Marraskuu 2024 | Su | Ma | Ti | Ke | To | Pe | La |
---|
| | | | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | Kalenteri |
|
Kuukauden aktiivisimmat kirjoittajat | |
|
| Sanaa tälle päivälle | |
| | |
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Kirsikka Admin
Viestien lukumäärä : 5023 Join date : 03.11.2013 Ikä : 81 Paikkakunta : Suomi
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 07.07.23 13:21 | |
| Meidän pahat tekomme sinä asetat eteesi, salaiset syntimme kavojesi valkeuteen. Ps. 90:8
ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme. Matt. 6:12 _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 08.07.23 12:39 | |
| Vanhurskaan muistoa siunataan, mutta jumalattoman nimi lahoaa. Snl. 10:7
Hebr. 6:11-12 sanoo: Mutta me halajamme sitä, että kukin teistä osoittaa samaa intoa, säilyttääkseen toivon varmuuden loppuun asti, ettette kävisi veltoiksi, vaan että teistä tulisi niiden seuraajia, jotka uskon ja kärsivällisyyden kautta perivät sen, mikä luvattu on. _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 09.07.23 13:22 | |
| Apostolien päivä ~ Herran palveluksessa
Jumalan hyvyyden ylistys Ps. 145:2-5 Joka päivä minä kiirän sinua ja ylistän sinin nimeäsi..... Suuri on Herra ja sangen ylistettävä ja Hänen suuruutensa on tutkimaton. Sukupolvi ylistää sukupolvelle sinun tekojasi, ja he julistavat Sinun voimallisia töitäsi. Sinun valtasuuruutesi kirkkautta ja kunniaa ja sinun ihmeellisiä tekojasi tahdon tutkistella.
Herra kutsuu Hesekielin profeetaksi Hes. 2:1-8....Minä lähetän sinut israelilaisten tykö, lapinallisten pakanain tykö.....he ja heidän isänsä ovat luopuneet minusta, hamaan tähän päivään asti....nuo kovakasvoiset ja sydämeltään paatuneet....Kuulkoon tai olkoon kuulematta.... Mutta sinä....älä pelkää heitä, eikä heidän sanojaan...äläkä heidän sanojaan,,,vaan puhu minun sanojani....
Ef. 2:11-22 Kristus on seurakunnan yhdistäjä....Hän on meidän rauhamme...Hän teki omassa lihassaan käskyjen lain säädöksineen tehottomaksi....ja sovitti Israelin ja pakanat omassa ruumiissaan yhdeksi, tehden rauhan...kuoletti itsensä kautta vihollisuuden Jumalaan nähden. Hänen kauttaan on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän luo..... nyt olemme pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä....rakennumme Hänessä Jumalan asumukseksi Hengessä.
Kun Jeesus Matt. 16:13-20 kysyy opetuslapsiltaan, kuka Hän heidän mielestään on, Pietari sanoo:"Sinä olet Messias (Kristus), elävän Jumalan Poika". _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 10.07.23 13:13 | |
| Tulkaa, kumartukaamme ja polvistkaamme, polvillemme langetkaamme Herran, meidän Luojamme eteen. Ps. 95:6
Jeesus kutsuu seuraamaan Häntä, niin Hän tekee meistä ihmisten kalastajia. Matt. 4:18-22
Iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen! 1 Tim. 1:17 _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 11.07.23 10:55 | |
| Tekoja....
Saarn. 3:22 sanoo:"Niin minä tulin näkemään, että ei ole mitään parempaa, kuin että ihminen iloitsee teoistaan............" Vanhassa liitossa Hes. 2:3-8a Herra kutsuu Hesekielin profeetaksi. Se on vaikea tie. Vastassa on kovakasvoiset ja paatuneet sydämet. Heille Jumala kehottaa sanomaan Hänen sanansa, kuulevat he sen tai eivät, sillä he ovat uppiniskaisia. Herra varoittaa kuitenkin Hesekieliä olemaan kuuliainen ja puhumaan Herran Sanan.
Kol. 3:17 Jeesuksen omille sanotaan:"Kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa Hänen kauttaan."
Jeesus näytti esimerkin Matt. 4:23-25. Hän saarnasi evankeliumia ja paransi sairaat. _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 12.07.23 12:10 | |
| Eteisen ja alttarin välillä itkekööt papit, jotka toimittavat Herran palvelusta ja sanokoot: "Säästä, Herra, kansaasi, äläkä anna perintöosaasi häväistäväksi, pakanain pilkattavaksi. Miksi pitäisi sanottaman kansain seassa.`Missä on teidän Jumalanne?`" Jooel. 2:17
.... koska Jeesus Kristus antoi itsensä medän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee. Tiit. 2:14 _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 13.07.23 12:28 | |
| Ruuben sanoi veljilleen, jotka aikoivat tappaa veljensä, Joosefin:"Älkää vuodattako verta", 1 Ms. 37:22. He halusivat kostaa veljelleen isänsä erityisen rakkauden poikaansa.
1 Tess. 5:15 myös kehottaa: Katsokaa, ettei kukaan kosta kenellekään pahaa pahalla, vaan pyrkikää aina tekemään hyvää toinen toisellenne ja kaikille. _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 15.07.23 12:22 | |
| Jaakob sanoi Laabanille tämän takaa ajaessaan Jaakobia ja hänen perhettään. 1 Ms. 31:42: "Jos minun isäni Jumala, Aabrahamin Jumala, jota myöskin Iisak pelkää, ei olisi ollut minun puolellani, niin sinä olisit nyt lähettänyt minut tyhjänä tieheni. Jumala on nähnyt minun kurjuuteni ja kätteni vaivannäön, ja hän ratkaisi viime yönä asian." V. 1992 käänn. sanoo:"Jumala näki minun ahdinkoni ja työni paljouden. Kun lukee Jaakobin elämänkerran, näin oli. Herää ajatus: Jaakob petti veljensä Laabanin ja joutui itse kovalla tavalla itse myöhemmin petetyksi. Synnit saa anteeksi, mutta niiden seuraukset kostautuvat? Kuitenkin.... Paavali kirjoittaa: Kiitos olkoon Jumalan, joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta! Sentähden, rakkaat veljeni, olkaa lujat, järkähtämättömät, aina innokkaat Herran työssä, tietäen, että teidän vaivannäkönne ei ole turha Herrassa. 1 Kor. 15:57-58 _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 16.07.23 13:31 | |
| 7. sunnuntai helluntaista ~ Rakkauden laki
Daavid rukoilee:"Sinua, Herra, minä huudan; minun kallioni, älä ole minua kohtaan äänetön, etten minä, kun sinä vaiti olet, joutuisi niiden kaltaiseksi, jotka ovat hautaan vaipuneet Ps. 28:1-14 Herra kuuli hänen rukouksensa. Mutta Saulin rukousta Hän ei enää kuullut 1 Sam.15:22-26, koska tämä oli hyljännyt Herran sanan. Ps. 25:8 kuitenkin Herra neuvoo syntiset tielle, heidät, jotka eivät sydämissään ole hylänneet Herran sanaa. Mark. 10:17-27 juoksi eräs Jeesuksen luo, polvistui Hänen eteensä ja kysyi, mitä hänen pitää tehdä saadakseen iankaikkisen elämän? Käskyjä hän oli noudattanut nuoruudestaan asti. Jeesus tiesi, mikä häntä piti kiinni tässä maailmassa; omaisuus. Raamattu kertoo sydäntä liikuttavasti, että Jeesus katsoi häntä rakastaen ja sanoi totuuden. Mies poistui murheellisena. Hänellä oli paljon omaisuutta, josta hän ei voinut luopua. Tuolla ihmisellä oli omaisuus esteenä, mikä este on minulle, mikä sinulla? Jeesus toteaa, kuinka vaikeaa on päästä Jumalan valtakuntaan, jos luottaa rikkauteensa, elämän hyvinvointiin, köyhän rahan ansaitsemiseen silloin kuin elämä riippuu ansioista, kunniaan, ihmisten hyväksyntään jne. Opetuslapset hämmästyivät ja kysyivät:"Kuka sitten voi pelastua?" Taas, Jeesus katsoi heihin ja sanoi:"Ihmiselle se on mahdotonta, Jumalalle kaikki on mahdollista."
Siispä, Jeesus vain voi pelastaa sinut ja minut, jos haluat tai haluan luopuen kaikesta mikä pidättää. Hän tietää nekin ja vapauttaa, jos niin haluamme. Hän katsoo tänäänkin meihin rakastaen, kysyen "tahdotko sinä". _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 17.07.23 13:40 | |
| Hoosean kautta Herra sanoo Hoos. 8:11-12 israelilaisille: Efraim on rakentaneet alttareita tehdäkseen syntiä ja alttarit ovat tulleet hänelle synniksi. Kirjoitinpa minä hänelle lakeja vaikka kymmentuhansin, muukalaisina niitä pidetään.
Jeesus kuitenkin sanoo Matt. 7:24: Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi. Kallio on Jeesus Kristus, ristiinnaulittu, mutta ylösherätetty, verensä vuodattanut syntiemme anteeksisaamiseksi, joka astuu voimaan jokaislle, joka ottaa Jeesuksen Vapahtajakseen tai antaa Hänen pelastaa itselleen.
Israelilaiset huusivat kauhuissaan Kaislameren rannalla, kun egyptiläiset sotilaat ajoivat heitä takaa. Herra sanoi Moosekselle:"Miksi huudat minulle? Sano israelilaisille, että he lähtevät liikkeelle" ja käski Moosesta ojentamaan sauvansa meren yli, halkaisemaan sen, niin että israelilaiset voivat käydä meren poikki kuivaa myöten. Herra paadutti egyptiläisten sydämet ja näytti kunniansa lähettämällä heidät israelilaisten perässä avattuun mereen ja palauttamalla vedet, niin että he kaikki hukkuivat. 2 Ms. 14:10-22 Vähän huvittavakin sanonta "miksi huudat minulle". Tämän mukaan Mooses ja kansa huusi kauhuissaan, mutta eivät pyytäneet apua? Ainakin sen ymmärtää, että Jumalalle ei tarvitse huutaa, asiansa voi ilmoittaa vähemmälläkin esim. hiljaa sydämessään. Mutta kun tuntee vähän israelilaisten mentaliteettia, se oli heille luonnollista. _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 18.07.23 13:28 | |
| Halleluja! Ylistäkää Jumalaa hänen pyhäkössään, ylistäkää häntä hänen väkevyytensä taivaanvahvuuksissa. Ylistäkää häntä hänen voimallisista teoistansa, ylistäkää häntä, sillä hänen herrautensa on suuri. Ylistäkää häntä pasuunan pauhulla, ylistäkää häntä harpuilla ja kanteleilla. Ylistäkää häntä vaskirummuilla ja karkeloilla, ylistäkää häntä kielisoittimilla ja huiluilla. Ylistäkää häntä helisevillä kymbaaleilla, ylistäkää häntä kumisevilla kymbaaleilla. Kaikki, joissa henki on, ylistäkää Herraa! Halleluja! Ps. 150
Todella, ylistetään Häntä, sillä Hänestä ja Hänen kauttaan on kaikki! Vai eikö ole mitään kiittämisen aihetta elämässäsi? _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 19.07.23 13:41 | |
| Muista seurakuntaasi, jonka muinoin omaksesi otit, jonka lunastit perintösuvuksesi. Muista Siionin vuorta, jolla Sinä asut. Ps. 74:2
Jeesus kuitenkin toteaa, rohkaisee Matt. 18:20: Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä. Eli Jeesus on paikalla silloin, kuulee ja vastaa, omalla ajallaan.
Voimallinen esimerkki Jeesuksen läsnäolosta omiensa keskellä Apt. 16:23-34. Purppuranmyyjä Lyydia ja perhekuntansa tuli uskoon ja kastettiin. Paavali ja Silas pahoinpideltiin ja vietiin vankilaan jalkapuuhun. Tapahtuneet selkäsaunat ja vankeus eivät lannistaneet. He lauloivat kiitosta ja ylistystä Jumalalle ja vangit kuuntelivat. Tuli maanjäristys ja vankilan ovet aukenivat. Vanginvartija luuli vankien karanneen ja koska he olivat hänen vastuullaan, hän aikoi surmata itsensä. Paavali huusi, että he olivat kaikki siellä. Silloin vanginvartija lankesi vavisten Paavalin ja Silaan eteen kysyen:"Mitä minun pitää tekemän, että pelastuisin?" He sanoivat: Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi. Vanginvartija pesi heidän haavansa ja vei heidät kotiinsa. He puhuivat Jumalan sanaa hänelle ja perheelle. Koko perhekunta kastettiin. Vartija laittoi heille aterian ja riemuitsi, että hän ja koko perhe oli tullut Jumalaan uskovaksi. _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 20.07.23 13:06 | |
| Jumalan Sana ja lupaukset ovat todet ja vakaat, antavat uskon, vahvistavat siinä.
Jumalassa on minun apuni ja kunniani. Minun väkevyyteni kallio, minun turvani on Jumala. Ps. 62:8
Jeesus sanoi hänelle:"Tyttäreni, uskosi on sinut parantanut, mene rauhaan." Luuk. 8:48 _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 21.07.23 12:32 | |
| 2 Aik. 5:1-14 liitonarkkia tuotiin temppeliin...leeviläiset veisaajat soittimineen ja sata kaksikymmnentä pappia puhaltaen torviin: puhaltajat ja veisaajat yhdessä yhtaikaa ja yhteen ääneen ylistivät ja kiittivät Herraa. Torvet, kymbaalit ja muut soittimet soivat ja viritettiin Herran ylistys: "Sillä Hän on hyvä, sillä Hänen armonsa pysyy iankaikkisesti". Silloin pilvi täytti huoneen, Herran temppelin, niin että papit eivät voineet astua toimittamaan virkaansa pilven tähden, sillä Herran kirkkaus täytti Jumalan temppelin.
Vanhassa liitossa liitonarkki oli "pelastaja ja pelastus". Uudessa liitossa Jeesus Kristus on "liitonarkki". Puhdistautuminen Hänen veressä vapauttaa Hänet toimimaan omiensa keskellä.
Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, näin laskeutuvat alas taivaasta Jumalan luota, valmistettuna niinkuin morsian miehellensä kaunistettu. Hän on taivaan kansalainen, Jumalalle rakas Jeesuksen veren puhdistuksen kautta ja tähden. Eikä kaupunki tarvitse valoksensa aurinkoa eikä kuuta; sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppu on Kristus. Ilm. 21:2, 23.
Eikö kannata kiittää ja ylistää Häntä, jolla valta on?! _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 22.07.23 13:02 | |
| Jes. 25:9 Jumalan ateria Siionin vuorella.... "sinä päivänä sanotaan: Katso, tämä on meidän Jumalamme, jota me odotimme meitä pelastamaan; tämä on Herra, jota me odotimme; iloitkaamme ja riemuitkaamme pelastuksesta, jonka hän toi."
Jeesuksen Kristuksen ristintyö Golgatalla!
Hebr. 11:1 selittää, että "usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy". _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 23.07.23 15:50 | |
| Kirkastussunnuntai ~ Kirkastettu Kristus
Kuuden päivän kuluttua Jeesus otti mukaansa Pietarin, Jaakobin ja Johanneksen ja vei heidät erilleen muusta korkealle vuorelle,yksinäisyyteen. Hänen muotonsa muuttui heidän edessään; hänen vaatteensa tulivat hohtaviksi, niin ylen valkoisiksi, ettei kukaan vaatteenvalkaisija maan päällä taida semmoiseksi valkaista. Heille ilmestyi Elias ja Mooses, ja nämä puhuivat Jeesuksen kanssa. Niin Pietari rupesi puhumaan ja sanoi Jeesukselle:"Rabbi, meidän on tässä hyvä olla; tehkäämme siis kolme majaa, sinulle yksi ja Moosekselle yksi ja Eliaalle yksi." Sillä hän ei tiennyt, mitä sanoa, koska he olivat peljästyksissään. Ja tuli pilvi, joka peitti heidät varjoonsa, ja pilvestä kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikani; kuulkaa häntä." Ja yhtäkkiä, kun he katsahtivat ympärilleen, eivät he enää nähneet ketään muuta kuin Jeesuksen, joka yksinänsä oli heidän kanssaan. Mark. 9:2-8
Herraa siunaa vahurskasta, suojaat häntä armollaan niinkuin kilvellä. Ps. 5:13
Tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, vaan pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha. 1 Joh. 5:18 _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 24.07.23 13:09 | |
| Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden. Ps. 23.3
Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani ja minun omani tuntevat minut. Joh. 10:14
Mikä Herra!!!!!!!!!!! _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 25.07.23 12:54 | |
| Päästä minun sieluni turmiosta.....niin minä kiitän sinua suuressa seurakunnassa, ylistän sinua paljon kansan keskellä. Ps. 35.17-18
kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä. Ef. 5:20
Sielun turmio voi olla tuomiomieli, Matt. 7:2-5. Tällöin näkee veljen silmässä olevan rikan, vian, jolloin tuomiomielellä huomauttaa siitä veljelle ja sanoo jopa: "Anna, minä otan rikan silmästäsi". Pahinta on, että ei huomaa malkaa omassa silmässä. Se on ulkokultaisuutta ja Jeesus kehottaa ottamaan malkan ensin omasta silmästä. Jeesus puhuu kuninkaanpojan häistä Matt. 22:1-14. Hän meni katsomaan häävieraita. Siellä oli yksi, joka ei ollut pukeutunut häävaatteisiin. Vieras ei osannut siihen sanoa mitään. Hänet heitettiin ulos pimeyteen. Jeesuksen ristintyö, siinä nöyrtyminen ja parannuksen teko antaa puhtauden ja on lippu taivaan häihin. Ihmeellisintä uskon elämässä, on armo. Jeesus antautui vapaaehtoisesti siihen kamalaan pahoinpitelyyn ja ristille naulattavaksi. Hän vuodatti verensä, että me saamme ja voimme puhdistautua Hänen veressään, uppoutua Hänen työhönsä. Kun Pyhä Henki antaa tämän eläväksi todellisuudeksi, kiitosmieli herää ja jatkuu..... Saa olla Jumalan lapsi Jeesuksen veren kautta ja tähden! Se on se häävaate, josta Matteuksen evankeliumissa puhutaan! _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 26.07.23 14:15 | |
| Mies ja nainen menivät Jumalaa piiloon puutarhan puiden sekaan. 1 Ms. 3:8
Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkottaa pelon. 1 Joh. 4:17-18
Synti, lankeaminen tekee usein sen, että menemme Jumalalta ikäänkuin piiloon. Emme kuitenkaan milloinkaan voi Häneltä piiloutua. Hän tietää ja näkee kaiken elämästämme auttaakseen eksyneitä ja langenneita. Uskon ydin, Jeesus Kristus antautui vapaaehtoisesti jumalattomien ihmisten runneltavaksi, tapettavaksi, kuolemaan ja verensä vuodattaen syntisen ihmisen syntien anteeksisaamiseksi ja ylösnousemiseksi vanhurskauttamisemme tähden. Kun ihmissydän uskoo tämän Pyhässä Hengessä todeksi itselleen, pelko ja pelot poistuvat. Armossa ei ole pelkoa, kiitos Jumalalle! Pelko ei saa valtaa! Samalla alkaa nähdä, että vaikka kuolema on meidän jokaisen ihmisen osa, sen jälkeen alkaa iankaikkinen elämä. Se ei lopu koskaan ja se on täydellistä, jota olemme ajoittain tässä ajassa kaivanneet ja odottaneet. _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 27.07.23 13:42 | |
| 1 Kor. 10 varoittaa epäjumalien palvelemisesta. Paavali sanoo, että heidän isänsä olivat Isän siunauksissa ja yhteydessä palatessaan Egyptistä Israeliin...... Mutta useimpiin Jumala ei mielistynyt, koska he hukkuivat erämaassa. Se tapahtui varoittavana esimerkkinä meille, että emme pahaa himoitsisi, niinkuin he himoitsivat. Jumala varoittaa rupeamasta epäjumalanpalvelijaksi, istumasta syömään ja juomaan ja iloa pitämästä, haureutta harjoittamasta, kiusaamasta Herraa, napisemisesta ja väärästä luulosta ettei lankea. Ihmistä on kohdannut inhimillinen kiusaus. Salliessaan kiusauksen Hän valmistaa siitä myös poispääsyn, niin että voimme sen kestää. Meitä kehotetaan pakenemaan epäjumalanpalvelusta. Meille on annettu siunauksen malja, osallisuus Kristuksen vereen ja leipä osallisuus Kristuksen ruumiiseen? Koska lepä on yksi, niin me monet olemme yksi ruumis; olemme kaikki tuosta yhdestä leivästä osalliset. Tämä totuus särkee ylpeän sydämen Isän edessä!
Jumala sanoo Jes. 43:11:"Minä, minä olen Herra, eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä". Joh. 17:3: "Iankaikkinen elämä on, että ihminen tuntee Sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja Hänet, jonka Sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen". _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 28.07.23 2:25 | |
| Te, jotka Herraa rakastatte, vihatkaa pahaa. Hän varjelee hurskasten sielut, jumalattomien kädestä hän heidät pelastaa. Ps. 97:10
Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, tai tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa. Matt. 6:24 _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 28.07.23 2:29 | |
| Te, jotka Herraa rakastatte, vihatkaa pahaa. Hän varjelee hurskasten sielut, jumalattomien kädestä hän heidät pelastaa. Jeesus Kristus, auta rakastamaan ja palvelemaan Sinua, ei mamonaa! _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 29.07.23 13:14 | |
| Ahdistukseni aikana minä etsin Herraa; minun käteni ovat yöllä ojennettuna eikä väsy, minun sieluni ei lohdutuksesta huoli. Ps. 77:3 Ahdistuksessaan ihminen usein etsii Herraa, yöllä ja päivällä. Hän on niin levoton, että ei pysty ottamaan vastaan lohdutusta Jeesukselta Kristukselta.
Jeesus meni opetuslastensa kanssa Getsemaneen. Hän alkoi murehtia ja tulla tuskaan. Hän sanoi opetuslapsillen:"Minun sieluni on syvästi murheellinen, kuolemaan asti; olkaa tässä ja valvokaa minun kanssani". Hän meni kauemmas, lankesi kasvoilleen rukoillen: "Isäni, jos mahdollista on, niin menköön minulta pois tämä malja; ei kuitenkaan niinkuin minä tahdon, vaan niinkuin sinä".
Isä Jumala tietää meidänkin ahdistuksemme. Ahdistuksessa ei löydy uein oikeita sanoja, mutta Jumalan Sana antaa niitä, niinkuin edellisetkin jakeet osoittavat. Ahdistuksemme ovat siis Isän tiedossa. Häneltä niihin tulee myös apu. Usein on kysymys siitä, niinkuin Jeesuskin rukoili "menköön minulta pois tämä malja; ei kuitenkaan niinkuin minä tahdon, vaan niinkuin sinä". On kysymys taipumisesta Isän ja Jeesuksen, Hänen Poikansa tahtoon! Emme ole erossa Jumalasta, Hän koettelee, haluammeko käydä jonkin asian läpi, joka onkin puhdistukseksi ja uskollisuutemme Häneen vahvistuu. Turvamme on silloinkin Jeesus, Hän on läsnä, ei poistu luotamme ja vahvistaa kestämään loppuun asti. Rakastammeko Häntä niin paljon, että suostumme tällaiseen, emme lähde pois silloinkaan? _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 29.07.23 13:24 | |
| - Kirsikka kirjoitti:
- Ahdistukseni aikana minä etsin Herraa; minun käteni ovat yöllä ojennettuna eikä väsy,
minun sieluni ei lohdutuksesta huoli. Ps. 77:3 Ahdistuksessaan ihminen usein etsii Herraa, yöllä ja päivällä. Hän on niin levoton, että ei pysty ottamaan vastaan lohdutusta Jeesukselta Kristukselta.
Jeesus meni opetuslastensa kanssa Getsemaneen. Hän alkoi murehtia ja tulla tuskaan. Hän sanoi opetuslapsillen:"Minun sieluni on syvästi murheellinen, kuolemaan asti; olkaa tässä ja valvokaa minun kanssani". Hän meni kauemmas, lankesi kasvoilleen rukoillen: "Isäni, jos mahdollista on, niin menköön minulta pois tämä malja; ei kuitenkaan niinkuin minä tahdon, vaan niinkuin sinä".
Isä Jumala tietää meidänkin ahdistuksemme. Ahdistuksessa ei löydy uein oikeita sanoja, mutta Jumalan Sana antaa niitä, niinkuin edellisetkin jakeet osoittavat. Ahdistuksemme ovat siis Isän tiedossa. Häneltä niihin tulee myös apu. Usein on kysymys siitä, niinkuin Jeesuskin rukoili "menköön minulta pois tämä malja; ei kuitenkaan niinkuin minä tahdon, vaan niinkuin sinä". On kysymys taipumisesta Isän ja Jeesuksen, Hänen Poikansa tahtoon! Emme ole erossa Jumalasta, Hän koettelee, haluammeko käydä jonkin asian läpi, joka onkin puhdistukseksi ja uskollisuutemme Häneen vahvistuu. Turvamme on silloinkin Jeesus, Hän on läsnä, ei poistu luotamme ja vahvistaa kestämään loppuun asti. Rakastammeko Häntä niin paljon, että suostumme tällaiseen, emme lähde pois silloinkaan? _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 30.07.23 12:41 | |
| 9. sunnuntai helluntaista ~ Totuus ja harha
Jeesus sanoo Matt. 7:13-14: Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
Jos haluaa tietää mikä on ahdas portti ja mikä avara, löytää tien evankeliumeista. Matteuksessa Jeesus opettaa tarkasti näiden eron. E.o:ssa Hän sanoo, että portti Hänen luokseen on ahdas. Ihminen on luonnostaan omilla hyvillä teoillaan taivaaseen pyrkimässä. On huomioitava, että Jeesus on ahdas portti, Joka ottaa tai antaa itsensä Hänelle ehdoitta, pääsee taivasten valtakuntaan. Alkaa opetteleminen, mitä on olla Hänen omansa ja mitä elämä Hänessä. Tekisi mieli sanoa, että viimeinen koitos on vapautuminen itsessä olevasta "jumalisuudesta", vaikka kaikki kolme vihollista, maailma, perkele ja oma liha ovat kiusana loppuelämän. Tarkoitus Jumalan puolelta on uskoa, että Jeesus Kristus on kaikki syntini jo kantanut ruumiissaan ristille; sovittanut meidät Isän kanssa antautumalla ristiinnaulittavaksi, vuodattamalla verensä syntiemme anteeksisaamiseksi, kuolemalla ja ylösnousemisellaan. Niinkuin vanha kansa sanoo "panemalla kaikki syntinsä Jeesuksen päälle" saa vapauden uudestaan ja uudestaan. Joko Sinä olet luovuttanut syntisi Jeesuksen päälle? Joko olet vapaa pääsemään Hänen valtakuntaansa, kun Hän tulee? Hän tulee pian, oletko valmis? _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Sponsored content
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle | |
| |
| | | | Sanaa tälle päivälle | |
|
Similar topics | |
|
| Oikeudet tällä foorumilla: | Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
| |
| |
| |