Jeesus joutui sanoinkuvaamattoman tuskan ja
kauhun valtaan. Hän huusi, hän ei pysynyt jaloillaan, vaan heittäytyi maahan.

Kysymys oli syvimmästä rakkaussuhteesta, minkä aika ja ikuisuus ovat koskaan
tunteneet: Jeesuksen rakkaudesta Isäänsä kohtaan ja Isän rakkaudesta
Poikaansa kohtaan. Sen rakkauden menettämistä Jeesus pelkäsi.

Maailma on tuntenut monta ihmistä, jotka ovat tyynesti kestäneet kidutukset ja
kuoleman? Eikö Jeesuksella ollut yhtä paljon mielenmalttia ja tahdonvoimaa kuin heillä? 
Kyllä hänellä oli. Ruumiillisesta kivusta hän olisi selvinnyt sielunvoimiensa
ansiosta, mutta rakkauden menetyksen uhka löi häneltä jalat alta. Jeesus
tiesi pian joutuvansa helvettiin eli eroon Jumalasta. Hän pelkäsi Jumalan vihaa
ja synnin palkkaa. Ei omien syntiensä, vaan meidän syntiemme, jotka
hänen syykseen sinä yönä luettiin.

Jeesuksella oli oma tahto, joka ei voinut toivoa hylätyksi tulemista. Koskaan,
koskaan ei Jeesus voinut toivoa sitä, että Isä hylkäisi hänet. Mutta
rukoustaistelunsa aikana hän valitsi kuitenkin Isänsä tahdon ja luopui omastaan.
Jeesus ei voinut sanoa: Jumalan tahto on minulle paras vaihtoehto. Ei, Jumalan
tahto oli hänelle tässä tilanteessa pahin vaihtoehto - mutta meille paras.Kukaan
ei voi toivoa sellaista, ei ihminen eikä Jumala. 

"Ota minulta tämä malja pois", rukoili Jeesus hien vuotaessa otsalta
veripisaroiden tavoin. Jumalan vihan malja sisältää kaiken sen pahuuden, mitä
ihmiskunta historiansa aikana on tehnyt. Ja nyt Jeesuksen piti nostaa huulilleen
pikari, johon oli kaadettu kaikki maailman saasta. Maljan juominen tarkoitti sitä,
että hän ikään kuin imisi maailman synnit itseensä ja suostuisi tulemaan
hylkiöksi Isänsä silmissä. Siihen tyytyminen oli niin vaikeaa, että Jeesuksen
otsalta tippui kylmässä yössä verenvärinen hiki. Jos sinä olet joskus joutunut
hylätyksi, niin tiedät ehkä vähän siitä taistelusta, joka Jeesuksen sydämessä
riehui tuona yönä. Vapahtajan oli valittava joko rakkautensa Isään tai
rakkautensa sinuun. Molempia hän ei voinut valita. Jos hän olisi kieltäytynyt
maljasta, joka sisälsi sinun syntiesi saastan, ei taivaan ovi olisi koskaan auennut
edessäsi

Jeesus ei ollut olosuhteiden uhri - Getsemanessa hän valitsi sen, mitä hänelle
tapahtui. Vapahtaja suostui edeltäkäsin siihen eron tuskaan, joka häntä sinä
yönä ja seuraavana päivänä odotti. Hän taisteli taistelunsa Getsemanessa, voitti
itsensä ja oli sen jälkeen rauhallinen ja tyyni aina kuolemaansa asti. Itse asiassa
Jeesus oli ainoa rauhallinen ihminen koko pitkäperjantain hullunmyllyssä.

Mutta Getsemanessa Jeesus valitsi sinut, vaikka tiesi, mitä se hänelle maksaisi.
Voitko sinä enää tämän jälkeen epäillä hänen rakkauttaan? Voitko pelätä sitä,
että tämä Vapahtaja sinut joskus jättäisi yksin? Ei, sitä hän ei voi tehdä. Hän
tulee luoksesi Sanassa ja ehtoollisessa yhä uudelleen. Hän pitelee kädestäsi
vaikeimmalla hetkellä ja myös silloin, kun sinun on kuljettava kuoleman rajan
yli.


Mailis Janatuinen 2021
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4825
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Jeesus Kristus on Herra! Empty
ViestiAihe: Vs: Jeesus Kristus on Herra!   Jeesus Kristus on Herra! Empty31.10.21 12:20

VOI HÄNEN RAKKAUTTAAN     
          
 ONKO SUUREMPAA IHMETTÄ, KUIN MINKÄ TEKI HÄN,                                   
 KUN HÄN MEITÄKIN RAKASTI JA ANTOI ELÄMÄN.                 
 VOI HÄNEN RAKKAUTTAAN, VOI HÄNEN RAKKAUTTAAN.             
 KOKO MAAILMAN SYNTEJÄ HÄN KANTOI HARTEILLAAN.
                                               
 HÄNET TUOMITTIIN, RISTILLE ,MYÖS VIIMEIN NAULITTIIN.
 MINUN TÄHTENI, SINUNKIN, HÄN KERRAN KUOLI NIIN.              
 VOI HÄNEN RAKKAUTTAAN, VOI HÄNEN RAKKAUTTAAN.                                   
 KOKO MAAILMAN SYNTEJÄ HÄN KANTOI HARTEILLAAN.

 HÄNEN ETEENSÄ  TULLA SAA NYT AIVAN JOKAINEN.                                    
 HÄN ON KANTANUT TAAKKAMME, VOI PÄIVÄÄ IHMEIDEN.            
 VOI HÄNEN RAKKAUTTAAN, VOI HÄNEN RAKKAUTTAAN.                                    
 KOKO MAAILMAN SYNTEJÄ HÄN KANTOI HARTEILLAAN. 

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4547
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Jeesus Kristus on Herra! Empty
ViestiAihe: Vs: Jeesus Kristus on Herra!   Jeesus Kristus on Herra! Empty20.02.24 16:40

"Oi, Herra, auta, oi, Herra, anna m******s."

- Psalmi 118:25 -

Huono teologia on pilannut paljon hyviä sanoja.

Yksi tällainen pilattu raamatullinen sana on menestys
Mennä vuosikymmeninä esillä oli voimakkaasti niin sanottu menestysteologia, jossa
muun muassa Jumalan siunaus samaistettiin voimakkaasti aineellisen
menestyksen ja hyvinvoinnin kanssa.

Sen seurauksena ahneuden synnistä tuli tavoiteltava hyve. 

Pieleen meni. 

Koska sanan maine oli pilattu huonolla teologialla, harva uskalsi puhua menestyksestä. 

Ja jos m-sanan mainitsi saarnoissa, piti muistaa nopeasti aina tuomita menestysteologia,
ettei vain tulisi leimatuksi sen edustajaksi koska oli tullut käyttäneeksi m-sanaa
saarnassa. 

Raamattu kuitenkin puhuu menestyksestä.

On aika m-sanan raamatulliselle kunnianpalautukselle. 

Se tapahtuu raamatullisesti ja parhaiten siten, että aineellista menestystä tai sen
puutetta lakataan tarkastelemasta Jumalan mielisuosion mittarina. 


Ei ole sellaisenaan syntiä olla vauras ja menestyvä. Raamattukin tuntee useita
vauraita Jumalan pyhiä. 

Ei myöskään aineellinen puute sellaisenaan tee kenestäkään pyhää. Ei puute
ketään pelasta. 

Mutta ei aineellinen puute myöskään ole merkki uskonpuutteesta. 

Ei ole mitään raamatullista kaavaa tai periaatetta, jonka Jumala on automaattisesti
luvannut palkita aineellisella vauraudella. 

Sellainen typistäisi kristinuskon jonkinlaiseksi taivaalliseksi sijoitusrahastoksi ja
Raamatun jonkinsortin loitsukirjaksi. 

Kuvitelma, että Jumalan lahjat olisivat rahalla hankittavissa, on uuden testamentin
mukaan rinnastettavissa noituuteen (Apt. 8:20). 

Tiedän kyllä mitä Raamattu sanoo kymmenyksistä. Jumala on luvannut siunata niitä,
jotka antavat omastansa. 

Olen ikikiitollinen siitä, että uskoontultuani 15-vuotiaana minulle opetettiin heti
kymmenyksistä. Se opetus on kulkenut ja vaikuttanut elämääni näihin päiviin
saakka. 

Kirjoitan kymmenyksistä toinen kerta erikseen. Tässä yhteydessä totean vain,
että missään Jumala ei ole sanonut: "Kun maksat kymmenyksesi minä teen sinusta
rikkaan ja terveen!" 
[/size]

Mitä menestys sitten on?

Unohdetaan nyt elintasoon liittyvät aineelliset ulottuvuudet, sillä pelkästään niiden
avulla ei voida luotettavasti mitata Jumalan mielisuosiota tai sen puuttumista. 

Pohjimmiltaan menestyksessä on kyse Jumalan tahdon mukaan elämisestä.
Kuka voisi olla menestyksekkäämpi kuin kristitty, joka elää taivaallisen
Isän tahdon mukaan. 

Siksi tärkeintä on viljellä ja varjella elämässään niitä raamatullisia hyveitä, jotka
auttavat meitä elämään Jumalan tahdon mukaan ja siten kirkastamaan
Kristusta elämässämme. 

Tässä valossa mietiskele ja tutkistele näitä kolmea ulottuuvuutta - suhteetasenteet ja 
tavat - Raamattusi äärellä: 

Suhteet: Lähempänä Jumalaa ja hyviä vaikutteita; kauempana huonoista
vaikutteista.
*Poista vihollisuus Jumalan kanssa Kristuksen kautta (Kol. 1:21-22; Ef. 1:6)
*Rakasta ja tottele Jumalaa, niin hän tuntee sinut (1. Kor. 8:3; Jaak. 2:22-23).
*Ympäröi itsesi myönteisillä vaikutteilla (Sananl. 13:20; 27:17).
*Etäänny kielteisistä vaikutteista (1. Kor. 15:33).

Asenteet: Mielentila sielun hyvinvointia varten
*Viljele rakkauden mukaista asennetta (1. Kor. 16:14).
*Hyväksy nöyryys todellista menestystä varten (Sananl. 22:4).
*Harjoittele tyytyväisyyttä (Hebr. 13:5).
*Pidä kiitollisuutta perustavana elämänasenteena
(1. Tess. 5:18).

Tavat: Hyveet muodostuvat toistuvista teoista. 
*Kokoonnu kristittyjen kanssa saamaan rohkaisua  (Hebr. 10:24-25).
*Mietiskele pyhien kirjoitusten mukaan (Fil. 4: 8.
*Aseta pyhien kirjoitusten säännöllinen lukeminen ja tutkiminen etusijalle
(2. Tim. 3:16-17).
*Varaa aikaa rukoukseen (1. Tess. 5:17; Ap. t. 2:42).
*Pidä "lyhyet tilivälit"; tee parannus ja tunnusta yntisi nopeasti (Ps. 32:3-5;
San. 28:13;Jaak. 5:16).
*Palvele toisia ja tarjoita hyvien tekojen tekemistä (Tiit. 3:14)

Elää Jumalalle ja Hänen tahtonsa mukaan Kristusta seuraten,
SE on todellista menestystä!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Sponsored content





Jeesus Kristus on Herra! Empty
ViestiAihe: Vs: Jeesus Kristus on Herra!   Jeesus Kristus on Herra! Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Jeesus Kristus on Herra!
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Kaarisillalla :: Kristuskeskeisyys-
Siirry: