Marraskuu 2024 | Su | Ma | Ti | Ke | To | Pe | La |
---|
| | | | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | Kalenteri |
|
Kuukauden aktiivisimmat kirjoittajat | |
|
| Sanaa tälle päivälle | |
| | |
Kirjoittaja | Viesti |
---|
AnnSofi Admin
Viestien lukumäärä : 4822 Join date : 30.10.2013 Ikä : 81 Paikkakunta : Suomi
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 13.06.23 12:53 | |
| Osoittautukoon nyt Sinun suuri voimasi, Herra, niinkuin olet puhunut.... 4 Ms. 14:17.
Sillä Voimallinen on tehnyt minulle suuria, ja Hänen Nimensä on Pyhä, Luuk. 1:49 | |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 13.06.23 13:21 | |
| Pasi Turunen kirjoittaa:
Kristitty ihminen ei odota kuolemaa. Hän odottaa Jeesusta.Kun Jeesus nousi ylös taivaaseen, hän ei sanonut opetuslasten seuraavan pian perässä. Sen sijaan he saivat kuulla Jeesuksen tulevan kerran taivaasta takaisin (Apt. 1:9-10). Sillä välin heidän tuli viedä sanoma tästä Jeesuksesta kaikkeen maailmaan Pyhän Hengen voimassa.
Alusta alkaen Jeesuksen paluun odotus on siis ollut kristillisen toivon ydin. Tämä toivon täyteinen odotus läpäisee myös Uuden testamentin pyhät kirjoitukset.
Warren Wiersbe, tunnetun yhdysvaltalaisen Moody kirkon (Chicago) pastori, tekee eräässä hartauskirjassaan (With the Word) tähän liittyvän mielenkiintoisen havainnon: Jokainen luku Paavalin ensimmäisessä kirjeessä tessalonikalaisille päättyy jakeisiin, joissa viitataan Jeesuksen paluuseen ja sen odotuksen merkitykseen kristityn elämässä!
Jeesuksen paluun innokas odottaminen *on merkki ja todistus kristityn pelastuksesta (1 Tess. 1:9-10) *motivoi sielujenvoittamiseen ja evankeliomiseen (1 Tess. 2:17-20) *kannustaa elämään pyhää, Jumalalle erotettua elämää (1 Tess. 3:11-13) *on lohtu murheen ja menetyksen keskellä (1 Tess. 4:13-18) *rohkaisee luottamaan Herraan entistä enemmän (1 Tess. 5:23-24)
Ota aikaa tällä viikolla rukouksen ja Raamatun äärellä tutkiaksesi yllä olevia totuuksia ja jakeita omasta Raamatustasi. Anna Pyhän Hengen herättää sinussa niiden kautta uudestaan Jeesuksen paluun odotusta, niin että se vaikuttaa elämääsi tavalla, josta Paavali kirjoitti tessalonikalaisillekin. Maranata!
"Rauhan Jumala, joka ikuisen uhriveren tähden on nostanut kuolleista lampaiden suuren paimenen, meidän Herramme Jeesuksen, varustakoon teidät hyvillä lahjoillaan, niin että voitte täyttää hänen tahtonsa. Sen mikä on hänelle mieleen, Hän itse tehköön meissä, Hän ja Jeesus Kristus. Hänen on kunnia aina ja ikuisesti. Aamen." Hebr. 13:20-22 | |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 14.06.23 12:44 | |
| Herra on minun sieluni kerskaus, nöyrät sen kuulevat ja iloitsevat. Ps. 34:3
Sieluni kerskaus on oikea, oikeassa Hengessä ja voimassa, kun oikeassa nöyryydessä elävätkin kuulevat sen ja iloitsevat.
Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon, iloitkaa! Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä. Fil. 4:4-5
Isä haluaa, että me iloitsemme aina Jeesuksessa Kristuksessa! Ei vain silloin, kun on sellainen fiilis. Jos fiilisten mukaan iloitsee, eikö perustuksena ole silloin tunteet. Oikea iloitseminen nousee Herran Jeesuksen Kristuksen Golgatan työstä hyväkseni. Pyhä Henki avatkoon tähän totuuteen! | |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 15.06.23 12:59 | |
| Enkä minä enää kätke heiltä kasvojani, sillä minä vuodatan Henkeni Israelin heimon päälle, sanoo Herra, Herra. Hes. 39:29 Jae on Googin sodan tuhon yhteydessä.
Uskoville Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että olemme Jumalan lapsia. Room. 8:16 Todistaako Hän sinulle tämän? Se ei ole tunteen asia, vaikka joskus Herra näinkin todistaa asian. Raamatun Sana on varmin. Kun Herra siellä puhuu näitä sanoja, asia on niin. Henki voi myös kielillä puhumisen lahjan kautta sen todistaa. | |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 15.06.23 13:10 | |
| Millä mielellä tänään?
Room. 8:5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
Room. 8:6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
Room. 8:7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
Room. 8:27 Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.
1. Kor. 1:10 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.
1. Kor. 2:16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.
1. Kor. 13:11 Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
Fil. 2:5 Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
Jaak. 3:4 Katso, laivatkin, vaikka ovat niin suuria ja tuimain tuulten kuljetettavia, ohjataan varsin pienellä peräsimellä, minne perämiehen mieli tekee.
| |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 16.06.23 13:21 | |
| Pois se, että kapinoisimme Herraa vastaan ja kääntyisimme tänä päivänä pois Herrasta rakentamalla alttarin polttouhria, ruokauhria ja teurasuhria varten, toisen kuin Herran, meidän Jumalamme, alttari, joka on hänen asumuksensa edessä! Joos. 22:29
Auta kapinoimasta Sinua vastaan Herra tänä päivänä rakentamalla alttareita polttouhreille, ruokauhreille ja teurasuhreille. Herra, meidän Jumalamme on antanut alttarin, joka on Hänen edessänsä. Sieluni silmillä näen Herran alttarin, Jeesuksen Kristuksen ristin pystytettynä Jerusalemissa. Juutalaiset tahtovat pystyttää edellä mainitut vanhan liiton alttarit edelleen. Heidän Kuninkaansa tuli, mutta he ristiinnaulitsivat Hänet, Jumalan alttarin, Hän tahtoo olla myös jokaisen ihmisen Kuningas; Jumalan ainoa Poika ristillä, Hänen kuolemansa ja ylösnousemisensa kuolleista, Hänen toimintaansa ennen helatorstaita, taivaaseen astumisensa. Rukoilen pelastusta väärien alttarien pystyttäjille. Isän sydän murtui Poikansa kärsimystä katsellessa. Hän herätti Hänet kuolleista ja lähetti Pyhän Henkensä tekemään Jeesuksen ristintyön eläväksi, oikeaksi alttariksi jokaisen luotunsa päästä yhteyteensä.
Älkäämme jättäkö omaa seurakuntakokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähetyvän. Minkä päivän? Herran Jeesuksen Kristuksen tulemuksen! | |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 17.06.23 13:31 | |
| Herra Jumala puhuu ja kutsuu maan auringon noususta hamaan sen laskuun. Ps. 50:1 Jumala kutsuu yhteyteensä......
Milloin tämä tapahtuu? Fariseukset kysyivät Jeesukselta, milloin Jumalan valtakunta tulee? Jeesus vastasi: Se ei tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa:´Katso, täällä se on tai tuolla´. Jumalan valtakunta ei tule nähtävällä tavalla, vaan on sisällisesti teissä. Luuk. 17:20-21 Tämä todentuu, kun ihminen saa Jeesuksen sydämensä = ymmärtää ja vastaanottaa totuuden; Jeesus Kristus on sovittanut jo syntisi ristillä, kuollut, ylösnoussut ja elää Isän oikealla puolella rukoillen puolestamme, ettei uskomme raukeaisi tyhjiin. Hän elää Isän oikealla puolella taivaissa.
Olemme Jumalan armon huoneenhaltijoita. Kaiken loppu on lähellä, siksi olkaamme maltilliset ja raittiit rukoilemaan. Olkoon meidän rakkautemme toisiamme kohtaan harras, sillä "rakkaus peittää syntien paljouden". Meitä kehotetaan olemaan vieraanvaraisia ja palvelevaisia toisiamme kohtaan sillä armolahjalla, minkä on saanut, Jumalan moninaisen armon hyvinä huoneenhaltijoina. Joka puhuu, puhukoon niinkuin Jumalan sanoja; jos joku palvelee, palvelkoon sen voiman mukaan, minkä Jumala antaa, että Jumala tulisi kaikessa kirkastetuksi Jeesuksen Kristuksen kautta. Hänen on kunnia ja valta aina ja iankaikkisesti. Amen. 1 Piet. 4:7-11 | |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 18.06.23 16:14 | |
| 3.sunnuntai helluntaista ~ Kutsu Jumalan valtakuntaan
Ps. 18 Daavid puhuu Herralle, joka oli pelastanut hänet kaikista vihollisistansa ja Saulin kädestä. Jj. 18-20, 26-28 Herra pelasti hänet voimallisesta vihollisesta, ylivoimaisista vihamiehistä. Hänen hätäpäivänänsä he hyökkäsivät hänen kimppuunsa, mutta Herra tuli avuksi ja pelasti heidän käsistään. Hän toteaa:"Hurskasta kohtaan Jumala on hurskas, nuhteetonta kohtaan nuhteeton; puhdasta kohtaan Hän on puhdas, kieroa kohtaan nurja. Mutta nöyrän kansan Hän pelastaa.
Millainen on Herra, Jumala? Hän on luonut, perustanut taivaat, maan ja maanpiirin täysinensä . Hän on luonut pohjoisen ja etelän... Hänen käsivartensa on täynnä voimaa, on väkevä ja on korotettu. Ps. 89:12-13 Hänessä on luotu kaikki, mikä on taivaissa ja maassa....Hän on ennen kaikkia, ja Hänessä pysyy kaikki voimassa. Kol. 1:16-17
Mitä hyvää Hän haluaa ihmisille, meille? Sak. 1:3-6 Hän haluaa meidän kääntyvän Hänen puoleensa pois pahoista teoistamme. Näin Hän teki Sakkeukselle, Luuk. 19:1-10. | |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 19.06.23 13:49 | |
| Israelin toivo, sinä Herra! Kaikki, jotka sinut hylkäävät, joutuvat häpeään:"Jotka minusta luopuvat, ne kirjoitetaan tomuun. Sillä he ovat hyljänneet elävän veden lähteen, Herran." Jer. 17:13
Israelin toivo on Herra Jeesus Kristus. Alaviite Ps. 36:10 opastaa myös:"Sillä sinun tykönäsi on elämän lähde; sinun valkeudessasi me näemme valkeuden". Mutta Jeremia sanoo, että hänen kansansa on tehnyt kaksinkertaisen synnin; minut, elävän veden lähteen he ovat hyljänneet, ja ovat hakanneet itselleen vesisäiliöitä, särkyviä säiliöitä, jotka eivät vettä pidä. Jer. 2:12 Jeesus sanoo Joh. 4:14:" mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa, vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään".
Jeesus Kristus on tuo elävä vesi. Ilman Häntä elämämme on kuollutta, näemme vain tämän ajallisen ja haalimme sitä elämiimme ja luulemme sen olevan onnen täyttymys. Kuinka on? Oletko lopullisen onnellinen tämän maailman tarjouksista?
Esimerkin Jeesuksen hylkäämisestä Hän antaa myös Joh. 8:3-11. Kirjanoppineet ja fariseukset toivat aviorikoksesta kiinniotetun naisen. He vetosivat Mooseksen lakiin kiusaten Jeesusta kysyen "Mitä Sinä sanot?" Jeesus toteutti Jer. 17:13 kumartumalla ja kirjoittamalla maahan. Risto Santala selvitti, että se tarkoitti "syyllinen vai syytön". | |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 20.06.23 2:46 | |
| Sinä Herra hallitset iankikkisesti, sinun muistosi pysyy polvesta polveen. Nouse ja armahda Siionia, sillä aika on tehdä sille laupeus ja määrähetki on tullut. Pakanat pelkäävät Herran nimeä ja kaikki maan kuninkaat sinun kunniaasi, kun Herra rakentaa Siionin ja ilmestyy kunniassansa, kun hän kääntyy niiden rukousten puoleen, jotka ovat kaikkensa menettäneet, eikä enää heidän rukouksiansa hylkää. Ps. 102:13-18
Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi, ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa. Fil. 4:6-7 02:58:18
| |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 21.06.23 13:31 | |
| Minun sydämeni pakahtuu tuskasta; päästä minut ahdistuksistani. Ps. 25:17
Jeesus on voittanut maailman-otsikon alla Joh. 16:33 Hän sanoo: "Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä, minä olen voittanut maailman." | |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 22.06.23 14:31 | |
| Älä hylkää, nimesi tähden! Älä anna kunniasi valtaisuinta häväistäväksi; muista, älä riko, liittoasi meidän kanssamme. Jer. 14:21 Odotamme sadetta, pelloillemme. J. 22 sanoo:Onko pakanain turhista jumalista sateen antajiksi tai taivasko antaa sadekuurot? Etkö sinä ole Herra, meidän Jumalamme? Sinua me odotamme, sillä sinä olet tehnyt kaiken tämän. Odotamme kuitenkin eniten Hengen sateita! Maallemme, omaisuuskansallesi ja kaikille kansoille.
1 Kor 1:9 todistaa:"Jumala on uskollinen, hän, jonka kautta te olette kutsutut, hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme yhteyteen". Sen, minkä Hän lupaa, sen Hän tekee! | |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 23.06.23 13:35 | |
| Herra sanoi Moosekselle:"Katso, minä teen liiton, minä teen kaiken sinun kansasi nähden ihmeellisi tekoja, joiden kaltaisia ei ole tehty yhdessäkään maassa, ei minkään kansan keskuudessa. Niin koko kansa, jonka keskellä sinä olet, on näkevä Herran teot, sillä peljättävää on se, mitä minä sinulle teen. 2 Ms. 34:10
Näin Jumala lupasi erämaassa vaeltavalle kansalle. Se toteutui! Se on toteutunut myös Uudessa liitossa. Hän teki suurimman ihmeen antamalla Jeesuksen maailmaan sovittamaan syntimme.
Matt. 4:23 Jeesus kierteli kautta koko Galilean ja opetti heidän synagoogissaan ja saarnasi valtakunnan evankeliumia ja paransi kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta, mitä kansassa oli. | |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 24.06.23 13:22 | |
| Juhannuspäivä ~ Johannes Kastajan päivä
...olemme ihmisiä, yhtä vajavaisia kuin te, ja julistamme teille evankeliumia, että te kääntyisitte noista turhista jumalista elävän Jumalan puoleen, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on. ...hän on sallinut pakanain vaeltaa omia teitään, ja kuitenkaan hän ei ole ollut antamatta todistusta itsestään...hän on tehnyt teille hyvää, antaen taivaasta sateita ja hedelmällisiä aikoja ja raviten teidän sydämenne ruualla ja ilolla. Apt. 14:15-17
Elisabet synnytti pojan. Naaprit ja sukulaiset iloitsivat hänen kanssaan. Kahdeksantena päivänä he tulivat ympärileikkaamaan lasta ja tahtoivat nimetä hänet. Elisabet sanoi hänen nimekseen Johannes ja Sakarias vahvisti asian. Kohta Sakariaan suu aukeni, kielensä vapautui ja hän puhui kiittäen Jumalaa. Herra oli tehnyt hänet mykäksi, kun hän ei ollut uskonut Jumalan ilmoistusta pojasta. Pelko valtasi asuvaiset....ja he sanoivat:"Mikähän tästä lapsesta tulee". Luuk. 1:57-66
Hänestä tuli Johannes Kastaja, joka osoitti juutalaisille Jeesuksen olevan Messias, jota he odottivat. | |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 25.06.23 12:38 | |
| 4. sunnuntai helluntaista ~ Kadonnut ja jälleen löytynyt
Profeetta Habakuk valitti "kuinka kauan vääryys saa jatkua?". Jumala sanoi nostavansa kaldealaiset, jotka tulevat ja hävittävät kansan. Profeetta valittaa:"Herra, olet vaiti?" Herra vastasi: Vanhurskas on elävä uskostansa...ja Kirjoita ja piirrä selvästi tauluihin, niin että sen voi juostessa lukea. Sillä näky odottaa vielä aikaansa, mutta se rientää määränsä päähän, eikä se petä. Jos se viipyy, odota sitä; sillä varmasti se toteutuu, eikä se myöhästy...... ja uhkaa kansojen sortajaa vastaan. Lopuksi hän vielä rukoilee..... ja riemuitsee Herrassa, iloitsee autuutensa Jumalassa sanoen:"Herra. Herra on minun voimani. Hän tekee minun jalkani nopsiksi niinkuin peurat ja antaa minun käydä kukkuloillani." 1-3 | |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 26.06.23 11:12 | |
| Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat. Ps. 23:4
Me olemme kaikin tavoin ahdingossa, mutta emme umpikujassa, neuvottomat, mutta emme toivottomat, vainotut, mutta emme hyljätyt, maahan kukistetut mutta emme tuhotut. 2 Kor. 4:8-9 | |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 27.06.23 22:00 | |
| Minä panen sinun sortajasi syömään omaa lihaansa, ja he juopuvat omasta verestään niinkuin rypälemehusta; ja kaikki liha on tietävä, että minä, Herra, olen sinun pelastajasi, että Jaakobin Väkevä on sinun lunastasi. Jes. 49:26
Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi:"Mnulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti. Matt. 28:18-20 | |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 29.06.23 13:49 | |
| 29.6.2023 klo 13:46:18
Mutta Herra on minun kanssani niinkuin väkevä sankari....Jer. 20:11
Minä kiitän häntä, joka on minulle voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että Hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa. 1 Tim. 1:12 | |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 30.06.23 12:27 | |
| Ja sano heille: Näin sanoo Herra: Eikö se, joka lankeaa, nouse jälleen? Eikö se, joka kääntyy pois, käänny takaisin? Jer. 8:4
Apostolit sanoivat Herralle:"Lisää meille uskoa." Herra sanoi:"Jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle silkkiäispuulle: Nouse juurinesi ja istuta itsesi mereen, ja se tottelisi teitä." Luuk. 17:5-6 | |
| | | Kirsikka Admin
Viestien lukumäärä : 5023 Join date : 03.11.2013 Ikä : 81 Paikkakunta : Suomi
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 01.07.23 12:14 | |
| 1.7.2023 klo 12:07:51
Mutta Herra Sebaot on vanhurskas tuomari, joka tutkii munaskuut ja sydämen. Salli minun nähdä Sinun kostavan heille, sillä Sinun haltuusi minä olen uskonut asiani. Jer. 11:20
tulkoon Sinun valltakuntasi; tapahtukoon Sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa, Matt. 6:10 _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 02.07.23 11:58 | |
| 5. sunnuntai helluntaista ~ Armahtakaa!
Maa on täynnä sinun laupeuttasi, Herra; opeta minulle käskysi. Ps. 119:64
Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat. Matt. 7:12
Jeesus on uhrannut itsensä ristillä, että meillä on mahdollisuus saada kaikki synnit anteeksi ja nousi kuolleita meidän hyväksemme. Tämä panee minuut pienelle paikalle; toisaalta syvä kiitollisuus, toisaalta rukous; auta minuakin jotenkin tekemään samoin lähimmäisilleni. _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 03.07.23 13:06 | |
| Kiitä Herraa, minun sieluni, ja kaikki mitä minussa on, hänen pyhää niemänsä. Kiitä Herraa, minun sieluni, äläkä unohda, mitä hyvää hän on sinulle tehnyt, hän, joka antaa kaikki sinun syntisi anteeksi ja parantaa kaikki sinun sairautesi. Ps. 103:1-3
Kiittäkää joka tilassa. Sillä se on Jumalan tahto teihin nähden Kristuksessa Jeesuksessa. 1 Tess. 5:18
Totta, Hän on kaiken kiitoksen, ylistyksen ja kunnian ansaitseva! _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 04.07.23 11:41 | |
| Vakaamieliselle sinä talletat rauhan, rauhan, sillä hän turvaa sinuun. Jes. 26:3
Mutta se, joka lujittaa meidät yhdessä teidän kanssanne Kristukseen ja joka on voidellut meidät, on Jumala. 2 Kor. 1:21 _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 05.07.23 12:27 | |
| Minä, Herra, en muutu, ettekä te Jaakobin lapset, herkeä; isienne päivistä asti te olette poikenneet minun käskyistäni, ettekä noudata niitä. Kääntykää minun tyköni, niin minä käännyn teidän tykönne, sanoo Herra Sebaot. Mutta te sanotte:"Missä asiassa meidän on käännyttävä?" Mal. 3:6-7 Huomaatko; Ensiksi Herra tässäkin nyt, kuten aina, kehottaa kääntymään Hänen puoleensa. Mitä Hän näissä sanoissa tarkoittaa? Kymmenyksissä jj. 8-12. Eli ensin poista se tai ne asiat, jotka estävät. Sitten voit esteettä kääntyä Hänen puoleensa. Este ei ole Hänessä vaan sinun ja minun pahoissa teoissa. Hän haluaa palauttaa ihmiset yhteyteensä, koska hänen laupeutensa pysyy polvesta polveen niille, jotka häntä pelkäävät. Luuk. 1:50 Herran pelkoa on saada vapautua esteistämme. Onko suurin este, että emme usko syntejämme anteeksi Jeesuksen ristintyössä ja ylösnousemisessa? _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 06.07.23 13:28 | |
| Daavidin virsi. Sinun tykösi, Herra, minä ylennän sieluni, Jumalani, Sinuun minä turvaan: älä salli minun joutua häpeään, älköön viholliseni saako riemuita minusta. Ps. 25:1-2
Jeesus tuli Jerikon kaupunkiin. Siellä oli mies, Sakkeus; hän oli publikaanien päämies ja oli rikas. Hän koetti saada nähdä Jeesusta, kuka hän oli, mutta ei voinut, kun hän oli varreltansa vähäinen. Niin hän kiipesi metsäviikunapuuhun nähdäkseen Jeesuksen. Luuk. 19:1-4
Daavid rukoili Herraa. Tiesikö hän, että sana Herra tarkoittaa Messiasta? Vai rukoiliko hän Jumalaa? Sakkeus, publikaanien päämiehenä jotenkin tunsi Jumalaa ja Hänen tahtoaan. Publikaani meni synagoogaan rukoillen: Jumala, ole minulle syntiselle armollinen. Puheet Jeesuksesta saivat hänet kiinnostumaan, kuka Jeesus oli. Juutalasethan odottivat Messiasta. Nähtyään Jeesuksen ja Hänen puhuessaan hänelle vakuutti, että Jeesus oli se, joka Hän sanoi olevansa, Messias!
E.o. osoittaa, että kun kääntyy Isän, Jumalan puoleen, tunnustaa syntejään saa vapautuksen niistä. Jeesus on Vapahtaja. Hän vapahtaa meidät synneistämme, kun Häneltä, Hänen nimessään sitä pyydämme. Hänen työnsä ristillä todistaa syntien anteeksisaamisen todeksi. Kunnia Jumalalle! _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Sponsored content
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle | |
| |
| | | | Sanaa tälle päivälle | |
|
Similar topics | |
|
| Oikeudet tällä foorumilla: | Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
| |
| |
| |