Kaarisillalla
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Kaarisillalla

Usko ja luottamus
 
PääsivuPääsivu  PortaaliPortaali  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 
Rechercher Tarkennettu haku
Avainsanat
Viimeisimmät aiheet
» Sanaa tälle päivälle
Kutsu Jumalalta - MIssä sinä olet? EmptyEilen kello 16:11 kirjoittaja AnnSofi

» Nimipäiväonnitteluja
Kutsu Jumalalta - MIssä sinä olet? Empty26.04.24 7:47 kirjoittaja AnnSofi

» Apua, Israel hädässä
Kutsu Jumalalta - MIssä sinä olet? Empty18.04.24 14:06 kirjoittaja AnnSofi

» Raamatullinen avioliittokäsitys
Kutsu Jumalalta - MIssä sinä olet? Empty21.03.24 14:59 kirjoittaja Kirsikka

» Lausannen julistus
Kutsu Jumalalta - MIssä sinä olet? Empty20.03.24 15:48 kirjoittaja Kirsikka

» Jeesus Kristus on Herra!
Kutsu Jumalalta - MIssä sinä olet? Empty20.02.24 16:40 kirjoittaja AnnSofi

» Kristuksen kirkkautta peitellään......
Kutsu Jumalalta - MIssä sinä olet? Empty12.12.23 17:11 kirjoittaja AnnSofi

» Gazza Raamatussa
Kutsu Jumalalta - MIssä sinä olet? Empty01.11.23 13:42 kirjoittaja Kirsikka

» Miten Hamas toimii
Kutsu Jumalalta - MIssä sinä olet? Empty28.10.23 13:25 kirjoittaja AnnSofi

Huhtikuu 2024
SuMaTiKeToPeLa
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    
KalenteriKalenteri
Yhteistyökumppanit
ilmainen foorumi

The most tagged keywords
Kuukauden aktiivisimmat kirjoittajat
AnnSofi
Kutsu Jumalalta - MIssä sinä olet? Vote_lcapKutsu Jumalalta - MIssä sinä olet? Voting_barKutsu Jumalalta - MIssä sinä olet? Vote_rcap 

 

 Kutsu Jumalalta - MIssä sinä olet?

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
AnnSofi
Admin
AnnSofi


Viestien lukumäärä : 4549
Join date : 30.10.2013
Ikä : 80
Paikkakunta : Suomi

Kutsu Jumalalta - MIssä sinä olet? Empty
ViestiAihe: Kutsu Jumalalta - MIssä sinä olet?   Kutsu Jumalalta - MIssä sinä olet? Empty12.10.23 13:16

”Missä sinä olet?” - Uuden luomuksen ihmeelliset vaiheet
osa 2


Ihminen lankesi – Jumalan kuva, näytillä maaplaneetan kaikkien luotujen silmien edessä,
'lankesi. Viesti tapahtumasta tiedostettiin kolmannessa taivaassa – Jumalan, Kaikkivaltiaan,
selestisessä asumusmaailmassa. Mikä oli ensimmäinen reaktio taivaassa siihen, mitä
maan päällä tapahtui? Luoja itse – siunatun Kolmiyhteyden ensimmäinen Persoona  -  saapui
planeetallemme. Tekemään mitä?  Kenties tuhoamaan luomistyönsä, tuon, joka sen sijaan
että olisi ihmetellen iloinnut olemassaolostaan, päätti katkaista siteensä Luojaansa ja
luokittautua Jumalan ykkösvihamiehen kätyriksi. 
 
JUMALA saapui paratiisiin. Luoja kulki luomakunnassaan. Äänekkäänä.
 
Aadam ja Eeva ”kuulivat, kuinka Herra Jumala käyskenteli paratiisissa illan viileydessä. Ja mies
vaimoineen lymysi Herran Jumalan kasvojen edestä paratiisin puiden sekaan.” (1 Moos. 3: Cool.
 
Aadam! Aadam!
 
Herra Jumala huusi Aadamia – ensimmäistä luomaansa ihmistä, ihmiskunnan kantaisää.
 
Missä olet?
 
Skenario on tarpeeksi laajana tarjolla Genesiksessä niin, ettei yksikään ihminen pääse pakoon
jumalallisen paradoksin uskomattomuutta.
 
Aadamin olisi pitänyt puolisonsa Eevan kanssa vaeltaa paratiisimaailmaa ristiin rastiin, taistellen
jokaisella hengenvedollaan väsymystä ja unen vaatimuksia vastaan.  Huutaen yhtä mittaa yhtä
ainoata huutoa: Jumala! Luoja! Missä Sinä olet? Ihminen oli langennut. Ihminen olisi tehnyt
oikeudenmukaisesti oikein, jos hän olisi vuorokaudet umpeensa vaeltanut Eedenin maastoja
huutaen satoja tuhansia kertoja Luojansa perään.
 
Mutta näin ei tapahtunut!
 
Aadam! Aadam! Missä sinä olet?
 
Luoja Jumalan huuto rakentuu äänteistä, jotka taivaan kieleltä käännettyinä maan asukkaitten
kielelle ovat räjähdystäydet anteeksiantamisen armoa.
 
Luoja Jumala lähti kolmannesta taivaasta – paratiisimaailmastansa – syntiinlankeemuksen pimeyteen maaplaneetalle.
Etsimään kapinallista luotuansa. Ei heittääkseen langenneet äärimmäiseen pimeyteen, vaan
tarjotakseen Aadamille ja tämän puolisolle – ja heistä alkavalle ihmiskunnalle – pakotietä synnin
seurauksista.
 
Mistä Luoja löytää luomansa?
 
Pakoilemasta Kaikkivaltiasta – kätkeytyneenä paratiisin pensaisiin.
 
Kun Luoja ja luotu edellisen kerran olivat kohdanneet silmästä silmään, tapahtui se paratiisin
puutarhassa dialogissa, jossa Luoja opetti luodulle kuolemattoman olemassaolon totuuksia
ja lakeja.
 
Nyt ihminen on langennut pois Luojansa tahdosta.
 
Langenneella ei ole halua kohdata Luojaa silmästä silmään. Yhteys tekijän ja tehdyn välillä on
katkaistu. Poikki. Luotu on pakomatkalla – mihin tahansa, millä tavalla tahansa, kunhan pääsee
kätköön Luojalta.
 
Vaan Luojan ääni saavuttaa Aadamin – ottaa kiinni – ympäröi joka puolelta, alta ja päältä:
 
Missä olet!      
 
KUUSI vuosituhatta on kulunut.
 
Liekö Aadamin ja Eevan jälkeläisten sukupolvissa yhtään sielua, joka ei olisi kuullut
paratiisilankeemuksen murhenäytelmästä. Ja kuullut Luojan kysyvän, missä Hänen luomansa –
'juuri minä, juuri sinä – olemme.
 
Kysymys johtaa kiinni otetuissa sydämissä uusiin kysymyksiin. Tällaisiin:
 
Missä minä olen?
 
Kuka minä olen?
 
Mihin minä olen matkalla?
 
Mitä on maallisen elonmatkani päätöksen jälkeen?
 
Mitä – jos mitään – on maallisen jälkeen – ja mikä on minun osani siinä, mitä on oleva?
 
Nämä ja näitten sisarkysymykset ovat kysymyksiä, joitten ääreen jokaisen luodun tulisi pysähtyä.
 
Lapsi.
 
Nuori.
 
Aikuinen.
 
Vanhus.
 
Minulla on kysymys sinulle.
 
En kysy, mitä läheisimpäsi ajattelevat sinusta … en kysy, mitä naapurisi, opiskelu- tai työtoverisi
ovat mieltä sinusta … en kysy, mitä mieltä maailma on sinusta … enkä kysy edes, mitä uskonnollinen
yhteisö ajattelee sinusta.
 
Mutta yhtä minä kysyn –
 
Kun Luojasi kulkee elämäsi Eedenissä, Hän etsii sinua ja huutaa perääsi – ja Hänen köyhänä palvelijanansa olen velvoitettu kääntämään Kaanaan kielestä arkiselle kielellemme
elämäsi tärkeimmän kysymyksen:

 
Kuinka on sinun sielusi laita?
 
Ja jatkan lauluntekijän sanoilla:
 
Kuinka on sun sielus laita, minne kuljet matkamies? Lavea on tie tai kaita, kumpi niistä sinun
ties?
Kumpi on? Sä vastaa, oi, molemmat ei olla voi.

 
Kaita tie on vaivalloista, siksi harvat löytää sen. Helpompaa on käydä toista,
joukon kanssa nauraen. Kumpaan joukkoon kuulunet? Molempiin sä kuulu et.

 
Eri tiet ja eri määrä, minne kulkijan vie tie. Kuoloon päättyvi tie väärä,
elämään vie kaita tie.
Mieti tarkoin, matkamies, minne päättyy sinun ties.

 
(Jumalalle kiitos Simo Korpelan laulusta.)
 
HYVIN vähäarvoista on, mitä mieltä maailma – tai edes uskoa tunnustavat yksilöt – ovat meistä.
 
Tämän sijasta on suunnattoman arvokasta, mitä Jumala ajattelee meistä itsekustakin.
 
Älä edes ajattele voivasi kätkeytyä tältä kysymykseltä ja siihen vastaamiselta jonkun symbolisen
”paratiisipuun” (lue: itse valitun uskonnollisuuden ja jumalanpalveluksen) leveän halkaisijan taakse. 
 
Älä petä itseäsi kuvittelemalla, että saatat kätkeytyä massoihin. Ihminen syntyy yksilönä. Ihminen
kuolee yksilönä. Ihminen on viimeisenä päivänä kirjojen avaamisen hetkessä yksilönä –
yksin, ellei Jeesus Kristus ole ihmisen Sijaisena ja Puolustajana.
 
Kuten Aadamille ja Eevalle kerran, Luoja Jumala antoi sinullekin elettäväksi lupauksen paratiisin –
yhteydessä täällä ajassa Herraan Jeesukseen Kristukseen, ja kerran vanhurskaan kuolon jälkeisestä
paratiisiolotilasta alkaen tuhatvuotisen valtakunnan kautta uusissa taivaissa ja uudessa
synnittömyyden maailmassa.
 
JOTEN: ennen kuin tämänkertainen blogitilani täyttyy, minun on Työnantajalleni alamaisena
ja uskollisena kutsumukselleni Totuuden Sanan todistaja-julistajana ennätettävä kysyä
sinulta –
 
Missä sinä, lukijani, olet elämän ja kuoleman ainoalaatuisimman, tärkeimmän ja – kyllä!
-vaarallisimman tien varrella?

 
Oletko ollut paratiisissa kulkevan Luoja Jumalan löydettävissä – oletko kuullut
Hänen herättävän kutsuhuutonsa äänen? Oletko vastannut? Oletko tiedostetussa yhteydessä
uuden pelastuselämän Antajan, Herran Jeesuksen Kristuksen Pyhän Hengen kanssa?

 
Ei yksikään tämän pelastuselämän ulkopuolella elävä voi koskaan, milloinkaan,
mitenkään tuntea ja tietää, mitä tapahtui synnin eksyttämälle kadotetun paratiisin
puustossa pakolaisena vaeltavalle ihmispoloiselle, 'joka Mestarin äänen kutsuun
”Missä sinä olet?”
vastasi: ”Tässä olen – tee minulle mitä
tahdot…”

 
Muista: Jumala oli pappi ja saarnaaja paratiisissa kerran. Hänen kuulijajoukkonsa
oli vähäinen – kaksi ihmistä. Sitä moninaisempi ei ollut ihmiskunta tuona ajankohtana.

 
Pieni kuulijakunta kokonaisena pyrki pakoilemaan Herraa Jumalaa. Mutta sana
saavutti. 

 
Juuri tällä hetkellä, siellä missä olet juuri nyt – Jumala tietää ja tuntee sinut,
niin kuin et koskaan tule tuntemaan itseäsi. Kaikki on valaistua.
Ja Jumala senkun  
rakastaa – rakastaa – rakastaa sinua tahtoen vain kahta asiaa: ensiksi: armahtaa
ja vapauttaa sinut kadottavasta synnistä nyt, ja toiseksi: kerran avata sinulle paratiisin
portit selkosen selälle ja kutsua sinut nimeltä Karitsan haavoja ylistämään.

 
”Missä sinä olet?”
 
Tämä Leo Mellerin blogi on hänen puhtaaksi kirjoittamansa muistiinpanoista,
joista hän puhui yli puoli vuosisataa sitten Gideonien raamattuillassa vantaalaisessa luterilaisessa kirkossa.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://usko.palstani.com
 
Kutsu Jumalalta - MIssä sinä olet?
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Kaarisillalla :: Sanaa tälle päivälle :: Mitä on uskoa Jeesukseen Kristukseen?-
Siirry: