Kaarisillalla
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Kaarisillalla

Usko ja luottamus

PääsivuPääsivu  PortaaliPortaali  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  
Haku

Näytä tulokset:

Rechercher Tarkennettu haku
Avainsanat
Viimeisimmät aiheet
» Sanaa tälle päivälle
Sanaa tälle päivälle - Sivu 18 EmptyEilen kello 18:10 kirjoittaja AnnSofi

» Nimipäiväonnitteluja
Sanaa tälle päivälle - Sivu 18 Empty01.11.24 2:13 kirjoittaja Kirsikka

» Uskon sanoja
Sanaa tälle päivälle - Sivu 18 Empty17.09.24 11:24 kirjoittaja AnnSofi

» Evankeliumia
Sanaa tälle päivälle - Sivu 18 Empty15.08.24 11:04 kirjoittaja Kirsikka

» Mitä on tulossa? Mihin olemme menossa?
Sanaa tälle päivälle - Sivu 18 Empty10.07.24 14:13 kirjoittaja AnnSofi

» Poissaoloja foorumilta
Sanaa tälle päivälle - Sivu 18 Empty07.06.24 22:56 kirjoittaja Kirsikka

» Herätys kuolemasta elämään, tarve huutava!
Sanaa tälle päivälle - Sivu 18 Empty09.05.24 17:49 kirjoittaja Kirsikka

» Apua, Israel hädässä
Sanaa tälle päivälle - Sivu 18 Empty18.04.24 14:06 kirjoittaja AnnSofi

» Raamatullinen avioliittokäsitys
Sanaa tälle päivälle - Sivu 18 Empty21.03.24 14:59 kirjoittaja Kirsikka

Marraskuu 2024
SuMaTiKeToPeLa
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
KalenteriKalenteri
Yhteistyökumppanit
ilmainen foorumi

The most tagged keywords
Kuukauden aktiivisimmat kirjoittajat
AnnSofi
Sanaa tälle päivälle - Sivu 18 Vote_lcapSanaa tälle päivälle - Sivu 18 Voting_barSanaa tälle päivälle - Sivu 18 Vote_rcap 
Kirsikka
Sanaa tälle päivälle - Sivu 18 Vote_lcapSanaa tälle päivälle - Sivu 18 Voting_barSanaa tälle päivälle - Sivu 18 Vote_rcap 

Sanaa tälle päivälle

Siirry alas 
2 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 24  Seuraava
KirjoittajaViesti
AnnSofi
Admin
AnnSofi

Viestien lukumäärä : 4826
Ikä : 81

Sanaa tälle päivälle - Sivu 18 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 18 Empty31.05.24 12:32

Daavidin laulu, kun hän pakeni Saulia luolaan, Ps.57:3-4:
Minä huudan Jumalaa, Korkeinta, avukseni, Jumalaa, joka vie minun asiani päätökseen.
Hän lähettää taivaasta minulle pelastuksen, kun minua herjaavat minun polkijani. Sela.
Jumala lähettää armonsa ja totuutensa.

Johannes todistaa 1 Joh. 1:14: Ja me olemme nähneet ja todistamme, että Isä on
lähettänyt Poikansa maailman Vapahtajaksi.

12:31:39
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka

Viestien lukumäärä : 5023

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 18 Empty01.06.24 3:41

Johdata minua totuutesi tiellä ja opeta minua, sillä sinä olet minun pelastukseni 
Jumala. Sinua minä odotan kaiken päivää. Ps. 25:5

Mutta jos toivomme, mitä emme näe, niin me odotamme sitä kärsivällisyydellä. 
Room. 8:25
03:41:47

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 18 Empty02.06.24 14:18

2. sunnuntai helluntaista  ~  Katoavat ja katoamattomat aarteet

Oikeamielisille koittaa pimeydessä valkeus, armollinen, laupias ja vanhurskas.
Ps. 112:4

kiittäen Isä, joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä,
mikä pyhillä on valkeudessa, Kol. 1:12
14:18:53

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 18 Empty03.06.24 2:24

Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet,
koska hän tuntee minun nimeni. Ps. 91:14

Niinkuin Isä on minua rakastanut, niin minäkin olen rakastanut teitä; pysykää minun
rakkaudessani. Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani,
niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan. Tämän minä
olen teille puhunut, että minun iloni olisi teissä ja teidän ilonne tulisi täydelliseksi.
Joh.15:9-11
02:24:26

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 18 Empty04.06.24 13:04

Jeesus Kristus on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti. Älkää antako monenlaisten ja
vieraiden oppien itseänne vietellä; sillä on hyvä, että sydän saa vahvistusta armosta 
eikä ruuista......
Meillä on uhrialttari.....Jeesus .... Hän pyhitti kansan omalla verellään kärsien portin
ulkopuolella.
Menkäämme siis Hänen luokseen "ulkopuolelle leirin", Hänen pilkkaansa kantaen...me
etsimme tulevaista.
Uhratkaamme siis hänen kauttansa Jumalalle joka aika kiitosta; niiden huulten hedelmää,
jotka  Hänen nimeään ylistävät.... älkää unohtako tehdä hyvää ja jakaa omastanne.....
Hebrealaiskirjeen kirjoittaja pyytää esirukousta seurakunnan puolesta, että heillä olisi
hyvä omatunto, koska he tahtovat kaikessa hyvin vaeltaa.....
Rauhan Jumala, joka on kuolleista nostanut Hänet, joka iankaikkisen veren kautta on se
suuri lammasten paimen, meidän Herramme Jeesuksen, Hän tehköön teidät kykeneviksi
kaikkeen hyvään, voidaksemme toteuttaa Hänen tahtonsa, vaikuttakoon meissä sen, mikä 
on Hänelle otollista, Jeesuksen Kristuksen kautta, Hänelle kunnia aina ja iankaikkisesti.
Amen. Heb. 13:8-21
13:04:40

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 18 Empty05.06.24 12:24

Herra, Herra on minun voimani. Hän tekee minun jalkani nopsiksi, niinkuin peurat ja
antaa minun käydä kukkuloillani. Hab. 3:19

Ja hän sanoi minulle: Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee
'täydelliseksi heikkoudessan. Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani,
että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan. 2 Kor. 12:9

Siis se, että tuntee itsensä aivan avuttomaksi, heikoksi tarkoittaa sitä, että silloin
Kristuksen voima asettuu minuun asumaan!!!!!!!!
Onko meitä opetettu väärin tai olemmeko itse käsittäneet tämänkin asian väärinpäin?
12:24:01

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 18 Empty06.06.24 13:07

Joosefin veljet olivat kohdelleet pahasti pikku veljeään; myyneet orjaksi Egyptiin.
Nyt veljet pelkäsivät hänen edessään viljanhakumatkalla, että hän kostaa heille.
Joosef oli kärsinyt egyptiläisten käsissä, mutta Jumala oli hänen kanssaan, koska
hän turvasi koko ajan Jumalaansa.
Hän sanoi veljilleen:"Te tosin hankitsitte minua vastaan pahaa, mutta Jumala on
kääntänyt sen hyväksi, että hän saisi aikaan sen, mikä nyt on tapahtunut, ja pitäisi
hengissä paljon kansaa." 1 Ms. 50:20
Joosefin matka Egyptissä oli Jumalan ennustus, mitä tulisi tapahtumaan.

Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio
koituu kerskaukseksi. Jaak. 2:13

Mutta kun profeetta puhuu/ennustaa, hän ei voi vaieta, koska se on sielun pelastukseksi.
Aam. 3:3-8 Miksi profeetta ei voi vaieta?
Kulkeeko kaksi yhdessä, elleivät ole keskenään sopineet?
Ärjyykö leijona metsässä, ellei ole raadeltavaa? 
Kiljuuko nuori leijona luolastansa, ellei ole saalista saanut?
Käykö lintu paulaan maassa, ellei sen varalle on pyydystä pantu? Nouseeko paula maasta saaliin siihen tarttumatta?
Puhalletaanko pasunaan kaupungissa, niin ettei kansa peljästy? 
Tai tapahtuuko kaupungissa onnettomuutta, jota ei Herra ole tuottanut?
Sillä ei Herra, Herra tee mitään ilmoittamatta salaisuuttaan palvelijoilleen profeetoille.
Leijona ärjyy: kuka ei pelkäisi? Herra, Herra puhuu: kuka ei ennustaisi?"
13:09:11

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 18 Empty07.06.24 13:24

Jes. 62 on aivan ihana kuvaus Jumalan ihanasta kaupungista.
Jesaja sanoo, että Siionin tähden hän ei voi vaieta, eikä sen tähden, että Isä Jumala kehottaa
puhumaan. Isä haluaa Hänen vanhurskautensa nousua kuin aamunkoi ja sen autuus kuin palava  
soihtu.... ja kansa näkevät Israelin vanhurskauden, kaikki kuninkaat sen kunnian. Se saa 
uuden nimen, jonka Herran suu säätää.
Se tulee kauniiksi kruunuksi ja kuninkaalliseksi päähineeksi Herran kädessä.... sitä ei enää 
sanota hyljätyksi eikä maata autioksi.... sitä kutsutaan Jumalan rakkaaksi ja maata 
aviovaimoksi, sillä Herra rakastaan sinua ja sinun maasi otetaan avioksi...........

Näin on jo ainakin kerran käynyt. Onko nyt taas se aika, maata ja sen kansaa vastaan soditaan?

Isä lähetti Hyvän paimenen, Poikansa Jeesuksen Kristuksen, Messiaan!
Kun ajatelee tätä Jes. 62 taustaa vasten, on surullista, että Hänen kansansa ei ymmärtänyt tätä.
He naulituttivat Messiaansa ristille......
Jeesus kutsui kansaansa, lampaitaan nimeltä viedäkseen heidät laitumelle, mutta he 
eivät tahtoneet.

Aamos sanoo luvussa 3, että heillä on kuitenkin vastuu. Samarian kaupungin asukkailla 
koittaa myös tuomio heidän rikoksistaan, samoin kuin koko Israelin kansalle.
Muistettava on kuitenkin se, että rangaistuksetkin ovat kutsu Isän Jumalan luo, Hänen
armahdettavakseen Jeesuksen Kristuksen tähden.
Rangaistukset eivät ole vain kostoa synneistä, vaan kutsu nähdä niitä ja tulla Jeesuksen luo 
Hänen armahdettavaksi.
13:24:24

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 18 Empty07.06.24 22:52

Huomiselle päivälle 1 Ak. 28:9: "Ja sinä, minun poikani Salomo, opi tuntemaan isäsi Jumala
ja palvele Häntä ehyellä sydämellä ja alttiilla mielellä, sillä Herra tutkii kaikki sydämet 
ja ymmärtää kaikki ajatukset ja aivoitukset. Jos Häntä etsit, niin löydät Hänet, mutta jos 
luovut Hänestä, niin Hän hylkää sinut iankaikkisesti".

Natanael sanoi Jeesukselle:"Mistä minut tunnet?" Jeesus vastasi:"Ennenkuin Filippus sinua kutsui, kun olit viikunapuun alla, näin minä sinut."

Jumala näki myös Joonan, kun hän oli pakenemassa Herran kasvojen edestä, Joona 1:1-16

Jumala näki myös kansansa väärän jumalanpalveluksen ja heidän paatumuksensa 
Aam. 4:1-13.
Lopussa on kuitenkin ihana Luojan ylistys, j. 13. Hän ansaitsee kaiken kiitoksen, kunnian ja
ylistyksen nyt ja aina!

Viimeinen muokkaaja, Kirsikka pvm 23.06.24 1:49, muokattu 1 kertaa
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 18 Empty10.06.24 12:56

Herra on lähellä kaikkia, jotka häntä avuksensa huutavat, kaikkia, jotka totuudessa häntä
avuksensa huutavat. Ps. 145:18

Jeesus sanoo Matt. 21:22:"Ja kaiken, mitä te anotte rukouksessa, uskoen, te saatte."
12:56:58

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 18 Empty11.06.24 12:21

Miksi sinä olet kuin tyrmistynyt mies, kuin sankari, joka ei voi auttaa? Ja kuitenkin,
sinä olet meidän keskellämme, Herra, ja me olemme otetut sinun nimiisi; älä meitä
jätä. Jer. 14:9

Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa. Gal. 3:26
Gal. 3 selittää selkeästi että usko ole ole lain tekoja vaan uskossa kuulemista.
Paavali nuhtelee galatalaisia älyttömiksi. He olivat langenneet lain tekoihin, luullen
että niiden kautta he ovat Jumalalle otolliset, oikeassa uskossa.
Laki on kyllä hyvä ja välttämätön, se herättää synnin tunnon. Tarkoitus on ajaa ihmisen
Jeesuksen luo tunnustamaan syntinsä ja omistaa armo Hänen täytetyssä työssään.
Sillä Jeesus tahtoo armahtaa, antaa synnit anteeksi ja uuden elämän Hänessä.
Pyhä Henki tulkoon ja tehköön kaiken uuden eläväksi, todelliseksi uskoksi ja elämäksi.
12:21:05

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 18 Empty12.06.24 13:25

Aamos 6 on surullista luettavaa. Lopussa Herra, Jumala Sebaot nostaa kansan, joka ahdistaa 
suruttomia Hamatista Pajupuroon saakka. Hamat on 200 km Damaskosta pohjoiseen.
Pajupuro olisi tekstiyhteydestä päätellen Mooabin eteläraja, nykyinen Seredin puro, joka 
laskee idästä Kuolleen meren eteläosaan. Onko alue nykyistä Libanonia, Syyriaa ja Jordaniaa?

Jeesus oli matkalla Samarian kautta Galileaan. Matkasta väsyneenä Hän istahti Sykarissa
olevalle kaivolle. Eräs samarialainen nainen tuli kaivolle hakemaan vettä. Jeesus pyysi 
häneltä juotavaa. Nainen ihmetteli, kun juutalainen mies puhui samarialaisen naisen kanssa.
Jeesus paljasti, että Hän on Messias. Joh. 4:5-26

Ps. 91:4 Isä kuitenkin sanoo:"Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat suojan Hänen siipiensä
alla; Hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus".

Ja Room. 8:31 täydentää:"Mitä me siis tähän sanomme? Jos Jumala on meidän puolellamme,
kuka voi olla meitä vastaan?"

Tehkäämme siis parannus pahuuksistamme, kääntykäämme Herramme Jeesuksen puoleen!
Hän tahtoo armahtaa meidät kaikki, koska Hän on hinnan meistä maksanut Golgatalla
kuolemallaan, verensä vuodatuksella ja ylösnousemisellaan!

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 18 Empty13.06.24 13:13

Jumala olkoon meille armollinen ja siunatkoon meitä, hän valistakoon kasvonsa meille, 
- Sela - että maan päällä tunnettaisiin sinun tiesi, kaikissa pakanakansoissa sinun apusi.
Sinua, Jumala, kansat kiittäkööt, sinua kaikki kansat kiittäkööt.
Iloitkoot ja riemuitkoot kansakunnat, sillä sinä tuomitset kansat oikein ja johdatat 
kansakunnat maan päällä. Sela
Sinua, Jumala, kansat kiittäkööt, sinua kaikki kansat kiittäkööt.
Maa on satonsa antanut. Siunatkoon meitä Jumala, meidän Jumalamme.
Siunatkoon meitä Jumala, ja peljätkööt häntä kaikki maan ääret. Ps. 67

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 18 Empty14.06.24 2:29

Ennustus Jeesuksesta, Jes. 53:1-12 kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran 
käsivasi ilmoitetaan?
Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä 
vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon olisimme 
mielistyneet. Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava,
jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksitty, jota emme minäkään pitäneet.
Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päälleen.
Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain 
tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen
haavainsa kautta me olemme paratut.... Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa
hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa... 

Niinkuin ei silloin, niin ei tänäkään päivänä moni ymmärrä, että on kyse Jeesuksen 
ristintyöstä, pelastuksesta meidän hyväksemme. Juutalaiset selittävät sen tarkoittavan 
Israelin kansaa, pakanat eivät epäuskonsa tähden ymmärrä tätä ollenkaan.

Jeesus kuitenkin todistaa Joh. 6:37-40: "Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun
luokseni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa,
joka on minut lähettänyt.
Ja minun lähettäjäni tahto on se, että kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut,
en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä. Sillä minun Isäni tahto
on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja
minä herätän hänet viimeisenä päivänä."

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 18 Empty15.06.24 14:33

Joona joutui kalan vatsaan ja rukoili siellä 2:1-11, aivan kuin esikuva Jeesuksesta ristillä.
Aamos ennusti 8:1-10, että tuho tulee. Rikkaiden voitonhimo saa palkkansa ja tulee tuomion
päivä.
Jesaja 38:17 "Katso, onneksi minulle muuttui katkera murhe; sinä rakastit minun sieluani,
nostit minut kadotuksen kuopasta, sillä sinä heitit kaikki minun syntini selkäsi taa"

Sillä "meidän Herramme Jeesus Kristus itse ja Jumala, meidän Isämme, joka on rakastanut
meitä ja armossa antanut meille iankaikkisen lohdutuksen ja hyvän toivon, lohduttakoon
teidän sydämiänne ja vahvistakoon teitä kaikessa hyvässä työssä ja puheessa." 
2 Tess. 2:16-17
14:32:46

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 18 Empty16.06.24 14:46

4. s. helluntaista  ~  Kadonnut ja jälleen löytynyt

Päivä alkoi ihanasti. "Autuas se, jonka rikokset ovat anteeksi annetut, jonka synti on 
peitetty. Autuas se ihminen, jolle Herra ei luo hänen pahoja tekojansa ja jonka
hengessä ei ole vilppiä.
Minä tunnustin sinulle syntini enkä peittänyt pahoja tekojani; minä sanoin
... ja sinä annoit anteeksi minun syntivelkani. Sela.
Sentähden rukoilkoot sinua kaikki hurskaat aikana, jona sinut löytää voidaan......
'Sinä olet minun suojani, sinä varjelet minut hädästä......
'Herra opettaa minua ja osoittaa minulle tien, jota vaeltaa...... Ps. 32:1-8

Jeesus kutsui tuolloin, samoin Matt. 9:9-16, jossa Matteus heti seurasi häntä.
Samoin Hän kutsuu tänäänkin!
Kuuletko sen, ymmärrätkö myös miksi Hän kutsuu. Hän haluaa pelastaa sinut
iankaikkiseen elämään!

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 18 Empty17.06.24 13:05

Ja minä iloitsen heistä, siitä että teen heille hyvää; minä istutan heidät tähän maahan 
uskollisesti, kaikesta sydmestäni ja kaikesta sielustani. Jer. 32:41

Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on
käyväö sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen. Joh. 10:9

Kuka on istuttaja? Kuka on ovi?

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 18 Empty18.06.24 13:09

Hesekiel todistaa 18:14-17, että poika, joka näkee kaikki isänsä synnit, eikä itse niin tee,
hän ei kuole isänsä syntivelan tähden, vaan totisesti saa elää.
Lain teot eivät kylläkään ketään pelasta.

Pietari kertoo, kuka on meidän isämme. 1 Piet. 1:17-25 "Jos me Isänämme huudamme
avuksi Häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan,
niin vaeltakaa Herran pelossa tämä muukaisuutemme aika, tietäen, että emme ole millään
katoavaisella, emme hopealla emmekä kullalla lunastetut turhasta isiltä peritystä 
vaelluksestamme, vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin virheettömän ja tahrattoman 
karitsan.
Hän viittaa Jeesukseen ja ohjaa uskomaan Häneen. Hänen kauttaan uskomme Jumalaan, joka
herätti hänet kuolleista ja antoi hänelle kirkkauden, niin että meidän uskomme on myös toivo
Jumalaan.
Pietari kehottaa puhdistamaan sielumme totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen
ja rakastamme toisiamme hartaasti puhtaasta sydämestä,
me, jotka olemme uudestisyntyneet, emme katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä
Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.
Me, kaikki liha on kuin ruoho. Hetken se kukoistaa ja sitten kuolee, niinkuin me ihmisetkin,
mutta että Herran sana pysyy iankaikkisesti. Tämä on se ilosanoma, jota julistettakoon.

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 18 Empty19.06.24 12:54

Herra avaa sinulle rikkaan aarrekammionsa, taivaan, antaakseen sinun maallesi sateen
aikanansa ja siunatakseen kaikki sinun kättesi työt; ja sinä lainaat monelle kansalle, 
mutta sinun itsesi ei tarvitse lainaa ottaa. 5 Ms. 28:12

Johannes Kastaja todistaa Joh.  1:16, että hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, 
ja armoa armon päälle.

Kenen täyteydestä? 
Johannes Kastaja todistaa evankeliumin alusta asti Jeesuksesta Kristuksesta, Vapahtaamme!
On mahdollisuus pelastua omista synneistään, maailman hengen ansoista ja sielunvihollisen
vallasta Isän rakkaan Pojan, Jeesuksen Kristuksen omaksi.

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 18 Empty20.06.24 11:57

Herra Sebaot, autuas se ihminen, joka sinuun turvaa! Ps. 84:13

Ja Aabraham toivoi, vaikka ei toivoa ollut, ja uskoi tulevansa monen kansan isäksi,
tämän sanan mukaan:"Niin on sinun jälkeläistesi luku oleva". Room. 4:8

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 18 Empty21.06.24 2:20

Riemuitse ja iloitse, tytär Siion! Sillä minä tulen ja asun sinun keskelläsi, sanoo Herra.
Sak. 2:10

Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan,
että me eläisimme hänen kauttansa. 1 Joh. 4:9

Eikö siis ole aihetta iloita ja riemuita???!!!

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 18 Empty23.06.24 2:21

5. sunnuntai helluntaista  ~  Armahtakaa!

Ps. 13 Kauan kärsineen avunhuokaus.....Kuinka kauan, Herra........
Mutta minä turvaan sinun armoosi, riemuitkoon sydämeni sinun avustasi..........
Elihu kehottaa Jobia hänen ahdistuksessaan luomaan silmänsä taivaalle. Job. 35:2-8
Room. 14:13-19 Paavali neuvoo heikon veljen tukemisesta.....
Lopussa Jeesus sanoo ihmisille, jotka kertoivat galilealaisista, joiden veren Pilatus oli sekoittanut heidän uhriensa vereen:"Luuletteko, että nämä galilealaiset olivat syntisemmt kuin kaikki muut, koska he saivat kärsiä tämän? Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte."

Jeesus tähtää puheellaan sielun pelastukseen. Miten juutalaiset käsittivät parannuksen teon? He olivat lain alla ja elivät lain teoista. Jeesus tähtää tekemään parannuksen 
kääntymällä Hänen armahdettavakseen. Heille se oli outo käsitys, onko se yhä outo, vaikka Jumala lähetti Poikansa ja Hänen kauttaan opetti, millainen Jumala ja Isä Hän on. Viimeksi Hän puhui, että Jeesus tuli ja sovitti heidän syntinsä Golgatan ristillä, vuodatti verensä syntien anteeksisaamiseksi, kuoli, nousi kuolleista 3. päivänä, astui ylös taivaisiin ja istuu Isän oikealla puolella ja rukoilee puolestamme, että näkisimme syntimme ja ymmärtäisimme tehdä niistä parannuksen, pyytää Häneltä syntinsä anteeksi ja verensä puhdistuksen.

Silloin ihminen muuttuu, hänestä tulee uusi luomus, joka haluaa vain oppia tuntemaan Jeesuksen ja saada elää Hänen opetustensa mukaan.

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 18 Empty24.06.24 14:43

Älä hylkää, nimesi tähden! Älä anna kunniasi valtaistuinta häväistäväksi; muista, älä riko,
liittoasi meidän kanssamme. Jer. 14:21

Sitä varten me aina rukoilemmekin teidän puolestanne, että meidän Jumalamme katsoisi
teidät kutsumisensa arvoisiksi ja voimallisesti saattaisi täydelliseksi kaiken teidän halunne 
hyvään ja teidän uskonne teot. 2 Tess. 1:11

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 18 Empty25.06.24 12:45

Älä melle, Herra, älä meille, vaan omalle nimellesi anna kunnia armosi ja totuutesi
tähden. Ps. 115:1

Rukoilkaa siis te näin:"Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;
Matt. 6:9

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 18 Empty27.06.24 13:35

Herran sana ei tyhjänä palaja

Etsikää Herraa silloin, kuin hänet löytää voidaan, huutakaa häntä avuksi, kun hän on läsnä.
Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran luo, niin hän
armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.
Jes. 55:6-7

Sakkeuksen esimerkki, Luuk. 19:1-10: Jeesus kutsui Sakkeuksen alas puusta,
johon hän oli pienikasvuisuutensa takia kiivennyt nähdäkseen Jeesuksen.
Jeesus näki hänet ja sanoi:Tule nopeasti alas , sillä tänään minun pitää oleman sinun huoneessasi. Hän otti Jeesuksen, iloiten vastaan ja sanoi:"Herra, puolet omaisuudestani annan köyhille, ja jos joltakulta olen jotakin petoksella ottanut, niin annan nelinkertaisesti takaisin".
Jeesus sanoi:"Tänään on pelastus tullut tälle huoneelle, koska hänkin on Aabrahamin
poika; sillä Ihmisen Poika on tullut etsimään ja pelastamaan sitä, mikä on kadonnut."

Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 18 Empty

Sanaa tälle päivälle
Takaisin alkuun 
Sivu 18 / 24Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 24  Seuraava
 Similar topics
-
» Sanaa tälle päivälle
» Sanaa tälle päivälle
» Sanaa tälle päivälle
» Sanaa tälle päivälle

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Kaarisillalla :: Sanaa tälle päivälle-
Siirry: