Kaarisillalla
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Kaarisillalla

Usko ja luottamus
 
PääsivuPääsivu  PortaaliPortaali  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 
Rechercher Tarkennettu haku
Avainsanat
Viimeisimmät aiheet
» Sanaa tälle päivälle
Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 EmptyTänään kello 1:53 kirjoittaja AnnSofi

» Herätys kuolemasta elämään, tarve huutava!
Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty09.05.24 17:49 kirjoittaja Kirsikka

» Nimipäiväonnitteluja
Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty30.04.24 13:26 kirjoittaja AnnSofi

» Apua, Israel hädässä
Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty18.04.24 14:06 kirjoittaja AnnSofi

» Raamatullinen avioliittokäsitys
Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty21.03.24 14:59 kirjoittaja Kirsikka

» Lausannen julistus
Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty20.03.24 15:48 kirjoittaja Kirsikka

» Jeesus Kristus on Herra!
Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty20.02.24 16:40 kirjoittaja AnnSofi

» Kristuksen kirkkautta peitellään......
Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty12.12.23 17:11 kirjoittaja AnnSofi

» Gazza Raamatussa
Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty01.11.23 13:42 kirjoittaja Kirsikka

Toukokuu 2024
SuMaTiKeToPeLa
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
KalenteriKalenteri
Yhteistyökumppanit
ilmainen foorumi

The most tagged keywords
Kuukauden aktiivisimmat kirjoittajat
Kirsikka
Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Vote_lcapSanaa tälle päivälle - Sivu 6 Voting_barSanaa tälle päivälle - Sivu 6 Vote_rcap 
AnnSofi
Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Vote_lcapSanaa tälle päivälle - Sivu 6 Voting_barSanaa tälle päivälle - Sivu 6 Vote_rcap 

 

 Sanaa tälle päivälle

Siirry alas 
2 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 5, 6, 7 ... 11 ... 17  Seuraava
KirjoittajaViesti
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4852
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty31.07.23 12:55

Älä muista minun nuoruuteni syntejä, älä minun rikoksiani; muista minua armosi mukaan,
hyvyytesi tähden, Herra. Herra, Sinä olet hyvä ja vakaa, Sinä neuvot syntiset tielle.
Ps. 25:7-8

Jeesus on tämä tie, joka taivaaseen vie. Tielle liittymiseen kuuluvat sanat Joh. 3:7 
"Älä ihmettele, että minä sanon sinulle, teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä."

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4581
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty01.08.23 11:39

Onpa hyvä aloittaa elokuun 1. päivä 2023 sanoin

Mutta minun onneni on olla Jumaaa lähellä, minä panen turvani Herraan, Herraan,
kertoakseni kaikkia Sinun tekojasi. Ps. 73;28

Pyhäkköön kannettiin rampa mies, syntymästään saakka, anomaan almua väeltä.
Pietari sanoi hänelle:"Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on,
sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen nimessä nouse ja
käy."
Ja hän hypähti pystyyn, seisoi ja käveli; ja hän meni heidän kanssansa pyhäköön,
käyden ja hypellen ja yistäen Jumalaa. Apt. 3:2-6
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4581
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty02.08.23 13:18

Kiittäkää Herraa, sillä Hän on hyvä; sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti.
Näin sanokoon Israel.....Aaron.....Herraa pelkääväiset....ahdistuneet.
Ahdistuksessani minä huusin Herraa, Herra vastasi minulle ja asetti minut
avaraan paikkaan. Ps. 118:5

...me tiedämme, että samoin kuin olette osalliset kärsimyksistä, samoin olette
osalliset myöskin lohdutuksesta. 2 Kor. 1:7
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4581
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty03.08.23 12:33

Mitä minun on tehtävä sinulle, Efraim, mitä on minun tehtävä sinulle, Juuda, kun teidän
rakkautenne on kuin aamun pilvi, kuin varhain haihtuva kaste? Hoos. 8:4
Samaan luetteloon voisi lisätä maamme, Suomen!

Mikä on syynä? 1 Kor. 12:27-13:1: "Te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen 
jäseniänsä. Jokaisella on oma tehtävä seurakunnassa. Ilman rakkautta kaikki on kuitenkin 
turhaa, tyhjää. Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulta puuttuisi 
rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali. 1 Kor. 13:1

Apu tähän on Jeesus Kristus. Matt. 8:23-27 kertoo: Opetuslapset veneilivät Jeesuksen
kanssa. Järvellä nousi kova myrsky, mutta Jeesus nukkui. He herättivät sanoen:"Herra,
auta, me hukumme." Hän nuhteli opetuslapsia vähäuskoisiksi ja pelkureiksi.
Hän nuhteli tuulia ja järveä, tuli aivan tyven. Ihmiset vain ihmettelivät, syttyikö heissä
usko? Ei kerrota.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4581
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty04.08.23 13:17

Älä ole kerkeä suultasi, älköönkä sydämesi kiirehtikö lausumaan sanaa Jumalan edessä,
sllä Jumala on taivaassa ja sinä olet maan päällä, sentähden olkoot sanasi harvat.
Saarn. 5:2

Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi; sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät
tuomitaan ja millä mitalla te mittaatte, sillä teidät mitataan. Matt. 7:1-2

E.o:vat voivat olla uskoon, Jeesukseen Kristukseen, tulemisen esteitä. Niistä saat
vapautuksen ja armon avuksesi oikeaan aikaan kertomalla ne tai niitä Jeesukselle
ja pyytämällä Hänen verensä puhdistusta niistä. Hän antaa anteeksi.
Ne voivat olla myös esteenä pyhään elämään Jeesuksessa, jonka Hän tahtoo omissaan
tehdä. Tiedämme kyllä, että valmiita meistä ei tässä ajassa tule, vaan vasta taivaassa,
kotona, Jeesuksen luona. Suunta elämissämme olkoon silti Jeesuksessa, koska Hän
on tämän kaiken toteuttaja.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4581
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty05.08.23 13:34

Jeesus sanoo: Kaikki, mitä te rukoilette ja anotte, uskokaa saaneenne, niin se on teille
tuleva. Mark. 11:24

Gadaralaiset pyysivät Jeesusta lähtemään pois heidän alueeltaan. Hän oli vapauttanut
kaksi riivattua miestä ajaen riivaajat sikoihin. Ne syöksyivät jyrkännettä alas järveen ja 
hukkuivat. Teko heikensi heidän elinkeinoaan, he pyysivät Jeesusta lähtemään pois 
heidän alueeltaan.
Jeesus lähti järven toiselle rannalle, omaan kaupunkiinsa. Hänen tykönsä tuotiin halvattu
mies. Kun Jeesus näki heidän uskonsa, hän sanoi halvatulle:"Poikani, ole turvallisella
mielellä, sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi".
Kirjanoppineet ajattelivat että Jeesus pilkkaa Jumalaa. Hän sanoi:"Miksi te ajattelette pahaa
sydämessänne? Kumpi on helpompaa, sanoako: Sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi, vai 
sanoa Nouse ja käy?"
Mutta tietäksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi" 
Hän sanoi halvatulle:"nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi".
Halvattu nousi ja lähti kotiinsa.
Kun kansanjoukot näkivät tämän, he pelästyivät ja ylistivät Jumalaa, joka oli antanut sellaisen vallan ihmisille. Matt. 8:28-34, 9:1-8 
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4581
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty06.08.23 13:30

10. sunnuntai helluntaista  ~  Uskollisuus Jumalan lahjojen hoitamisessa

Meidän isämme luottivat sinuun, he luottivat, ja sinä pelastit heidät. Ps. 22:5

Me ylistämme autuaiksi niitä, jotka ovat kestäneet; Jobin kärsivällisyyden te olette
kuulleet, ja lopun, jonka Herra antaa, te olette nähneet. Sillä Herra on lapias ja
armahtavainen. Jaak. 5:11

Ps. 119:129-130 toteaa:"Ihmeelliset ovat sinun todistuksesi, sentähden minun
sieluni ottaa niistä vaarin. Kun sinun sanasi avautuvat, niin ne valaisevat ja antavat
yksinkertaiselle ymmärrystä.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4581
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty07.08.23 8:01

Jeesus opettaa oikeasta ja väärästä mammonasta Luuk. 16:10-15:
Joka vähimmässä on uskollinen, on paljossakin uskollinen, ja joka vähimmässä on väärä,
on paljossakin väärä.
Looginen toteamus!
Hän jatkaa: Jos ette ole olleet uskolliset väärässä mammonassa, kuka teille antaa sitä,
mikä on oikeata?
Tarvitaan asennemuutosta!
"Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava,
taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.
Tämän puheen  kuulivat rahanahneet fariseukset. Mitä tapahtui? He eivät tehneet
parannusta omassa elämässään vaan ivasivat vain Jeesusta.
Nyt Jeesus osoitti sanansa suoraan heihin:"Te juuri olette ne, jotka teette itsenne
vanhurskaiksi ihmisten edessä, mutta Jumala tuntee teidän sydämenne; sillä mikä
ihmisten kesken on korkeata, se on Jumalan edessä kauhistus.
Asennemuutos onkin ainoa apu tässäkin kohdassa. Jumala Isä sen tekee ja tahtoo 
jokaisen sydämessä olevan voimassa, koska siinä tulee Hänen siunauksensa ihmisen 
elämään.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4581
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty08.08.23 2:13

Jer. 31:14 Herra sanoo Israelin uudistuksesta: Ja minä virvoitan pappien sielut lihavuuden ääressä, ja minun kansani ravitaan minun hyvyydelläni.

Uuden liiton ihmisille Pietari sanoo 1 Piet. 4:10:"Palvelkaa toisianne, kukin sillä
armolahjalla, minkä on saanut, Jumalan moninaisen armon hyvinä huoneenhaltijoina".
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4581
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty09.08.23 9:39

Suuri rauha on niillä, jotka akastavat sinun lakiasi, eikä heille kompastusta tule.
Ps. 119:165

Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana, opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne
kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten
kitollisesti Jumalalle sydämissänne. Kol. 3:16

1 Kor. 10:23-31 opettaa ei omaa vaan toisten parasta ajatellen ja toimien.
Jeesus antaa esimerkin Matt. 9:10-26 herättämällä tytön kuolleista ja parantamalla
verenjuoksusta kärsivän naisen.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4581
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty10.08.23 12:46

1 Tim. 4:1-5  Pyhä Henki sanoo, että tulevina aikoina monet luopuvat uskosta ja noudattavat
villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta,
joiden omatunto on poltinraudalla merkitty ja jotka kieltävät menemästä naimisiin ja
nauttimasta ruokia, mitkä Jumala on luonut niiden nautittavaksi kiitoksella, jotka uskovat
ja ovat tulleet totuuden tuntemaan.
Sillä kaikki, minkä Jumala on luonut, on hyvää, eikä mikään ole hyljättävää, kun se otetaan
kiitoksella vastaan; sillä se pyhitetään Jumalan sanalla ja rukouksella.

Onko tämä nykyaikaa?

Jaakob kuitenkin kehottaa kirjeessään Jaak. 1:21: Sentähden pankaa pois kaikki saastaisuus
ja kaikkinainen pahuus ja ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu 
ja joka voi teidän sielunne pelastaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4581
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty11.08.23 11:36

Hän paljastaa syvät ja salatut asiat, hän tietää. mitä pimeyessä on, ja valkeus asuu hänen
luonaan. Dan. 2:22
Kuka hän?
Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt. Joh. 1:5
Entä kuka valkeus?
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4581
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty12.08.23 12:48

Hanna rukoili:"Minun sydämeni riemuitsee Herrassa, minun sarveni kohoaa korkealle Herrassa. Minun suuni on avartunut vihollisiani vastaan, sillä minä iloitsen sinun avustasi. 
1 Sam. 2:1

Älkää kuitenkaan siitä iloitko, että henget ovat teille alamaiset, vaan iloitkaa siitä, että teidän
nimenne ovat kirjoitettuina taivaissa." Luuk. 10:20

Iloitaan monista asioista. Hanna iloitsi lapsesta, niin moni muukin, joku siitä, että henget ovat hänelle alamaiset. Jeesus neuvoo iloitsemaan siitä, jos ja kun nimesi on kirjoitettuna taivaissa.
Hänhän on jo tehnyt meille tien auki sinne, omalla ristinkuolemallaan, verensä vuodatuksella,
kuolemallaan ja ylösnousemisellaan! Ilon aihe on valtava ja kiitos herää, kiitättää!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4581
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty13.08.23 11:45

11. sunnuntai helluntaista  ~  Etsikkoaikoja 

Ps. 81:9-17 Herra pyytää kansaansa kuulemaan Häntä, ei pitämään muukalaista jumalaa, eikä kumartaan sitä/niitä. Hän on Herra, sinun Jumalasi, joka toi sinut Egyptin maasta. Hän kehottaa avaamaan suunsa, niin Hän täyttää sen.
Jumala valittaa, että he eivät kuunnelleet Häntä, Israel ei noudattanut Hänen mieltään.
Hän sanoo, että jos he kuulisivat Häntä ja vaeltaisivat Hänen teitään, niin Hän pian masentaisi heidän vihollisensa, kääntäisi kätensä näitä vastaan. Ne, jotka Herraa vihaavat, matelisivat hänen edessään ja heidän kohtalonsa kestäisi iankaikkisesti. Kansaansa Hän ruokkisi parhaalla nisulla; ravitsisit hunajalla kalliosta.

Päivän evankeliumi Luuk. 4:23-30 kertoo, kuinka Jeesus puhui synagoogassa Jumalan suoraa sanaa. Heidän korvansa ja sydämensä olivat lukossa. He eivät kuulleet, vaan ajoivat Hänet rotkon reunalle aikoen syöstä Hänet alas jyrkänteeltä.
Mitä teki Jeesus? Raamattu sanoo "Mutta Hän lähti pois käyden heidän keskitsensä".
Näin käy, ellei Hänen anneta tulla elämänmme Herraksi.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4581
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty14.08.23 9:45

Avaa suusi mykän hyväksi, oikeuden hankkimiseksi kaikille sorretuille. Snl. 31:8

Muistakaa vankeja, niinkuin olisitte itsekin heidän kanssaan vangittuina; muistakaa
pahoinpideltyjä, sillä onhan teillä itsellännekin ruumis. Hebr. 13:3
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4581
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty15.08.23 12:02

Jos miehen tiet ovat Herralle otolliset, saattaa hän vihamiehetkin sovintoon hänen
kanssansa. Snl. 16:7

Jeesus sanoo Matt. 5:44-45:"Rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka 
teitä vainoavat, että olisitte isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa 
koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
Isä on ihmeellinen lapsiaan kohtaan. Hän välittää sanojaan ja tahtoaan meille Raamatussa
ja Jeesuksen kautta, sillä Hän on Jumala.
Jumala pystyy tuohon, emme me; rakastaa vihollistaan ja rukoilla heidän puolestaan. Jos sinä tai minä haluamme tätä samaa, Hän toteuttaa Sanansa kauttamme.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4581
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty16.08.23 12:20

Mitä tarkoittaa Kristuksen tunnustaminen?

Jeesus kertoo Matt. 10:34-39: "Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa 
maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. 
Sillä minä olen tullut nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan
ja miniän anoppiansa vastaan. Ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa.
Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa tai tytärtään enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias.
Ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias. Joka löytää elämänsä,
kadottaa sen, ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen".
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4581
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty17.08.23 12:56

Gideon oli vapauttanut israelilaiset Midianista. He pyysivät Gideonia heidän hallitsijakseen,
mutta hän ei suostunut. Hän sanoi:En minä hallitse teitä, eikä minun poikani. Herra on teita
hallitseva. Tuom. 8:22-23

Jeesus sanoo: Joka teistä on suurin, se olkoon toisten palvelija. Matt. 23:11
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4581
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty18.08.23 12:18

Autuaita ne, jotka ottavat vaarin hänen todistuksistaan, jotka etsivät häntä kaikesta
sydämestään. Ps. 119:2

Joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmistä,
se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman, mutta joka niitä
noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
Matt. 5:19

18.8.2023 klo 12:18:26
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4581
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty19.08.23 11:34

Sinä, Herra, olet vanhurskas; voisinko riidellä sinua vastaan .... mitä oikeus on? 
Miksi jumalaton menestyy... ja elää rauhassa? Sinä heidät istutat, he juurtuvat; 
kasvavat ja kantavat hedelmää. Heidän suussaan Sinä olet lähellä, mutta kaukana 
heidän sisimmästään. Minkälaista hedelmä?
Mutta sinä, Herra, tunnet minut, Sinä näet minut ja tutkit sydämeni, millainen se on 
Sinun edessäsi. Jer. 12:1-3

Mitä Jumala meistä haluaa!

Jumala tahtoo tehdä pyhät täysin valmiiksi palvelukseen, Kristuksen ruumiin 
rakentamiseen, että me kaikki pääsemme uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa,
täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään, että emme olisi
alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten
arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa; vaan että me totuutta noudattaen
rakkkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus. Ef. 4:12-15

19.8.2023 klo 11:43:18
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4581
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty21.08.23 13:15

Minä annan heille sydämen, heidän tunteakseen minut, että minä olen Herra;
ja he saavat olla minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa; sillä he kääntyvät
minun tyköni kaikesta sydämestänsä. Jer. 24:7
Jeremia puhuu israelilaisille!

Paavali pyytää Kol. 3:3 " rukoillen samalla miedänkin edestämme, että Jumala
avaisi meille sanan oven puhuaksemme Kristuksen salaisuutta...."
Jeesus jatkaa Matt. 11:25-30:"Ja kun te seisotte ja rukoilette, antakaa anteeksi, jos 
kenellä teistä on jotakin toistansa vastaan, että myös teidän Isänne, joka on taivaissa,
antaisi teille anteeksi teidän rikkomuksenne. Mutta jos te ette anna anteeksi, niin ei 
Isännekään, joka on taivaissa, anna anteeksi teidän rikkomuksianne."
Jeesus itse rukoilee Matt. 11:25-30:"Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra,
että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille....
Isä, näin on sinulle hyväksi näkynyt. Kaikki minun Isäni on antanut minun haltuuni,
eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika,
ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
Jeesus jatkaa:"Tulkaa minun tyköni. kaikki työtä tekeväiset ja raskautetut, 
niin minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä
minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne. Sillä minun
ikeeni on sovelias, ja minun kuormani keveä."
21.8.2023 klo 13:20:22
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4581
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty22.08.23 12:10

Seuratkaa Herraa, teidän Jumalaanne, häntä peljätkää ja pitäkää hänen käskynsä,
häntä kuulkaa, häntä palvelkaa ja hänessä kiinni riippukaa. (v. 1938 käänn.)
Herra, teidän Jumalanne, koettelee teitä saadakseen tietää, rakastatteko häntä
koko sydämestänne ja koko sielustanne. (v. 1992 käänn.) 5 Ms. 13:4

Jumalan luonteesta.....

Teitä ei ole kohdannut muu kuin inhimillinen kiusaus; ja Jumala on uskollinen, hän
ei salli teitä kiusattavan yli voimienne, vaan salliessaan kiusauksen hän valmistaa
siitä myös pääsyn, että voitte sen kestää. 1 Kor. 10:13

22.8.2023 klo 12:11:52
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4581
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty23.08.23 13:20

HERRAn armotöitä julistan, HERRAn ylistettäviä tekoja, kaikkea, mitä HERRA on meille
tehnyt, suurta hyvyyttä Israelin heimoa kohtaan, mitä hän on meille osoittanut 
laupeudessaan ja suuressa armossaan, Jes. 63:7 (käänn. STLK 2017)
jos olette maistaneet, että Herra on hyvä. 1 Piet. 2:3

Jeesus ei tuomitse langennutta naista Joh. 8:1-11, 
Hän paransi miehen kuivettuneen käden. Mitä tapahtui? Fariseukset kokoustivat, miten 
saisivat Hänet surmattua Matt. 12:15-21.

Kaksi opetusta: 
- Jeesus armahti langenneen naisen, jonka fariseukset halusivat kivittää
Mooseksen lain mukaan. Hän armahtaa kaikki Hänen luokseen tulevat.
- Jeesus paransi miehen kuivettuneen käden. Fariseukset kokoustivat taas, miten saisivat
tapettua Jeesuksen, koska Hän rikkoi Mooseksen lakia parantamalla sapattina.

23.8.2023 klo 13:20:58
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4581
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty24.08.23 13:22

Ja hän sanoi minulle:"Sinä olet minun palvelijani, sinä Israel, jossa minä osoitan
kirkkauteni". Jes. 49:3

Jesaja oli Jumalan sanansaattaja. Ensin Isä kutsui hänet olemaan Hänen sanojensa
välittäjä.  
Isä lähetti Poikansa pelastamaan kansansa. Hän puhuu asiasta pitkin Vanhaa
testamenttia. Ensimmäinen todiste ennustuksista Israelille oli Jeesuksen tulo. Fariseukset 
loukkaantuivat Häneen ja tapattivat Hänet ristillä.
Puhuttelee fariseusten vilpittömyys lain noudattamisessa. Se vain esti näkemästä, että
Jeesus oli ja on heidän Messiaansa.

He uskalsivat verrata Jeesusta Beelsebuliin. Tämäkö oli ja on Pyhän Hengen pilkka, jota
ei saa anteeksi? Matt. 12:22-32
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4581
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty25.08.23 13:18

Isä on suunnitellut niin, että Israel on Hänen palvelijansa ja pakanain valkeus, Jes. 49. 
Hän lähetti Poikansa kansansa keskelle tieksi, totuudeksi ja elämäksi. Kansa ei ottanut 
Häntä vastaan Jumalanaan ja Vapahtajanaan, sanoi vain, että "Hukkaan minä olen
itseäni vaivannut, kuluttanut voimansa mielestään turhaan ja tyhjään, mutta sanoo, 
että "kuitenkin on minun oikeuteni Herran huomassa, palkkani Jumalan tykönä Jes. 49:4 
Tottelemattoman, lain alla olevan ihmisen kommentti.
Jumala lähetti heitä pakkosiirtolaisuuteen, mutta ei unohtanut heitä. Kansa rikkoi Häntä
vastaan, mutta Herra on heidän väkevä auttajansa. Heitä vainotaan, mutta Hänen
palvelijansa täyttää tehtävänsä. Jes. 49, 50
Herraa odottaville Jaak. 5:7 kannustaa olemaan kärsivälliset. Esimerkkinä odottamisesta
on maanviljelijä, joka odottaa maan kallista hedelmää kärsivällisesti odottaen syksyistä 
ja keväistä sadetta. Jaak. 5:7
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Sponsored content





Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 6 Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Sanaa tälle päivälle
Takaisin alkuun 
Sivu 6 / 17Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 5, 6, 7 ... 11 ... 17  Seuraava
 Similar topics
-
» Sanaa tälle päivälle
» Sanaa tälle päivälle
» Sanaa tälle päivälle
» Sanaa tälle päivälle

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Kaarisillalla :: Sanaa tälle päivälle-
Siirry: