Kaarisillalla
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Kaarisillalla

Usko ja luottamus
 
PääsivuPääsivu  PortaaliPortaali  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 
Rechercher Tarkennettu haku
Avainsanat
Viimeisimmät aiheet
» Sanaa tälle päivälle
Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 EmptyTänään kello 14:13 kirjoittaja AnnSofi

» Herätys kuolemasta elämään, tarve huutava!
Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty09.05.24 17:49 kirjoittaja Kirsikka

» Nimipäiväonnitteluja
Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty30.04.24 13:26 kirjoittaja AnnSofi

» Apua, Israel hädässä
Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty18.04.24 14:06 kirjoittaja AnnSofi

» Raamatullinen avioliittokäsitys
Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty21.03.24 14:59 kirjoittaja Kirsikka

» Lausannen julistus
Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty20.03.24 15:48 kirjoittaja Kirsikka

» Jeesus Kristus on Herra!
Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty20.02.24 16:40 kirjoittaja AnnSofi

» Kristuksen kirkkautta peitellään......
Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty12.12.23 17:11 kirjoittaja AnnSofi

» Gazza Raamatussa
Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty01.11.23 13:42 kirjoittaja Kirsikka

Toukokuu 2024
SuMaTiKeToPeLa
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
KalenteriKalenteri
Yhteistyökumppanit
ilmainen foorumi

The most tagged keywords
Kuukauden aktiivisimmat kirjoittajat
Kirsikka
Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Vote_lcapSanaa tälle päivälle - Sivu 3 Voting_barSanaa tälle päivälle - Sivu 3 Vote_rcap 
AnnSofi
Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Vote_lcapSanaa tälle päivälle - Sivu 3 Voting_barSanaa tälle päivälle - Sivu 3 Vote_rcap 

 

 Sanaa tälle päivälle

Siirry alas 
2 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4 ... 10 ... 17  Seuraava
KirjoittajaViesti
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4852
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty19.05.23 12:55

Daavid kävi Goljatia vastaan:"Sinä tulet minua vastaan miekan, peitsen ja keihään voimalla,
mutta minä tulen sinua vastaan Herran Sebaotin nimeen, Israelin sotajoukon Jumalan, jota
sinä olet häväissyt....Herra ei anna voittoa miekan eikä keihään voimalla; sillä sota on 
Herran, ja hän antaa teidät meidän käsiimme". 1 Sam. 17:45-47

Vaikka tässä oli kyse sotatilanteesta, siinä tuli ilmi Jumalan rauha, mitä tapahtuu kun Hän
sotii.
Jeesus opettaa omiaan Luuk. 10:5:"Kun tulette johonkin taloon, niin sanokaa ensiksi:
"Rauha tälle talolle!" Rauha, shalom oli ja on juutalaisten tervehdys ihmisiä tavatessaan.
Miten meillä?
Rauha on yksi Jumalan ominaisuuksia ja se saa kyllä ihmeitä aikaan.

Paavali opettaa käyttäytymään Kristuksen evankeliumin arvon mukaisesti; pysymään
samassa Hengessä ja yksimielisyydessä taistelussa Kristuksen evankeliumin uskon
puolesta, ei säikähtämään vastustajia, se on heille kadotuksen ja meille pelastuksen
merkki Jumalalta. Meille suodaan Kristuksen tähden, ei vain uskomaan häneen, vaan
myös kärsiä Hänen tähtensä. Fil. 1:27-29

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4852
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty20.05.23 12:45

Paavali opettaa Efeson seurakuntaa ja samalla meitä. Ef. 1:15-23.

"Sentähden, kun kuulin siitä uskosta, joka teillä on Herrassa Jeesuksessa, ja teidän 
rakkaudestanne kaikkia pyhiä kohtaan, en minäkään lakkaa kiittämästä teidän tähtenne,
kun muistelen teitä rukouksissani, anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen
Jumala kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan
ja valaisisi teidän sydämenne silmät, että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät
kutsunut, kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään ja mikä on heidän
voimansa ylenpalttinen suuruus meitä kohtaan, jotka uskomme - sen hänen väkevyytensä
voiman vaikutuksen mukaan, jonka hän vaikutti Kristuksessa, kun hän herätti hänet
kuolleista ja asetti hänet oikealle puolellensa taivaissa, korkeammalle kaikkea hallitusta
ja valtaa ja voimaa ja herrautta ja jokaista nimeä, mikä mainitaan, ei ainoastaan tässä
maailmanajassa, vaan myös tulevassa.
Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken pääksi seurakunnalle,
joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää.

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4852
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty21.05.23 11:54

6. sunnuntai pääsiäisestä  ~  Pyhän Hengen odotus

Anna minulle jälleen autuuteni ilo, ja tue minua alttiuden hengellä. Ps. 51:14

Iisebel uhkasi tappaa Elian. Hän pakeni ensin Beersebaan, sitten Hoorebille,
Jumalan vuorelle asti.
Hänelle tuli Herrn sana:"Mitä sinä täällä teet, Elia?" Hän selitti tilanteensa.
Herra sanoi:"Mene ulos ja asetu vuorelle Herran eteen."
Elia teki niin. Herran edellä kulki suuri ja raju myrsky, joka halkoi vuoret ja särki 
kalliot. Raamattu sanoo "mutta Herra ei ollut maanjäristyksessä".
Sitten tuli tulta, mutta Herra ei ollut siinäkään.
Tuli hiljainen tuulen hyminä ja Herra kysyi uudelleen saman "mitä sinä täällä teet,
Elia?"
Elia valitti, kuinka hän on kiivailemalla kiivaillut Herran, Jumalan Sebaotin, puolesta.
Sillä israelilaiset olivat hyljänneet Herran liiton, hajottanut Herran alttarin ja
tappanut Hänen profeettansa. Elia sanoi, että hän yksin oli jäänyt jäljelle ja hänenkin 
henkeä he vainosivat.
Mutta Herra antoikin hänelle tehtävän; voidella Hasael Aramin kuninkaaksi ja Jeehu, 
Nimsin poika Israelin kuninkaaksi ja Elisa, Saafanin poika profeetaksi Elian sijaan. 
1 Kun. 19

Me odotamme helluntain ihmettä, täyttyä Pyhällä Hengellä. Se annetaan tehtävää
varten.

Samoin opetuslapset odottivat helluntaita, Apt. 1.

Jeesus oli ennustanut Pyhän Hengen tulon mm. Joh.7:37-39:"Mutta juhlan viimeisenä,
suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: Jos jok janoaa, tulkoon minun luokseni
ja juokoon. Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo,
juokseva elävän veden virrat. Mutta sen Hän sanoi Häengestgä, joka niiden piti saaman,
jotka uskoivat Häneen; sillä Henki ei llut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut
kirkastettu.

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4852
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty22.05.23 1:39

Ja minä ylistin iloa, koska ei ihmisellä auringon alla ole mitään parempaa kuin syödä ja 
juoda ja olla iloinen; se seuraa häntä hänen vaivannäkönsä ohessa hänen elämänsä 
päivinä, jotka Jumala on antanut hänelle auringon alla. Saarn. 8:15

Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon; iloitkaa. Fil. 4:4

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4852
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty23.05.23 12:26

Kurjat ja köyhät etsivät vettä, eikä sitä ole; heidän kielensä kuivuu janosta. Mutta minä
Herra, kuulen heitä, minä, Israelin Jumala, en heitä hylkää.
Minä puhkaisen purot kallionkukkuloihin, lähteet laaksojen pohjiin, minä muutan erämaat
vesilammikoiksi ja hietikon hetteiköksi.
Minä kasvatan erämaahan setripuita, akasioita, myrttejä ja öljypuita; minä istutan arolle 
kypressejä, jalavia ynnä hopeakuusia, jotta he näkisivät ja tietäisivät, huomaisivat ja
myös ymmärtäisivät, että Herran käsi on tämän tehnyt, Israelin Pyhä sen luonut. 
Jes, 41:17-20

Kun ajattelee Israelin historiaa, näin on Herra tehnyt. Hän on tehnyt ihmeitä ja käyttänyt
ihmisiä, että Israel on nyt se, mikä se on!

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4852
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty24.05.23 13:45

Kun minun henkeni minussa nääntyy, niin sinä tunnet minun tieni. Ps. 142:4

Jes. 32 kertoo, että Jumalan valtakunta on oikeuden ja vanhurskauden valtakunta.
Jumala kehottaa:"Nouskaa, te suruttomat naiset, kuulkaa minun ääntäni, te 
huolettomat tyttäret....viininkorjuu loppuu, hedelmänkorjuuta ei tule. Kauhistukaa, 
te suruttomat, vaviskaa te huolettomat riisuutukaa, paljastukaa, vyöttäkää säkki 
lanteillenne. Kurjuus on alkanut ja jatkuu.
 
Sillä on sanoma, kutsu meille; nöyrtykää Jumalan eteen, tehkää parannus.

J. 15 jatkaa:"Näin on siihen asti, kunnes meidän päällemme vuodatetaan Henki 
korkeudesta. Silloin erämaa muuttuu puutarhaksi. Siellä majailee vanhurskaus. 
Sen hedelmä on rauha, vanhurskauden vaikutus lepo ja turvallisuus iankaikkisesti.
Silloin Jmalan kansa asuu rauhan majoissa, turvallisissa asunnoissa, huolettomissa lepopaikoissa.

Tähän Jeesus vastaa:"Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut,
niin minä annan teille levon. Matt. 11:28

Rauha, lepo ja turvallisuus tarkoittaa yhteyttä Jumalan ja Jeesuksen kanssa.
Tämän jälkeen voi tulla ankaria koetuksia; maailma, perkele ja oma liha eivät 
tykkää tästä. Niiden kautta tuleva levottomuus ja epäusko häiritsee, joskus 
epätoivoon asti. 
Siksi tärkeää on usko Jeesukseen. Hänellä on kaikki valta ja voima. Hän pystyy 
varjelemaan omansa itsessään, rauhassa. Nämä ovat kaksi eri asiaa. 
On hyvä osata erottaa ne toisistaan säilyttääkseen levon, rauhan ja turvallisuuden, 
jonka Jeesus on antanut.

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4852
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty25.05.23 14:36

Mutta sinä, Beetlehem Efrata, joka olet vähäinen olemaan Juudan sukujen joukossa,
sinusta minulle tulee se, joka on oleva hallitsija Israelissa, jonka alkuperä on muinaisuudesta,
iankaikkisista ajoista. Miika 5:2.
Jesaja ennustaa 7:14 "Herra antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää
pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel = Jumala meidän kanssamme".

Miikan ennustus puhuttelee, suora sanoma Jumalalta tulevasta Messiaasta. Näin tapahtui.

Me elämme Uuden liiton, Jeesuksen ylösnousemisen aikaa Pyhässä Hengessä. Paavali sanoo 
1 Tim. 3:16:"Ja tunnetusti suuri on jumalisuuden salaisuus: Hän, joka on ilmestynyt lihassa, vanhurskautunut Hengessä, näyttäytynyt enkeleille, saarnattu pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen".
V. 1992 käänn. sanoo: Me tunnustamme, että meidän uskomme pyhä salaisuus on suuri:
Hän ilmestyi ihmisruumiissa, hänet julistettiin vanhurskaaksi Hengen voimasta, enkelit
saivat hänet nähdä, hänestä saarnattiin kansoille, häneen uskottiin maailmassa, hänet
korotettiin kirkkauteen.

Paavali selventää asiaa oman esimerkkinsä kautta meille, Fil.3.
Hän luki kaiken lukeneisuutensa ja sukunsa roskaksi Jeesuksen Kristuksen tuntemisen rinnalla,
ei laista tulevaa vaan Kristuksen uskosta tulevassa voimassa. Hän sanoo, että ei vielä ole 
saavuttanut täydellisyyttä tai kirkkautta, mutta hän rientää sitä kohti, unohtaen entisen ja
kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin, rientää kohti voittopalkintoa, johon Jumala on
hänetkin kutsunut.
Hän kehottaa, että meilläkin olisi tämä mieli.....ja mihin asti kukin meistä on ehtinytkin,
olisi sama mieli.
Hän kehottaa kuulijoitaan olemaan hänen seuraajiaan esikuvina toisille. Filippissä oli niitä,
joille vatsansa oli tullut epäjumalaksi, heidän häpeänsä oli tullut heidän kunniakseen ja 
maallisiin oli heidn mielensä. He vaelsivat Kristuksen ristin vihollisina, heidän loppunsa on
kadotus.
Ristin tiellä kulkijoiden yhdyskunta on taivaissa ja sieltä odotamme Herraa Jeesusta
Kristusta Vapahtajaksi. Hän muuttaa meidän alennustilamme ruumiin kirkkautensa ruumiin
kaltaiseksi voimallaan, jolla hän myös voi tehdä kaikki itsellensä alamaiseksi.

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4852
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty26.05.23 4:32

Herra, meidän Jumalamme, on vanhurskas kaikissa töissänsä, jotka hän tekee. 
Dan. 9:14

Isä, meidän Jumalamme on jumalallisessa kärsivällisyydessään osoittanut vanhurskauttaan
nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas (synnitön, pyhä, puhdas) ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen. Room. 3:26
Vanhurskauttaa= antaa synnit anteeksi Jeesuksen veressä.

Jatkuu >> Sanaa ... uskosta kirjoituksia >> Päivän sanalle jatkoa

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4852
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty27.05.23 13:48

Helluntaiaatto  ~  Tule, Pyhä Henki

Minä kiitän Herraa.... hänen ylistyksensä on ... minun suussani. Herra on sieluni kerskaus,
nöyrät sen kuulevat ja iloitsevat. Ylistäkää minun kanssani Herraa, kiittäkäämme yhdessä
hänen nimeään.....Maistakaa ja katsokaa, kuinka Herra on hyvä, Autuas se mies, joka
häneen turvaa. Ps. 32:2-9

Jes. 59:21 sanoo, että Hänen liittonsa synnistä kääntyneille on: "minun Henkeni, joka on 
sinun päälläsi, ja minun sanani, jonka minä suuhusi panen, eivät väisty sinun suustasi, eivät 
lastesi suusta eivätkä lastesi lasten suusta, nyt ja iankaikkisesti".

Jeesus lupasi totuuden Hengen omilleen Joh. 14:15-28 ja Apt. 19:1-9 se toteutui efesolaisille.

Jeesus tahtoo tänäänkin täyttää Hengellään, että voisimme olla Hänen todistajiaan,
todistuksena Hänestä!

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4852
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty28.05.23 12:26

Helluntapäivä  ~ Pyhän Hengen vuodattaminen

Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla.
Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää ja täytti 
koko huoneen, jossa he istuivat.
Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän
itsekunkin päälle.
Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä,
sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi. Apt. 2:1-4

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4852
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty29.05.23 13:20

Riemun ja pelastuksen huuto kuuluu vanhurskaitten majoissa; Herran oikea käsi tekee
väkeviä tekoja. Hänen oikea kätensä korottaa, tekee väkeviä tekoja.
En minä kuole, vaan elän ja julistan Herran töitä. Herra minua kyllä kuritti, mutta 
kuolemalle hän ei minua antanut......
Minä kiitän sinua siitä, että vastasit minulle ja tulit minulle pelastajaksi.
Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi. Herralta tämä on tullut, se on
ihmeellistä meidän silmissämme. Tämä on se päivä, jonka Herra on tehnyt, riemuitkaamme ja iloitkaamme siitä............
Sinä olet minun Jumalani, sinua minä kiitän. Minun Jumalani, sinua minä kunnioitan.
Ps. 118:15-28

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4852
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty30.05.23 13:10

Herra sanoi Moosekselle:"Onko Herran käsi lyhyt? Nyt saat nähdä, toteutuuko sinulle
minun sanani vai eikö. 4 Ms. 11:23

Jeesus sanoo: Jos kaksi teistä maan päällä keskenään sopii mistä asiasta tahansa,
että he sitä anovat, niin he saavat sen minun Isältäni, joka on taivaissa. Matt. 18:19

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4852
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty31.05.23 13:03

Sinä muutit minun murheeni ilokarkeloksi, sinä riisuit minun surupukuni ja vyötit
minut riemulla. Ps. 30:12

Mutta toivon Jumla täyttäköön teidät kaikella ilolla ja rauhalla uskossa, niin että teillä
olisi runsas toivo Pyhän Hengen voiman kautta. Room. 15:14

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4565
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty01.06.23 13:38

Hän hävittää kuoleman aniaaksi, ja Herra, Herra pyyhkii kyyneleet kaikkien kasvoilta
ja ottaa pois kansansa häväistyksen kaikesta maasta. Sillä Herra on puhunut. Jes. 25:8

Ihmisen tie täällä on kuoleman, itkujen ja häväistyksen tie.
Mutta pääsy tästä on.....

"Juhla-ateria Siionin vuorella" j. 7 "Herra Sebaot hävittää tällä vuorella verhon, joka 
verhoaa kaikki kansat, ja peiton, joka peittää kaikki kansakunnat".
Me tiedämme, ainakin uskossa olevat, että tämä oli ennustus Jeesuksen ristintyöstä
Golgatalla ja miksi? Että kenenkään ei tarvitse kuolla syntiensä kanssa, vaan saada ne
anteeksi Hänen ristintyössään, Hänen veressään ja päästä taivaan kotiin aina olemaan
Isän ja Jeesuksen Kristuksen kanssa.

Apostoi Paavali luki roskaksi kaiken muun, oppineisuutensa, farisealaisuutensa, sukunsa
ja syntinsä "tunteakseen Hänet ja Hänen ylösnousemisensa voiman ja Hänen 
kärsimyksiensä osallisuuden, tullessaan Hänen kaltaisekseen samnkaltaisen kuoleman
kautta, jos hän ehkä pääsee ylösnousemiseen kuolleista". Fil. 3:1-11
Eikö tässä toteudu Jeesuksen sanat "kieltää itsensä, ottaa ristinsä joka päivä ja seurata Häntä"?
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4565
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty02.06.23 13:35

Haggai kehottaa Israelia rakentamaan temppelin Herralle. J. 9 Hän sanoo:"Tämän temppelin 
myöhempi kunnia on oleva suurempi kuin aikaisempi ja tässä paikassa minä annan vallita 
rauhan".
Hän nuhtelee heitä, koska he olivat kaunistaneet vain omia huoneitaan, kun Herran temppeli 
oli rauniona. Sen tähden Herra ei siunannut maata sateilla eikä maa antanut satoa. 
Maahan, ihmisille, eläimille ja ja kaikelle kätten vaivannölle tulee kuivuus.
Hän kehottaa israelilaisia ottamaan vaari teistään ja temppelinrakentajia puhdistautumaan.
Herra Sebaot sanoo, että temppelin rakentamista seuraa siunaus.
Hän lisää, että Hän panee Serubbaabelin, Sealtielin pojan ikäänkuin sinettisormukseksi.
Hänet Minä olen valinnut, sanoo Herra Sebaot.

Vaikka tämä oli Jumalan puhetta Israelille, sieltä löytyy viittaukset Jeesukseen j. 9 rauha ja
j. 23 sinettisormus

Paavali opettaa Kol. 3:15: Vallitkoon teidän sydämissänne Kristuksen rauha, johon te olette
kutsututkin yhdessä ruumiissa, ja olkaa kiitolliset. Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; 
opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä
ja hengellisistä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4565
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty03.06.23 12:32

Sakarja ennustaa Sak. 9:9:"Iloitse suuresti, tytär Siion, riemuitse tytär Jeruusalem,
sillä sinun kuninkaasi tulee sinulle! Vanhurskas ja auttaja hän on, on nöyrä ja ratsastaa
aasilla, aasintamman varsalla."

Jae on otsikon "Rauhanruhtinas saapuu Jerusalemiin" alla.

Jumala antoi näin selvän ennustuksen heidän Messiaastaan, mutta he eivät tunnistaneet
Jeesusta Messiaakseen. Odottivatko he kuningasta, hevosella ratsastavaa, sellaista kuin
siihen aikaan kuninkaat ratsastivat?
Silloin ei vielä ollut Uutta testamenttia, he lukivat Vanhaa, mutta oliko niin, että Herra
ei avannut heidän sydäntään oikealle Messias-odotukselle? Heidän ennakko-odotuksensa
peittivät heiltä sanat "ratsastaa aasilla".
Matt. 5:5: sanoo "Autuaita ovat hiljaiset, sillä he saavat maan periä". V. 1992 käänn. sanoo,
että "Autuaita ovat kärsivälliset: he perivät maan".
Luotan enemmän v. 1938 käännökseen. Siksi sana "hiljaiset" puhuu paremmin Jumalasta.
Hän on hiljainen ja Hän tahtoo ja toimii hiljaisesti, ei melua pitäen.
Ajatus "kärsivälliset" on enemmän lihasta päin asiaa katsottuna, on ihmisestä, vaikka sekin
puhuu omalla tavallaan.
Jos Jumalan töistä tulee melua, sen pitäjä on sielunvihollinen, joka käyttää omiaan.
Apt.. 18:1-7 Paavali julisti ja todisti juutalaisille Korintossa, että Jeesus on Kristus, Messias.
Kirjanoppineet ja rabbit olivat sokeat totuudelle, he eivät olleet tuosta jakeestakaan tunnistaneet Messiastaan. Siksi he nostivat metelin. He olivat lakiopin vartijoita.
Paavali jätti heidät ja jatkoi toisaalla todistaen, että Jeesus on Messias ja monet uskoivat.
Tässä on kuvaus, mitä on rauhassa tapahtuva toiminta.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4565
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty04.06.23 12:15

Pyhän Kolminaisuuden päivä  ~  Salattu Jumala

Oi Pyhä Isä Jumala ja pyhä Poika ainoa, oi Pyhä Henki kirkkauden,
Jumala Kolmiyhteinen,
nyt kristikunta päällä maan, Sinulle laulaa kiitostaan!
V. 131:4


Herra on vanhurskas kaikissa teissään ja armollinen kaikissa teoissaan. Ps. 145:17

varmasti luottaen siihen, että hän, joka on alkanut teissä hyvän työn, on sen täyttävä Kristuksen Jeesuksen päivään saakka. Fil. 1:6
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4565
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty05.06.23 13:10

Sillä ei tuonela sinua kiitä, ei kuolema sinua ylistä; eivät hautaan vaipuneet pane
sinun totuuteesi toivoansa.
Elävät, elävät sinua kiittävät, niinkuin minä tänä päivänä; Isä ilmoittaa lapsillensa
sinun totuutesi. Jes. 38:18-19


Niinkuin te siis olette omaksenne ottaneet Kristuksen Jeesuksen, Herran, niin vaeltakaa hänessä, juurtuneina Häneen ja Hänessä rakentuen ja uskossa vahvistuen, niinkuin teille
on opetettu; ja olkoon teidän kiitoksenne ylitsevuotavainen. Kol. 2:6-7
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4565
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty06.06.23 13:50

Herra Jumala loi maasta ihmisen, karjaeläimet, metsän eläimet ja taivaan linnut ja vei ne 
ihmisen luo. Jumala antoi tehtävän ihmiselle; hän sai antaa niille nimet lajinsan mukaan.
1 Ms. 2:19
Jumala tiesi, että ihminen osaisi sen tehdä. Oliko tulos hyvä vai huono? Ei sanota tuossa
Raamatun kohdassa. Jumala luotti ihmiseen, koska ihminen oli silloin Hänen luottamuksensa
arvoinen.
Sama meillä; kun Jumala antaa tehtävän, se osoittaa Hänen luottamuksensa meihin.
Toisaalta ei voi muuten ollakaan, jos ja kun Hän itse saa olla tahtoja ja tekijä asioissa.
Luuk. 12:6:ssa Jumala ei unohda meistä yhtäkään.
Syitä on monia. Jes. 43:8-13 Herra kutsuu Israelin todistajakseen, palvelijakseen, että
me tuntisimme Hänet, uskoisimme Häneen ja ymmärtäisimme, että minä se olen.
Jumala käski Moosesta sanomaan israelilaisille ennen erämaareissua, että Minä olen
lähetti hänet heidän johtajakseen.
Jumala selittää Jes. 43:ssa, että ennen Häntä ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä Hänen
jälkeensä toista tule. Hän on Herra, ei ole muuta pelastajaa kuin Hän.
Hän on sama nyt ja aina....mitä Hän tekee, kuka voi sen peruuttaa?
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4565
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty07.06.23 12:46

Vaeltakaa aina sitä tietä, jota Herra, teidän Jumalanne, käski teidän vaeltaa, että eläisitte,
menestyisitte ja elinpäivänne olisivat pitkät siinä maassa, jonka otatte omaksenne. 
5 Ms. 5:33

Israelin kansalle Hän opetti tieksi 10 käskyä 5 Ms. 5:1-22. Osa kansasta vaeltaa tänäänkin
näiden mukaan, lain alaisina. 5 Ms. 6 sanoo kuitenkin tärkeimmän "Rakasta Herraa".
Sitähän ei meistä löydy eikä niin ole tarkoituskaan.
Room. 15.4. opettaa:"Sillä kaikki, mikä ennen on kirjoitettu, on kirjoitettu meille opiksi,
että meillä kärsivällisyyden ja Raamatun lohdutuksen kautta olisi toivo".

Usein on kyllä niin, että kun ihminen tekee väärin, omatunto syyttää, hän lähtee karkuun,
niinkuin 1 Ms. 28:10-22 Jaakob teki. Hän sanoi, että jos Sinä Jumala annat sitä ja tätä, 
silloin olet Jumalani.

Miten ihminen voi rakastaa Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistään niinkuin itseään?
Jumala asuu korkeudessa ja pyhyydessä ja niiden luona, joilla on nöyrä ja särjetty henki,
että Hän virvoittaisi nöyrän hengen ja saattaisi särjettyjen sydämet eläviksi. Jes. 57:15
Sitäkään ei meistä itsestämme löydy eikä tule. Hän antaa asiota ja juuri sen asian, joka 
oikeasti nöyryyttää Hänen eteensä. Ihmisen henki särkyy näissä kovissa koetuksissa. 
Silloin ihminen kykenee oikeasti taipumaan Isän eteen, tulee halu pyytää Herralta apua.

Tulen ensimmäiseksi kymmenen käskyn portille. Rehellinen sydän ei voi muuta kuin sanoa:
kaikissa näissä olen rikkonut Jumalaa vastaan. Mistä saan avun?
Apu tulee Herralta, joka on tehnyt taivaan ja maan. Hän lähetti syntien sovittajan, Jeesuksen
Kristuksen ristillä sovittamaan kaikki syntimme, vuodattamaan verensä niiden anteeksi
saamiseksi ja ylösnousemisensa tähden iankaikkisen elämän.
Kun annat elämäsi Jeesukselle Kristukselle, saat avun!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4565
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty08.06.23 12:27

Herra palkitkoon sinun tekosi; tulkoon sinulle täysi palkka Herralta, Israelin Jumalalta, 
jonka siipien alta olet tullut turvaa etsimään. Ruut 2:12

Jeesus tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhan niille, jotka lähellä 
olivat; sillä Hänen kauttansa meillä molemmilla on pääsy yhdessä Hengessä Isän luo. 
Ef. 2:17-18

2 Piet. 1:16-21 todistaa, että Sana on luja.
Sillä me emme seurannet viekkaasti sommiteltuja taruja tehdäksemme teille tiettäväksi
Herramme Jeesuksen Kristuksen voiman ja tulemuksen, vaan me olimme omin silmin
nähneet hänen valtasuuruutensa. Sillä Hän sai Isältä Jumalalta kunnian ja kirkkauden...
Isä sanoi:"Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt". Hänen äänensä
kuulimme taivaasta, kun olimme Hänen kanssaan pyhällä vuorella.
Ja sitä lujempi on meille nyt profeetaallinen sana, ja teette hyvin, jos otatte siitä vaarin,
niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti
koittaa teidän sydämissänne.
Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin
neuvoin selitettävissä; sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta,
vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4565
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty09.06.23 13:16

Herran sana: Älköön ammonilainen ja mooabilainen tai heidän jälkeläisensä pääskö 
Herran seurakuntaan, ei edes kymmenennessä sukupolvessa, koska he eivät
auttaneet israelilaisia, eivät tuoneet leipää ja vettä heidän matkallaan Egyptistä
Israeliin ja palkkasivat Bilemanin, Beorin pojan, Mesopotamian Petorista, sinua
kiroamaan.
Herra, sinun Jumalasi ei tahtonut kuulla Bileamia, vaan muutti kirouksen sinulle 
siunaukseksi. Sillä Herra, sinun Jumalasi rakasti sinua 5 Ms. 23:3-5.

Herra ei katso syntejä/syntejämme sormiensa läpi. E.o. selittää asiaa. Useinkaan
ihminen, jonka Herra on kironnut, ei edes halua tehdä parannusta, koska hän ei
näe syntejäänkään. Vanhassa testamentissa tarvittiin eläimen veri puhdistamaan.
Uudessa testamentissa saa jokainen syntejään katuva ja anteeksiantamusta
kaipaava ne anteeksi Jeesuksen Kristuksen ristintyön, Hänen verensä takia.

Jos vastaus tai apu viipyy, Raamattu antaa avun;
Lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös rakas veljemme 
Paavali hänelle annetun viisauden mukaan on teille kirjoittanut. 2 Piet. 3:15
Hebr. 1:1-4 Jumala puhuu Pojan kautta. Poika on kaiken perillinen ja Hänen kauttaan
Jumala on myös maailman luonut. Hän, Jeesus Kristus, Messias, on Isän kirkkauden
säteily ja Hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on toimitettuaan
puhdistuksen synneistä ja istuu Majesteetin oikealla puolella taivaassa.......
Eikö puhuttelevaa, mahtavaa, elämää antavaa!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4565
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty10.06.23 12:00

Sillä minä virvoitan väsyneen sielun, ja jokaisen nääntyvän sielun minä ravitsen.
Jer. 31:25

Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta. Matt. 5:3
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4565
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty11.06.23 12:04

2. sunnuntai helluntaista  ~  Katoavat ja katoamattomt aarteet

Ps. 49. 6-7: Miksi pelkäisin pahoina päivinä...vainoojani vääryys, joka luottaa tavaroihinsa ja
kerskaavat suuresta rikkaudesta, piirittää minut. 
Ratkaisu: Jes. 31:6 kehottaa israelilaisia palaaman Herran luo, josta olette niin kauas 
luopuneet.
Jeesus opettaa Luuk. 13:13-21, että elämä ei riipu omaisuudesta.
Mistä sitten?
Matt. 13:44-46 Taivasten valtakunta on peltoon kätketyn aarteen kaltainen, jonka mies löysi ja kätki; ja siitä iloissaan hän meni ja myi kaikki, mitä hänelllä oli ja osti sen...............
Kätki löytämänsä aarteen ja iloissaan myi kaikki ja osti sen. Noinhan se on. Kun löytää aarteen, joka antaa ilon ja kaikki muu on roskaa sen rinnalla. Aarre on Elävä Herra Jeesus Kristus.

2 Kor. 8:1-9 Paavali kertoo Makedonian seurakunnista. Vaikka he olivat monessa ahdistuksen
koetuksessa, heidän ilonsa oli suuressa köyhyydessäkin niin ylenpalttinen, että he alttiisti
antoivat runsaita lahjoja Jerusaleminkin kristityille.

Tämän päivän teksti kyselee myös, onko ahneus vallalla estämässä Jeesuksen sydämemme tulon?
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4565
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty12.06.23 13:16

Ps. 25 on pelastuksen ja anteeksiantamuksen rukous.
J. 18: Katso minun kurjuuttani ja vaivaani, anna kaikki minun syntini anteeksi.

Mitä tekee Herra Jeesus Kristus?

Hän kertoo, millainen Hän on ja tekee parannusta kaipaavalle .
Luuk. 15 Jeesus puhuu vertauksen fariseuksille ja kirjanoppineille. Jos ja kun paimenelta
katoaa yksi lammas, hän jättää 99 ja lähtee etsimään kadonnutta, kunnes löytää sen.
Löydettyään sen hän panee sen hartioilleen iloiten, palaa kotiin ja pistää juhlat pystyyn
sanoen:"Iloitkaa minun kanssani, sillä minä löysin lampaani, joka oli kadonnut. Samoin
on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin 
yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse".
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Sponsored content





Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Sanaa tälle päivälle   Sanaa tälle päivälle - Sivu 3 Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Sanaa tälle päivälle
Takaisin alkuun 
Sivu 3 / 17Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4 ... 10 ... 17  Seuraava
 Similar topics
-
» Sanaa tälle päivälle
» Sanaa tälle päivälle
» Sanaa tälle päivälle
» Sanaa tälle päivälle

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Kaarisillalla :: Sanaa tälle päivälle-
Siirry: