Marraskuu 2024 | Su | Ma | Ti | Ke | To | Pe | La |
---|
| | | | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | Kalenteri |
|
Kuukauden aktiivisimmat kirjoittajat | |
|
| Sanaa tälle päivälle | |
| | |
Kirjoittaja | Viesti |
---|
AnnSofi Admin
Viestien lukumäärä : 4822 Join date : 30.10.2013 Ikä : 81 Paikkakunta : Suomi
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 26.08.23 12:51 | |
| Puhetta oikeasta paastosta, Jes. 58.....
Ensimmäisenä, luvun alussa Herra käskee huutaa täyttä kurkkua, korottaa äänensä.... ilmoittaa kansalleen heidän rikoksensa ja Jaakobin huoneelle heidän syntinsä. He etsivät muka Jumalaa joka päivä, haluavat tietoa Hänen teistään kansana, joka tekee vanhurskautta eikä hylkää Jumalan oikeutta. He vaativat Jumalalta vanhurskaita tuomioita, haluavat Jumalan lähestyvän heitä, sanovat:"Miksi me paastoamme, kun et sitä näe, kuritamme itseämme, kun sinä et sitä huomaa?" Jumala vastaa:"Paastupäivänänne te ajatte omia asioitanne ja ahdistatte työhön koko työväkenne. Riidaksi ja toraksi he paastoavat, lyödäkseen jumalattomalla nyrkillä..... ja Jumala kysyy, tällaistako paastoa Hän haluaa?" J. 7:"Eikö tämä ole oikea paasto, että taitat leipäsi isoavalle, viet kurjat kulkijat huoneeseesi, vaatetat alastoman etkä kätkeyde siltä, joka on omaa lihaasi?"
Onpa syntiluetteloa. Isän tarkoitus on tällä saada silmämme ja sydämemme auki Hänelle; nähdä syntejämme, katua niitä, pyytää anteeksi = tulla Jeesuksen Kristuksen ristin juurelle saamaan puhdistusta Hänen veressään ja antaa koko elämänsä Hänelle, seurata Häntä. | |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 27.08.23 11:50 | |
| 13. sunnuntai helluntaista ~ Jeesus, parantajamme
Mihin Jeesus tahtoo tänään saada parannuksen aikaan?
Ps. 30:3-16 on rukous ja pelastuneen kiitosvirsi; Herra kuuli apua huutaneen ja paransi. Tämä kehottaa kiittämään Herraa, joka pelastaa. Jaak. 3:2-12 Jaakob varoittaa kielen synneistä. Kieli on tuli, vääryyden maailma, se tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä. Sitä ei ihminen voi kesyttää; se on levoton ja paha, täynnä kuolettavaa myrkkyä.... samasta suusta lähtee kiitos ja kirous. Näin ei voi olla. Mitä tehdä? Päivän evankeliumi Matt. 12:33-37 kehottaa tekemään puu hyväksi...... Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa. Jeesus sanoo, että jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, joutuu tilintekoon tuomiopäivänä. Sillä sanoistamme meidät julistetaan vanhurskaiksi, ja sanoistamme tuomitaan. Jeesus saa puun pyhäksi ja vaikka silloinkin kieli langettaa, kutsu kuuluu tulla Jeesuksen armahdettavaksi. Eli antaa itsensä Hänelle, Hän saa meissä kielenkin ohjata oikein puhumaan. Jeesuksen veressä on vapautus! 11:53:04 | |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 28.08.23 16:40 | |
| Israelin Jumala on sanonut, Israelin kallio on puhunut minulle:"Joka hallitsee ihmisiä vanhurskaasti, joka hallitsee Jumalan pelossa, hän on niinkuin huomenhohde auringon noustessa pilvettömänä aamuna, kun maa kirkkaassa valossa vihannoi sateen jälkeen." 2 Sam. 23:3-4
Jeesus sanoo:"Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne." Matt. 11:29
Hallita ihmisiä vanhurskaasti ja Jumalan pelossa, eikö se ole tuota, minkä Jeesus mainitsee edellisessä jakeessa? 16:40:24
Viimeinen muokkaaja, AnnSofi pvm 30.08.23 12:29, muokattu 1 kertaa | |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 29.08.23 12:25 | |
| Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, Israelin Pyhä: Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka opetan sinulle, mikä hyödyllistä on, johdatan sinua sitä tietä, jota sinun tulee käydä. Jes. 48:17
Martalla oli sisar, Maria, joka asettui istumaan Herran jalkojen juureen ja kuunteli hänen puhettaan. Luuk. 10:39 12:25:56 | |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 30.08.23 12:33 | |
| Herra, minun Jumalani, älä tuhoa omaa kansaasi! Olethan suuruudessasi lunastanut sen vapaaksi. 5 Ms. 9:26
Kun Jumala ei säästänyt omaa Poikaansakaan vaan antoi hänet kuolemaan meidän puolestamme, kuinka hän ei lahjoittaisi Poikansa mukana meille kaikkea muutakin? Room. 8:32 12:33:14
| |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 31.08.23 14:02 | |
| He pyysivät, ja hän pani tulemaan viiriäiset, ja hän ravitsi heitä taivaan leivällä. Hän avasi kallion, ja vettä vuoti; se juoksi virtana kautta erämaan. Sillä hän muisti pyhän sanansa, muisti Aabrahamia, palvelijaansa. Ps. 105:40-42
anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme: Matt. 6:11 14:02:24 | |
| | | Kirsikka Admin
Viestien lukumäärä : 5023 Join date : 03.11.2013 Ikä : 81 Paikkakunta : Suomi
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 01.09.23 11:40 | |
| Astu esiin loitsuinesi ja paljoine velhouksinesi, joilla olet vaivannut itseäsi nuoruudestasi asti: ehkä hyvinkin saat avun, ehkä herätät pelkoa. Sinä olet väsyttänyt itsesi paljolla neuvottelullasi. Astukoot esiin ja auttakoot sinua taivaan mittaajat, tähtien tähystäjät, jotka kuu kuula ilmoittavat, mitä sinulle tapahtuva on. Jes. 47:12-13
Jae on ote Jes. 47:stä Pilkkalaulu Baabelille. Jumala puhuu suoraan Baabelin vangeille ja vielä kehottaa jatkamaankin. Hän ei ilmeisesti odota baabelilaisilta enää mitään hyvää, kehottaa vain jatkamaan..... Järkyttävää!!!!
Herran omille:"Olkaa keskenänne yksimieliset. Älkää korkeita mielistelkö, vaan tyytykää alhaisiin oloihin. Älkää olko itse mielestänne viisaita." Room. 12:16 _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 03.09.23 13:33 | |
| 3.9.2023 klo13:02:47
14. sunnuntai helluntaista ~ Lähimmäinen
Minä olen jonkun lähimmäinen ja joku on minun lähimmäiseni. Ps. 112 kertoo, mitä on Jumalaa pelkääväisen onni. Hän on Herraa pelkääväinen ja halajaa hänen käskyjään. Varallisuus ja rikkaus on hänen huoneessansa. Ajattelen, että tuo tarkoittaa ensisijaisesti sisäistä varallisuutta ja rikkautta. Oikeamieliselle koittaa pimeydessä valkeus, armollinen, laupias ja vanhurskas. Hän ei ikinä horju; vanhurskas säilyy ikuisessa muistossa. Hän ei pelkää pahaa sanomaa, hänen sydämensä on vahva, luja ja peloton, kunnes hän ilolla katselee ahdistajiaan, on runsaskätinen, antaa köyhille. Mutta mitä tekee jumalaton? Hän näkee tuota edellä mainittua ja närkästyy, kiristelee hampaitaan ja lopulta pakahtuu, hänen halunsa raukeavat tyhjiin. Esimerkiksi voi sanoa Saulin ja Daavidin suhdetta. 1 Sam. 24:9-12 Ihminen ei kuitenkaan itse voi itsestään tuota tuottaa. Rakkaus toisiamme kohtaan koetelleen koko elämän ajan. 1 Joh. 4:7-21 rakkaus on Jumalasta. Joka rakastaa, on syntynyt Jumalasta ja tuntee Hänet. Jumala on rakkaus! Hänen rakkautensa ilmestyi meille, kun Hän lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi. Tämän takia mekin olemme velvolliset rakastamaan toisiamme. Mitä siitä seuraa? Rakkaudessa ei ole pelkoa, joka rakastaa Jumalaa, rakastaa myös Hänen veljeänsä. Jeesus kehottaa tähän opetuslapsiaan Matt. 5:43-48. Hän sen tekee, Hän muokkaa meitä ja elämäämme niin, että rakkaus koetuksissa tulee vähitellen esiin ja täydellistyy Hänen tullessaan. _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 04.09.23 14:27 | |
| Minun Jumalani, minun sieluni on murheellinen minussa, sentähden minä muistan Sinua Jordanin maalla, Hermonin kukkuloilla ja Misarin vuorella. Ps. 42.7.
Jeesus sanoo: En minä jätä teitä orvoiksi, minä tulen teidän tykönne. Joh. 14:18 14:28:08 _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 05.09.23 14:42 | |
| Tällainen on meidän Herramme ja Jumalamme!
Minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi niinkuin pilven ja sinun syntisi niinkuin sumun. Palaja minun tyköni, sillä minä lunastan sinut. Jes. 44:22
Meidät on tehty Kristuksen kanssa eläviksi! Joko olet Kristuksen Jeesuksen oma?
Sillä "Hän pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meidän vastustajamme; sen Hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin,
jo etukäteen itsessään!!!!!!!!!!!
Kol. 2:6-13 todistaa: Niinkuin te siis olette omaksenne ottaneet Kristuksen Jeesuksen, Herran, niin vaeltakaa Hänessä, juurtuineina Häneen ja Hänessä rakentuen ja uskossa vahvistuen, niinkuin teille on opetettu; ja olkoon teidän kiitoksenne ylitsevuotavainen. Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen. Sillä Hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti, ja te olette täytetyt Hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää, ja Hänessä te myös olette ymprileikatut lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella; ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti Hänet kuolleista. Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät Hän teki eläviksi yhdessä Hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset, 14:42:14 _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 06.09.23 13:05 | |
| Puhukaa totta toinen toisellenne. Tuomitkaa porteissanne oikein, tuomitkaa rauhan tuomio. Sak. 8:16
Niin tavoitelkaamme siis sitä, mikä edistää rauhaa ja keskinäistä rakentumistamme. Room. 14:19
13:05:17 _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 07.09.23 2:41 | |
| Israelin kuningas Ahab aikoi lähteä sotimaan Gileadin Raamotiin ja pyysi Joosafatia, Juudan kuningasta kaveriksi. Joosafat sanoi:"Kysy kuitenkin ensin, mitä Herra sanoo". 2 Aik. 18:4 Hän kutsutti kaikki profeettansa eteensä kysyen onko lähdettävä vai ei sotaan. Kaikki kehottivat lähtemään ja lupasivat voittoa. Vastaus ei tyydyttänyt Joosafatia ja oli vielä profeetta Miika, jolta kysyttiin asiaa. Hän sanoi, että ei lähteä, Ahab kuolisi sillä reissulla. Ahab ei uskonut Miikaa, lähti sotaan ja kuoli siellä. 2 Aik. 18:2-34.2
Tim. 3:14 Paavali neuvoo Timoteusta:"Mutta pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut". _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 08.09.23 14:47 | |
| Jes. 26 kertoo tuomion jälkeen tulevasta pelastuksesta, kuoleman jälkeen tulevasta ylösnousemuksesta. J. 19:ssä "Sinun kuolleesi virkoavat eloon..."
Jaakob neuvoo Jaak. 2 lähimmäisenrakkauteen, joka ei katso henkilöön.....
Mikä saastuttaa ihmisen? Matt. 15:10-20 Jeesus opettaa ymmärtämättömiä opetuslapsiaan, että eivät ulkonaiset tavat ja ruuat, vaan mikä käy suusta ulos. Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaidet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.
Siksi "Kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme (Luku 11), pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa, silmät luotuina ... Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaisuimen oikealle puolelle....
Eikö kannattaisi kilvoitella sydämensä ajatuksista, kilvoitellen Jeesuksen työn tähden? _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 09.09.23 4:00 | |
| Raamattu puhuu taaskin, tänään, Isän lupauksista lapsilleen, israelilaisille. Ps. 105:8, Room. 11:29
Matt. 15:21-28 Jeesus vastasi kanaanilaiselle vaimolle ensin lujasti kutsumuksensa mukaisesti: Hänet on lähetetty Israelin huoneen kadonneiden lammasten luo. Vaimo jatkoi pyytämistä:"Herra, auta minua". Jeesus vastasi:"Ei ole soveliasta ottaa lasten leipää ja heittää penikoille". Puhuttelee vaimon nöyryys. "Niin, Herra; mutta syöväthän penikatkin niitä muruja, jotka heidän herrainsa pöydältä putoavat". Hän myönsi että näin on ja jatkoi pyytämistä. Raamattu sanoo: Silloin Jeesus vastasi:"Oi vaimo, suuri on sinun uskosi, tapahtukoon sinulle, niinkuin tahdot". Vaimon tytär oli siitä hetkestä terve. Vaimolla oli usko, joka pani Jeesuksen toimimaan! Mahtavaa!
Juudaksen kirje alkaa "Juudas, Jeesuksen Krituksen palvelija ja Jaakobin veli, kutsutuille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesukselle Kristukselle varjellut. Lisääntyköön teille laupeus ja rauha ja rakkaus" ja loppujakeet päättyvät yhteen koko Raamatun kauneimmista ylistyslauluista, jj. 24-25:"Mutta hänelle, joka voi varjella teidät lankeamasta ja asettaa teidät nuhteettomina, riemuitsevina, kirkkautensa eteen, hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti. Amen." _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 10.09.23 11:03 | |
| 15. sunnuntai hellluntaista ~ Kiitollisuus
Joosef antoi toiselle pojalleen nimen Efraim. Nimi muistuttaa hebrealaista sanaa hifraa, joka tarkoittaa "hän tekee minut hedelmälliseksi". 1 Ms. 41:52:"Toiselle hän antoi nimen Efraim, sillä hän sanoi:"Jumala on tehnyt minut hedelmälliseksi kärsimysteni maassa."
Paavali opettaa roomalaisia Room. 5:1-5: Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kautta, joka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo. Eikä ainoastaan se, vaan meidän kerskauksenamme ovat myös ahdistukset, sillä ahdistus saa aikaan kärsivällisyyttä, mutta kärsivällisyys koettelemuksen kestämistä ja koettelemuksen kestäminen toivoa; mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu."
Eikö tämä herättäisi meissä kiitollisuuden Isälle Jeesuksen tähden? Hän antoi omalla elämällään esimerkin meidänkin elämällemme.
Päivän evankeliumi Joh. 5:1-15 myös opettaa meitä elämään Jeesuksessa Hänelle! _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 11.09.23 1:53 | |
| Parempi on luottaa Herraan, kuin turvata ihmisiin. Ps. 118:8
Paavali opettaa Timoteusta oman kokemuksensa kautta. 2 Tim. 4:16-18: Ensi kertaa puolustautuessani ei kukaan tullut avukseni, vaan kaikki jättivät minut; älköön sitä heille syyksi luettako. Mutta Herra auttoi minua ja vahvisti minua, että sanan julistaminen minun kauttani tulisi täydelleen suoritetuksi, ja kaikki pakanat sen kuulisivat; ja minä pelastuin jalopeuran kidasta. Herra on vapahtava minut kaikesta ilkivallasta ja pelastava minut taivaalliseen valtakuntaansa, hänelle kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen. _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 12.09.23 13:30 | |
| 2 Ms. 19 Jumala ilmestyy Siinain vuorella erämaassa vaeltavalle kansalleen. Hän sanoo j. 4:"Te olette nähneet, mitä minä olen tehnyt egyptiläisille ja kuinka olen kantanut teitä kotkan siivin ja tuonut teidät luokseni." Vaellus erämaassa ei todellakaan ole mitään herkkua; paahtava kuumuus, petoeläimet, kestokyvyn rajallisuus ym. Kotkansiivet ovat osuva kuvaus tuohon tilanteeseen. Hän ilmestyi kolmantena kuukautena Egyptistä lähdön jälkeen ja käski kansaa valmistautumaan siihen. Kolmantena päivänä ilmoituksestaan alkoi tapahtua........... Ja luvussa 20 Hän antaa heille kymmenen käskyä. Ei mikään pikku juttu!
Jumala sanoo meillekin:"Älkää siis heittäkö pois uskallustanne, jonka palkka on suuri." Hebr. 10:35 _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 13.09.23 14:03 | |
| Jälleen tänään tulivat ensimmäisinä Ps. 22 Jeesuksen rukous ristillä, eli pelastuksemme perusta. Toiseksi tuli Ps. 83, Jumalan silmäterän, Israelin avunhuuto taistelussa pakanakansoja vastaan. Molemmat pääasioita näinä aikoina ja aina! Ilman Jeesuksen ristintyötä ei ole mahdollisuutta pelatukseen eikä kotiin (taivaan). Jumala valitsi Israelin omaksi kansakseen, jonka kautta Hän puhuu asioita, Vanha testamentti ja koko Raamattu avaa tätä: missä ajassa nyt menemme ja mitä on tulossa...... _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 14.09.23 13:06 | |
| Jumala on armollinen, Häntä kannattaa ylistää Ps. 103. J. 13:"Niinkuin Isä armahtaa lapsiansa, niin Herrakin armahtaa pelkäävisiänsä".
Jeesus opettaa Matt. 16::24-28: ...Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä, ottakoon ristinsa ja seuratkoon minua... _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 15.09.23 12:25 | |
| Herra rakastaa yhä Israelia..... Hoos. 11:8-9:"Kuinka minä jättäisin sinut, Efraim, heittäisin sinut, Israel? Kuinka jättäisin sinut niinkuin Adman, tekisin sinulle niikuin Seboimille? Herra hävitti Adman ja Seboimin yhdessä Sodoman ja Gomorran kanssa. 5 Ms. 29:23. Hän jatkaa "Minun sydämeni kääntyy, minun säälii herää. En minä pane täytäntöön vihani hehkua, en enää hävitä Efraimia. Sillä minä olen Jumala enkä ihminen, olen Pyhä sinun keskelläsi; en tule minä vihan tuimuudessa...."
Jeesus, Jumalan Poika ja Jumala selittää lisää Joh. 12:47:"Ja jos joku kuulee minun sanani, eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan. Tässä erittäin selvä sanoma: Ei Jumala tuomitse, vaan Hänen sanansa. Jos ihminen ei ota vastaan Hänen sanomaansa, hän tuomitsee itse itsensä, ja valitsee oman tiensä uudessa aikakaudessa. Siellä on vain kaksi mahdollisuutta, tietä, joko taivas tai helvetti. Jeesus kehottaa meitä rakastamaan toinen toistamme. Rakkaus on lain täyttymys. Joh. 13:31-35 12:25:45 _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 16.09.23 6:31 | |
| Sinä, Herra, ajoit minun riita-asiani, lunastit minun henkeni. Valit. 3:58
Pelastukseen valitut 2 Tess. 2:13-17: Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen. Siihen hän on myös kutsunut teidät meidän evankeliumimme kautta, omistamaan meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kirkkauden. Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme. Ja meidän Herramme Jeesus Kristus itse ja Jumala, meidän Isämme, joka on rakastanut meitä ja armossa antanut meille iankaikkisen lohdutuksen ja hyvän toivon, lohduttakoon teidän sydämiänne ja vahvistakoon teitä kaikessa hyvässä työssä ja puheessa. _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 17.09.23 18:53 | |
| 16. sunnuntai helluntaista ~ Jumalan huolenpito
Eikä yksikään asukas sano:"Minä olen vaivanalainen." Kansa, joka siellä asuu, on saanut syntinsä anteeksi. Jes. 33:24
Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen, Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen:"Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinebn, ja minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet. Ilm. 1:17-18
Herralla on tiedossansa salaisimmat toiveemme. Ilman hänen apuansa raukenevat aikeemme. Herralla on vallassansa kaikki maassa, taivaassaan. Herra ohjaa parhaaksemme kaikki aikeet vuosiemme. Virsi 384:3 _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 18.09.23 12:48 | |
| Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin Isän sielu, niin pojankin sielu - ne ovat minun. Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava. Hes. 18:4 Jae on luvusta "Jokainen kantaa vain oman syntivelkansa". Alaviite 1 Ms. 18:25 avartaa asiaa:"Pois se, että sinä näin tekisit; surmaisit vanhurskaan yhdessä jumalattoman kanssa, niin että vanhurskaan kävisi samoin kuin jumalattoman! Pois se sinusta! Eikö kaiken maan tuomari tekisi oikeutta? Samassa luvussa Jumala opastaa, mitä tapahtuu niille, silloin Sodomalle ja Gomorralle, jotka huolettomina elivät synnissä. Hän hävitti ne, mutta lupasi pelastaa, jos siellä olisi ollut kymmenenkin Hänen omaansa. Tahallaan syntiä tekevällä ei ole armahdusta, paitsi jos nöyrtyy Jeesuksen armahdettavaksi. _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 19.09.23 13:30 | |
| Turvatkaa Häneen joka aika, te kansa, vuodattakaa Hänen eteensä sydämenne. Jumala on meidän turvamme. Sela. Ps. 62:9
Niin tapahtui niinä päivinä, että Hän lähti vuorelle rukoilemaan; ja Hän oli siellä kaiken yötä rukoillen Jumalaa. Luuk. 6:12 _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 20.09.23 12:46 | |
| Herran pelossa on vahva varmuus ja turva vielä lapsillekin. Snl. 14:26
Saarn. 4 Salomo sanoo, että kaikki vaivannäkö ja työn kunnollisuus on kateutta toista kohtaan ja on turhuutta ja tuulen tavoittelua.....Parempi on pivollinen lepoa kuin kahmalollinen vaivannäköä ja tuulen tavoittelua. Hän puhuu myös yksinäisyydestä. Tällaisen kimppuun voi joku käydä, mutta kaksi pitää sille puoleensa. Eikä kolmisäikeinen lanka pian katkea (j. 12).
Matt. 18:10-14 Jeesus opettaa että emme halveksi yhtäkään näistä pienistä;..... heidän enkelinsä taivaissa näkevät aina minun Isäni kasvot. Sillä Ihmisen Poika on tullut pelastamaan sitä, mikä on kadonnut............. Meidän taivaallinen Isä ei tahdo, että yksikään näistä pienistä joutuisi kadotukseen.
Kaikkien e.o. jakeiden tarkoitus on herättää meidät näkemään Hänen rakkutensa lapsia ja kaikenlaisia ihmisiä kohtaan. Jos tämän näemme, ei ole varaa käyttäytyä synnillisesti lapsia ja toisia ihmisiä kohtaan. Hän, Jumala, on Jeesuksessa tullut alas luoksemme opettamaan meille Isän tahtoa ja ihmisrakkautta meitä jokaista, syntistä kohtaan. Hän on maailman luonut ja ihmiset. Mutta kun ensimmäinen ihmispari lankesi syntiin, he joutuivat eroon Jumalasta. Tässäkin tulee esiin Jumalan ihmisrakkaus. 1 Ms. 3:ssa Hän jo sanoo, että on tuleva Pelastaja, joka pelastaa ihmiset heidän synneistään, antaa anteeksi. Profeetat läpi Vanhan testamentin ennustavat Pelastajan tulon. Uusi testamentti todistaa; Hän tuli, suoritti Isän Hänelle antavat tehtävät, suurimpana ja tärkeimpänä Hänen ristinkuolemansa. Jos ja kun uskomme, että "myös minun tähteni", saamme syntimme anteeksi ja pääsemme yhteyteen Hänen ja Isän kanssa ja olemme matkalla kotiin.....Hänen, Jeesuksen luo. _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Sponsored content
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle | |
| |
| | | | Sanaa tälle päivälle | |
|
Similar topics | |
|
| Oikeudet tällä foorumilla: | Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
| |
| |
| |