Kaarisillalla
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Kaarisillalla

Usko ja luottamus
 
PääsivuPääsivu  PortaaliPortaali  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 
Rechercher Tarkennettu haku
Avainsanat
Viimeisimmät aiheet
» Sanaa tälle päivälle
Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 EmptyEilen kello 14:52 kirjoittaja AnnSofi

» Herätys kuolemasta elämään, tarve huutava!
Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty09.05.24 17:49 kirjoittaja Kirsikka

» Nimipäiväonnitteluja
Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty30.04.24 13:26 kirjoittaja AnnSofi

» Apua, Israel hädässä
Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty18.04.24 14:06 kirjoittaja AnnSofi

» Raamatullinen avioliittokäsitys
Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty21.03.24 14:59 kirjoittaja Kirsikka

» Lausannen julistus
Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty20.03.24 15:48 kirjoittaja Kirsikka

» Jeesus Kristus on Herra!
Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty20.02.24 16:40 kirjoittaja AnnSofi

» Kristuksen kirkkautta peitellään......
Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty12.12.23 17:11 kirjoittaja AnnSofi

» Gazza Raamatussa
Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty01.11.23 13:42 kirjoittaja Kirsikka

Toukokuu 2024
SuMaTiKeToPeLa
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
KalenteriKalenteri
Yhteistyökumppanit
ilmainen foorumi

The most tagged keywords
Kuukauden aktiivisimmat kirjoittajat
Kirsikka
Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Vote_lcapSanaa tälle päivälle - Sivu 8 Voting_barSanaa tälle päivälle - Sivu 8 Vote_rcap 
AnnSofi
Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Vote_lcapSanaa tälle päivälle - Sivu 8 Voting_barSanaa tälle päivälle - Sivu 8 Vote_rcap 

 

 Sanaa tälle päivälle

Siirry alas 
2 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 12 ... 17  Seuraava
KirjoittajaViesti
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4852
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty21.09.23 12:34

Jumala sanoo: Ainoastaan pelkää minua ja ota varteen kuritus, niin ei hävitetä tytär
Siionin asumusta, ei mitään siitä, mitä minä olen hänelle säätänyt. Sef. 3:7

Jeesus puhdisti ihan käytännössä, näkyvästi huonettaan, sen ajan pyhäkköä.
"Hän meni pyhäkköön ja rupesi ajamaan myyjiä ulos ja sanoi heille:"Kirjoitettu on:
Minun huoneeni on oleva rukoushuone, mutta te olette tehneet siitä ryövärien 
luolan". Luuk. 19:35-46

Millä tavalla pyhäkkö oli ryövärien luola? Siellä käytiin kauppaa eläimillä ja sydämet
olivat kaupankäynnissä ja elämä sen mukaista!
Kuinka meillä on, kun menemme meidän pyhäkköihimme? Oikea jumalanpalvelus
auttaa jättämään asiat Hänen hoitoonsa ja Hän saa verellään puhdistaa kaikesta
synnistä, palautuu usko Häneen, Hänen ristintyöhönsä ja ylösnousemukseensa.

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4852
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty22.09.23 10:34

Paavali pyytää, että emme lannistuisi niiden ahdistusten tähden, joita meillä on....
että Isä kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi meidän, sisällisen ihmisemme
puolesta, voimassa vahvistua Hänen Henkensä kautta, ja Kristus asuisi uskon kautta
sydämissämme, niin että me rakkauteen juurtuneina ja perustuneina voisimme
kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on,
ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että
tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä. Ef. 3:13-19

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4852
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty23.09.23 12:53

Älä pelkää, sillä et sinä häpeään joudu, älä ole häpeissäsi, sillä et sinä ole pettyvä.
Nuoruutesi häpeän sinä olet unohtava, leskeytesi pilkkaa et ole enää muistava. Jes. 54:4

Paavali kirjoittaa Fil. 3:12-13: Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että olisin tullut
täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa
Kristus Jeesus on voittanut sinut.
Veljet, mnä en vielä katso sitä voittaneeni, mutta yhden minä teen, unohtaen sen, mikä
on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin.

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4852
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty24.09.23 12:44

17. sunnuntai helluntaista  ~  Jeesus antaa elämän

Hän lahjoitti elämän helluntaina seurakunnalleen. He kykenivät sen jälkeen olemaan Hänen todistajinaan, saivat voiman kaikkeen,  mistä Uusi testamentti kertoo..........
Ensiksi; Jeesus antaa elämän jokiselle syntejään katuvalle ja niitä Häneltä anteeksipyytävälle ihmiselle. Hän täyttää Pyhällä Hengellään hänen/heidän ollakseen todistuksena Hänestä ja teot, jotka tapahtuvat, ovat Hänen tekoaan, Hän saa ne aikaan.
Ps. 86:10-13 todistaa: Sillä sinä olet suuri ja teet ihmeitä, sinä ainoa olet Jumala. Neuvo minulle tiesi, Herra, että vaeltaisin sinun totuudessasi. Kiinnitä sydämen siihen yhteen, että pelkäisin sinun nimeäsi.
Kaikesta sydämestäni minä kiitän sinua, Herra, minun Jumalani, ja kunnioitan nimeäsi iankaikkisesti; sillä sinun armosi on suuri minua kohtaan, sinä ole pelastanut minun sieluni tuonelan syvyydestä.

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4852
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty25.09.23 13:32

Psalmista 33...........

Oikeamieliset ja vanhurskaat...riemuitkaa Herrassa....Ylistäkää Herraa soittaen...
Veisatkaa Hänelle uusi virsi, helkyttäkää kieliä ihanasti ja riemullisesti.
Sillä Herran sana on oikea, ja kaikki hänen tekonsa ovat tehdyt uskollisuudessa...
Katso, Herran silmä valvoo niitä, jotka häntä pelkäävät ja panevat toivonsa
hänen laupeuteensa, pelastaaksensa heidän sielunsa kuolemasta, elättääksen
heitä nälän aikana....
Herra, sinun armosi olkoon meidän päällämme, niinkuin me panemme toivomme
sinuun.


Jeesus vahvistaa Sanansa Matt. 24:35:"Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani
eivät koskaan katoa."


Jumalan Sana on sama ja Jumala, Jeesus Kristus ja Pyhä Henki on sama Vanhassa ja Uudessa testamentissa.

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4852
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty26.09.23 14:01

Pelastettu kiittää Herraa, Ps. 34:1-9

Daavid oli suuressa hädässä. Hän tekeytyi mielipuoleksi Abimelekin edessä ja tämä ajoi
hänet luotaan ja meni pois.
Mitä Daavid sanoi tilanteessa, josta hän oli vapautunut?
"Minä kiitän Herraa joka aika, Hänen ylistyksensä on alati suussani". 

Mitä sana Herra puhuu sinulle ja minulle?
Risto Santala opettaa, että sana Herra Vanhassa testamentissa tarkoittaa heidän
Messiastaan. Meille kristytyille Hän on = Kristus.

Daavid jatkaa: "Herra on minun sieluni kerskaus....Ylistäkää kanssani Herraa...
Minä etsin Herraa, ja hän vastasi minulle, hän vapahti minut kaikista peljätyksistäni.....
Häneen katsovat steilevät iloa; heidän kasvonsa ei häpeästä punastu.
Tässä on kurja, joka huusi, ja Herra kuuli ja pelasti minut kaikista ahdistuksistani.
Herran enkeli asettuu niiden ympärille, jotka häntä pelkäävät, jotka häntä pelkäävät,
ja pelastaa heidät.
Maistakaa ja katsokaa, kuinka Herra on hyvä. Autuas se mies, joka häneen turvaa!

Herra ja Messias! Hän on totisesti kiitettävä ja ylistettävä, aina!

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4852
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty27.09.23 14:48

Elämme lopunaikaa! Aika täällä vähenee ja tulevaisuus ja uusi elämä alkaa!

Kaikki on Jumalan kädessä; taivaat, maa, meri ja kaikki mitä niissä on. Ps. 95
Kumartakaa Häntä, taivaiden, maan, meren ja vesien lähteiden Luojaa! Ilm. 14:7

Jeesus tulee! Hän palaa Kuninkaana ja Kaikkivaltiaana!
Oletko valmis? Olenko valmis Häntä odottaen?

Asiasta lisää osiossa Jumalan sanaa...kirjoituksia >>> Jeesuksen toisesta tulemuksesta

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4852
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty28.09.23 13:42

Herra ei hylkää kansaansa eikä perintöosaansa heitä. Ps. 94:14
Ensimmäisenä ajattelen kansallaan Israelia, toisena voi ajatella kaikkia uskovia.
Jae on otsakkeen "Herra kostaa jumalattomille sortajille" keskellä.
Tuomiokin on siis totta, tässä jumalattomille sortajille.
Raamattu puhuu viimeisestä tuomiosta monessa kohdassa. Sanotaan, että siellä on oleva itku ja
hammasten kiristys, todella paha paikka.
Totuudessa on sanottava, että ainakin useimmat meistä ovat sortaneet joitakin jossakin kohdassa.

Mikä neuvoksi?

Paavali kirjoittaa Fil. 3:"Tärkeintä on Kristuksen tunteminen". Miten Hänet voi tuntea?
Anna elämäsi, itsesi, kaikkesi Hänelle! Tällainen tai mikä muu syytös tarvitsee armahtavaa sovintoa.
Tule Jeesuksen ristin juurelle, nosta katseesi ristiinnaulittuun Jeesukseen ja Hänen
yleysnousemukseensa, meidän hyväksemme, tieksi Isän luo.
Anna Hänen verensä puhdistaa Sinut kaikesta synnistä, usko, että Jeesuksen ristintyö on
apu, vapautus synneistä ja tie Isän kotiin.

Paavali jatkaa Fil. 3:"Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa, ja sieltä me myös odotamme
Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi, joka on muuttava meidän alennustilamme ruumiin
kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi sillä voimallaan, jolla hän myös voi tehdä itsellensä alamaiseksi".

Kun annat Hänelle luvan, Hän tekee sen; vapautuksen kadottavista synneitäsi ja uuden, elävän
elämän!

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4852
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty29.09.23 13:49

Sak. 8 puhuu Jerusalemin tulevasta onnen ajasta.
Sakarja rohkaisi pakkosiirtolaisuudesta palanneita tekemään parannuksen ja uudistamaan
liittonsa Jumalan kanssa. Sellainen hengellinen uudistus olisi välttämätön, että kansa olisi
valmis palvomaan Jumalaa temppelin uudellenrakennuksen valmistuttua, n. 515 eKr.
Sakarja syytti juutalaisia että he tekivät juuri niitä asioita, joita heidän esivanhempansa
olivat tehneet ennen pakkosiirtolaiuutta. Hän kantoi huolta yhteiskunnallisesta
oikeudenmukaisuudesta leskiä, orpoja ja muukalaisia kohtaan. Kun ihmiset kärsivät
Juudan ei-juutalaisten asukkaiden vastustuksesta, Sakarja kuitenkin vakuutti heitä Jumalan
jatkuvasta lohdutuksesta ja huolenpidosta. Jumala jatkaisi liittoaan Israelin kanssa.
Messiaaninen toivo syttyi uudelleen Sakarjan pavelutyön aikana, ja lupaa lopussa Herran
perustavan hallituksensa kaikkeen maailmaan.
Luvun 8:23 Herra sanoo: Niinä päivinä tarttuu kymmenen miestä kaikista pakanakansain
kielistä Juudan miestä liepeeseen sanoen:"Me tahdomme käydä teidän kanssanne, sillä me
olemme kuulleet, että Jumala on teidän kanssanne".


Room. 10 opettaa, että pelastus on tarkoitettu kaikille.
Mooses opettaa että vanhurskaus saadaan laista, että ihminen joka sen täyttää, on siitä
elävä....
Uudessa liitossa oikea vahurskaus tulee uskosta Jeesukseen Kristukseen. Se ei tule
nousemalla ylös taivaaseen, joka on tuomista Kristusta alas. Se ei tule astumalla syvyyteen,
eli nostamaan Kristusta kuolleista.
Uskosta tuleva vanhurskaus sanoo:"Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi",
se on se uskon sana, jota me saarnaamme. Sillä jos sinä tunnusta suullasi Jeesuksen
Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin pelastut;
sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Raamattuhan sanoo:"Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään". Eikä tässä ole
erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra.....
ja .... joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."

Tarvitaan julistajia pelastuksesta ja Pelastajasta ja lähettäjiä! Lähetystyö on avainasemassa.

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4852
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty30.09.23 13:40

Parempi vähä Herran pelossa kuin paljot varat levottomuudessa. Snl. 15:16

Älkää olko vaelluksessanne ahneita; tyytykää siihen, mitä teillä on; sillä hän
itse on sanonut:"En minä sinua hylkää enkä sinua jätä", niin että me turvallisin
mielin sanomme:"Herra on minun auttajani, en minä pelkää, mitä voi ihminen
minulle tehdä?" Hebr. 13:5-6

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4563
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty01.10.23 13:01

Mikkelinpäivä (Enkelien sunnuntai) - Jumalan sanansaattajat

Herra on pystyttänyt istuimensa taivaisiin, ja hänen kuninkuutensa hallitsee kaikkia.
Kiittäkää Herraa, te hänen enkelinsa, te väkevät sankarit, jotka hänen käskynsä täytätte,
kun kuulette hänen sanansa äänen.
Kiittäkää Herraa, kaikki hänen sotaväkensa, te hänen palvlijansa, jotka hänen tahtonsa
teette.
Kiittäkää Herraa, kaikki hänen tekonsa, hänen valtakuntansa kaikissa paikoissa. Kiitä minun
sieluni, Herraa.
Ps. 103:19-22
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4563
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty02.10.23 12:20

Ja kuun valo on oleva kuin auringon valo, ja auringon valo on oleva seitsenkertainen,
oleva niinkuin seitsemän päivän valo, sinä päivänä, jona Herra sitoo kansansa vammat
ja parantaa siihen isketyt haavat.
Jes. 30:26

joka "itse kantoi meidän syntimme" ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä
pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle; ja "hänen haavainsa kautta te olette
paratut". 1 Piet. 2:24
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4563
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty03.10.23 10:08

Varjele minua, Jumala, sillä sinuun minä turvaan. "Sinä olet minun Herrani, paitsi sinua 
ei ole minulla mitään hyvää"...... Herra on minun pelto- ja malja-osani; sinä hoidat 
minun arpani. Arpa lankesi minulle ihanasta maasta, ja kaunis on minun perintöosani.
Minä kiitän Herraa, joka on minua neuvonut; yölläkin minua siihen sisimpäni kehoittaa.
Minä pidän Herran aina edessäni; kun hän on minun oikealla puolellani, en minä horju.
Sentähden minun sydämeni iloitsee ja sieluni riemuitsee, ja minun ruumiini asuu
turvassa. Sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan, etkä anna hurskaasi nähdä
kuolemaa. Sinä neuvot minulle elämän tien; ylenpalttisesti on iloa sinun kasvojesi edessä,
ihanuutta snun oikeassa kädessäsi. Ps. 16
10:08:29
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4563
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty04.10.23 13:40

13:41:31
5 Ms. 8:ssa Jumala kasvattaa Israelia kuin lastaan.
J. 5:ssä Hän, "Herra, heidän Jumalansa, vie heidät hyvään maahan, laaksoissa ja vuorilla 
vuotavien purojen, lähteiden ja syvien vesien maahan."

Paavali ja Barnabas olivat Lystrassa Apt. 14:8-20. Siellä oli lapsesta saakka rampa mies.
Hän kuunteli Paavalin puhetta ja hän näki rammalla olevan uskon, että hän voi tulla
terveeksi. Paavali sanoi suurella änellä:"Nouse pystyyn jaloillesi." Hän nousi ja käveli.
Kansa, epäjumalien palvelija luuli, että jumalat ovat ihmishahmossa astuneet heidän
luokseen. He sanoivat Barnabasta Zeukseksi ja Paavalia Hermeeksi ja halusivat uhrata.
Paavali ja Barnabas kimpaantuivat ja huusivat:"Miksi te nän teette? Mekin olemme
ihmisiä, yhtä vajavaisia kuin te, ja julistamme teille evankeliumia, että te kääntyisitte
noista turhista jumalista elävän Jumalan puolelen, joka on tehnyt taivaan, maan, meren 
ja kaikki, mitä niissä on. Jumala on sallinut menneiden sukupolvien aikoina kaikkien
pakanain vaeltaa omia teitään; ja kuitenkaan hän ei ole ollut antamatta todistusta
itsestään, sillä hän on tehnyt heille hyvää, antaen teille hyvää, antaen sateita ja 
hedelmällisiä aikoja ja raviten teidän sydämenne ruualla ja ilolla."
Voimallista puhetta! Mutta Antiokiasta ja Ikonienista tulleet juutalaiset paikalla olevan
kansan kanssa ja kivittivät Paavalia ja raastoivat hänet kaupunin ulkopuolelle, luullen
hänet kuolleeksi.
Mutta opetuslaset kokoontuivat hänen ympärilleen ja hän nousi ja meni kaupunkiin.
Seuraavana päivänä hän lähti Barnabaan kanssa Derbeen.
Jumala lähestyi lystralaisia Paavalin puheessa, mutta juutalaisten yllytyksestä he vain
kivittivät Paavalia.
Otsikkoon viitaten tämäkin oli Jumalan kasvatusta israelilaisia kohtaan, eikö aika
erikoista?
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4563
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty05.10.23 11:06

10:51:22

Ei jäänyt täyttämättä ainoakaan kaikista niistä lupauksista, jotka Herra oli antanut 
Israelin heimolle, vaan kaikki toteutui. Joos. 21:45
....kaikki, mitä Hän oli luvannut Joosualle....

Jeesus, lupausten lapsi, tuli, sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi ihmisestä ihmiseksi ollen
kuitenkin samalla Jumala.
Luuk. 13:10-17 Jeesus paransi 10 vuotta heikkouden hengen vallassa olleen naiset.
Tämä oli koukistunut ja täydelleen kykenemätön oikaisemaan itsensä. Jeesus sanoi
hänelle:"Nainen, sinä olet päässyt heikkoudestasi" ja hän parani.
J. 17 sanoo:"Ja hänen näin sanoessaan kaikki hänen vastustajansa häpesivät, ja kaikki 
kansa iloitsi kaikista niistä ihmeellisistä teoista, joita hän teki."
Teoissaan Jeesus tahtoi saattaa kansan uskomaan, että Hän on heidän Messiaansa,
jota he odottivat.
On kuitenkin totta, että ilman Pyhää Henkeä ei tapahtunut eikä tapahdu mitään
todellista, Jumalan valtakunnan esiin tuloa.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4563
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty06.10.23 12:01

11:41:49

Herra Sebaot, Israelin Jumala sanoo, ettei Hän antanut käskyä israelilaisten isille
poltto- ja teurasuhrista silloin , kun Hän vei heidät pois Egyptistä, vaan sanoi:"Kuulkaa minun
ääntäni, niin minä olen teidän Jumalanne ja te olette minun kansani; ja vaeltakaa
aina sitä tietä, jota minä käsken teidän vaeltaa, että menestyisitte." Jae on Jer. 7:16-23
otsikon "Kansa ei ole halunnut kuunnella Herraa", alla.
Kun on tarpeeksi paljon lukenut Raamattua, Vanha testamentti melkein joka sivulla
ennustaa, että on tuleva Messias, heidän Messiaansa ja Hän vapahtaa kansansa heidän
synneistään. Kuka kuuli ja kuka ei?

Jeesus Kristus, heidän Messiaansa tuli, syntyi ihmeen kautta, opetti ja neuvoi Jumalan
valtakunnasta. Hän neuvoo juutalaisia, jotka uskoivat Häneen:"Jos te pysytte minun
sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden,
ja totuus on tekevä teidät vapaiksi". Joh. 8:31-32

Mikä tai kuka on totuus? Jeesus sanoo:"Minä olen tie, totuus ja elämä; ei kukaan tule 
Isän luo, muuten kuin minun kauttani."
Tämä koskee myös meitä, pakanoita.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4563
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty07.10.23 12:08

12:08:56
Elia rukoili Baalin pappien edessä:"Vastaa minulle, Herra, vastaa minulle, että tämä kansa
tulisi näkemään, että sinä käännät heidän sydämensä takaisin. 1 Kun. 18:37
Näin saa rukoilla myös meidän kansamme puolesta. Herra Jeesus voi ja tahtoo kääntää kansamme sydämet itselleen ja istuttaa itseensä. Hän tahtoo sen tehdä.

Jeesus ennusti Luuk. 22:31-32 Pietarille: Simon, Simon, katso, saatana on tavoitellut teitä valtaansa, seuloakseen teitä niikuin nisuja; mutta minä olen rukoillut sinun puolestasi, ettei sinun uskosi raukeaisi tyhjään. Ja kun sinä kerran palajat, niin vahvista veljiäsi.
Kiitos, Jeesus Kristus, Messias ja Kuningas!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4563
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty08.10.23 11:34

9. sunnuntai helluntaista  ~  Rakkauden kaksoiskäsky

Miten se voi elämissämme tapahtua - kun se ei ainakaan itse yrittämällä onnistu?
Herra sanoo 5 Ms. 10:10-12 .... pelkää Herraa, sinn Jumalaasi, että aina vaeltaisit hänen teitänsä ja rakastat ja häntä, ja että palvelet Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi, noudattaen Herran käskyjä ja säädöksiä, jotka minä sinulle tänä päivänä annan, että menestyisit.
ja
1 Joh. 2:15-17 opettaa myös:"Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos näin on, niin Isän rakkaus ei ole hänessä. Sullä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Iästä, vaan maailmasta. Maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti."
Selviä sanoja!
Päivän evankeliumi Mark. 12:28-34 neuvoo vielä samaan!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4563
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty09.10.23 11:39

11:36:13

Vääryden aarteet eivät auta, mutta vanhurskaus vapahtaa kuolemasta. Snl. 10:2

Sakkeus astui esiin ja sanoi Herralle:"Katso, Herra, puolet omaisuudestani minä
annan köyhille, ja jos joltakulta olen jotakin petoksella ottanut, niin annan
nelinkertaisesti takaisin.
Luuk. 19:8
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4563
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty10.10.23 13:07

12:32:32

Sef. 3:9-13 Jäännös pelastuu
Kuka tai mikä jäännös? Ajatukset siirtyvät Israeliin. Siellä on sota Israelin ja Gassan
Hamasin välillä ja Gassan vainotut kristityt.
Sefanja profetoi kuningas Joosian tekemien uudistusten aikana (640-609 eKr).
Joosia toi Juudaan hengellisen herätyksen Manassen pitkän ja tuhoisan hallituskauden
jälkeen.
Sefanja julisti Jumalan tuomiota korruptiolle ja jumalattomuudelle, mutta myös Hänen
suunnitelmana saattaa Juuda ennalleen. "Herran päivä" on rangaistusta synneistä oikeuden
voittoon ja uskollisen "jäännöksen" pelastukseen. Se esiintyy kaikkialla Raamatussa ja
viittaa sekä Jumalan uhkaaviin histoiallisiin tuomioihin, että Hänen viimeiseen tuomioonsa
aikojen lopulla. Sefanja ei kerro tuon päivän yksityiskohtia vaan sen pelottavista seurauksista
ja kutsuu ihmisiä etsimään Herraa.
Sef. 3:12 "Mutta minä jätän jäljelle sinun keskuuteesi kurjan ja vaivaisen kansa, ja he
luottavat Herran nimeen"
.
Paavali todistaa samaa 1 Kor. 1:28-29:"vaan sen, mikä on maailmassa halpasukuista ja
halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka
jotakin on ...." ja miksi? "ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä".

Kun ajattelee j. 29, sodatkin palvelevat tässä mielessä Jumalan suunnitelmaa!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4563
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty11.10.23 2:02

01:48:07
Vapautetun kiitoslaulu: Sillä sinä olit turva vaivaiselle, turvana köyhälle hänen ahdingossansa, suojana rankkasateeltä, varjona helteeltä; sillä väkivaltaisten
kiukku on kuin rankkasade seinää vastaan. Jes. 25:4

Juhla-ateria Siionin vuorella jj.-6-9
Ja Herra Sebaot laittaa kaikille kansoille tällä vuorella pidot rasvasta, pidot
voimaviinistä, ydinrasvasta, puhtaasta voimaviinistä.
Hän hävittää tällä vuorella verhon, joka verhoaa kaikki kansat, ja peiton, joka peittää
kaikki kansakunnat.
Hän hävittää kuoleman ainiaaksi, ja Herra, Herra pyyhkii kyyneleet kaikkien kasvoilta
ja ottaa pois kansansa häväistyksen kaikesta maasta. Sillä Herra on puhunut.
Sinä päivänä sanotaan: Katso, tämä on meidän Jumalamme, jota me odotimme
meitä pelastamaan;tämä on Herra, jota me odotimme; iloitkaamme ja
riemuitkaamme pelastuksesta, jonka hän toi: Jeesuksen ristinkuolema ja ylösnouseminen kuolleista.

Jeesus sinussa ja minussa on aarre saviastioissa. Sillä me, jotka elämme, olemme alati
annetut kuolemaan Jeesuksen tähden, että Jeesuksen elämäkin tulisi kuolevaisessa
lihassamme näkyviin.
2 Kor. 4:11
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4563
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty12.10.23 11:19

11:08:53
Minä olen joutunut heidän herjattavakseen, minut nähdessään he nyökyttävät päätänsä.
Auta minua, Herra, minun Jumalani, pelasta minut armosi jälkeen; ja he saakoot tuta,
että tämä on sinun kätesi, että sinä, Herra, sen teit. Ps. 109:25-27
Ote Jeesuksen rukouksesta ristillä!
Kuinka herkästi sitten me, jotka olemme ihmisiä, pelkäämme?
'Matt. 14:30-31 kertoo tästä:"Mutta nähdessään, kuinka tuuli, Pietari pelästyi ja rupesi
vajoamaan ja huusi sanoen: "Herra, auta minua".
Jeesus ojensi heti kätensä, tarttui häneen ja sanoi:"Sinä vähäuskoinen, miksi epäilit?"
Pelästyminen oli siis epäilyä, ei epäuskoa!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4563
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty13.10.23 13:18

Kaikki maan asukkaat ovat tyhjänveroiset; ja hän tekee, niinkuin hän tahtoo, taivaan
joukoille ja maan asukkaile, eikä ole sitä, joka pidättää hänen kätensä ja sanoo hänelle:
"Mitäs teet". Dan. 4:32

Nöyrtykää siis Jumalan väkevän käden alle, että hän ajallansa teidät korottaisi.
1 Piet. 5:6

13:18:45
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4563
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty14.10.23 13:25

Jeesus ei ole tullut lakia tai profeettoja kumoamaan, vaan täyttämään. Hän sanoo, että
ei hän ole tullut niitä kumoamaan, vaan täyttämään. Laista ei katoa pieninkään kirjain, ei
ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Jos joku purkaa yhdenkin näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, hän on pienin taivasten valtakunnassa.
Jeesus jatkaa vielä, että ellei meidän vanhurskautemme ole paljoa suurempi kuin
fariseusten ja kirjanoppineiden
, emme pääse taivasten valtakuntaan. Matt. 5:17-20
Matt. 23 Hän jatkaa luetteloa esteistä; itsensä ylentäminen, taivasten valtakunnan sulkeminen
sinne haluavilta, ulkokultaisuus, käännynnäisyyteen opettaminen, hengellinen sokeus.......

Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä
'herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän
edestämme. Room. 8:34

Jeesus Kristus, Hän ja Hänen Golgatan työnsä ja ylösnousemisensa
ovat meille tie pelastukseen!

13:24:44
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4563
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty15.10.23 13:20

20. sunnuntai helluntaista  ~  Usko ja epäusko

Joh. 9 Jeesus parantaa sokeana syntyneen.
Opetuslapset ajattelivat, että oliko tämä vai hänen vanhempansa tehneet syntiä, että
hänen piti sokeana syntyä? Näinkö israelilaiset aina ensin ajattelivat?
Jeesus vastasi, että Jumalan tekojen piti tuleman tässä miehessä julki.
Hän sylki maahan ja teki syljestä tahtaan, siveli sen miehen silmille ja käski mennä ja
peseytyä Siiloan lammikossa. Mies teki niin ja palasi näkevänä.
Naapurit ja ne, jotka ennen olivat nähneet hänet kerjääjänä kysyivät epäuskossaan:
'"Eikö tämä ole se, joka istui ja kerjäsi?" Parantunut myönsi näin olevan. Epäuskoiset
kysyivät:"Miten sinun silmäsi ovat auenneet?" Hän kertoi, että jonkun miehen sanojen 
mukaan. Hän ei vielä tuntenut Jeesusta.
Fariseukset puuttuivat asiaan ja väittivät, että Jeesus ei olisi Jumalasta, koska hän
sapattina paransi. Hän rikkoi heidän mielestään lakia. Se oli peruste heidän väitteelleen.
Miehen vanhemmatkin pakenivat vastuutaan ja käskivät kysyä parantuneelta.
Parantunut piti heille oikean herätyspuheen, mutta he herjasivat häntä sanoen:"Sinä
olet Jeesuksen opetuslapsi, he ovat Mooseksen.
Mies ihmettelee:"Te ette tiedä, mistä hän on, ja kuitenkin hän on avannut silmäni!
Me tiedämme, ettei Jumala kuule syntisiä, vaan jumalaapelkäävistä, joka tekee hänen 
tahtonsa.
Fariseukset eivät kuunnelleet, vaan ajoivat hänet ulos.
Jeesus tapasi parantuneen kysyen:"Uskotko sinä Jumalan Poikaan?" Hän vastasi:
"Herra, kuka Hän on, että uskoisin Häneen?" Jeesus vastasi:"Sinä olet hänet nähnyt,
ja hän on se, joka kanssasi puhuu."
Parantunut vastasi:"Herra, minä uskon"; ja hän kumartaen rukoili häntä.
13:21:02
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Sponsored content





Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 8 Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Sanaa tälle päivälle
Takaisin alkuun 
Sivu 8 / 17Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 12 ... 17  Seuraava
 Similar topics
-
» Sanaa tälle päivälle
» Sanaa tälle päivälle
» Sanaa tälle päivälle
» Sanaa tälle päivälle

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Kaarisillalla :: Sanaa tälle päivälle-
Siirry: