Kaarisillalla
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Kaarisillalla

Usko ja luottamus
 
PääsivuPääsivu  PortaaliPortaali  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 
Rechercher Tarkennettu haku
Avainsanat
Viimeisimmät aiheet
» Sanaa tälle päivälle
Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 EmptyEilen kello 15:14 kirjoittaja Kirsikka

» Nimipäiväonnitteluja
Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty30.04.24 13:26 kirjoittaja AnnSofi

» Apua, Israel hädässä
Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty18.04.24 14:06 kirjoittaja AnnSofi

» Raamatullinen avioliittokäsitys
Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty21.03.24 14:59 kirjoittaja Kirsikka

» Lausannen julistus
Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty20.03.24 15:48 kirjoittaja Kirsikka

» Jeesus Kristus on Herra!
Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty20.02.24 16:40 kirjoittaja AnnSofi

» Kristuksen kirkkautta peitellään......
Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty12.12.23 17:11 kirjoittaja AnnSofi

» Gazza Raamatussa
Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty01.11.23 13:42 kirjoittaja Kirsikka

» Miten Hamas toimii
Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty28.10.23 13:25 kirjoittaja AnnSofi

Toukokuu 2024
SuMaTiKeToPeLa
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
KalenteriKalenteri
Yhteistyökumppanit
ilmainen foorumi

The most tagged keywords
Kuukauden aktiivisimmat kirjoittajat
Kirsikka
Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Vote_lcapSanaa tälle päivälle - Sivu 9 Voting_barSanaa tälle päivälle - Sivu 9 Vote_rcap 

 

 Sanaa tälle päivälle

Siirry alas 
2 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 13 ... 17  Seuraava
KirjoittajaViesti
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4557
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty16.10.23 12:31

Ei hän tee meille syntiemme mukaan eikä kosta meille pahain tekojemme mukaan.
Ps. 103:10
Näin sanoo armollinen Jumala. Miten Hän voi näin sanoa?
Ainoastaan lähettämänsä Poikansa, Jeesuksen Kristuksen täytetyn työn tähden.
Jos uskot, että Jeesus Kristus meni ristille sinunkin syntiesi tähden, että hän on
sovittanut ne tällä hirveällä teurastuksella ja vuodattanut verensä niiden anteeksi
saamiseksi.
Jos et usko tätä kohdallesi, sinulla ei ole mitään mahdollisuutta päästä taivaaseen
kuolemasi jälkeen.
Ota tämä armo vastaan, silloin toteutuu myös Ef. 4:32 kohdallasi "Olkaa toisianne
kohtaan ystävällisiä, hyväsydämisiä, anteeksiantavaisia toinen toisellenne, niinkuin
Jumalakin on Kristuksessa teille anteeksi antanut."
12:32:14
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4557
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty17.10.23 12:20

Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikille teilläsi.Ps. 91:11

Herran enkeli ilmestyi Joosefille unessa ja sanoi:"Nouse, ota lapsi ja hänen äitinsä
ja pakene Egyptiin, ja ole siellä siihen asti, kuin minä sinulle sanon; sillä Herodes
on etsivä lasta surmatakseen hänet." Matt. 2:13
12:20:35
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4557
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty18.10.23 12:47

Daavid sanoo Ps. 140:13:
Minä tiedän, että Herra ajaa kurjan asiaa, hankkii köyhille oikeuden. 

Esimerkki tästä Joh. 9:1-7, jossa Jeesus parantaa kurjan, köyhän, sokean miehen.
Ja kuinka paljon Hän heitä paransi ja antoi köyhille oikeuden! Hän sanoo Luuk. 6:20:
"Autuaita olette te, köyhät, sillä teidän on Jumalan valtakunta". Jeesus tarkoittaa
köyhillä maallisesti köyhiä, mutta myös ja sanoisin, että ennen kaikkea hengellisesti
köyhiä, niitä, jotka tietävät lain sanan mukaan, kuinka tulisi olla, mutta samalla
toteavat, että näin ei elämässä kuitenkaan ole.
12:48:01
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4557
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty19.10.23 11:53

Paranna minut, Herra, niin minä parannun, auta minua, niin olen autettu. 
Sillä sinä olet minun ylistykseni.
Katso, he sanovat minulle:"Missä on Herran sana? Toteutukoon se!"
Mutta minä en ole vetäytynyt pois olemasta paimenena, sinua seuraamasta,
enkä toivonut turmion päivää; sinä tiedät sen. Mikä on minun huuliltani lähtenyt,
se on sinun kasvojesi edessä.
Älä tule minulle peljätykseksi, sinä, minun turvani onnettomuuden päivänä.
Jer. 17:14-17
11:55:24
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4557
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty20.10.23 12:13

Ja Herra puhutteli Moosesta kasvoista kasvoihin, niinkuin mies puhuttelee toista.
2 Ms. 33:11

Jeesuskin sanoo Joh. 15:15 "En minä sano teitä enää palvelijoiksi, sillä palvelija 
ei tiedä, mitä hänen Herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä 
olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.

Isä puhuttelee meitäkin "kasvoista kasvoihin", kun luemme ja kuulemme, mitä
Jeesus puhuu. Tänäänkään Hän ei ole puhumatta, jos ihminen haluaa lukea ja
uskoa, mitä Jeesus sanoo tänään kirjoituksissa.
12:14:02
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4557
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty21.10.23 2:13

Siunattu on se mies, joka turvaa Herraan, jonka turvana Herra on.
Hän on kuin veden partaalle istutettu puu, joka ojentaa juurensa puron puoleen; 
helteen tuloa se ei peljästy, vaan sen lehvä on vihanta, ei poutavuonnakaan sillä
ole huolta, eikä se herkeä hedelmää tekemästä. Jer. 17:7-8

Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys,
hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. Sellaista vastaan ei ole laki.
Gal. 5:22-23

Herraan turvaaminen vaikuttaa Hengen hedelmän kaikenlaisissa tilanteissa, erikoisesti vaikeissa se tulee esiin.
02:12:57
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4557
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty23.10.23 14:45

Hän pelastaa ja vapahtaa, hän tekee tunnustekoja ja ihmeitä taivaassa ja maan päällä,
hän, joka pelasti Danielin(kin) jalopeurain kynsistä. Dan. 6:27

Näin voi todeta tänäänkin kaiken tapahtuneen jälkeen, amen, halleluja!

Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken pääksi
seurakunnalle. Ef. 1:22
14:46:04
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4557
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty24.10.23 13:13

Ihania sanoja!
Herra, minun Jumalani, suuret ovat sinun ihmetekosi ja sinun aivoituksesi meitä 
kohtaan. Ei ole ketään sinun vertaistasi. Niitä minä tahdon julistaa, niistä puhua, 
niiden paljous on suurempi, kuin luetella taidan. Ps. 40:6

Paavalikin sanoo Kol. 2:1-3, että hänellä on suuri kilvoittelu kolossalaisten, 
laodikealaisten ja kaikkien niiden tähden, jotka eivät ole häntä nähneet. 
Hän kilvoittelee, että heidän sydämensä, yhteenliittyneinä rakkaudessa, saisivat 
kehoitusta omistamaan täyden ymmärtämyksen koko rikkauden ja pääsisivät 
tuntemaan Jumalan salaisuuden, Kristuksen, jossa kaikki viisauden ja tiedon aarteet 
ovat kätkettyinä.

Kristusta, Jumalan salaisuutta oppii mm. Room. 13 alamaisuudessa esivallalle ja 
Jaak. 4:1-12 olematta maailman ystävä, koska se on vihollisuutta Jumalaa kohtaan. 
Raamatun Sana ei ole meidän vihollisemme, vaan opastaa aina vain ja jatkuvasti turvautumaan Jeesuksen puoleen... ja pyytäen AUTA!
Raamatussa Jeesus Herra opastaa eteenpäin, poistaa esteitä, syntejä ja sen kautta vapauttaa Kristuksen tuntemiseen. 
Oppii ymmärtämään, en minä voi olla alamainen esivallalle pysyvästi ja olematta 
maailman ystävä. Jeesus voi ja Hän se on, joka meitä muuttaa ja antaa sanansa elämässämme tulla todeksi.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4557
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty25.10.23 2:35

Ps. 22 kertoo vanhurskaan kärsimyksestä ja korotuksesta. Vanhurskas ei kärsi omien syntiensä takia, koska niitä ei ole. Hän on puhdas Jumalan silmissä Jeesuksen täytetyn 
työn kautta ja tähden.
Psalmi kuvaa osuvasti Jeesuksen kärsimyksiä ristillä. Hän sanoo:Jumalani, Jumalani, miksi 
minut hylkäsit.......... älä ole minusta kaukana, sinä, minun väkevyyteni, riennä avukseni. Vapahda minun sieluni miekasta...koirain kynsistä.
Hän kehottaa meitä, jotka Herraa pelkäämme, ylistämään Häntä ja kunnioittamaan ......
Nöyrät saavat syödä ja tulevat ravituiksi; ne, jotka etsivät Herraa. Herran nimi tarkoittaa
Raamatussa Jeesusta Kristusta eli Messiasta. Häntä etsivien sydämet elävät iankkaikkisesti.
J. 28 jatkaa: Kaikki maan ääret muistavat tämän ja palajavat Herran tykö; kaikki pakanain
sukukunnat kumartavat Häntä, sillä Hänen on kuninkuus ja Hän on hallitseva pakanoita loppujen lopuksi.

Jeesus sanoo Matt. 13:33, että taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen, jonka nainen 
otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani. Taivasten valtakunta
ottaa loppujen lopuksi täydellisen vallan, niikuin edellisessä osiossa sanotaan.
Samaa kuvaa Paavali Ef. 5:25-32.

Ja Jaak. 4:13-17 varoittaa ylpeästä luottamisesta itseensä sanomaan "Jos Herra tahtoo ja me elämme, niin teemme tämän tai tuon".
02:42:20
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4557
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty26.10.23 13:27

Jumalan järjestyksestä meidän ihmisten keskellä:

1. Lupaus ja sen toteutumisesta, Jes. 50:4
Herra, Herra on minulle antanut opetuslasten kielen, niin että minä taidan sanalla virvoittaa väsynyttä, hän herää aamu aamulta, herättää minun korvani kuulemaan opetuslasten tavalla.

2. Mitä tapahtuu, kun Jumala alkaa toimia!
Tyatiran kaupungissa oli  jumalaapelkääväinen nainen, Lyydia niminen purppuranmyyjä 
ja hän oli kuulemassa Paavalia. Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin Paavali puhetta. Apt. 16:14

3. Ihminen jos toinenkin tulee uskoon ja muodostuu seurakunta. 1 Kor. 14:26-33 opettaa
seurakuntajärjestyksestä.

4. Tulee uskovan kiusauksia Jaak. 5:1-6 ja seurauksista; rikkaiden tuomio. Tuomio tulee 
aina muistakin synneistä, mutta ne saa anteeksi, kun sydämestään katuu ja pyytää 
anteeksi.
13:35:26
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4557
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty27.10.23 13:49

Daavidin virsi. Herra on minun valkeuteni ja autuuteni, ketä minä pelkään!
Herra on minun elämäni turva: ketä minä vapisen!
Kun pahat käyvät minun kimppuuni, syömään minun lihaani, niin he, minun ahdistajani
ja vihamieheni, kompastuvat ja kaatuvat.
Vaikka sotajoukko asettuisi minua vastaan, ei minun sydämeni pelkäisi; vaikka sota
nousisi minua vastaan, siinäkin minä olisin turvassa.
Yhtä minä rukoilen Herralta, sitä minä pyydän: että saisin asua Herran huoneessa kaiken
elinaikani, katsella Herran suloisuutta ja tutkistella hänen temppelissansa.
Sillä hän kätkee minut majaansa pahana päivänä, hän suojaa minua telttansa suojassa,
korottaa minut kalliolle.
Niin kohoaa nyt minun pääni vihollisteni yli, jotka minua ympäröivät, ja minä uhraan
riemu-uhreja hänen majassansa, Herralle minä veisaan ja soitan.
Herra, kuule minun ääneni, kun minä huudan, armahda minua ja vastaa minulle.
Minun sydämeni vetoaa sinun omaan sanaasi:"Etsikää minun kasvojani." Herra, minä
etsin sinun kasvojasi.
Älä kätke minulta kasvojasi, älä työnnä vihassa pois palvelijaasi. Sinä olet minun apuni,
älä minua jätä, älä minua hylkää, pelastukseni Jumala.....
Neuvo Herra, minulle tiesi ja johdata minua tasaista polkua minun vihamiesteni tähden.
Älä anna minua alttiiksi ahdistajaini vimmalle, sillä väärät todistajat nousevat minua vastaan
ja puuskuvat väkivaltaa.
Mutta minä totisesti uskon näkeväni Herran hyvyyden elävien maassa.
Odota Herraa. Ole luja, ja vahva olkoon sinun sydämesi. Odota Herraa. Ps. 27


Kun löydät armahtavan Vapahtajan ristillä ja jossa veri vuotaa, se eli Hän on
sinun pelastuksesi kallio ja veri vapauttajasi!

13:49:54
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4557
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty28.10.23 13:05

Hiskia oli kuoleman sairas, mutta Herra paransi hänet.
Jes. 38:17 hän sanoo:"Katso, onneksi muuttui minulle katkera murhe: sinä rakastit minun
sieluani, nostit sen kadotuksen kuopasta, sillä sinä heitit kaikki minun syntini selkäsi taa."


Siitä me tiedämme, että olemme totuudesta, ja me saatamme hänen edessään rauhoittaa
sydämemme sillä, että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän
sydämemme ja tietää kaikki.
1 Joh. 3:19-20

13:05:49
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4557
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty29.10.23 11:43

Reformaation päivä  ~  Uskon perustus

Mikä on uskon perustus? Jes. 57:11, Room. 8:15, Ps. 46:2-8, Jer. 15:19-21 johdattavat

Room. 5:1-11:een: "Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on
rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta myös
olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme
on Jumalan kirkkauden toivo.Eikä ainoastaan se, vaan meidän kerskauksemme ovat myös
ahdistuksen, sillä me tiedämme, että ahdistus saa aikaan kärsivällisyyttä, mutta kärsivällisyys
koettelemuksen kestämistä ja koettelemusten kestäminen toivoa, mutta toivo
ei saata häpeään, sillä Jumalan rakkkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta,
joka on meille annettu.
Sillä meidän vielä ollessamme heikot kuoli Kristus oikeaan aikaan jumalattomien edestä.
Tuskinpa kukaan käy kuolemaan jonkun vanhurskaan edestä; hyvän edestä joku mahdollisesti
uskaltaa kuolla. Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me
vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme.
Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme
hänen kauttansa vihasta. Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme
sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme
hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut; emmekä ainoastaan sovitetut, vaan
vieläpä on Jumala meidän kerskauksemme meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
jonka kautta me nyt olemme sovitetut.

12:22:35
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4557
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty30.10.23 13:24

Vanhurskaus tuo rauhan Jes. 32:14-17 ....palatsi on hylätty, kaupungin kohu lakannat.
Näin on siihen asti, kunnes meidän päällemme vuodatetaan Henki korkeudesta. Silloin erämaa
muuttuu puutarhaksi ja puutarha on metsän veroinen. Ja erämaassa asuu oikeus,
ja puutarhassa majailee vanhurskaus.
Silloin vanhurskauden hedelmä on rauha, vanhurskauden vaikutus lepo ja turvallisuus
iankaikkisesti.


Jos tiedätte, että hän on vanhurskas, niin te ymmärrätte, että myös jokainen, joka tekee
vanhurskauden, on hänestä syntynyt. 1 Joh. 2:29

Tiedän, että ainoa vanhurskas on Herra Jeesus Kristus. Hän on Jumalasta syntynyt, siksi
Hän ei voi muuta tehdäkään, Isän tahdon aina ja kaiken aikaa.
Uskovakin on uudestisyntymisen kautta nostettu tähän elämään. Meissä Hänen
vanhurskautensa näkyy vajavaisesti, mutta saa olla kiitollinen, jos edes jossakin kohden
ja edes vähän!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4557
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty31.10.23 13:50

Jes.64:5-6: Sinä käyt niitä kohden, jotka ilolla vanhurskautta tekevät ja jotka sinun teilläsi
sinua muistavat. Katso, sinä vihastuit, ja me jouduimme synin alaisiksi; niin on ollut
ikiajoista asti - saammeko avun?
Kaikki me olimme kuin saastaiset ja niinkuin tahrattu vaate oli kaiii meidän vanhurskautemme.
Ja kaikki me olemme lakastuneet kuin lehdet, ja pahat tekomme heittelevät meitä niinkuin
tuuli.


Herra Jeesus Kristus on armahtavainen ja laupias niitä kohtaan, jotka "tekevät vanhurskautta"
ja "Sinun teilläsi Sinua muistavat". Mutta Hän vihastuu, niinkuin Hän vihastui jo ensimmäisen
ihmisparin langetessa paratiisissa, ei vain heitä kohtaan vaan kaikkia heidän jälkeensä tulleita,
jotka vihaavat Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajanaan!
Seurauksena siitä jokainen Häntä vihaava joutuu helvettiin!
Kuitenkin Hän on armollinen, armosta rikas. Hän kääntyy ihmisen puoleen, joka vähänkin on totuudellinen, tahtoo päästä ja olla Hänen armossaan, armahdettuna synneistään. Hän auttaa
ja vapahtaa meidät meidän hätätiloistamme. Lupauksen tästä Hän antoi jo 1 Ms. 3, kun
ihmispari oli langennut pois Hänen yhteydestään.

Jeesus todistaa Luuk. 15:21-22, mitä Isä tekee, kun ihminen palaa syntiretkiltään Isän luo.
Hän tunnusti tehneensä syntiä taivasta vastaan ja isänsä edessä, eikä enää ansainnut olla
isän poika. Hän pyysi päästä edes palvelijaksi Isänsä kodissa.
Kun lukee tätä kohtaa, ei voi olla huomaamatta, että aivan kuin isä ei olisi kuullut pojan
tunnustusta, vaan alkoi heiti van järjestää juhlia, kun poika oli palannut. Hän oli siis jo
aikoja sitten antanut anteeksi ja odotti pojan paluuta. Tällainen on taivaallinen Isämme ja
Jeesus Kristus. He kyllä vihastuvat, kun teemme syntiä, mutta antavat anteeksi koko ajan
Jeesuksen täytetyn työn tähden ja kautta, kun ihminen nöyrtyy Hänen eteensä armoa
anomaan.
13:51:02
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4845
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty01.11.23 12:23

Monikaan ei huomaa, millaisessa ajassa elämme. Useimmilla heidän jumalanaan on raha ja 
valta. Useille New Age ja sen tarjoamat ns. "elämän tiet" ovat heidän jumalansa.

Mutta ajattelevatko he ollenkaan, mikä on heidän loppunsa?

Jumala ei ole määrännyt meitä vihaan, saan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen 
Kristuksen kautta, joka on kuollut meidän edestämme, että me, valvoimmepa tai nukuimme, 
eläisimme yhdessä Hänen kanssaan. Sentähden kehoittakaa toisianne ja rakentakaa 
toinen toistanne, niinkuin teettekin.
Mutta me pyydämme teitä, veljet, antamaan tunnustuksenne niille, jotka tekevät työtä
teidän keskuudessanne ja ovat teidän johtajanne Herrassa ja neuvovat teitä, sekä pitämään
heitä erinomaisen rakkaina heidän työnsä tähden. Eläkää rauhassa keskenänne.
Me kehoitamme teitä, veljet; nuhdelkaa kurittomia, rohkaiskaa alakuloisia, holhotkaa
heikkoja, olkaa pitkämieliset kaikkia kohtaan. Katsokaa, ettei kukaan kosta kenellekään
pahaa pahalla, vaan pyrkikää aina tekemään hyvää toinen toisellenne ja kaikille.
1 Tess. 5:9-15

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4845
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty02.11.23 11:17

Herra, Herra on minulle antanut opetuslasten kielen, niin että minä taidan sanalla
virvoittaa väsynyttä; hän herättää aamu aamulta, herättää minun korvani kuulemaan
opetuslasten tavalla. Jes. 50:4

Milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastomana ja
vaatetimme sinut? Matt. 25:39

11:17:40

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4845
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty03.11.23 12:53

Vielä Jumala kutsuu luokseen ja kehottaa lukijaansa Sef. 2:3: "Etsikää Herraa,
kaikki maan nöyrät, te, jotka pidätte Hänen oikeutensa. Etsikää vanhurskautta, etsikää
nöyryyttä, ehkä te saatte suojan Herran vihan päivänä.


Ja omilleen "Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valituita, pyhiä ja rakkaita,
sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, sävyisyyteen, pitkämielisyyteen,"


12:53:24

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4845
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty04.11.23 13:55

Pyhäinpäivä  ~  Pyhien yhteys

Niinkuin äiti lohduttaa lastansa, niin minä lohdutan teitä, ja Jerusalemissa te saatte lohdutuksen. Jes. 66:13

Anokaa, niin te saatte, että teidän ilonne olisi täydellinen. Joh. 16:24

Taivaat ylistävät sinun ihmeitäsi, Herra, ja pyhäin seurakunta sinun uskollisuuttasi. Sillä kuka pilvissä on Herran vertainen, kuka Jumalan poikain joukossa on niinkuin Herra? Hän on Jumala....Ja Sinun uskollisuutesi ympäröitsee Sinua. Sinä hallitset meren raivon...
Autuas se kansa, joka tuntee juhlariemun, ne, jotka vaeltavat Sinun kasvojesi valkeudessa, Herra!....Sillä Sinä olet heidän väkevyytensä, kaunistuksensa ja sinä armossasi korotat meidän sarvemme.
Sillä meidän kilpemme on Herran huomassa .... sanoit:"Minä olen pannut avun sankarin käteen,  olet kansan keskeltä korottanut valittusi: minä olen löytänyt Daavidin, palvelijani, olen voidellut hänet pyhällä öljylläni".
Ps. 89:1-21

Ja loppujen lopuksi, Ilm. 21:1-4:"Minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa on kadonnut, eikä merta enää ole. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso,
Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellään, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa; ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."


14:21:26

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4845
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty05.11.23 11:43

23. sunnuntai helluntaista ~ Antakaa toisillenne anteeksi

Tänään meitä kehoitetaan antamaan anteeksi. Snl. 21:21 sanoo, että joka vanhurskauteen
ja laupeuteen pyrkii, se löytää elämän, vanhurskauden ja kunnian.


Jumala on jo antanut meille anteeksi Jeesuksessa Kristuksessa, Ps. 22.
Mitä, jos itse olisit ristillä, veresi vuotaisi, ihmiset pilkkaisivat ja nauraisivat sinulle tekoasi.....
Jeesus suostui rakkaudesta Isää ja ihmistä kohtaan Golgatan työhön; ihmistä, joka vain
pilkkasi Häntä. Jeesus antoi anteeksi näille ihmisille ja samalla antoi esimerkin meille.
Ilman Häntä ja Pyhällä Hengellä täyttymistä se on meillle mahdotonta, Hänessä se onnistuu.

Matt. 18:15-22 puhuu myös tästä ja Pietari 1 Piet. 3:8-12.

11:43:12

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4845
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty06.11.23 12:06

Jumala, sinun tiesi on pyhä; kuka on jumala, suuri niinkuin sinä, Jumala?
Ps. 77:14

Jumala, Jeesus Kristus sanoo Joh. 16:28:"Minä olen lähtenyt Isästä ja tullut
maailmaan; jälleen minä jätän maailman ja menen Isän tykö".


12:06:29

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4845
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty07.11.23 11:57

Jumala alkoi koetella Jobia. Hän antoi saatanalle luvan käydä hänen kimppuunsa.
Job menetti perheensä, omaisuutensa ja terveytensä. Vaimokin kehotti kiroamaan Jumalan
ja kuolemaan. Ystävät saapuivat häntä lohduttamaan. Mutta kun he näkivät Jobin kurjuuden,
he istuivat hänen kanssaan maassa seitsemän päivää ja yötä eivätkä puhuneet mitään, sillä
he näkivät Jobin tuskan.
Job alkoi purkautua. 7. luvussa hän toteaa, että ihmisen olo on sotapalvelusta ja elämäkin on
vain kuin tuulen henkäys ja pyytää Jumalalta saada olla rauhassa.

Jumala antoi Joonalle tehtävän; mennä Niiniveen saarnaamaan heitä vastaan, sillä heidän
pahuutensa oli noussut Jumalan kasvojen eteen. Mutta mitä Joona teki?
Pakeni ja lähti Tarsiiseen. Mitä tapahtui? Merellä nousi kova myrsky ja syytä etsittäessä
arpa lankesi Joonalle. Hänet heitettiin mereen ja myrsky loppui.

Jumala ennusti Hesekielin kautta, Hes. 34:23, että Hän antaa kansalle paimenen pitämään heistä huolta.

Ennustus toteutui, mm. Matt. 9:36 sanoo: Jeesus sääli kansaa, joka oli näännyksissä ja niinkuin hylätyt, ilman paimenta olevat lampaat. Jeesus kehotti opetuslapsia rukoilemaan asian puolesta.

12:06:51

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4845
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty08.11.23 12:19

Ps. 118:26 sanoo: "Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen; me siunaamme teitä
Herran huoneesta".

Risto Santala sanoo, että sana Herra vanhassa liitossa tarkoittaa Messiasta.
E.o. jae siis ennustaa, että Israelin Messias tulee.......... ja kun Hän tulee, he sanovat:
"Hän on siunattu". 
Evankeliumeissa Jeesus sanoo tämän saman. Hän tulee, kun Israel kutsuu Häntä!
Me lähestymme adventin aikaa. Kun se alkaa, laulamme kirkoissa "Hoosiannaa".
Koska Jeesus tulee oikeasti? Israel on nyt suuressa ahdistuksessa. Kutsuvatko he tässä
tilanteessa Häntä tulevaksi?
Johannes Kastaja sanoo Joh. 1:12:"Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman 
tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä".
Näin tapahtuu, Hän antaa voiman..........

12:19:28

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4845
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty09.11.23 13:05

Minä sanoin hädässäni:"Minä olen sysätty pois sinun silmiesi edestä". Kuitenkin sinä
kuulit minun rukousteni äänen, kun minä sinua huusin. Ps. 31:23

Tällainen Jumala! Jos ajattelen, että Jumala ei kuule, ei kuullut, olin kuin sysätty pois
Hänen silmiensä edestä, Hän kuitenkin kuuli rukoukseni kun apua huusin.
Ajattelin, Jumala kuulee kaikenlaisia rukouksia!?

Paavalikin opettaa roomalaisia kristittyjä Room. 8:26:"Samoin myös Henki auttaa 
meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman,
niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla
huokauksilla".

Rukousta ovat siis myös sanomattomat, ei sanoitetut, huokauksetkin!

13:05:26

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4845
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty10.11.23 17:29

Voi niitä, jotka ovat viisaita omissa silmissään ja ymmärtäväisiä omasta mielestään.
Jes.5:18

Samoin te, nuoremmat, olkaa vanhemmille alamaiset ja pukeutukaa kaikki keskinäiseen
nöyryyteen, sillä "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille Hän antaa armon." 1 Piet. 5:5


17:30:01

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Sponsored content





Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 9 Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Sanaa tälle päivälle
Takaisin alkuun 
Sivu 9 / 17Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 13 ... 17  Seuraava
 Similar topics
-
» Sanaa tälle päivälle
» Sanaa tälle päivälle
» Sanaa tälle päivälle
» Sanaa tälle päivälle

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Kaarisillalla :: Sanaa tälle päivälle-
Siirry: