Kaarisillalla
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Kaarisillalla

Usko ja luottamus

PääsivuPääsivu  PortaaliPortaali  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  
Haku

Näytä tulokset:

Rechercher Tarkennettu haku
Avainsanat
Viimeisimmät aiheet
» Sanaa tälle päivälle
Sanaa tälle päivälle - Sivu 12 EmptyEilen kello 14:00 kirjoittaja AnnSofi

» Nimipäiväonnitteluja
Sanaa tälle päivälle - Sivu 12 Empty01.11.24 2:13 kirjoittaja Kirsikka

» Uskon sanoja
Sanaa tälle päivälle - Sivu 12 Empty17.09.24 11:24 kirjoittaja AnnSofi

» Evankeliumia
Sanaa tälle päivälle - Sivu 12 Empty15.08.24 11:04 kirjoittaja Kirsikka

» Mitä on tulossa? Mihin olemme menossa?
Sanaa tälle päivälle - Sivu 12 Empty10.07.24 14:13 kirjoittaja AnnSofi

» Poissaoloja foorumilta
Sanaa tälle päivälle - Sivu 12 Empty07.06.24 22:56 kirjoittaja Kirsikka

» Herätys kuolemasta elämään, tarve huutava!
Sanaa tälle päivälle - Sivu 12 Empty09.05.24 17:49 kirjoittaja Kirsikka

» Apua, Israel hädässä
Sanaa tälle päivälle - Sivu 12 Empty18.04.24 14:06 kirjoittaja AnnSofi

» Raamatullinen avioliittokäsitys
Sanaa tälle päivälle - Sivu 12 Empty21.03.24 14:59 kirjoittaja Kirsikka

Marraskuu 2024
SuMaTiKeToPeLa
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
KalenteriKalenteri
Yhteistyökumppanit
ilmainen foorumi

The most tagged keywords
Kuukauden aktiivisimmat kirjoittajat
AnnSofi
Sanaa tälle päivälle - Sivu 12 Vote_lcapSanaa tälle päivälle - Sivu 12 Voting_barSanaa tälle päivälle - Sivu 12 Vote_rcap 
Kirsikka
Sanaa tälle päivälle - Sivu 12 Vote_lcapSanaa tälle päivälle - Sivu 12 Voting_barSanaa tälle päivälle - Sivu 12 Vote_rcap 

Sanaa tälle päivälle

Siirry alas 
2 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 18 ... 24  Seuraava
KirjoittajaViesti
AnnSofi
Admin
AnnSofi

Viestien lukumäärä : 4820
Ikä : 81

Sanaa tälle päivälle - Sivu 12 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 12 Empty31.12.23 14:45

Uudenvuodenaatto  ~ Aikamme on Jumalan kädessä

Jes. 54:7 sanoo, Jumala hänen kauttaan:"Vähäksi silmänräpäykseksi minä hylkäsin
sinut, mutta minä kokoan sinut jälleen suurella laupeudella".
Lupaus annettiin Jerusalemille, hyljätylle vaimolle, joiden kanssa heillä oli suuri ahdistus.
Lupaus kuuluu myös kaikille hyljätyille, apua anoville.

Paavalikin joutui pakenemaan Tessalonikasta, jossa hänet estettiin puhumasta pakanoille
heidän pelastumiseksensa. Hän sanoo että vaikka heidät erotettiin Tessalonikan uskovista,
se oli ulkonaista, ei sydämeltä. Heille tuli vain yhä suurempi halu päästä näkemään
heidän kasvonsa. 1 Tess. 2:16-17
Jumala luo siis uutta lupaustensa mukaan. 1 Sam. 7:12:"Samuel otti kiven, pani sen Mispan 
ja Seenin välille ja antoi sille nimen Eben-Eser ja sanoi:"Tähän asti on Herra meitä auttanut".
Jo silloin, eikö myös tänään? Tilanteet voivat olla erilaisia, mutta Hän on aina sama.
Hedelmätön viikunapuukin sai armon aikaa Luuk. 13:6-9
"Fariseuksia ja saddukeuksia on tänäänkin; he kiusaavat kysymyksillään ja pyytävät
merkkiä taivaasta....heille Jeesus lupasi antaa Joonan merkin! Matt. 16:2-4 
Mikä on tämä Joonan merkki, joka meillekin luvataan ja on riittävä uskon perustus.
Lue Joona 2.
31.12.2023 klo 14:45:40
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka

Viestien lukumäärä : 5023

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 12 Empty01.01.24 13:36

Uusi vuosi 2024
Jälleen vuosi vaihtunut!
Jos haluat tietää, Raamattu antaa faktat Jumalastamme. 

Ps. 8 sanoo, että Luoja, Jumalamme pitää huolen ihmisestä, jonka Hän on pannut luomakunnan Herraksi.
Millainen Hän itse on? Jes. 42:2-8 sanoo: "Ei Hän huuda eikä korota ääntään, ei anna 
sen kuulua kaduilla. Särjettyä ruokoa (rikkimennyttä ihmistä) Hän ei muserra ja 
suitsevaista kynttilänsydäntä Hän ei sammuta.....Hän on luonut taivaan ja maan, 
antanut henkäyksensä kansalle, joka siinä on, ja hengen niille, jotka siellä vaeltavat; 
Hän, Herra on vanhurskaudessa kutsunut sinut, tarttunut käteesi, varjellut sinua ja 
pannut kansoille liitoksi, pakanoille valkeudeksi, avaamaan sokeat silmät, päästämään 
sidotut vankeudesta, pimeydessä istuvat vankihuoneesta....."
Hän, Herra tarkoittaa Messiasta, meikäläisittäin Jeesusta Kristusta!
Samoin 1 Ms. 8:13-22 kertoo Messiaan tahdosta ihmistä kohtaan.... Jeesus 
on tie, Hänen kauttaa pääsee Isän yhteyteen.

Uudessa testamentissa Apt. 4:24-31 seurakunta oli kääntynyt Messiaan puoleen 
rukouksissa pyytäen kaikella rohkeudella puhua Jumalan sanaa ja ihmeitä ja 
tunnustekoja tapahtuvaksi "Sinun pyhän Poikasi Jeesuksen nimen kautta".

Ilm. 3:7-13 Jeesus kehuu seurakuntaansa ja kehottaa työhönsä.

Matt. 4:12-17 Jeesus muutti Kapernaumiin Johannes Kastajan kuoleman jälkeen.... 
että kävisi toteen ennustus "Sebulonin maa ja Naftalin maa, meren tie, Jordanin 
tuonpuoleinen maa, pakanain Galilea". Sieltä Jumala kutsui Poikansa....
Siitä lähtien Jeesus rupesi saarnaamaan ja sanomaan:"Tehkää parannus, sillä 
taivasten valtakunta on tullut lähelle."
1.1.2024 klo 14:21:30

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 12 Empty02.01.24 13:10

Ihmeellinen Jeesus!
Jo Jes. 61:1-3 ennustaa Jeesuksesta: Herran, Herran Henki on minun päälläni, sillä hän 
on voidellut minut julistamaan ilosanomaa nöyrille, lähettänyt minut sitomaan särjettyjä 
sydämiä, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kirvoitusta, juistamaan 
Herran otollista vuotta ja meidän Jumalamme kostonpäivää, lohduttamaan kaikkia 
murheellisia, panemaan Siionin murheellisten päähän - antamaan heille - juhlapäähineen 
tuhkan sijaan, iloöljyä murheen sijaan, ja heidän nimensä on oleva "Vanhurskauden tammet", "Herran istutus", hänen kirkkautensa ilmoitukseksi.

Kotikaupungissa, Nasaretissa, Jeesukselle annettiin luettavaksi Jesajan kirjasta juuri e.o. sanat ja lopuksi"saarnaamaan Herra otollista vuotta...ja sanoi:"Tänä päivänä tämä kirjoitus on käynyt toteen teidän korvainne kuullen".
Toiset ihastuivat Hänen sanoistaan, toiset suuttuivat ja meinasivat syöstä Hänet vuoren jyrkänteeltä alas ... mutta Hän lähti pois käyden heidän keskitsensä. 

Mitä tämä puhuu meille?
13:10:45

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 12 Empty03.01.24 4:09

Herramme, Jeesus Kristus elää ja auttaa!
Minä rakastan Herraa, sillä hän kuulee ääneni ja rukoukseni; sillä hän on kallistanut
korvansa minun puoleeni, ja minä huudan häntä avuksi kaiken elinaikani.
Kuoleman paulat piirittivät minut, tuonelan ahdistukset kohtasivat minua; minä
jouduin hätään ja murheeseen.
Mutta minä huusin avuksi Herran nimeä:"Oi Herra, pelasta minun sieluni!"
Herra on armollinen ja vanhurskas, meidän Jumalamme on laupias.
Herra varjelee yksinkertaiset; minä olin viheliäinen, mutta hän auttoi minua.
Palaja, sieluni, takaisin lepoosi, sillä Herra on tehnyt minulle hyvin. Ps. 116:7

Seuraavana päivänä Johannes Kastaja näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi:
"Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin. Tämä on se, josta minä 
sanoin:"Minun jälkeeni tulee mies, joka on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut 
ennen kuin minä. Ja minä en tuntenut häntä, mutta sitä varten, että hän tulisi julki 
Israelille, minä olen tullut vedellä kastamaan.
Ja Johannes todisti:"Minä näin Hengen laskeutuvana taivaasta alas niinkuin kyyhkynen, 
ja se jäi hänen päällensä. Ja minä en tuntenut häntä; mutta hän, joka lähetti minut 
vedellä kastamaan, sanoi minulle: Se, jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja 
jäävän, hän on se, joka kastaa Pyhällä Hengellä. Ja minä olen sen nähnyt ja olen 
todistanut, että tämä on Jumalan Poika. Joh. 1:29-34

Hän, minun Jumalani on rikkautensa mukaisesti täyttävä kaikki  tarpeemme 
kirkkaudessa, Kristuksessa Jeesuksessa. Fil. 4:19

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 12 Empty04.01.24 7:24

Ei Herra sentähden ole mielistynyt teihin ja valinnut teitä, että olisitte lukuisammat kaikkia
muita kansoja, sillä tehän olette kaikkia muita kansoja vähälukuisemmat, vaan sentähden,
että Herra rakasti teitä ja tahtoi pitää valan, jonka hän oli vannonut teidän isillenne; niin
Herra vei teidät pois väkevällä kädellä ja vapahti sinut orjuuden pesästä, faraon, Egyptin 
kuninkaan, käsistä. 5 Ms. 7:7-8

ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei
mitään ole, tehdäkseen mitättömäksi sen, joka jotakin on, ettei mikään liha voisi kerskata
Jumalan edessä. 1 Kor. 1:28-29

07:24:09

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 12 Empty05.01.24 12:11

Ylistys Sinulle, lupauksia täyttävälle Herralle!

Sinä päivänä, jona minä huusin, sinä vastasit minulle; sinä rohkaisit minua; minun
sieluni sai voiman. Ps. 138:3

Mutta kaiken armon Jumala, joka on kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa 
Kristuksessa, vähän aikaa kärsittyänne, hän on teidät valmistava, teitä tukeva, 
vahvistava ja lujittava. 1 Piet. 5:10
12:16:33

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 12 Empty06.01.24 12:04

Loppiainen  ~ Jeesus, maailman valo

Kun Jeesus oli syntynyt Juudean Beetlehemissä kuningas Herodeksen aikana, niin katso, tietäjiä tuli itäisiltä mailta Jerusalemiin ja he sanoivat:"Missä on se äsken syntynyt juutalaisten kuningas? Sillä me näimme hänen tähtensä itäisillä mailla ja olemme tulleet häntä kumartamaan."
Kun kuningas Herodes sen kuuli, hämmästyi hän ja koko Jerusalem hänen kanssaan. Hän kokosi kaikki kansan ylipapit ja kirjanoppineet ja kyseli heiltä, missä Kritus oli syntyvä, He sanoivat hänelle:"Juudean Beetlehemissä, sillä näin on kirjoitettu profeetan kautta:"Ja sinä Beetlehem, sinä Juudan seutu, et suinkaan ole vähäisin Juudan ruhtinasten joukossa, sillä sinusta on lähtevä hallitsija, joka kaitsee minun kansaani Israelia."
Silloin Herodes kutsui salaa tietäjät tykönsä ja tutkiskeli heiltä tarkoin, mihin aikaan tähti oli ilmestynyt. Ja hän lähetti heidät Beetlehemiin sanoen:"Menkää ja tiedustelkaa tarkasti lasta: ja kun sen löydätte, niin ilmoittakaa minulle, että minäkin tulisin häntä kumartamaan."
Kuultuaan kuninkaan sanat he lähtivät matkalle; ja katso, tähti, jonka he olivat itäisillä mailla nähneet, kulki heidän edellään, kunnes se tuli sen paikan päälle, jossa lapsi oli, ja pysähtyi siihen. Nähdessään tähden he ihastuivat ylen suuresti. Niin he menivät huoneeseen ja näkivät lapsen ynnä Marian, hänen äitinsä. Ja he lankesivat maahan ja kumarsivat häntä, avasivat aarteensa ja antoivat hänelle lahjoja: kultaa, suitsuketta ja mirhaa.
Ja Jumala kielsi heitä unessa Herodeksen tykö palaamasta, ja he menivät toista tietä takaisin omaan maahansa. Matt. 2:1-12.

Jeesus huusi ja sanoi:"Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt. Ja joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt. Minä olen tullut valkeudeksi maailman, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen. Ja jos joku kuuleen minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman. Joh. 12:44-47

12:49:23

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 12 Empty07.01.24 14:31

1. sunnuntai loppiaisesta  ~ Kasteen lahja

Ennustus Jeesuksesta 5 Ms. 18:18:"Profeetan minä olen herättävä heidän veljiensä
keskuudesta,
sinun (Mooseksen) kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa ja hän puhuu
heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua".

Johannes Kastaja kastoi kansaa, niin myös Jeesuksen. Hän rukoili ja taivas aukeni ja 
Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, kuin kyyhkynen ja 
taivaasta tuli ääni:"Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt."
Luuk. 3:21-22

Jeesuksen julkinen toiminta alkoi, kasteen jälkeen.

Filippus sanoi Natanaelille:"Me olemme löytäneet sen, josta Mooses laissa ja profeetat 
ovat kirjoittaneet, Jeesuksen, Joosefin pojan, Nasaretista." Joh. 1:45

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 12 Empty08.01.24 13:14

Jumalan Sana on ihmeellistä, eläväksi tekevää!
Tänäkin päivänä Hän puhuu: elämän keskellä Hän puhuu kuolemastakin.
Ps. 146:3-4: "Älkää luottako ruhtinaihin älkääkä ihmislapseen, sillä ei hän voi auttaa.
Kun hänen henkensä lähtee hänestä, niin hän tulee maaksi jälkeen: sinä päivänä
hänen hankkeensa raukeavat tyhjiin."

Lisäksi "Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa".
Matt. 6:27
Murehtiminen ja rukoileminen asioiden puolesta on kaksi eri asiaa. Rukoileminen auttaa, 
että ei enää murehdi, kun tietää, että asiani ovat nyt Herran Jeesuksen käsissä.

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 12 Empty09.01.24 13:25

Paavali ja Barnabas olivat ensimmäisellä lähetysmatkalla.
Apt. 14:1-18 He olivat Ikonionissa ja suuri joukko sekä juutalaisia että kreikkalaisia 
uskoi.
Sitten alkoi rähinät. Ne, jotka eivät uskoneet, yllyttivät ja kiihdyttivät pakanain mieltä
veljiä vastaan. Pojat olivat siellä kauan aikaa puhuen rohkeasti luottaen Herraan.
Hän antoi tapahtua tunnustekoja ja ihmeitä armonsa sanan todistukseksi.
Kaupungin väki jakaantui: toiset olivat juutalaisten puolella, toiset apostolien. Mutta he 
ja hallitusmiehet alkoivat pahoinpidellä ja kivittää heitä. 

He pakenivat Lystraan. Siellä oli rampa mies, joka ei ollut ikinä kävellyt. Paavali näki
hänessä uskon parantua. Hän sanoi suurella äänellä:"Nouse pystyyn jaloillesi." Niin 
tapahtui.
Kansan jumalina olivat Zeus ja Hermes. Näiden pappi toi härkiä ja seppeleitä porttien
eteen ja tahtoi väkijoukon kanssa uhrata. He toimivat omien jumaliensa kunniaksi
aivan kuin juutalaisetkin.
Barnabaalle ja Paavalille tuli kiire. He juoksivat kansanjoukkoon huutaen:"Miehet, miksi
te näin teette? Mekin olemme ihmisiä, yhtä vajavaisia kuin te, ja julistamme teille
evankeliumia, että te kääntyisitte noista turhista jumalista elävän Jumalan puoleen, joka
on tehnyt taivaan, maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on. 
Menneiden sukupolvien aikoina hän on sallinut kaikkien pakanain vaeltaa omia teitään; 
ja kuitenkaan hän on antanut todistuksen itsestään; hän on tehnyt teille hyvää, antaen 
teille taivaasta sateita ja hedelmällisiä aikoja ja raviten teidän sydämenne ruualla ja ilolla.
Kansa luopui uhraamisesta.

Kaksi asiaa kiinnitti huomioni. Apostolit julistivat evankeliumia, toiset uskoivat, toiset eivät,
heidän henkensä oli uhattuna ja heidän piti paeta seuraavaan paikkaan.
Mutta kun he luottivat Herraan, tapahtui tunnustekoja ja ihmeitä Hänen armonsa sanan
todistukseksi.
Toiseksi epäjumalanpalvelijat toimivat omien jumaliensa palvelemisen tavoin. He eivät 
osanneet muuta. Apostolit ryntäsivät henkensä uhalla oikaisemaan heitä, että he uskoisivat 
elävään Jumalaan.

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 12 Empty10.01.24 12:14

Pelastuneiden kiitosvirsi, Jes. 12

Sinä päivänä sinä sanot:"Minä kiitän sinua, Herra, sillä sinä olit minuun vihastunut, mutta
sinun vihasi asettui, ja sinä lohdutit minua.
Katso, Jumala on minun pelastukseni, minä olen turvassa enkä pelkää, sillä Herra, Herra
on minun väkevyyteni ja ylistysvirteni, hän tuli minulle pelastukseksi."
Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.
Ja sinä päivänä te sanotte:"Kiittäkää Herraa, julistakaa hänen nimeänsä, tehkää hänen
suuret tekonsa tiettäviksi kansain keskuudessa, tunnustakaa, että hänen nimensä on korkea.
Veisatkaa ylistystä Herralle, sillä jaloja töitä hän on tehnyt; tulkoot ne tunnetuiksi kaikessa
maassa.
Huutakaa ja riemuitkaa, Siionin asukkaat, sillä suuri on teidän keskellänne Israelin Pyhä."

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 12 Empty11.01.24 9:02

Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä.
Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana, mutta hän on haavoitettu
meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain teojemme tähden. Rangasitus
oli hänen päällänsä, että meillä rauha olsi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
Jes. 53:4-5

Jeesus teki tämän rakkaudesta Isän tahdolle, jonka he olivat sopineet ennen hänen
maailmaan tuloaan. Hän teki sen myös rakkaudesta meihin syntiin langenneisiin ihmisiin,
jotka ilman tätä Hänen tekoaan olivat ja ovat matkalla helvettiin.
Päästäksemme taivaaseen meidän tarvitsee ottaa Jeesus vastaan omana, henkilökohtaisena
Vapahtajanamme synneistämme.
Jos emme taivu tämän totuuden edessä, menemme helvettiin! Kuka siellä haluaisi olla?
Ei varmaan kukaan! Valitse siis Jeesus! Anna Hänen valita Sinut omakseen!

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 12 Empty12.01.24 11:45

Herra hävittää kuoleman ainiaaksi, ja Herra, Herra pyyhkii kyyneleet kaikkien kasvoilta
ja ottaa pois kansansa häväistyksen kaikesta maasta. Sillä Herra on puhunut. Jes. 25:8

Ikuisen, iankaikkisen , aina läsnäolevan ja puhuvan Jumalan Sana, joka on ja pysyy 
aina ja iankaikkisesti. Kun ajattelee tämän päivän Israelia ja kansaa, Herra tietää, kuulee 
ja vastaa Sanansa mukaan.

Meille ohjeeksi, avuksi Hän antaa Room. 12:12:"Olkaa toivossa iloiset, ahdistuksessa
kärsivälliset, rukouksessa kestävät."

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 12 Empty13.01.24 12:03

Niin kauniisti ja jumalallisesti ilmaistu, Jes. 55:9:

"Niin korkealla kuin taivas kaartuu maan yllä, niin korkella ovat minun tieni teidän
teittenne yläpuolella ja minun ajatukseni teidän ajatustenne yläpuolella." (v. 1992 käänn.)

Paavalikin toteaa 1 Kor. 13:12:"Sillä nyt me näemme kuin kuvastimesta, arvoituksen
tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin
minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan."

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 12 Empty14.01.24 13:07

2. sunnuntai loppiaisesta  ~  Jeesus ilmaisee jumalallisen voimansa

Jeesus aloittaa toimintansa Galileassa Hengen voimassa, Luuk. 4:14-15.
Hän tuli Nasaretiin, kotikaupunkiinsa ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan.
Hänelle annettiin Jesajan kirja. Sieltä Hän luki j. 1-3 ja sanoi, että tänä päivänä tämä
kirjoitus on toteutunut kansan kuullen.
Väki lausui Hänestä hyvän todistuksen ja ihmetteli Hänen lausumiaan armon sanoja ja 
ihmettelivät "Eikö tämä ole Joosefin poika?"
Jeesus sanoi:"Kaiketi aiotte sanoa minulle: Parantaja, paranna itsesi; tee täälläkin niitä
suuria tekoja, joita he ovat kuulleet tapahtuneen Kapernaumissa. 
Profeetta ei kuitenkaan ole otollinen kotikaupungissaan. Eliakin lähetettiin nälänhädän 
aikana Siidonin maan Sareptaan leskivaimon luo. Pitalisista ainoastaan syyrialainen Naiman 
parantui."
Väki ymmärsi Hänen viestinsä, suuttui ja ajoi Hänet ulos kaupungista ja aikoivat syöstä 
Hänet vuorelta alas.
Raamattu todistaa yksinkertaisesti kuitenkin vain, "että Hän lähti pois käyden heidän
keskitsensä".

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 12 Empty15.01.24 12:30

Peljätkää vain Herraa ja palvelkaa häntä uskollisesti kaikesta sydämestänne. 
Sillä katsokaa, kuinka suuria hän on teille tehnyt. 1 Sam. 12:24

Ja hänen laupeutensa pysyy polvesta polveen niille, jotka häntä pelkäävät.
Luuk. 1:50

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 12 Empty16.01.24 12:35

Israel ja Jumalan vanhurskaus Room. 9:30-33, 10:1-8

Pakanat, jotka eivät tavoitelleet vanhurskautta, ovat saavuttaneet uskon vanhurskauden.
Israel tavoitteli lain vanhurskautta, mutta eivät uskon vahurskautta saavuttaneet.
Jesaja ennustaa jo 28:16, että kun he tavoittelivat vanhurskauden lakia, tekojen lakia,
eivätkä saavuttaneet Jumalan vanhurskautta, koska he loukkaantuivat ja kompastuivat
Jeesukseen Kristukseen.
Paavali, laajasydämisesti toivoo ja rukoilee Jumalaa heidänkin edestään, että he 
pelastuisivat. Heillä oli kyllä kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan, sillä kun 
he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, he koettavat pystyttää omaa vanhurskautta, eivät 
ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
Mooseksen laissa puhutaan lain vanhurskaudesta ja he elivät sen mukaan.
Uskon vanhurskaus sanoo:"Älä sano sydämessäsi:Kuka nousee taivaaseen?" se on tuomaan
Kristusta alas, tai "Kuka astuu alas syvyyteen? se on: nostamaan Kristusta kuolleista.
Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sydämesssi"; se on se uskon 
sana, jota me saarnaamme."

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 12 Empty17.01.24 9:02

Ef. 5:1-6 opettaa meitä olemaan Jumalan seuraajia, niinkuin rakkaat lapset, vaeltamaan
rakkaudessa esimerkkinä Kristuksen rakkaus; Hän antoi itsensä rakkaudesta meidän 
edestämme lahjaksi ja uhriksi, Jumalalle "suloiseksi tuoksuksi".
Mutta haureutta ja minkäälaista saastaisuutta tai ehneutta älköön edes mainittako
teidän keskuudessa - niinkuin pyhien sopii - älköön myös rivoutta tai tyhmää lorua tai
ilvehtimistä, jotka ovat sopimattomia, vaan paremmin kiitosta.
Meidän tulee tietää ja tuntea, ettei yhdelläkään haureellisella eikä saastaisella eikä
ahneella - sillä hän on epäjumalanpalvelija - ole perintöosaa Krituksen ja Jumalan
valtakunnassa.
Älköön kukaan pettäkö teitä tyhjillä puheilla, sillä semmoisten tähden kohtaa Jumalan
viha tottelemattomuuden lapsia.

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 12 Empty18.01.24 14:51

Tämä päivä alkoi Psalmeille 65 ja 66: Jumalan hengellisten ja ajallisten lahjan runsaus 
ja Kiitosvirsi Jumalan ihmeellisestä avusta!

Jumala, Sinua kiitetään hiljaisuudessa...... Sinä kuulet rukouksen: Sinun tykösi
tulee kaikki liha.....
Syntivelkani ovat ylen raskaat, mutta Sinä annat anteeksi....
Autuas se, jonka sinä valitset ja otat luoksesi, esikartanoissasi asumaan! Salli meidän
tulla ravituiksi Sinun huoneesi hyvyydellä, Sinun temppelisi pyhyydellä.
Ihmeellisillä teoilla Sinä vastaat meille vanhurskaudessa, Sinä, autuutemme Jumala,
Sinä, kaikkien maan äärten ja kaukaisen meren turva......................................

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 12 Empty19.01.24 3:00

Israelissa on sota. Hamas, terrorijärjestö, hyökkäsi maahan ja Israel puolustautuu.
Tämän päivän sana sanoo 5 Ms. 4:25-40: Tuomio ja paluu Jumalan yhteyteen.
Jj. 32-40 puhuu Israelin kansan erityisasemasta. Onko Hän antanut tämän tapahtua, että
he palaisivat Jumalansa luo, sanoisivat, että "Siunattu on Hän, joka tulee Herran nimeen"?
Jeesus ei palaa ennenkuin he kutsuvat Hänet palaamaan. Pitääkö heidän joutua niin
tiukille, että silloin vasta he nöyrtyvät Jumalansa edessä ja kutsuvat Hänet paikalle?
Ps. 12 Daavid rukoilee yltyvää pahuutta vastaan ja sanoo mm. j.7, että Herran sanat ovat
selkeitä sanoja, hopeata, joka kirkkaana valuu sulattimesta maahan, seitsenkertaisesti
puhdistettua.
Paavali puhuu Fil. 2:15-15,:"että olisitte moitteettomat ja puhtaat, olisitte tahrattomat 
Jumalan lapset kieron ja nurjan sukukunnan keskellä, joiden joukossa te loistatte niinkuin 
tähdet maailmassa, tarjolla pitäessänne elämän sanaa, ollen minulle kerskaukseksi 
Kristuksen päivänä siitä, etten ole turhaan juossut enkä turhaan vaivaa nähnyt."
Israelin on ensiksi oltava todistuksena Herrasta ja Hänen tahdostaan, sitten kristityt. 
Kaiken kaikkiaan herätyksen pitää alkaa ensin heistä, sitten meistä, pakanakristityistä.
Suomikin saa nyt rukoilla armoa Herralta Jeesukselta Kristukselta. Meilläkin on tiukat 
paikat; itä uhkaa, pitää valita uusi presidentti ja hallitus tarvitsee Jumalan apua ja ohjausta.
Kansamme tarvtsee Jumalan apua. Se voi huonosti ja miksi? He tahtovat hylätä Herran
sanan ja keksivät "omasta mielestä hyvältä tuntuvia ajatuksia" tilalle!
Jos Herran Sana hylätään, siitä ei hyvä seuraa!   Herra, armahda meidät vielä!

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 12 Empty20.01.24 14:11

Alussa loi Jumala taivaan ja maan. Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä
ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.
Ja Jumala sanoi:"Tulkoon valkeus." Ja valkeus tuli. 1 Ms. 1:1-3

Hebrean kielessä sana Jumala on monikkomuodossa. Oli Jumala, Pyhä Henki, joka liikkui
vetten päällä ja Jeesus, Valkeus.
Jumala loi taivaan, Shamajim, joka hebrean kielessä on kaksoismuodossa, taivaat.
Sanalla on kaksi muotoa: näkyvä taivas ja Jumalan asuinsija.
Alun pitäen Jumalan täytyi luoda myös maa, koska se oli täydellisessä kaaostilassa, jossa 
ei ole minkäänlaista muotoa tai järjestystä. Sama tila esiintyy myös Jes. 34:11 ja Jer. 4:23.

Sillä Jumala, joka sanoi:"Loistakoon valkeus pimeydestä", on se, joka loisti sydämiimme,
että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa,
levittäisi valoansa. 2 Kor. 4:6

Jumalan kirkkaus, Jeesus Kristus, alussa pimeydessä oli tarkoitettu ihmisten valoksi, 
valkeudeksi, loistamaan meissäkin levittämään valoaan.

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 12 Empty21.01.24 13:58

3. sunnuntai loppiaisesta  ~ Jeesus herättää uskon

Jeesus, Jaakob ja Johannes poistuivat synagoogasta ja menivät Simonin ja Andreaan taloon.
Simonin anoppi oli sairaana ja ihmiset puhuivat asiasta Jeesukselle. Hän meni tämän
luo, nosti hänet ylös tarttuen hänen käteensä; kuume lähti hänetä ja hän palveli heitä.
Parantuminen oli äkkinäinen ja siitä seurauksena anoppi jatkoi palvelutyötään.
Tuli ilta, aurinko oli laskenut. Kaikki sairaat ja riivaut tuotiin Jeesuksen luo ja koko kaupunki
oli koolla oven edessä.
Hän paransi monta sairasta ja ajoi ulos riivaajia eikä sallinut niiden puhua, koska ne
tunsivat Hänet.
Jeesuksella oli oma aikansa tekemisilleen. Jos riivaajat olisivat päässeet puhumaan, uskottavuus 
Daavidin Pojasta olisi kärsinyt.
Varhain seuraavana aamuna Hän meni ulos, autioon paikkaan rukoilemaan.
Simon ja ne, jotka olivat hänen kanssaan, riensivät perässä ja sanoivat:"Kaikki etsivät sinua."
Jeesus oli jo ehtinyt olla Isän neuvottelussa ja Hän sanoi:"Menkäämme muualle, läheisiin
kyliin, että minä sielläkin saarnaisin." Hän meni ja saarnasi heidän synagoogissaan koko
Galileassa ja ajoi ulos riivaajat.
Jeesus teki Isän suunnittelemaa ja Hänelle annettua tehtävää, loppuun asti.
Tällä kaikella Hän halusi herättää uskon ihmisissä; että Hän on Messias, Daavidin Poika 
ja uskon Hänen Golgatan työhönsä eli syntiemme anteeksisaamiseen ja verensä puhdistukseen.

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 12 Empty22.01.24 5:43

Jos me olisimme unohtaneet Jumalamme nimen ja ojentaneet kätemme vieraan 
jumalan puoleen, eikö Jumala olisi sitä tutkituksi saanut, sillä hän tuntee sydämen salaisuudet. Ps. 44:21-22

Ilm. 2:8-9 Näin sanoo ensimmäinen ja viimeinen, joka kuoli ja virkosi elämään:
Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi  -  sinä olet kuitenkin rikas  -  ja mitä
pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat
saatanan synagooga.

Jumala tuntee sydämemme salaisuudetkin, vaikka emme itse niitä tietäisi ja 
tietämättömyys ahdistaa.
Ilm. 2 sanat lohduttavat. Psalmin sanat ovat armon sanoja, ne antavat vapauden.
Olen kuitenkin rikas vaikka olisimme ahdistuksessa tai köyhyydessä. Kuitenkin olen 
Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa ja Hän on minussa!

2 Kor. 3 puhuu tästä samasta asiasta, Uuden liiton kirkkaudesta. Paavali sanoo, että 
on ilmeistä, että korinttolaiset ovat Kristuksen kirje kirjoitettuna elävän Jumalan 
Hengellä sydämen lihatauluihin.
Kristus Jeesus on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita 
Hengessä, koska vain Henki tekee eläväksi.Mooseksen kasvojen kirkkaus oli lihan 
kirkkautta ja kuitenkin niin kirkas, että Israelin lapset eivät kärsineet katsella 
häntä. Heille tuli peite heidän sydämensä päälle.
Paavali kysyy, että kuinka paljon kirkkaampaa on vanhurskauden virka. Jos sillä, 
mikä on katoavaista, oli kirkkaus, niin vielä paljon enemmän on sillä, mikä on 
pysyväistä, oleva kirkkautta. Koska meillä siis on tämmöinen toivo, niin me olemme 
aivan rohkeat emmekä peitä kasvojamme. Sydämen kääntyessä Kristuksen puoleen 
otetaan peite pois. Silä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
Ja me, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin 
kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, 
niinkuin muttaa Herra, joka on Henki.

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 12 Empty23.01.24 13:39

Mitä Jumalan Sana vaikuttaa?

1 Sam. 3:19:"Samuel kasvoi, ja Herra oli hänen kanssansa eikä antanut yhdenkään 
sanansa varista maahan.

Tessalonikaisille tuli Herran sana....teidän uskonne Jumalaan on levinnyt 1 Tess. 1:8

Ennustukset toteutuvat. Joh. 1:43-51

Herran Sanan tärkein tarkoitus on rakastua Herraan ja toimia Hänen sanansa mukaan,
jonka Hän vaikuttaa meissä myös toimintansa; antaa voiman ja tarkoituksen. 5 Ms. 6:1-9

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 12 Empty24.01.24 13:24

Jumalan palvelijoista......

Auta Herra, sillä hurskaat ovat hävinneet, uskolliset ovat kadonneet ihmislasten
joukosta. He puhuvat valhetta toinen toisellensa, puhuvat liukkain huulin, 
kaksimielisin sydämin.....
"Kurjien sorron tähden, köyhäin huokausten tähden minä nyt nousen", sanoo
Herra, "tuon pelastuksen sille, joka sitä huoaten ikävöitsee."
Herran sanat ovat selkeitä sanoja, hopeata, joka kirkkaana valuu sulattimesta
maahan, seitsenkertaisesti puhdistettua. Ps. 12:2-7

Paavali pyytää Kol. 4:3 rukousta heidänkin puolesta, että Jumala avaisi heille sanan
oven puhuakseen Kristuksen salaisuutta......

Jeesus sanoo Joh. 3:31-36, että Hän, joka ylhäältä tulee, on yli kaikkien....maasta
syntynyt puhuu sen mikä on maasta; Hän puhuu taivaastaallisia, koska on sieltä.
Hän puhuu, mitä on nähnyt ja kuullut; sitä ei kukakan ota vastaan.
Joka ottaa vastaan Jeesuksen todistuksen, se sinetillä vahvistaa, että Jumala on
totinen. Sillä Hän....puhuu Jumalan sanoja, sillä Jumala ei anna Henkeä mitalla.
Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki Hänen käteensä.
Joka uskoo Poikaan, silä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle,
se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä.

Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 12 Empty

Takaisin alkuun Siirry alas

Sanaa tälle päivälle
Takaisin alkuun 
Sivu 12 / 24Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 18 ... 24  Seuraava
 Similar topics
-
» Sanaa tälle päivälle
» Sanaa tälle päivälle
» Sanaa tälle päivälle
» Sanaa tälle päivälle

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Kaarisillalla :: Sanaa tälle päivälle-
Siirry: