Kaarisillalla
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Kaarisillalla

Usko ja luottamus
 
PääsivuPääsivu  PortaaliPortaali  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 
Rechercher Tarkennettu haku
Avainsanat
Viimeisimmät aiheet
» Sanaa tälle päivälle
Miten minä tulin uskoon! EmptyTänään kello 11:16 kirjoittaja Kirsikka

» Nimipäiväonnitteluja
Miten minä tulin uskoon! Empty30.04.24 13:26 kirjoittaja AnnSofi

» Apua, Israel hädässä
Miten minä tulin uskoon! Empty18.04.24 14:06 kirjoittaja AnnSofi

» Raamatullinen avioliittokäsitys
Miten minä tulin uskoon! Empty21.03.24 14:59 kirjoittaja Kirsikka

» Lausannen julistus
Miten minä tulin uskoon! Empty20.03.24 15:48 kirjoittaja Kirsikka

» Jeesus Kristus on Herra!
Miten minä tulin uskoon! Empty20.02.24 16:40 kirjoittaja AnnSofi

» Kristuksen kirkkautta peitellään......
Miten minä tulin uskoon! Empty12.12.23 17:11 kirjoittaja AnnSofi

» Gazza Raamatussa
Miten minä tulin uskoon! Empty01.11.23 13:42 kirjoittaja Kirsikka

» Miten Hamas toimii
Miten minä tulin uskoon! Empty28.10.23 13:25 kirjoittaja AnnSofi

Toukokuu 2024
SuMaTiKeToPeLa
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
KalenteriKalenteri
Yhteistyökumppanit
ilmainen foorumi

The most tagged keywords
Kuukauden aktiivisimmat kirjoittajat
Kirsikka
Miten minä tulin uskoon! Vote_lcapMiten minä tulin uskoon! Voting_barMiten minä tulin uskoon! Vote_rcap 

 

 Miten minä tulin uskoon!

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4557
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Miten minä tulin uskoon! Empty
ViestiAihe: Miten minä tulin uskoon!   Miten minä tulin uskoon! Empty07.09.16 15:32

Oman uskoon tuloni olen kertonut osiossa

Sanaa tälle päivälle ja sen alaotsikon

Henkilökohtaisia todistuksia   Miten minä tulin uskoon! EmptyLa 29 Maalis 2014 - 9:27 alla.

Olin jo tytärtämme odottaessa Jumalan puhuttelussa, Hän pehmitti jumalattomuuttani.
Katin kastejuhlassa murruin, itkin ja ajattelin: Miten osaan lastani kasvattaa, hoitaa ja huoltaa.
Olisin halunnut olla kotona ja hoitaa pieniä lapsiani, olla heidän kanssaan. Olin perheen yksihuoltaja. Oli pakko käydä töissä.

Mieheni juoksi omia juoksujaan ja jätti meidät, perheensä yksin selviytymään. Turvattomuus ja rahavaikeudet kypsyttivat kääntymistä Herran armahdettavaksi, huolet pienistä lapsistani.
Sain sisareltani joululahjaksi Carl Sundbyn kirjan Takaisin elämään. Luin sen melkein yhdellä istumalla ja ihmettelin lopuksi, kuinka se kiinnosti, kun tavallisesti olin heittänyt kaiken hengellisen roskiin. Kirjan luettuani minussa heräsi halu saada tuota samaa.
Mummi pääsi taivaan kotiin 27.12. Hautajaiset olivat uuden vuoden puolella Jurvan kirkossa.
Kun hänet oli laskettu hautaan, piti mennä reunalle katsomaan. Olin siihen asti väittänyt, että mihin puu kaatuu, siihen se maatuu. Kuitenkin sisimpäni nousi kapinaan:"Ei voi olla totta, että ihmisen elämä päättyy tuohon".
Muistoseuroissa äiti, siskoni ja veljeni lauloivat "Golgatan veressä voima on". Pato minussa murtui, itkin hillittömästi. Samalla ajattelin, että enhän mummia noin kovasti itke, tässä täytyy olla jotakin muuta. Jälkeenpäin olen ymmärtänyt, että jumalattomuuden pato murtui Jeesuksen veren voimassa.
Seuraavana päivänä menin vielä kotona käymään, toivoen, että he puhuisivat minulle uskon asiaa. Kukaan ei puhunut mitään. Eiväthän he voineet asiaani tietää, kun en sitä ilmaissut. Ajoin suutuksissani kotiin ajatellen, että on siinä kanssa uskovaisia, kun eivät mitään puhuneet. Ajattelin: "Minun on tämä itse ratkaistava". 
Töissä sain olla 3 pv yksin. Otin mukaan Raamatun ja pienen vihkosen "Miten tullaan kristityksi".  Tuli synnintunto. Kamalaa, miten paljon olin rikkonut Jumalaa, lähimmäisiäni ja itseäni vastaan.
Kerroin syntejäni Jeesukselle sitä mukaa kuin Hän niitä tuli. Ne tulivat kuin filminauhalla  eteeni.  Kauhistavimman synnin kohdalla tuli taistelu. Sielunvihollinen pilkkasi, että en kai nyt niin hullu ole, että kehtaan senkin Jeesukselle kertoa.
Toinen, rauhallinen ääni sanoi:"Käy eteenpäin."
Tein niin. Olin ilmeisesti epävarma, mitä tapahtui. Jatkoin rukoilua vielä kotona illalla. 
Laskin kustannuksia; mitä mieheni tai kaverini sanoo, jos tulen uskoon. Tajusin; eivät he voi minua auttaa taivaaseen, kun portilla kerran seison. Jeesus vain voi.
Taistelu käytiin minun sielustani ja sydämestäni. Jeesus ja sielunvihollinen olivat vastakkain ja minä avuton ihminen tämän keskellä. Kolmannen päivän aamuna heräsin, kun Jumala sanoi:"Tyttäreni, ole turvallisella mielellä, sinun syntisi ovat anteeksiannetut." Usko tuli minuun, kunnia Jumalalle!
Uskonelämästä muodostui kuitenkin epätoivoinen yritys pysyä puhtaana syntejäni tunnustamalla. Olin lain alla.
Pääsin rukouspiiriin, aivan uuteen maailmaan. Oli raamatunopetusta, puhuttiin Pyhällä Hengellä täyttymisestä ja armolahjoista, rukoiltiin ja ihmiset siunasivat toisiaan, puhuivat kielillä ja selittivät.
Ensimmäinen reaktio oli: nuo on hulluja.
Eivät olleet, minä en vain ymmärtänyt vielä toimintaa.
Kuitenkin heräsi halu saada itsekin kokea tuota.
Seurakunnan kokouksessa amerikkalainen mies sanoi tulkin välityksellä:"Sinulla on kielet, avaa suusi."
Minä avasin ja aloin puhua jotakin ihmeellistä kieltä.

Jeesus opettaa, että ihmisen tulee uudestisyntyä Jumalan Hengen voimasta ja tämä tapahtui
minullekin.
Olin kuin uusi ihminen. Kaikki entinen oli pois pyyhitty ja uusi puhdas elämä alkoi.
Ajatusmaailma, asenteet ja vaikuttimet tulivat uusiksi. En edes ajatellut enää niinkuin ennen.
Raamattua lukemalla olen oppinut vähitellen ajattelemaan, niinkuin Jumala ja Jeesus ajattelee.


Viimeinen muokkaaja, AnnSofi pvm 25.02.23 23:01, muokattu 5 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Kirsikka
Admin
Kirsikka


Viestien lukumäärä : 4846
Join date : 03.11.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Miten minä tulin uskoon! Empty
ViestiAihe: Vs: Miten minä tulin uskoon!   Miten minä tulin uskoon! Empty02.10.16 19:49

Kaksi kuukautta elin uudessa, ihanassa todellisuudessa. Kaikki entinen oli mennyt 
ja uusi oli tullut tilalle. 
Jumalan maailma on todellisuutta jo tässä ajassa meidän ihmisten keskellä ja 
ennen kaikkea omassa sydämessä/sisimmässä.
Sitten tuli pudotus ja tajusin olevanikin syntinen. Sain opetusta, että syntejään
tunnustavalle ja ne hylkäävälle kuuluu armo. Totta! Syntejä vain alkoi tulla enemmän 
ja enemmän esiin ja sanoin jollekin, että eihän tässä ehtisi oikein muuta tekemään, kuin
valvomaan omaa tilaansa, pyytää syntejään anteeksi ja uskoa ne myös anteeksi. 
Eli uskoon tulo alkoi muuttua yhä raskaammaksi. Olin harhassa, kun ajattelin, että syntien
tunnustaminen ainoastaan on tie Isän luo. Väsyin.
Eräs ystävä vei minut uuteen rukouspiiriin. Siellä luettiin Raamattua ja joku selitti. Rukoilltiin
asioidemme puolesta ja viimeksi ihmiset alkoivat liikkua toinen toistensa luona rukoilemassa.
Ensin ihmettelin sitä touhua, kun en ollut sellaista nähnyt. He rukoilivat, yksi puhui kielillä ja
toinen selitti.
Se oli aivan uutta ja outoa. Lopuksi halusin sitä itsekin, vaikka en tiennyt, miten ja kuinka se
tapahtuisi.
Olin kotipitäjässäni hengellisessä tilaisuudessa. Joku sanoi, että puhuja puhui Pyhän Hengen
vaikutuksesta mitä Jumala siihen tilaisuuteen antoi. Sekin oli ihan uutta!
Yht´äkkiä puhuja sanoi: Avaa suusi, sinulla on kielet. Sanat tulivat kohti, avasin suuni ja kieliä
alkoi pulputa. Panin käden suulleni ja salaa toisten selän takana opettelin puhumaan...
Taas elämä muuttui, uudeksi ja paremmaksi. Täytyin Pyhällä Hengellä, koska siitä lähtien
Jeesus oli aina minun kanssani ja minä Hänen kanssaan. Kuljin Hänen kanssaan, niinkuin
parhaan ystävän kanssa. Sai puhua ja Hän vastasi ja vei!
Raamattu opettaa, että joka puhuu kielillä, rukoilkoon että taitaisi selittää. Sitä pyysin.
Olimme, muutamat alkoholistien vaimot aloittaneet rukouspiirin ja hiljaa mielessäni rukoillut,
että Jeesus, ilmesty meille täällä armolahjojesikin kautta, me tarvitsemme Sinua ja
lohdutustasi.
Yhtenä päivänä olin laittanut lapseni päivätorkuille ja meinasin itsekin ottaa "nokoset". 
Tuli voimakas kehoitus mennä rukoukseen ja siinä rukoillessani alkoi tulla selitystä kieliin.
Siitä alkoi uudenlainen rukouselämä ja sain Hänen lahjoillaan palvella Häntä ja Hänen omiaan.

_________________
Jeesus tulee pian! Paras on edessäpäin!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4557
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Miten minä tulin uskoon! Empty
ViestiAihe: Vs: Miten minä tulin uskoon!   Miten minä tulin uskoon! Empty03.01.22 21:19

Uskon tietä on kuljettu jo pitkään.......
Elämä ei tullut helpommaksi vaan vaikeammaksi. Mutta koska Jeesus on Elävä Jumala,
Hän auttoi eteenpäin pala palalta. Armolahjat seurakunnassa auttoivat uskomaan
uudelleen ja uudelleen, että Hän elää ja tietää, mitä minulle kuuluu. Hyvät raamattutunnit
vahvistivat kaikella tavalla, koska olin "sotatantereella".
Viimein väsyin, tuli burnout eli loppuunpalaminen. Olin kuin kuollut, kaikelle. Ainoa asia
piti pinnalla, rukous ja "Jeesuksen nimessä ja veressä on synnit anteeksi". Olin 
sairaslomilla töistä ja viimeisen pidemmän sairasloman jälkeen osa-aikainen työntekijä. 
Vuoden kuluttua, vähän toivuttuani, käsin lukion, josta olin haaveillut koko elämäni ajan.

Taas tuli finito. Olin vuoden sairaslomalle ja lopuksi eläkkeelle. Olin haaveillut uudesta ammatista,
mutta olin luvannut Jumalalle, että jos Hän päästää minut lukiosta läpi, menen
raamattukouluun. Hän muistutti siitä.
Kun olin vähän toipunut, kävin 2 v. seurakuntakoulun Suomen Raamattuopistolla
Kauniaisissa. Minun kohdallani se kesti 3 v,. koska taas välillä väsyin, en jaksanutkaan
ja sain opistolta opintojen lykkäystä.
Burnout teki sen, että olin onnellinen, kun sain vain olla kotona, kaikessa rauhassa. En olisi
muuta jaksanutkaan. Lapset olivat jo lähteneet omiin elämiinsä.
Mutta e.o. rumba oli myös aiheuttanut, että uskon liekki hiipui.....
Tuli syntielämä, mutta se ei miellyttänytkään ja hävetti hirveästi. Matti, mieheni kuoli
samassa rytäkässä kun jäin eläkkeelle. Ei vieläkään helpotusta. Piti hoitaa hautajaiset,
perunkirjoitukset ja lopettaa hänen firmansa. Huh!
Tutustuin uuteen mieheen. Menimme avioliittoon, mutta se ei onnistunut. Tuli ero.
Olin ihan puhki ja pohjalla. Seurasi 3 v. surutyö ja samalla liityin seurakuntaan. Koin,
että en voinut siellä puhua asioistani ja pelkäsin heidän mitätöivän minut. Palvelin
seurakunnassa, kunnes vanha tuttu, uupumus palasi.

Sitten Jeesus alkoi puhua minulle. Hän ei ollut minua jättänyt vaikka minä olin eronnut
tavallaan Hänen yhteydestään. Ihmettelin, miksi seurakunnassa ei puhuttu synnistä ja 
syntien anteeksisaamisesta. Sitä juuri tarvitsin. Palasin takaisin alkuperäiseen
seurakuntaani.
Oli vielä monta mutkaa matkassa, mutta hengellisesti aloin vähin erin toipua.
Tuli hätä saada syntinsä anteeksi, Sanan nälkä ja yhä kaipaan rukousyhteyttä Jumalan
omien kanssa.

Mutta miksi aloin tästä nyt kirjoittaa?
Kaiken laiminlyöntieni ja syntieni keskellä Jeesus on taas ilmestynyt Elävänä Vapahtajana!
Rukoilin syksyllä, että Hän antaisi minulle vanhasta tutusta jouluevankeliumista jotakin
uutta. Uusi tarkoittaa, että tuttu evankeliumi, ainakin jostakin kohdasta, elää ja puhuu.....
Tapahtui, että pieni Jeesus-lapsi on, Jumala ja ihminen; Taivaan Isä on Hänen Isänsä
ja Maria äitinsä...... siksi Häntä vieroksuttiin, häpäistiin, ristiinnaulittiin ja siksi, että Isä
näin tuli Hänessä maailmaan ja sovitti meidän kaikkien kaikki synnit.
Toisen todistuksen Hänestä sain mennessäsini tyttäreni perheeseen jouluna. Olisin halunnut
olla kotona kaikessa rauhassa Hänen kanssaan, mutta Hän vaikutti, että menisin heille.
Suorastaan vastustin Hänen tahtoaan. Tapahtui ihme; Hän täytti minut Pyhällä Hengellään
eli rakkaudellaan, joka minulta puuttui. Voi kuinka rakastin heitä jokaista; kunnia ja kiitos
Hänelle!
Jeesus Kristus on uskollinen, siksi Hän ei itseään kieltää saata! Totta!
Jeesuksen yhteyttä etsivä, syntejään katuva saa armon! Hänen rakkautensa on todellinen
ja vain Hän voi tyydyttää ihmisen sisimmän kaipauksen; olla hyväksytty ja rakastettu!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
Sponsored content





Miten minä tulin uskoon! Empty
ViestiAihe: Vs: Miten minä tulin uskoon!   Miten minä tulin uskoon! Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Miten minä tulin uskoon!
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Miten Hamas toimii
» Miten päästä Jumalan, Isän luo?

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Kaarisillalla :: Sanaa tälle päivälle :: Mitä on uskoa Jeesukseen Kristukseen?-
Siirry: