Kaarisillalla
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Kaarisillalla

Usko ja luottamus

PääsivuPääsivu  PortaaliPortaali  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  
Haku

Näytä tulokset:

Rechercher Tarkennettu haku
Avainsanat
Viimeisimmät aiheet
» Sanaa tälle päivälle
Sanaa tälle päivälle - Sivu 17 EmptyTänään kello 15:08 kirjoittaja AnnSofi

» Nimipäiväonnitteluja
Sanaa tälle päivälle - Sivu 17 Empty01.11.24 2:13 kirjoittaja Kirsikka

» Uskon sanoja
Sanaa tälle päivälle - Sivu 17 Empty17.09.24 11:24 kirjoittaja AnnSofi

» Evankeliumia
Sanaa tälle päivälle - Sivu 17 Empty15.08.24 11:04 kirjoittaja Kirsikka

» Mitä on tulossa? Mihin olemme menossa?
Sanaa tälle päivälle - Sivu 17 Empty10.07.24 14:13 kirjoittaja AnnSofi

» Poissaoloja foorumilta
Sanaa tälle päivälle - Sivu 17 Empty07.06.24 22:56 kirjoittaja Kirsikka

» Herätys kuolemasta elämään, tarve huutava!
Sanaa tälle päivälle - Sivu 17 Empty09.05.24 17:49 kirjoittaja Kirsikka

» Apua, Israel hädässä
Sanaa tälle päivälle - Sivu 17 Empty18.04.24 14:06 kirjoittaja AnnSofi

» Raamatullinen avioliittokäsitys
Sanaa tälle päivälle - Sivu 17 Empty21.03.24 14:59 kirjoittaja Kirsikka

Marraskuu 2024
SuMaTiKeToPeLa
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
KalenteriKalenteri
Yhteistyökumppanit
ilmainen foorumi

The most tagged keywords
Kuukauden aktiivisimmat kirjoittajat
AnnSofi
Sanaa tälle päivälle - Sivu 17 Vote_lcapSanaa tälle päivälle - Sivu 17 Voting_barSanaa tälle päivälle - Sivu 17 Vote_rcap 
Kirsikka
Sanaa tälle päivälle - Sivu 17 Vote_lcapSanaa tälle päivälle - Sivu 17 Voting_barSanaa tälle päivälle - Sivu 17 Vote_rcap 

Sanaa tälle päivälle

Siirry alas 
2 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 20 ... 24  Seuraava
KirjoittajaViesti
Kirsikka
Admin
Kirsikka

Viestien lukumäärä : 5023
Ikä : 81

Sanaa tälle päivälle - Sivu 17 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 17 Empty06.05.24 1:50

Snl. 3:11 opettaa:"Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä kyllästy Hänen
rangaistukseensa."

Voisiko sanoa, että monta kertaa vaikeat asiat olisivat Herran rangaistusta?
Tuo sana on kyllä kova ja vanha ihminen ei siitä yhtään tykkää. Jos hän pääsee
päällepäsmäriksi, siitä ei hyvä seuraa. Mutta jos ymmrrämme, että vaikeillakin asioilla
on Jumalalla meille opetus, jota useinkaan ei sillä hetkellä noin ymmärrä. Paras on
sanoa Herralle totuus omista negatiivisista tunteistakin Häntä kohtaan ja pyytää armoa,
armahdusta, oikeaa ymmärrystä tilanteeseen. Vastaus voi kyllä vähän viipyä, mutta
odota kärsivällisesti. Kyllä Herra vastaa, omalla ajallaan ja antaa viisauden myös ajallaan.
Tuloksena seurakuntaelämässä on, että rakkauden ja rauhan Jumala on oleva kanssamme.

2 Kor. 13:11:"Lopuksi, veljet, iloitkaa, tulkaa täydellisiksi, ottakaa vastaan kehoituksia,
olkaa yhtä mieltä, eläkää sovussa, niin rakkauden ja rauhan Jumala on oleva teidän
kanssanne".

01:51:41

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 17 Empty07.05.24 14:15

Herra, sinä olet minun Jumalani; minä kunnioitan sinua, kiitän sinun nimeäsi, sillä
sinä olet tehnyt ihmeitä, sinun aivoituksesi kaukaisilta päiviltä ovat todet ja vakaat.
Jes. 25:1

Jae on esimmäinen jae "Vapautetun kiitoslaulusta" ja j. 6 kertoo juhla-ateriasta
Siionin vuorella
, jonka Herra Sebaot laittaa. J. 7 "Hän hävittää vuorella verhon, joka
verhoaa kaikki kansat".

Minkä verhon? Temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti kun Jeesus kuoli.
Lain verhoko? Laki on hyvä, kun sitä lain mukaan ja käytetään; se paljastaa
syntimme ... Tässäkin, Jes. 25, Herra Sebaot ennustaa, mitä tulee tekemään!!!!!!!!!!

Hebr. 10:23 muistuttaa "pysymään järkähtämättä toivon tunnustuksessa, sillä Hän,
joka antoi lupauksen, on uskollinen".
Toivon tunnustus on "Jeesus Kristus, Siionin vuorella syntimme sovittanut. Hän nousi
kuolleista ja elää. Ensin Hän kuoli, vuodatti verensä syntiemme anteeksi saamiseksi,
minut ja sinut puhdistamaan, jos haluat, sitten Isä herätti Hänet kuolleista, Hän elää!
Pyhä Henki tekee tämän meille elintärkean totuuden eläväksi elämäksi! Laki on sovitettu,
Jeesus sen teki ja nyt Hän kutsuu luokseen, koska vain Hän voi antaa uuden, puhtaan
elämän.
14:15:47

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 17 Empty08.05.24 15:14

Helatorstain aattona........

Sillä näin sanoo Herra, Herra, Israelin Pyhä: Kääntymällä ja pysymällä hiljaa te pelastutte,
rauhallisuus ja luottamus on teidän väkevyytenne, mutta te ette tahtoneet. Jes. 30:15

Jeesus toistaa saman Luuk. 10:41-42:"Martta, Martta, monenlaisista sinä huolehdit ja
hätäilet, mutta tarpeellisia on vähän, tai yksi ainoa. Maria on valinnut hyvän osan, jota
ei häneltä oteta pois."

Kääntymällä huolehtimisista ja hätäilyistä rauhallisuus ja luottamus tulee väkevyydeksi.
Jos näin tahdot, se toteutuu. Mutta israelilaiset eivät kuulleet Herran sanaa eivätkä
saavuttaneet rauhallisuutta ja luottamusta, joka kuitenkin oli heidän ja on meidän
väkevyytemme.
Ja rauhallisuuden ja luottamuksen saa hän, joka turvaa Jeesukseen, sillä Hän on sitä.
Kun asian ymmärtää, kaikki on ok.
Vaarana on käydä veltoksi, hitaaksi kuulemaan, Hebr. 5:11-6:8. Veltolle ihmiselle on taas opetettava Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita, maitoa.
Hän on kokematon vanhurskauden sanassa, hän on lapsi. Täysi-ikäinen haluaa vahvaa
ruokaa, hänen aistinsa ovat tottumuksesta harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.
Meitä kehotetaan jättämään Kristuksen opin alkeet ja pyrkimään täydellisyyteen, ei
taas laskemaan perustusta, eli parannusta kuolleista töistä ja uskoa Jumalaan, oppia
kasteista ja kätten päällepanemisesta, kuolleiden ylösnousemisesta ja iankaikkisesta
tuomiosta. J. 3: Ja niin me tahdomme tehdä, jos vain Jumala sallii.
Velttous vie luopumukseen. Jos kerran olemme valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet
ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan
maailmanajan voimia ja sitten luopuneet - taas uudistua parannukseen, koska he jälleen
ristiinnaulitsevat itsellensä Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.
Esimerkkinä on maa, joka särpii sisäänsä usein tulevan sateen ja kantaa kasvun
hyödyksi niille, joita varten sitä viljelläänkin ja saa siunauksen Jumalalta.
Mutta maa, joka tuottaa orjantappuroita ja ohdakkeita, on kelvoton ja lähellä kirousta,
ja sen loppu on, että se poltetaan.
15:14:08

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 17 Empty09.05.24 11:16

Helatorstai  ~ Korotettu Herra  ~ Kristuksen taivaaseen astumisen päivä

Luuk. 24:44-53 Kirjoitukset täyttyvät
Jeesus sanoi: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa, profeetoissa ja psalmeissa."
Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset. Hän sanoi heille:"Niin on kirjoitettu, että Kristus on kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista, ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
Te olette tämän todistajan. Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut, mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."
Sitten hän vei heidät pois, lähes Betaniaan asti, ja nosti kätensä ja siunasi heidät.
Ja tapahtui, että Hän siunatessaan heitä erkani heistä, ja Hänet otettiin ylös taivaaseen.
He kumarsivat Häntä ja palasivat Jerusalemiin suuresti iloiten. He olivat alati pyhäkössä ja ylistivät Jumalaa.

11:19:19

Kirsikka
Admin
Kirsikka

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 17 Empty10.05.24 13:26

Aasafin virsi: Me kiitämme sinua, Jumala, me kiitänne sinua; lähellä on Sinun nimesi,
Sinun ihmeistäsi kerrotaan. Ps. 75:2

Pietari puhuu hajallaan asuville muukalaisille........
Te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne
sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa; te, jotka
ennen "ette ole armahdetut" mutta nyt "olette armahdetut". 1 Piet. 2:9-10

Herätys! Huomaatko, kuka ja mikä olet?
13:26:42

AnnSofi
Admin
AnnSofi

Viestien lukumäärä : 4829

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 17 Empty11.05.24 2:06

Sillä minä virvoitan väsyneen sielun, ja jokaisen nääntyvän sielun minä ravitsen. 
Jer. 31:25

Ja kun Jeesus aterioi Leevin kodissa, aterioi myös monta publikaania ja syntistä
Hänen ja Hänen opetuslastensa kanssa; sillä heitä oli paljon Häntä seuraamassa.
Mark.2:15
02:06:54
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 17 Empty12.05.24 14:52

6. s. pääsiäisestä  ~ Pyhän Hengen odotus

Jos tunnet itsesi pimeäksi ja täysin syntiseksi, Daavid sanoo Ps. 27:1
"Herra on minun valkeuteni....Herra on minun elämäni turva"
JJ. 7-9 hän rukoilee: "Herra, kuule minun ääneni....armahda minua ja vastaa.
Sydämeni vetoaa sinun sanaasi: Etsikää kasvojani ja Herra, minä etsin niitä."

Jeesus rukoilee Joh. 17:18-23 ihanasti: Niinkuin Sinä Isä olet minut lähettänyt maailmaan,
niin minäkin olen lähettänyt heidät maailmaan; ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä,
että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa.
Jeesus rukoilee myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat Häneen, että
he kaikki olisivat yhtä, niinkuin Sinä, Isä, olet minussa ja minä Sinussa, että hekin meissä
olisivat, niin että maailma uskoisi, että Sinä olet minut lähettänyt.
Hän sanoo, että "sen kirkkauden, jonka Isä Hänelle antoi, Hän on antanut heille, että he 
olisivat yhtä, niinkuin Hän, Jeesus ja Isä ovat yhtä  -  minä heissä ja sinä minussa  - että
he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että Isä on Hänet lähettänyt
ja rakastanut heitä, niinkuin Isä on Jeesusta rakastanut".
Ja Jeesus pyhitti itsensä meidän hyväksemme!
14:52:37
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 17 Empty13.05.24 14:13

Herran sana on oikea, ja hänen tekonsa ovat tehdyt uskollisuudessa. (v. 1938 käänn.)
Herran uskollisuus täyttää maan. (v. 1992 käänn.) Ps. 33:4

Entä meidän uskollisuutemme? 

Meille Jeesus opettaa: rakastakaa vihollisinne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä 
vainoavat, Matt. 5:44

Ihminen usein ottaa tämän lain sanana, yrittää rakastaa yhä uudelleen ja tunnustaa lopuksi; taas Jeesus epäonnistuin, anna anteeksi.
Oikea menetelmä tässäkin on: Laki on hyvä, kun sitä lain mukaan käytetään. Se herättää 
synnin tunnon, usein Herran aikataulussa ja tarkoitus on pyytää Häneltä apua tähän.
Sillä Hän tahtoo auttaa, näyttää, että Hän on sanan sanoja ja toteuttaja myös.
14:13:00
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 17 Empty14.05.24 14:18

Virsi. Veisatkaa Herralle uusi virsi, sillä hän on ihmeitä tehnyt. Hän on saanut voiton
oikealla kädellänsä ja pyhällä käsivarrellansa. Ps. 98:1

Oikea ja pyhä käsivarsi on Jeesus Kristus!
Jeesus voitti Golgatalla sovittaen syntimme ja ylösnousseensa 3. päivänä!
Hän elää! Halleluja!

Paavali kehottaa efesolaisia puhumaan keskenään psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä
lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle, kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta
meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä. Ef. 5:19-20
14:18:31
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 17 Empty15.05.24 1:36

Toteutuivat Jeesuksen sanat:"Veisatkaa Herralle uusi virsi, sillä hän on ihmeitä tehnyt. 
Hän on saanut voiton oikealla kädellänsä ja pyhällä käsivarrellansa.
Kannattaa veisata Herralle uusi virsi ja kiittää Häntä kaikesta hyvästä.
Kiitosmieli toteutui lenkillä ollessa illalla. Ja voi mikä rakkaus Hänellä on ihmistä kohtaan.
Ps. 145:9:"Herra on hyvä kaikille ja armahtaa kaikkia tekojansa."

Itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten 
kirkkauden vapauteen. Room. 8:21
01:36:29
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 17 Empty16.05.24 14:37

Ps.  102 alussa nääntynyt valittaa vaellustaan Herran edessä 
jj. 13-18:"Mutta sinä, Herra, hallitset iankaikkisesti, sinun muistosi pysyy 
polvesta polveen. Nouse ja armahda Siionia....silloin pakanat pelkäävät Herraa....
Hän kääntyy niiden rukousten puoleen, jotka ovat kaikkensa menettäneet, eikä
enää heidän rukoustansa hylkää.

Esimerkki nääntyneestä Luuk. 18:10-14: "Fariseus kehui itseään Jumalan edessä...
publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi 
rintaansa ja sanoi: Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.
Jeesus sanoi, että publikaani meni vanhurskaampana kotiinsa kuin fariseus, sillä 
joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

V. 1992 käännös sanoo....vanhurskaana.
14:37:56
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 17 Empty17.05.24 2:04

Mooses palasi Herrran luo ja sanoi: Voi, tämä kansa on tehnyt suuren synnin! He ovat tehneet itselleen jumalan kullasta. Jospa nyt antaisit heidän rikoksensa anteeksi! 
Mutta jos et, niin pyyhi minut pois kirjastasi, johon kirjoitat. 2 Ms. 32:31-32

Efesossa syntyi suuri meteli, kun kansa ymmärsi Paavalin puheesta, etteivät ne ole
jumalia, jotka käsillä tehdään. Sillä he saivat toimeentulonsa tekemällä hopeasta 
Artemis-jumalansa kuvia ja hankkien elantonsa niitä myymällä. Apt. 19:23-29

Minkä jumalan me olemme kullasta hankkineet? Ainakin raha on ensimmäinen, entä bitcoinit?
On syytä palata Jumalamme luo, tunnustaa syntimme saadaksemme armon ja 
osallisuuden Jeesukseen Hänen verensä ja ylösnousemisensa kautta ja tähden.
02:08:47
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 17 Empty18.05.24 2:22

Halleluja! Hyvä on veisata kiitosta meidän Jumalamme. Se on suloista, ylistäminen 
on soveliasta. Hän rakentaa Jerusalemin, hän kokoaa Israelin karkoitetut.
Hän parantaa ne, joilla on särjetty sydän, ja sitoo heidän haavansa. Ps. 147:1-3

Jeesus vetäytyi yksinäisyyteen lähelle Beetsaidaa. Mutta kun kansa sai sen tietää, 
seurasivat he häntä; ja hän otti heidät vastaan ja puhui heille Jumalan valtakunnasta ja 
teki terveiksi ne, jotka parantamista tarvitsivat. Luuk. 9:10-11

02:22:36
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 17 Empty19.05.24 12:47

Helluntaipäivä   ~   Pyhän Hengen vuodattaminen

Katso, ei Herran käsi ole liian lyhyt auttamaan, eikä hänen korvansa kuuro kuulemaan,
vaan teidän pahat tekonne erottavat teidät Jumalastanne, ja teidän syntinne peittävät
teiltä Hänen kasvonsa, niin ettei Hän kuule. Jes. 59:1-2

Kuitenki Jeesus sanoo teille totuden; teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä
ellen minä mene pois, 
ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, 
niin minä lähetän Hänet teille.
Ja kun Hän tulee, 
niin Hän näyttää maailmalle todeksi synnin, 
vanhurkauden 
ja tuomion:
synnin, koska he eivät usko minuun;
vanhurskauden, koska minä menen Isän luo, ettekä te enää minua näe;
ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu. Joh. 16:7-11

Syntinsä tunnossa oleva ihminen saa armon! 
Ja Jeesuksen omaksi haluava saa myös!
12:47:37
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 17 Empty20.05.24 1:53

Joka vaivaista sortaa, se herjaa hänen Luojaansa, mutta se häntä kunnioittaa,
joka köyhää armahtaa. Snl. 14:31

Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä. Fil. 4:5

01:53:42
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 17 Empty21.05.24 14:38

Herra varjelee yksinkertaiset; minä olin viheliäinen, mutta hän auttoi minua. Ps. 116:6

Ja hän sanoi minulle:"Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee
täydelliseksi heikkoudessa." Sentähden minä mieluummin kerskaan heikkoudestani,
että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan. 2 Kor. 12:9
14:37:59
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 17 Empty22.05.24 13:16

Rauha, Jumalan rauha ......

Pitkämielinen on parempi kuin sankari, ja mielensa hillitseväinen parempi kuin kaupungin
valloittaja. Snl. 16:32 (v. 1938 käänn.)
V. 1992 käänn. sanoo samaa asiaa:"Sävyisyys on sankaruutta arvokkaampi, maltti
enemmän kuin kaupungin valtaus".
Paavali kirjoittaa edesolaisille 3:11-14; Jumala on säätänyt Kristuksessa Jeesuksessa
uskon kautta meille uskalluksen ja luottavaisen pääsyn Jumaan tykö. Siksi älkäämme
lannistuko...ahdistustenne vuoksi.
Tavoitelkaamme siis sitä, mikä edistää rauhaa ja keskinäistä rakentumistamme. 
Room. 14:19
13:16:46
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 17 Empty23.05.24 13:58

Daavidin mietevirsi. Autuas, se jonka rikokset ovat anteeksi annetut, jonka 
synnit on peitetty. Ps. 32:1

Kenen synnit ovat anteeksi annetut? Luuk. 7:47 Jeesus opettaa: Syntisen naiset
paljot synnit ovat anteeksi annetut: hänhän näet rakasti paljon; mutta jolle vähän
annetaan anteeksi, se rakastaa vähän.
Nainen oli elänyt syntisesti, kaikki sen tiesivät, eivätkä häntä sen takia hyväksyneet.
Mutta kun hän näki, että Jeesus armahtaa hänet, hän tuli paikalle alabsteripullon kanssa, 
asettui Jeesuksen taakse Hänen jalkojensa kohdalle, itki ja rupesi kastelemaan Hänen
jalkojaan kyynelillään, kuivasi ne päänsä hiuksilla, suuteli hänen jalkojaan ja voiteli
ne hyvänhajuisella voiteella. Näin paljon hän rakasti Jeesusta ja syntiensä anteeksisaamista.
Näin tapahtui, kun hän kohtasi Jeesuksen. Samoin käy meillekin, Jeesuksen armahtamille.
Osoitamme sen Hänelle tavalla tai toisella mhdollisuuksiemme mukaan.

Jeesus teki tämän naisen kykeneväksi olemaan uuden liiton palvelija, 2 Kor. 3:6.
Sama luku j. 8 puhuu "Hengen virasta kirkkaudessa".
Hebr. 10:26-31 varoittaa tekemästä syntiä tahallaan.
13:58:25
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 17 Empty24.05.24 13:42

Herran Sebaotin päivä kohtaa kaikkea ylpeää ja kaikkea ylhäistä, niin että se painuu
maahan . Jes. 2:12

Johannes Kastaja kehottaa sentähden heitä tekemän parannuksen soveliaita hedelmiä, 
älkääkä ruvetko sanomaan mielessänne: Onhan meillä isänä Aabraham,sillä minä sanon 
teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Aabrahamille. Luuk. 3:8
Juutalaisille riitti, että he olivat Aabrahamin lapsia. Monikaan ei tehnyt parannusta.
Meitäkään ei pelasta isiemme tai äitiemme usko.
Gal. 3:1-5 Paavali nuhtelee galatalaisia, koska he eivät pysyneet armoliitossa, vaan olivat 
kääntyneet laintekoihin. "Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän
keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta?"

Parannuksen teko tarkoittaa uskomaan Jeesuksen Kristuksen ristintyö hyväkseni.
Koska se on avain Jeesuksen yhteyteen pääsemiseen, siksi sielunvihollinen on erittäin
ahkera pimittääkseen tämän ihanan totuuden ja turvautumaan johonkin muuhun, Gal.
kirjeen kohdassa lain tekoihin.

Hebr. 10:32-39 kehottaa muistamaan entisiä päiviä, jolloin kestimme monet kärsimysten
kilvoitukset, mm. häväistykset ja ahdistukset, ollen kaikkien silmätikkuina toisten kanssa,
omaisuutemme ryöstön......
Kehotetaan, että emme heitä pois uskallustamme näissä kaikissa, saamme Herralta 
kestäväisyyden tehdäksemme Jumalan tahdon ja saadaksemme sen, mikä on luvattu.
Miksi? Sillä vain vähän aikaa vielä, niin tulee hän, joka tuleva on, eikä viivyttele.
13:42:03
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 17 Empty25.05.24 3:56

Herra, pane minun suulleni vartija, vartioitse minun huulteni ovea. Ps. 141:3

Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi
lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa. Gal. 5:13

Esimerkkinä edellisiin jakeisiin Apt. 18: 1-11.
Paavali ei turhia puhunut vaan keskusteli Korintton synagoogassa jokaisena sapattina 
ja sai sekä juutalaisia että kreikkalaisia uskomaan.... että Jeesus on Kristus.
Mutta kun jotkut vastustivat ja herjasivat, pudisti hän vaatteensa ja sanoi heille:
"Tulkoon teidän verenne oman päänne päälle! Minä olen viaton; tästedes minä menen
pakanain luo.
Hän meni erään Titius Justus nimisen jumalaapelkääväisen miehen luo, joka asui synagoogan 
vieressä. Synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan,
ja myös monet korittolaiset ja heidät kastettiin.
Herra sanoi yöllä näyssä Paavalille:"Älä pekää, vaan puhu, äläkä vaikene, sillä minä olen sinun
kanssasi, eikä kukaan ole ryhtyvä sinuun tehdäkseen sinulle pahaa, sillä minulla on paljon 
kansaa tässä kaupungissa." Niinpä Paavali viipyi siellä vuoden ja kuusi kuukautta opettaen
heille Jumalan sanaa.
Mitä hän puhui? Hebr. 11:1-7 kertoo; "usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan,
ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy. Uskon kautta saivat vanhat todistuksen. Mekin
ymmärrämme uskon kautta maailman rakennetun Jumalan sanalla, Aabel uhrasi Jumalalle
paremman uhrin kuin Kain ja sai uskon kautta todistuksen, että oli vanhurskas ja puhuu 
vielä kuoltuaankin. Eenok otettiin pois uskon kautta ja Nooa rakensi arkin perhekuntansa
pelastukseksi ja tuomitsi maailman."
03:56:03
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 17 Empty26.05.24 1:57

Pyhän Kolminaisuuden päivä  ~  Salattu Jumala

Tulkaa, kohottakaamme ilohuuto Herralle, riemuhuuto pelastuksemme kalliolle.
Käykäämme kiittäen hänen kasvojensa eteen, veisatkaamme hänelle riemuvirsiä.
Tulkaa, kumartukaamme ja polvistukaamme, polvillemme langetkaamme Herran,
meidän Luojamme eteen.
Sillä hän on meidän Jumalamme, ja me olemme kansa, jota hän paimentaa, lauma,
jota hänen kätensä kaitsee. Jospa te tänä päivänä kuulisitte hänen äänensä.
Ps. 95:1-2, 6-7

Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua; Herra valistakoon kasvonsa sinulle ja
olkoon sinulle armollinen; Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon
sinulle rauhan. 4 Ms. 6:24-26

Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on
siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa, niinkuin
hän ennen maaiman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja 
nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa, edeltäpäin määräten meidät lapseuteen,
hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion
mukaan, sen armonsa kirkkauden kiitokseksi, minkä hän on lahjoittanut meille siinä
rakastetussa....
Hänessä me myös olemme saaneet perintöosan, ollen siihen edeltämäärätyt hänen
aivoituksensa mukaan, hänen, joka vaikuttaa kaikki oman tahtonsa päättämän mukaan,
että me olisimme hänen kirkkautensa kiitokseksi, me, jotka jo edeltä olimme panneet
toivomme Kristukseen.
Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin,
uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti, sen, joka on meidän perintömme
vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi - hänen kirkkautensa kiitokseksi.
Ef. 1:3-6, 11-14.
01:56:58
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 17 Empty27.05.24 14:46

Luin jo eilen illalla 2 Kun. 20:5 ja melkein itkin! Osui, koska näin on ollut!
En osaa useinkaan sanoittaa, mitä minulle kuuluu, mutta Jeesus puhuu itse sanansa kautta
niitä asioita, jotka Hän haluaa tuoda tiedoksi, antaa sydämelleni.

Kuningas Hiskia oli sairastunut ja oli kuolemaisillaan. Profeetta Jesaja, Aamoksen poika, tuli
hänen luokseen ja sanoi:"Näin sanoo Herra: Toimita talosi; sillä sinä kuolet, etkä enää parane."
Kuningas itki katkerasti ja muistutti Herraa että "hänhän oli vaeltanut uskollisesti ja ehyellä
sydämellä tehden sitä, mikä on hyvää Hänen silmissään".
Jesaja oli jo menossa pois, kun Hera sanoi:"Palaa takaisin ja sano Hiskilalle, minun kansani
ruhtinaalle:"Näin sanoo Herra, sinun isäsi Daaidin Jumala. Olen kuullut sinun rukouksesi, olen
nänyt kyyneleesi. Katso, minä parannan sinut; jo kolmantena päivänä sinä menet Herran
temppeliin".

Joh. 11:2-3 kertoo Lasaruksen paranemisen.

Taaskaan ei voi sanoa, kuin että vanha ja uusi testamentti kuuluvat yhteen. Näissäkin 
kohdissa Herra tekee samaa, parantaa sairaita ja herätti kuolleistakin.
14:46:07
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 17 Empty28.05.24 9:25

Herran käskyn mukaan israelilaiset lähtivät liikkeelle, ja Herran käskyn mukaan he leiriytyivät, 
ja olivat leirytyneinä, niin kauan kuin pilvi pysyi asumuksen päällä. 4 Ms. 9:18

Simon vastasi Jeesukselle:"Mestari, koko yön olemme tehneet työtä emmekä ole mitään
saaneet; mutta sinun käskystäsi minä eitän verkot". Luuk. 5:5
09:25:43
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 17 Empty29.05.24 13:36

Ps. 103:1-5 Armollisen Jumalan ylistys

Daavidin virsi.
Kiitä Herraa, minun sieluni, ja kaikki, mitä minussa on, hänen pyhää nimeänsä.
Kiitä Herraa, minun sieluni, äläkä unohda, mitä hyvää hän on sinulle tehnyt,
hän, joka antaa kaikki sinun syntisi anteeksi ja parantaa kaikki sinun sairautesi,
joka lunastaa sinun henkesi tuonelasta, ja kruunaa sinut armolla ja laupeudella,
joka sinun halajamisesi tyydyttää hvyydellään, niin että sinun nuoruutesi uudistuu
kuin kotka.
13:36:50
AnnSofi
Admin
AnnSofi

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 17 Empty30.05.24 13:00

Minä tiedän, että Herra ajaa kurjan asiaa, hankkii köyhille oikeuden. Ps. 140:13

Jeesus nosti silmänsä opetuslastensa puoleen ja sanoi:"Autuaita olette te köyhät,
sillä teidän on Jumalan valtakunta. Luuk. 6:20
13:00:13
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 17 Empty

Sanaa tälle päivälle
Takaisin alkuun 
Sivu 17 / 24Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 20 ... 24  Seuraava
 Similar topics
-
» Sanaa tälle päivälle
» Sanaa tälle päivälle
» Sanaa tälle päivälle
» Sanaa tälle päivälle

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Kaarisillalla :: Sanaa tälle päivälle-
Siirry: