Marraskuu 2024 | Su | Ma | Ti | Ke | To | Pe | La |
---|
| | | | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | Kalenteri |
|
Kuukauden aktiivisimmat kirjoittajat | |
|
| Sanaa tälle päivälle | |
| | |
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Kirsikka Admin
Viestien lukumäärä : 5023 Join date : 03.11.2013 Ikä : 81 Paikkakunta : Suomi
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 19.05.23 12:55 | |
| Daavid kävi Goljatia vastaan:"Sinä tulet minua vastaan miekan, peitsen ja keihään voimalla, mutta minä tulen sinua vastaan Herran Sebaotin nimeen, Israelin sotajoukon Jumalan, jota sinä olet häväissyt....Herra ei anna voittoa miekan eikä keihään voimalla; sillä sota on Herran, ja hän antaa teidät meidän käsiimme". 1 Sam. 17:45-47
Vaikka tässä oli kyse sotatilanteesta, siinä tuli ilmi Jumalan rauha, mitä tapahtuu kun Hän sotii. Jeesus opettaa omiaan Luuk. 10:5:"Kun tulette johonkin taloon, niin sanokaa ensiksi: "Rauha tälle talolle!" Rauha, shalom oli ja on juutalaisten tervehdys ihmisiä tavatessaan. Miten meillä? Rauha on yksi Jumalan ominaisuuksia ja se saa kyllä ihmeitä aikaan.
Paavali opettaa käyttäytymään Kristuksen evankeliumin arvon mukaisesti; pysymään samassa Hengessä ja yksimielisyydessä taistelussa Kristuksen evankeliumin uskon puolesta, ei säikähtämään vastustajia, se on heille kadotuksen ja meille pelastuksen merkki Jumalalta. Meille suodaan Kristuksen tähden, ei vain uskomaan häneen, vaan myös kärsiä Hänen tähtensä. Fil. 1:27-29 _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 20.05.23 12:45 | |
| Paavali opettaa Efeson seurakuntaa ja samalla meitä. Ef. 1:15-23.
"Sentähden, kun kuulin siitä uskosta, joka teillä on Herrassa Jeesuksessa, ja teidän rakkaudestanne kaikkia pyhiä kohtaan, en minäkään lakkaa kiittämästä teidän tähtenne, kun muistelen teitä rukouksissani, anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan ja valaisisi teidän sydämenne silmät, että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut, kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään ja mikä on heidän voimansa ylenpalttinen suuruus meitä kohtaan, jotka uskomme - sen hänen väkevyytensä voiman vaikutuksen mukaan, jonka hän vaikutti Kristuksessa, kun hän herätti hänet kuolleista ja asetti hänet oikealle puolellensa taivaissa, korkeammalle kaikkea hallitusta ja valtaa ja voimaa ja herrautta ja jokaista nimeä, mikä mainitaan, ei ainoastaan tässä maailmanajassa, vaan myös tulevassa. Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken pääksi seurakunnalle, joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää. _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 21.05.23 11:54 | |
| 6. sunnuntai pääsiäisestä ~ Pyhän Hengen odotus
Anna minulle jälleen autuuteni ilo, ja tue minua alttiuden hengellä. Ps. 51:14
Iisebel uhkasi tappaa Elian. Hän pakeni ensin Beersebaan, sitten Hoorebille, Jumalan vuorelle asti. Hänelle tuli Herrn sana:"Mitä sinä täällä teet, Elia?" Hän selitti tilanteensa. Herra sanoi:"Mene ulos ja asetu vuorelle Herran eteen." Elia teki niin. Herran edellä kulki suuri ja raju myrsky, joka halkoi vuoret ja särki kalliot. Raamattu sanoo "mutta Herra ei ollut maanjäristyksessä". Sitten tuli tulta, mutta Herra ei ollut siinäkään. Tuli hiljainen tuulen hyminä ja Herra kysyi uudelleen saman "mitä sinä täällä teet, Elia?" Elia valitti, kuinka hän on kiivailemalla kiivaillut Herran, Jumalan Sebaotin, puolesta. Sillä israelilaiset olivat hyljänneet Herran liiton, hajottanut Herran alttarin ja tappanut Hänen profeettansa. Elia sanoi, että hän yksin oli jäänyt jäljelle ja hänenkin henkeä he vainosivat. Mutta Herra antoikin hänelle tehtävän; voidella Hasael Aramin kuninkaaksi ja Jeehu, Nimsin poika Israelin kuninkaaksi ja Elisa, Saafanin poika profeetaksi Elian sijaan. 1 Kun. 19
Me odotamme helluntain ihmettä, täyttyä Pyhällä Hengellä. Se annetaan tehtävää varten.
Samoin opetuslapset odottivat helluntaita, Apt. 1.
Jeesus oli ennustanut Pyhän Hengen tulon mm. Joh.7:37-39:"Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: Jos jok janoaa, tulkoon minun luokseni ja juokoon. Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat. Mutta sen Hän sanoi Häengestgä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat Häneen; sillä Henki ei llut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu. _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 22.05.23 1:39 | |
| Ja minä ylistin iloa, koska ei ihmisellä auringon alla ole mitään parempaa kuin syödä ja juoda ja olla iloinen; se seuraa häntä hänen vaivannäkönsä ohessa hänen elämänsä päivinä, jotka Jumala on antanut hänelle auringon alla. Saarn. 8:15
Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon; iloitkaa. Fil. 4:4 _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 23.05.23 12:26 | |
| Kurjat ja köyhät etsivät vettä, eikä sitä ole; heidän kielensä kuivuu janosta. Mutta minä Herra, kuulen heitä, minä, Israelin Jumala, en heitä hylkää. Minä puhkaisen purot kallionkukkuloihin, lähteet laaksojen pohjiin, minä muutan erämaat vesilammikoiksi ja hietikon hetteiköksi. Minä kasvatan erämaahan setripuita, akasioita, myrttejä ja öljypuita; minä istutan arolle kypressejä, jalavia ynnä hopeakuusia, jotta he näkisivät ja tietäisivät, huomaisivat ja myös ymmärtäisivät, että Herran käsi on tämän tehnyt, Israelin Pyhä sen luonut. Jes, 41:17-20
Kun ajattelee Israelin historiaa, näin on Herra tehnyt. Hän on tehnyt ihmeitä ja käyttänyt ihmisiä, että Israel on nyt se, mikä se on! _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 24.05.23 13:45 | |
| Kun minun henkeni minussa nääntyy, niin sinä tunnet minun tieni. Ps. 142:4
Jes. 32 kertoo, että Jumalan valtakunta on oikeuden ja vanhurskauden valtakunta. Jumala kehottaa:"Nouskaa, te suruttomat naiset, kuulkaa minun ääntäni, te huolettomat tyttäret....viininkorjuu loppuu, hedelmänkorjuuta ei tule. Kauhistukaa, te suruttomat, vaviskaa te huolettomat riisuutukaa, paljastukaa, vyöttäkää säkki lanteillenne. Kurjuus on alkanut ja jatkuu. Sillä on sanoma, kutsu meille; nöyrtykää Jumalan eteen, tehkää parannus.
J. 15 jatkaa:"Näin on siihen asti, kunnes meidän päällemme vuodatetaan Henki korkeudesta. Silloin erämaa muuttuu puutarhaksi. Siellä majailee vanhurskaus. Sen hedelmä on rauha, vanhurskauden vaikutus lepo ja turvallisuus iankaikkisesti. Silloin Jmalan kansa asuu rauhan majoissa, turvallisissa asunnoissa, huolettomissa lepopaikoissa.
Tähän Jeesus vastaa:"Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon. Matt. 11:28
Rauha, lepo ja turvallisuus tarkoittaa yhteyttä Jumalan ja Jeesuksen kanssa. Tämän jälkeen voi tulla ankaria koetuksia; maailma, perkele ja oma liha eivät tykkää tästä. Niiden kautta tuleva levottomuus ja epäusko häiritsee, joskus epätoivoon asti. Siksi tärkeää on usko Jeesukseen. Hänellä on kaikki valta ja voima. Hän pystyy varjelemaan omansa itsessään, rauhassa. Nämä ovat kaksi eri asiaa. On hyvä osata erottaa ne toisistaan säilyttääkseen levon, rauhan ja turvallisuuden, jonka Jeesus on antanut. _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 25.05.23 14:36 | |
| Mutta sinä, Beetlehem Efrata, joka olet vähäinen olemaan Juudan sukujen joukossa, sinusta minulle tulee se, joka on oleva hallitsija Israelissa, jonka alkuperä on muinaisuudesta, iankaikkisista ajoista. Miika 5:2. Jesaja ennustaa 7:14 "Herra antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel = Jumala meidän kanssamme".
Miikan ennustus puhuttelee, suora sanoma Jumalalta tulevasta Messiaasta. Näin tapahtui.
Me elämme Uuden liiton, Jeesuksen ylösnousemisen aikaa Pyhässä Hengessä. Paavali sanoo 1 Tim. 3:16:"Ja tunnetusti suuri on jumalisuuden salaisuus: Hän, joka on ilmestynyt lihassa, vanhurskautunut Hengessä, näyttäytynyt enkeleille, saarnattu pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen". V. 1992 käänn. sanoo: Me tunnustamme, että meidän uskomme pyhä salaisuus on suuri: Hän ilmestyi ihmisruumiissa, hänet julistettiin vanhurskaaksi Hengen voimasta, enkelit saivat hänet nähdä, hänestä saarnattiin kansoille, häneen uskottiin maailmassa, hänet korotettiin kirkkauteen.
Paavali selventää asiaa oman esimerkkinsä kautta meille, Fil.3. Hän luki kaiken lukeneisuutensa ja sukunsa roskaksi Jeesuksen Kristuksen tuntemisen rinnalla, ei laista tulevaa vaan Kristuksen uskosta tulevassa voimassa. Hän sanoo, että ei vielä ole saavuttanut täydellisyyttä tai kirkkautta, mutta hän rientää sitä kohti, unohtaen entisen ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin, rientää kohti voittopalkintoa, johon Jumala on hänetkin kutsunut. Hän kehottaa, että meilläkin olisi tämä mieli.....ja mihin asti kukin meistä on ehtinytkin, olisi sama mieli. Hän kehottaa kuulijoitaan olemaan hänen seuraajiaan esikuvina toisille. Filippissä oli niitä, joille vatsansa oli tullut epäjumalaksi, heidän häpeänsä oli tullut heidän kunniakseen ja maallisiin oli heidn mielensä. He vaelsivat Kristuksen ristin vihollisina, heidän loppunsa on kadotus. Ristin tiellä kulkijoiden yhdyskunta on taivaissa ja sieltä odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi. Hän muuttaa meidän alennustilamme ruumiin kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi voimallaan, jolla hän myös voi tehdä kaikki itsellensä alamaiseksi. _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 26.05.23 4:32 | |
| Herra, meidän Jumalamme, on vanhurskas kaikissa töissänsä, jotka hän tekee. Dan. 9:14
Isä, meidän Jumalamme on jumalallisessa kärsivällisyydessään osoittanut vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas (synnitön, pyhä, puhdas) ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen. Room. 3:26 Vanhurskauttaa= antaa synnit anteeksi Jeesuksen veressä.
Jatkuu >> Sanaa ... uskosta kirjoituksia >> Päivän sanalle jatkoa _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 27.05.23 13:48 | |
| Helluntaiaatto ~ Tule, Pyhä Henki
Minä kiitän Herraa.... hänen ylistyksensä on ... minun suussani. Herra on sieluni kerskaus, nöyrät sen kuulevat ja iloitsevat. Ylistäkää minun kanssani Herraa, kiittäkäämme yhdessä hänen nimeään.....Maistakaa ja katsokaa, kuinka Herra on hyvä, Autuas se mies, joka häneen turvaa. Ps. 32:2-9
Jes. 59:21 sanoo, että Hänen liittonsa synnistä kääntyneille on: "minun Henkeni, joka on sinun päälläsi, ja minun sanani, jonka minä suuhusi panen, eivät väisty sinun suustasi, eivät lastesi suusta eivätkä lastesi lasten suusta, nyt ja iankaikkisesti".
Jeesus lupasi totuuden Hengen omilleen Joh. 14:15-28 ja Apt. 19:1-9 se toteutui efesolaisille.
Jeesus tahtoo tänäänkin täyttää Hengellään, että voisimme olla Hänen todistajiaan, todistuksena Hänestä! _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 28.05.23 12:26 | |
| Helluntapäivä ~ Pyhän Hengen vuodattaminen
Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla. Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat. Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle. Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi. Apt. 2:1-4 _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 29.05.23 13:20 | |
| Riemun ja pelastuksen huuto kuuluu vanhurskaitten majoissa; Herran oikea käsi tekee väkeviä tekoja. Hänen oikea kätensä korottaa, tekee väkeviä tekoja. En minä kuole, vaan elän ja julistan Herran töitä. Herra minua kyllä kuritti, mutta kuolemalle hän ei minua antanut...... Minä kiitän sinua siitä, että vastasit minulle ja tulit minulle pelastajaksi. Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi. Herralta tämä on tullut, se on ihmeellistä meidän silmissämme. Tämä on se päivä, jonka Herra on tehnyt, riemuitkaamme ja iloitkaamme siitä............ Sinä olet minun Jumalani, sinua minä kiitän. Minun Jumalani, sinua minä kunnioitan. Ps. 118:15-28 _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 30.05.23 13:10 | |
| Herra sanoi Moosekselle:"Onko Herran käsi lyhyt? Nyt saat nähdä, toteutuuko sinulle minun sanani vai eikö. 4 Ms. 11:23
Jeesus sanoo: Jos kaksi teistä maan päällä keskenään sopii mistä asiasta tahansa, että he sitä anovat, niin he saavat sen minun Isältäni, joka on taivaissa. Matt. 18:19 _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | Kirsikka Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 31.05.23 13:03 | |
| Sinä muutit minun murheeni ilokarkeloksi, sinä riisuit minun surupukuni ja vyötit minut riemulla. Ps. 30:12
Mutta toivon Jumla täyttäköön teidät kaikella ilolla ja rauhalla uskossa, niin että teillä olisi runsas toivo Pyhän Hengen voiman kautta. Room. 15:14 _________________ Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
| |
| | | AnnSofi Admin
Viestien lukumäärä : 4822 Join date : 30.10.2013 Ikä : 81 Paikkakunta : Suomi
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 01.06.23 13:38 | |
| Hän hävittää kuoleman aniaaksi, ja Herra, Herra pyyhkii kyyneleet kaikkien kasvoilta ja ottaa pois kansansa häväistyksen kaikesta maasta. Sillä Herra on puhunut. Jes. 25:8
Ihmisen tie täällä on kuoleman, itkujen ja häväistyksen tie. Mutta pääsy tästä on.....
"Juhla-ateria Siionin vuorella" j. 7 "Herra Sebaot hävittää tällä vuorella verhon, joka verhoaa kaikki kansat, ja peiton, joka peittää kaikki kansakunnat". Me tiedämme, ainakin uskossa olevat, että tämä oli ennustus Jeesuksen ristintyöstä Golgatalla ja miksi? Että kenenkään ei tarvitse kuolla syntiensä kanssa, vaan saada ne anteeksi Hänen ristintyössään, Hänen veressään ja päästä taivaan kotiin aina olemaan Isän ja Jeesuksen Kristuksen kanssa.
Apostoi Paavali luki roskaksi kaiken muun, oppineisuutensa, farisealaisuutensa, sukunsa ja syntinsä "tunteakseen Hänet ja Hänen ylösnousemisensa voiman ja Hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessaan Hänen kaltaisekseen samnkaltaisen kuoleman kautta, jos hän ehkä pääsee ylösnousemiseen kuolleista". Fil. 3:1-11 Eikö tässä toteudu Jeesuksen sanat "kieltää itsensä, ottaa ristinsä joka päivä ja seurata Häntä"? | |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 02.06.23 13:35 | |
| Haggai kehottaa Israelia rakentamaan temppelin Herralle. J. 9 Hän sanoo:"Tämän temppelin myöhempi kunnia on oleva suurempi kuin aikaisempi ja tässä paikassa minä annan vallita rauhan". Hän nuhtelee heitä, koska he olivat kaunistaneet vain omia huoneitaan, kun Herran temppeli oli rauniona. Sen tähden Herra ei siunannut maata sateilla eikä maa antanut satoa. Maahan, ihmisille, eläimille ja ja kaikelle kätten vaivannölle tulee kuivuus. Hän kehottaa israelilaisia ottamaan vaari teistään ja temppelinrakentajia puhdistautumaan. Herra Sebaot sanoo, että temppelin rakentamista seuraa siunaus. Hän lisää, että Hän panee Serubbaabelin, Sealtielin pojan ikäänkuin sinettisormukseksi. Hänet Minä olen valinnut, sanoo Herra Sebaot.
Vaikka tämä oli Jumalan puhetta Israelille, sieltä löytyy viittaukset Jeesukseen j. 9 rauha ja j. 23 sinettisormus
Paavali opettaa Kol. 3:15: Vallitkoon teidän sydämissänne Kristuksen rauha, johon te olette kutsututkin yhdessä ruumiissa, ja olkaa kiitolliset. Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisistä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne. | |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 03.06.23 12:32 | |
| Sakarja ennustaa Sak. 9:9:"Iloitse suuresti, tytär Siion, riemuitse tytär Jeruusalem, sillä sinun kuninkaasi tulee sinulle! Vanhurskas ja auttaja hän on, on nöyrä ja ratsastaa aasilla, aasintamman varsalla." Jae on otsikon "Rauhanruhtinas saapuu Jerusalemiin" alla.
Jumala antoi näin selvän ennustuksen heidän Messiaastaan, mutta he eivät tunnistaneet Jeesusta Messiaakseen. Odottivatko he kuningasta, hevosella ratsastavaa, sellaista kuin siihen aikaan kuninkaat ratsastivat? Silloin ei vielä ollut Uutta testamenttia, he lukivat Vanhaa, mutta oliko niin, että Herra ei avannut heidän sydäntään oikealle Messias-odotukselle? Heidän ennakko-odotuksensa peittivät heiltä sanat "ratsastaa aasilla". Matt. 5:5: sanoo "Autuaita ovat hiljaiset, sillä he saavat maan periä". V. 1992 käänn. sanoo, että "Autuaita ovat kärsivälliset: he perivät maan". Luotan enemmän v. 1938 käännökseen. Siksi sana "hiljaiset" puhuu paremmin Jumalasta. Hän on hiljainen ja Hän tahtoo ja toimii hiljaisesti, ei melua pitäen. Ajatus "kärsivälliset" on enemmän lihasta päin asiaa katsottuna, on ihmisestä, vaikka sekin puhuu omalla tavallaan. Jos Jumalan töistä tulee melua, sen pitäjä on sielunvihollinen, joka käyttää omiaan. Apt.. 18:1-7 Paavali julisti ja todisti juutalaisille Korintossa, että Jeesus on Kristus, Messias. Kirjanoppineet ja rabbit olivat sokeat totuudelle, he eivät olleet tuosta jakeestakaan tunnistaneet Messiastaan. Siksi he nostivat metelin. He olivat lakiopin vartijoita. Paavali jätti heidät ja jatkoi toisaalla todistaen, että Jeesus on Messias ja monet uskoivat. Tässä on kuvaus, mitä on rauhassa tapahtuva toiminta. | |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 04.06.23 12:15 | |
| Pyhän Kolminaisuuden päivä ~ Salattu Jumala
Oi Pyhä Isä Jumala ja pyhä Poika ainoa, oi Pyhä Henki kirkkauden, Jumala Kolmiyhteinen, nyt kristikunta päällä maan, Sinulle laulaa kiitostaan! V. 131:4
Herra on vanhurskas kaikissa teissään ja armollinen kaikissa teoissaan. Ps. 145:17
varmasti luottaen siihen, että hän, joka on alkanut teissä hyvän työn, on sen täyttävä Kristuksen Jeesuksen päivään saakka. Fil. 1:6 | |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 05.06.23 13:10 | |
| Sillä ei tuonela sinua kiitä, ei kuolema sinua ylistä; eivät hautaan vaipuneet pane sinun totuuteesi toivoansa. Elävät, elävät sinua kiittävät, niinkuin minä tänä päivänä; Isä ilmoittaa lapsillensa sinun totuutesi. Jes. 38:18-19
Niinkuin te siis olette omaksenne ottaneet Kristuksen Jeesuksen, Herran, niin vaeltakaa hänessä, juurtuneina Häneen ja Hänessä rakentuen ja uskossa vahvistuen, niinkuin teille on opetettu; ja olkoon teidän kiitoksenne ylitsevuotavainen. Kol. 2:6-7 | |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 06.06.23 13:50 | |
| Herra Jumala loi maasta ihmisen, karjaeläimet, metsän eläimet ja taivaan linnut ja vei ne ihmisen luo. Jumala antoi tehtävän ihmiselle; hän sai antaa niille nimet lajinsan mukaan. 1 Ms. 2:19 Jumala tiesi, että ihminen osaisi sen tehdä. Oliko tulos hyvä vai huono? Ei sanota tuossa Raamatun kohdassa. Jumala luotti ihmiseen, koska ihminen oli silloin Hänen luottamuksensa arvoinen. Sama meillä; kun Jumala antaa tehtävän, se osoittaa Hänen luottamuksensa meihin. Toisaalta ei voi muuten ollakaan, jos ja kun Hän itse saa olla tahtoja ja tekijä asioissa. Luuk. 12:6:ssa Jumala ei unohda meistä yhtäkään. Syitä on monia. Jes. 43:8-13 Herra kutsuu Israelin todistajakseen, palvelijakseen, että me tuntisimme Hänet, uskoisimme Häneen ja ymmärtäisimme, että minä se olen. Jumala käski Moosesta sanomaan israelilaisille ennen erämaareissua, että Minä olen lähetti hänet heidän johtajakseen. Jumala selittää Jes. 43:ssa, että ennen Häntä ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä Hänen jälkeensä toista tule. Hän on Herra, ei ole muuta pelastajaa kuin Hän. Hän on sama nyt ja aina....mitä Hän tekee, kuka voi sen peruuttaa? | |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 07.06.23 12:46 | |
| Vaeltakaa aina sitä tietä, jota Herra, teidän Jumalanne, käski teidän vaeltaa, että eläisitte, menestyisitte ja elinpäivänne olisivat pitkät siinä maassa, jonka otatte omaksenne. 5 Ms. 5:33
Israelin kansalle Hän opetti tieksi 10 käskyä 5 Ms. 5:1-22. Osa kansasta vaeltaa tänäänkin näiden mukaan, lain alaisina. 5 Ms. 6 sanoo kuitenkin tärkeimmän "Rakasta Herraa". Sitähän ei meistä löydy eikä niin ole tarkoituskaan. Room. 15.4. opettaa:"Sillä kaikki, mikä ennen on kirjoitettu, on kirjoitettu meille opiksi, että meillä kärsivällisyyden ja Raamatun lohdutuksen kautta olisi toivo".
Usein on kyllä niin, että kun ihminen tekee väärin, omatunto syyttää, hän lähtee karkuun, niinkuin 1 Ms. 28:10-22 Jaakob teki. Hän sanoi, että jos Sinä Jumala annat sitä ja tätä, silloin olet Jumalani.
Miten ihminen voi rakastaa Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistään niinkuin itseään? Jumala asuu korkeudessa ja pyhyydessä ja niiden luona, joilla on nöyrä ja särjetty henki, että Hän virvoittaisi nöyrän hengen ja saattaisi särjettyjen sydämet eläviksi. Jes. 57:15 Sitäkään ei meistä itsestämme löydy eikä tule. Hän antaa asiota ja juuri sen asian, joka oikeasti nöyryyttää Hänen eteensä. Ihmisen henki särkyy näissä kovissa koetuksissa. Silloin ihminen kykenee oikeasti taipumaan Isän eteen, tulee halu pyytää Herralta apua.
Tulen ensimmäiseksi kymmenen käskyn portille. Rehellinen sydän ei voi muuta kuin sanoa: kaikissa näissä olen rikkonut Jumalaa vastaan. Mistä saan avun? Apu tulee Herralta, joka on tehnyt taivaan ja maan. Hän lähetti syntien sovittajan, Jeesuksen Kristuksen ristillä sovittamaan kaikki syntimme, vuodattamaan verensä niiden anteeksi saamiseksi ja ylösnousemisensa tähden iankaikkisen elämän. Kun annat elämäsi Jeesukselle Kristukselle, saat avun! | |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 08.06.23 12:27 | |
| Herra palkitkoon sinun tekosi; tulkoon sinulle täysi palkka Herralta, Israelin Jumalalta, jonka siipien alta olet tullut turvaa etsimään. Ruut 2:12
Jeesus tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhan niille, jotka lähellä olivat; sillä Hänen kauttansa meillä molemmilla on pääsy yhdessä Hengessä Isän luo. Ef. 2:17-18
2 Piet. 1:16-21 todistaa, että Sana on luja. Sillä me emme seurannet viekkaasti sommiteltuja taruja tehdäksemme teille tiettäväksi Herramme Jeesuksen Kristuksen voiman ja tulemuksen, vaan me olimme omin silmin nähneet hänen valtasuuruutensa. Sillä Hän sai Isältä Jumalalta kunnian ja kirkkauden... Isä sanoi:"Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt". Hänen äänensä kuulimme taivaasta, kun olimme Hänen kanssaan pyhällä vuorella. Ja sitä lujempi on meille nyt profeetaallinen sana, ja teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne. Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä; sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta. | |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 09.06.23 13:16 | |
| Herran sana: Älköön ammonilainen ja mooabilainen tai heidän jälkeläisensä pääskö Herran seurakuntaan, ei edes kymmenennessä sukupolvessa, koska he eivät auttaneet israelilaisia, eivät tuoneet leipää ja vettä heidän matkallaan Egyptistä Israeliin ja palkkasivat Bilemanin, Beorin pojan, Mesopotamian Petorista, sinua kiroamaan. Herra, sinun Jumalasi ei tahtonut kuulla Bileamia, vaan muutti kirouksen sinulle siunaukseksi. Sillä Herra, sinun Jumalasi rakasti sinua 5 Ms. 23:3-5.
Herra ei katso syntejä/syntejämme sormiensa läpi. E.o. selittää asiaa. Useinkaan ihminen, jonka Herra on kironnut, ei edes halua tehdä parannusta, koska hän ei näe syntejäänkään. Vanhassa testamentissa tarvittiin eläimen veri puhdistamaan. Uudessa testamentissa saa jokainen syntejään katuva ja anteeksiantamusta kaipaava ne anteeksi Jeesuksen Kristuksen ristintyön, Hänen verensä takia.
Jos vastaus tai apu viipyy, Raamattu antaa avun; Lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan on teille kirjoittanut. 2 Piet. 3:15 Hebr. 1:1-4 Jumala puhuu Pojan kautta. Poika on kaiken perillinen ja Hänen kauttaan Jumala on myös maailman luonut. Hän, Jeesus Kristus, Messias, on Isän kirkkauden säteily ja Hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on toimitettuaan puhdistuksen synneistä ja istuu Majesteetin oikealla puolella taivaassa....... Eikö puhuttelevaa, mahtavaa, elämää antavaa! | |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 10.06.23 12:00 | |
| Sillä minä virvoitan väsyneen sielun, ja jokaisen nääntyvän sielun minä ravitsen. Jer. 31:25
Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta. Matt. 5:3 | |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 11.06.23 12:04 | |
| 2. sunnuntai helluntaista ~ Katoavat ja katoamattomt aarteet
Ps. 49. 6-7: Miksi pelkäisin pahoina päivinä...vainoojani vääryys, joka luottaa tavaroihinsa ja kerskaavat suuresta rikkaudesta, piirittää minut. Ratkaisu: Jes. 31:6 kehottaa israelilaisia palaaman Herran luo, josta olette niin kauas luopuneet. Jeesus opettaa Luuk. 13:13-21, että elämä ei riipu omaisuudesta. Mistä sitten? Matt. 13:44-46 Taivasten valtakunta on peltoon kätketyn aarteen kaltainen, jonka mies löysi ja kätki; ja siitä iloissaan hän meni ja myi kaikki, mitä hänelllä oli ja osti sen............... Kätki löytämänsä aarteen ja iloissaan myi kaikki ja osti sen. Noinhan se on. Kun löytää aarteen, joka antaa ilon ja kaikki muu on roskaa sen rinnalla. Aarre on Elävä Herra Jeesus Kristus.
2 Kor. 8:1-9 Paavali kertoo Makedonian seurakunnista. Vaikka he olivat monessa ahdistuksen koetuksessa, heidän ilonsa oli suuressa köyhyydessäkin niin ylenpalttinen, että he alttiisti antoivat runsaita lahjoja Jerusaleminkin kristityille.
Tämän päivän teksti kyselee myös, onko ahneus vallalla estämässä Jeesuksen sydämemme tulon? | |
| | | AnnSofi Admin
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle 12.06.23 13:16 | |
| Ps. 25 on pelastuksen ja anteeksiantamuksen rukous. J. 18: Katso minun kurjuuttani ja vaivaani, anna kaikki minun syntini anteeksi.
Mitä tekee Herra Jeesus Kristus?
Hän kertoo, millainen Hän on ja tekee parannusta kaipaavalle . Luuk. 15 Jeesus puhuu vertauksen fariseuksille ja kirjanoppineille. Jos ja kun paimenelta katoaa yksi lammas, hän jättää 99 ja lähtee etsimään kadonnutta, kunnes löytää sen. Löydettyään sen hän panee sen hartioilleen iloiten, palaa kotiin ja pistää juhlat pystyyn sanoen:"Iloitkaa minun kanssani, sillä minä löysin lampaani, joka oli kadonnut. Samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse". | |
| | | Sponsored content
| Aihe: Vs: Sanaa tälle päivälle | |
| |
| | | | Sanaa tälle päivälle | |
|
Similar topics | |
|
| Oikeudet tällä foorumilla: | Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
| |
| |
| |